Szivesen irnék részletesebben, de picurka telefonról pötyörészni a betűket.......nem igazán az én világom.....így is tele vannak elütésekkel a hozzászolásaim....
Gunk néven tudsz rákeresni, az egyik, általam említett adalékra. Ebből a Gunkból, az injektor tisztítót , ajánlottam volna neked..... időnként érdemes a teljes üzemanyag rendszert " átmosni "...
A spuriból, a piros színű való a dízel gépkocsikba, a kék pedig a benzinpusztítókba. Ha csak és kizárólag , 2-3 km-es utamra, használod a gépkocsit, jéghideg motorral, akkor igazából, egyik adaléknak sincs különösebb értelme...
Ne bántásként vagy kioktatásként vedd, a fentieket, nem ez a szándék... egyszerű felhasználó vagyok... tapasztalatokat osztanék meg....segítő szándék..semmi más. Ha éppen nem vagyok beteg, a fél életemet , különböző kocsikban töltöm.... kb(. a robogótól a 4tengrlyes billencsig )
Ha már félig meghaltak a JTS befecsik, akkor már nem tudott volna az adalék segíteni. Ott kellett / lehetett volna bevoni az injektor.hu csapatát. Szerintem .
A Xadonak is vannak jó gyártmányai...
Seléniát én hanyagolnám a helyedben, amióta fémdobozról váltottak műanyagra......nos , nem javult a beltartslom sem. Próbálok finoman fogalmazni....
Mi mostanság , a szgk-k egy jó nagy részében, Motult használunk. Vagy Fusch-t. Vigyázn i kell, a hamißítvánxokkal..Selenia racing 10w60, például hullámzó minőség.... félúton az átlagos és a nem ajánlott között.
lehet ma megyek Szekszárdra meg nézem mit adnak és honnan származik. Mi ez a Spuri meg gunko ? Nem is merem ezeket gondolom valami adalék lehet. Sosem használtam őket félek az ilyen dolgoktól mivel olvastam több ilyen és olyan véleményt. Amikor be úszott ez az injektor probléma na akkor tettem bele injektor tisztítót hátha jön a nátha na az jött is. Cserébe viszont maradt a probléma. A spuriról hallottam,de ez a gunko nem is hallottam róla mire jó elméletileg? Erről a Xadóról olvastam,de arról is megosztó véleményeket. Valamelyik Alfás csoportban olvastam,hogy valaki ilyen motor olajjal használja az autót elájulásig dicsérte. nem tudom szerintem nem véletlenül adja meg a gyár a Seléniát nem tudom lehet leragadtam valahol ezekkel az olajokkal.
OMV logisztika: átlagos (=ideális?) esetben, a Duna vonalától nyugatra, a schwehati finomítóból viszik a prémium termékeket. Ha esetleg, slovnaft vagy szhbatta a forrás, akkor is gondos a minőségellenőrzés. Ergo , hs nincs valami dzrva trükközés, a Dunántúlon nyugodt szívvel tankolhatsz az OMV-nél. Ettől keletre, logisztikai és kereskedelmi okok miatt.... adalékolt, mol v. lukoil bázisuzemanyagot találsz jó eséllyel, különböző márkanevek alatt, forgalmazva.
Benzinhez,ha tudsz, keverj , vagy spurit vagy gunkot....2-3 teli tank után érzed majd a különbséget....
TOvábbá, vezetési stílus függő....a JTS nyűgök egy része.... illik fotgatni néha... tartós alacsony fordulatok, nem igazán használnak neki....
1et értek veled. Még 156 gta koromban probálkoztam, néhányszor a Mol premium benzinjével. Evo100 vagy hasonlo volt a folyadék megnevezése.... Simán sz@r volt. Shell ugyanaz tökben. Semmit nem ért
OMV 100, hexántól (százhalombatta) a versenybenzin is birt jó lenni...
dE allandóan nyafogtak , ha utcai autóba tankoltad..
LEgjobbnak az Elf107 hordós tűnt, de qrva drága volt....
Na én pont a Mol nál nem veszek még,ha ingyen adják sem kell,pedig van 25 ft/l kedvezményem. Amikor ott tankoltam mindig dobott hibát a rendszer. Vissza tértem a Shell 100 ra azóta nincs ilyen jellegű hiba. Sajnos OMV nincs a környéken ill. Szekszárdon van,de gondolom oda a távolság miatt nem Oszrákból viszik a benyát. Túl nagy választás nincs.
Én is azt szoktam tankolni. De a MOL kénmentes 100-asa sem rossz talán. Shellhez nem az üzemanyag (vélt) rossz minősége miatt nem megyek már vagy 20 éve, hanem mert mindig mindenáron rá akartak valamit sózni az emberre. Egy időben az ÖMV is elkezdte ezt, de szerencsére hamar abbahagyták.
De most visszaraktam a garázsba, holnaptól megint bicikli... Télen meg majd autópótló Suzuki, ha a fiam visszahozza Pestről. (Téli gumigarnitúrám már nincs is az Alfához. Illetve van, de használhatatlan. Még azzal vettem. Keményebb, mint a beton...)
Én OMV 100-al járok, érzésre, ez tűnik a legkevésbé sz@rnak. Ha nincs más, mol-nál tankolok minimálisat, amíg el nem jutok, egy nyugat mo-i omv tankstellé-hez. Shell kritikán aluli, bosszantóan pocsék, amit az utóbbi 2 vésztankolás alkalmával sikerült rám sózniuk..... Majdnem azt írtam, hogy ,, otthon ''...., de hála az égnek, még nem így van....tehát: kint Aralnál szoktam nyálat vásárolni.... Aral102. Eddig nem volt vele gond...
Ez - ha jól emlékszem - 4000-et forog 5.-ben, amikor valamivel 140 felett megyek a pályán (még trafi-határon belül). Ott kellemesen elmormicol.
Fogyasztásról mostanában nincs adatom, mert amikor megyek vele, általában bicikliket is viszek - pontosabban akkor veszem elő, amikor több biciklit kell vinni, mert ehhez van keresztrudam. Olyankor szoktunk szórakozni, hogy kiteszem a pillanatyni fogyasztást a kijelzőre, és röhögünk rajta.
Másik oldalról viszont prémium benyával tankolom, mert ritkán járok vele, tehát ritkán is tankolok, az meg kevésbé punnyad bele.
Váltóáttéteelek környékén lehet valami. Próbáltam másik JTS-t, más volt. Ez a mostani , óra szerint, 4.ben alig forog 200 fölé, és akkor sem éri el az 5000es fordulatot.....
PErsze ,ilyenkor a fedélzeti hazugsággenerátor 18 literes fogyasztást jelez.
Nagy általánosságban...... régen volt.... a gta 8 és 18 közĺött bírt fogyasztani. 5 év átlaga valami 11 liter volt.....ha jól emléXem..... nem egy vállalhatatlan valami.
Igen, te vittél ki Szamosiékhoz a 75-ért, köszi.(Amit vétel után mindjárt ott is hagytam, hogy cseréljék ki rajta a cserélnivalókat.)
A 156-ot szinte egyáltalán nem használom városban. Van két örökölt Suzuki a kapu előtt... Fél telken lakom, a garázsból annyira macerás kiállni, hogy annyi idő alatt beérek a munkahelyre biciklivel. Hát akkor inkább eleve biciklivel megyek... Szóval a garázskirálynőt csak alaposan indokolt esetben hozom elő. Ilyen meg az utóbbi években nem nagyon volt, ezért van a 16 éves autóban 875xx km.
Csak az évnek ebben a szakában szoktam motoros esernyőnek használni, pontosabban motoros pollenszűrőnek. Eddig még kihúztam bringával, de tegnap már olyan szarul voltam az allerhógiától, hogy a jövő héten asszem, kénytelen leszek elővenni...
Erről konkrétan még nem kérdeztem őket. A hiba jelentkezésénél viszont beszéltem a főnökkel aki azt javasolta,hogy vigyem föl az autót,hagyjam ott 2 napra bevizsgálják 70 ezer huf ért. Nos,ha elvittem volna + a 70 ezer még tetézte volna az amúgy is húzós árat. Végül is egy kérdést meg ér. Hétfőn rákérdezek.
Tényleg, neked is az van! Hogy mennek az évek......én még ott tartok, hogy Alfa 75 TS ügyben mentünk 1üt valahová...... Talán a Szamosiékhoz..... ?!?
Lehet, hogy te városban használod, nagyrészt...? Én , alapvetőenf őút / autópálya viszonylatában kocsikázom vele.....
Városi kocsinak gondolnám a JTS-t, illetve, alapvetően uniós sebességhatárok betartasára méretezett valaminek. Plusz sanszos, hogy vagy euro3 teteje, esetleg euro4 lehet, mert azok ilyen lomha sz@rok..... fikázás és bántó szándék nélkül irom ezeket. A Fiat156 gta-val is ez volt a gond. A Busso motorra, kellett volna egy normális gyári program. Euro 0 besorolással.....Az a kocsi, 6.fokozatban, kb. 210től húzott úgy, ahogy szerintem, kellett volna....mindenhol. 1-2-3-4-ben is..... De mind1, ez már történelem. Arra amire kitalálta a gyár, tök jó volt, úgy ahogy volt. Gran turismo..... bár alleggerita...... mihez képest?
Köszönöm az érdeklődést a probléma meg oldódott immár 2 hete. Azóta,hogy lekopogjam rendben minden. Most még van egy olaj és egy vezérlés csere. Eléggé zsebbe nyúló volt a mutatvány. A 4 db. injektor csere megoldotta a problémát. Azért nem csak adott hengernél mert nehogy már legközelebb másik miatt kelljen bontani. Nagyon nem egyszerű a kiszerelés. 85 papír darabonként + tömítés + munka díj. Nekem sajnos nincs műhelyem így szerelőre vagyok utalva. Egy másik oldalon eladásra kínáltam az autót nyomott áron erre jelentkezett egy sorstárs és meg súgta a hiba okát. Azt mondta nehogy elherdáljam az autót ilyen kis pénzért. Ő közel 1 évig szívott ezzel a problémával és senki sem tudta meg mondani a hiba okát. Elkezdték cserélgetni az alkatrészeket így jutottak el a hiba okához. Azóta már segített más embereknek is akik ilyen jelenséggel szívtak. Nem csak a JTS ilyen gyorsulásnál volt 1.8 TS em is az is ilyen volt alacsony fordulati tartományban viszont 100 fölött meg jön a nyomatéka. 100 nál nem kell vissza kapcsolni meg jön a nyomaték meg ezeket pörgetni kell akkor mennek ez az én tapasztalatom. Nekem nem érte volna meg egy új autó ebben sincs sok mert alig használom. Ami viszont nem egészséges neki rossz időben többet megyek városban mint országúton. Nálam még autópályát sem látott. Azt hiszem ezzel a hagyománnyal szakítok és havonta elmegyek egyet pályázni. Ártani nem árt neki az biztos. Sajnos mindenhol lepattintottak,hogy nem tudják bemérni az injektorokat mert magas nyomáron dolgoznak volt a válasz Pedig most is szívem szerint beméretném a régieket. Több helyen is azt mondták,hogy ezek az injektorok 100000 nél már kezdenek kehesek lenni nem tudok vitatkozni ezen mert nem értek hozzá. Viszont a tapasztalat őket igazolja. Másoknál is 100000 + X km után jelentkezett a hiba. Mindegy lényeg,hogy megoldódott a probléma és a szerelő azt mondta,hogy sem szívó torok sem a szelepszárak nincsenek el kokszosodva. Legalább ezt tudom.
sok minden más mellett, kérdem ezt azért is, mert pár hete, magam is egy hasonló típus boldog (el)használója vagyok.... Fiat156 JTS .... furi egy állatfajta, az biztos. Az együtt megtett, kb. 2500 km alapján , amondó volnék , hogy ez egy benzines dízel. Benzint kell beletölteni és kb. egy szívódízel teljesítményeit hozza. Tény , hogy nem fogyaszt különösebben sokat ....átlag 8 liter/100km.... de hogy mekkora siralom völgy.....egy benzinüzemű Alfa Romeohoz méltatlan.....szerintem, amit produkál. Nem szeret forogni, fent nem is érzi jól magát ., utazósebessége egy nyugdíjas csigáéval vethető össze, előzésbez pedig kötél idegek és jó adag türelem....apátia......szükséges....