A Tatra K villamosokon a fékáram tartása, illetve a menetáram felezése kibillentés által funkció megszünt, azaz a hagyományos kocsiktól eltérően nincsen.
Vadaskerti út és a Zuhatag sor között Moszkva tér felé (56) van egy 30-as lassújel és egy közepes lejtő. A Tátrákon van lejtőfék, vagyis logikusan, ha azt használnák a vezetők, akkor tartaná a villamos a 30-at a lejtőn. Ehelyett mit csinálnak: 27-28-ig lefékeznek, aztán hagyják gyorsítani 30-ig, megint belefékeznek, megint kifuttatják, megint belefékeznek, és ez így megy végig. Eddig még senkinek sem jutott eszébe a lejtőfék funkciót használni (kontroller balra húzása fékfokozaton), pedig nagyban megkönnyítené a vezetést...
A 4311-es pályaszámú villamos kocsinak, valamint a 4306-os villamos kocsinak mi a párja? Megtudja valaki mondani? Őket 2006.0301-én fotóüztam le, de nem tudom akkor milyen párban közlekedtek.
Figyelni a marha autósokra, 10-es lassújel, tehát max 14, különben bünti, emelkedik mint állat, és az út közepénél meg figyel egy szakasz. Ügyesnek kell lenni!
1. Jó, egy hetet tévedtem, napra pontosan nem emlékeztem, mikor indították be, de ezek szerint nem tévedtem sokat.
2. Én úgy tudtam, mindig a telepen fognak vissza, de akkor lehet, hogy rosszul értesültem. Nem tudnám minek betudni, hogy olyan lassan érnek folyton vissza.
Ja, aztán jönnek, és indulás+/-30 mp-re érnek a gyöngyei peronhoz.
Más: Tennap behalás a Döbrentein du 5 körül, 41 stopp előttünk, jön hátra magyaráz, majd váltóhibára hivatkozva letuszmákoltak minket 118-ról. Lehetett helyette 5ös buszon dugóban haldokolni. :-(
4008 egyébként naggyon király, színvak lennék (és persze süket, valamint jelzőgombot nem figyeltem volna :-)), állapotából simán kátrának hittem volna. ;-)
Nekem is feltűnt, hogy gyakrabban járnak át a Budakezi úton a villamosok. De nagyon ráérősen tötyörögnek be a kocsiszínbe, mintha az autósok ráérnének :) Szerintem nem mennek azok 10 km/h-val.