Tegnap levegőszűrő cserénél megdöbbenve látom, hogy a vezerélés felőli oldalon a motortartó baknál 2 csavar ki van lazulva a blokkból (2-3 mm-t kiállt és könnyen forgatható volt). Gondoltam kilazult vagy a korábbi tulajnál a vezérlés csere után nem húzták meg.
Kivenni ugye a motortató bak nyúlványhoz fogató csavarok miatt nem lehet (csak ha a bakot is kiveszem) igy gondoltam meghúzom. De nem lehet. Olyan mintha a csavar menetes része bele lenne törve a blokkba. Kicsit meg lehet húzni, de utána átfordul.
Még 2 csavar tarja a blokkot és 2 törött.
Kérdéseim:
- ez mennyire gyakori tipushiba (ha az egyáltalán)
- a csavar kivételéhez le kell venni a motortartó bakot és gondolom a vezérlés melletti öntvénytömböt is el kell távolítani a maradék 2 jó csavar eltávolításával.
Igy elnézve ez nem otthoni feladat lesz. Szerintetek ki kell venni hozzá a blokkot vagy a szűkhelyen ki lehet csavarni a törött csavarokat? Illetve ha a blokkban a menet is sérült akkor az javítható?
a Fiat Punto Evo változatban minden szellőző rácson (középen és oldalt is) külön állítható az irány és a mennyiség. Az már más kérdés, hogy ezek mennyire csereszabatosak egymással.
Kb 30 perce voltam próba emissziós vizsgálaton és 1 percen belül beállt a megfelelő értékekre. A srác kérdezte is érdekes arc kifejezéssel "...mi ezzel a gond?...", Ki lett cserélve a szelepszár szimering ahogy mondtátok is. Persze a levegőszűrőház is le lett cserélve, itt nagyon nagy volt a rés a karburátornál és folyton piszkos is volt. Nem beszélve arról hogy egy csővezeték bemenete a házra le is volt törve és csak úgy lógott. Szóval úgy néz ki siker. Bár még az olajat nézni fogom eszi e vagy az is megáll. Azt sem hagyom annyiban.
Honnan lehet 2008-as Grande Puntóhoz 1.4 Starjet kartergázcsövet szerezni (77364147 kód)? A szerviz nem talál már. Amit én rendeltem, az meg nem passzol. :(
Az aljzathoz húzatod a dugót, egy hosszabb, 20-30cm-es kötegelővel.
A szelepdekni fölött közvetlen indulnék, és valahogy X-et formálva, mennék fel a dogóhoz.
Azon átvetve rögzíteném. A dugó tetején 4-5mm szélesen, 1-2 mm mélyen bereszelnék, hogy ne csússzon el a kötegelő. Nincs ott akkora meleg, hogy pl a fehér (transzparens) kötegelő, ne bírná el. De végül is, műszaki cérnát (drót) is használhatsz. Én is jártam hasonlóan, Lambda csatlakozója, de annyira jól áll benne, pöcök nélkül is, hogy nem bíbelődtem külső biztosítássa.
Még az is megfelelő lehet, hogy egy nagy tömítőszilikon gombócot nyomsz közéjük, rájuk. Nem kell közéjük nyomkodni, csak a házon tapadjon. Nem húzkodod szét naponta úgysem.
Úgy érted, az eltört pöcköt kívülről jól körbe fogom kötözővel, +húzom ezerrel, s öröm-boldogság míg világ a világ ? Bírják a kötöző műanyagok azt a hőt, ami ott van ?
Mert ha ez működő képes opció, akkor egyelőre nem küzdök a csatlakozó cserével...
Tipo 2016 1.4 16v 95 LE motor, s mivel a Tipo távoli unokatesója a Puntonak is (pl.pont a motor tekintetében), gondoltam hátha tudtok segíteni.
A helyzet az, hogy gyertya csere folyamán a hőgombába menő kábel csatlakozója (biztosító pöcke) eltört (pont visszarakáskor, kiváló hőtűrő képességének köszönhetően, törik mint a ropi).
Mivel külön nincs ilyen csatlakozó - érdekes, a trafóhoz menő kábelek végén lévőből van több utángyártott is - márkaszervíz szerint csak egyben lehet a teljes alkatrészt megvenni (4 trafókhoz menő kábel csatlakozóval, ehhez a szenzorhoz menő elágazás,műanyag sín, stb.) 256 000 Ft -ért.
Miután magamhoz tértem, körbe néztem bontókban, de mostanában nem bontanak új Tipo-t.
Aztán arra gondoltam, ha a Punto csatakozója esetleg ugyan ilyen, talán több Punto-t találni bontóban, több esélyem van szert tenni a képen látható csatlakozóra. Feltéve persze, hogy ugyan azt a csatlakozót használták Giovanniék.
Esetleg tudnátok segíteni, megnézni, hogy ugyanezen csatlakozó van e a Punto-ban ?
Meg. Tavaly szerintem ment bele vagy 1024km körül, ami jónak számít. Kéne neki egy rendes gazdát találni már, akinél megy is az autó, nem csak a garázsban áll.