Az eredeti gyári garázsajtó nyitó motorok is 24v -ról működnek.
Neked az a baj a rendszerrel hogy a gyári vezérlések digitális kódott vesznek és utána az ajtót a vezérlés időre mozgatja . A te analóg vezérlésednél mindenféle hibára reagál és minden zavart összeszed .
Szóval ez a motor még abból az időból való, mikor még volt buszgyártás itt, Fehérváron. Akkoriban ez nem volt probléma. Ráadásul ez még azon belül is a regebbiekből, mert az újabbakban már valami sokkal nagyobb teljesítményű Bosch került. Ez meg valami kis nyamvadt lengyel motor. Kerek 24voltról eszik max 5ampert, ezért saccoltam meg, hogy akkor 28-30 voltról elérheti majd a 200wattot. Pedig méretre jóval nagyobb mint egy átlagos személyautónak a motroja.
Tehát ha csak a számokat nézzük, akkor szerintem ekkora teljesítményű motor van egy komolyabb személyautóban is. Nézz körül bontókban. Vagy ha ragaszkodsz valami ilyesmihez, akkor busz ill. kamion szervizeket javasolnám.
Már megint kapu távirányító/vevő kérdéskör. Szóval van egy garázsajtó, ami elég speciális, ezért egyedileg csináltam rá egy nyitómechanikát, és emiatt egyedi elektronika is lesz majd hozzá. (Az előbbiek miértjeibe most ne menjünk bele) A kaput egy kb. 200W-os busz ablaktörlő motor mozgatja.
Jelenleg, az elektronika nélkül most úgy működik a dolog, hogy van egy kétcsatornás vevő, és annak a kimenetei vannak megrelézve úgy, hogy az egyik gombra nyilik a kapu, a másikra záródik. Nyílván a gombot folyamatosan kell nyomni végig a nytás ill a zárás alatt.
A gond ott van, hogy gondolom a DC motor akkora zavart nyom ki magából még 433MHz-en is, hogy meg-megakad a vétel, és így akadozva megy a kapu. Kipróbáltam már 2 teljesen különböző adó/vevővel is. Minjdegyik ezt csinálta. Csak úgy megy folyamatosan, ha az antennához 10 centire tartom az irányítót.
Annyit már kipróbáltam, hogy a motor csatijához közel, a vezetékre ráraktam egy ferrit gyűrűt 5-5 menettel, és jópár 100n-os tárcsakondit. Minimális eredményyel. Próbáltam egy hangolt antennát is, és azt minél távolabb vinni a motortól. Hasonlóan minimális a siker.
Mit lehetne még? Egyaltalán szerintetek is a motor?
Azért aggaszt, mert hiába lesz tuti vezérlő elektronika, ha mozgásközben nem veszi a távirányító jelét. (vagy csak nagyon közelről.)
Köszi a hw részletezését, de engem érdekelne a sw is. Milyen protokollal lehet "beszélgetni" a telefonnal. Van erről valami lerírásod? Engem főleg az SMS küldése és fogadása érdekelne.
Az lett a megoldás, hogy hagytam a fenébe a gyári adatkábelt, csináltam egy sajátot a PIC és a telefon közé. TX->RX, RX->TX, GND->GND, csak a PIC TX-e után tettem egy ellenállást és egy 3 V-os Zenert, hogy a telefon ne kapjon 5 V-ot. Visszafelé pedig (Telefon TX-e és a PIC RX-e közé) betettem egy 7406-ot, mert a telefon 3,3 V-ja kevés a PIC-nek, mivel ott az RX Schmitt-triggeres, és a hiszterézis felső határa 4 V (5 V-os tápnál). Másik megoldás lett volna, hogy simán 3,3 V-ról járatom a PIC-et, és akkor direktben össze lehet kötni a telefonnal, nem kell semmi hókuszpók.
Érdemben nem tudok segíteni, de abban majdnem biztos vagyok ha egy sima hiperterminállal elmegy akkor nem kaphat tápot a sorosportról. Ha jól emlékszem annó a soros egerek is úgy működtek, hogy a driver magasban tartott egy kimenetet és arról ment az egér.
Annyi jutott esezmbe, biztos hogy meg kell fordítani az rx-tx-et? Találkoztam már több olyan kütyüvel, ami egyszerűbb embereknek készült ott már a feliratnál meg volt cserélve az rx-tx, hogy ne kelljen gondolkozni a bekötésnél, hanem csak bután rx-rx, tx-tx. táp-táp, föld-föld.
De ettől függetlenül érdekel a dolog. Megtennéd, hogy dobsz majd egy mélt ha jutsz valamire?
Közben azt hiszem, féligmeddig rájöttem: szerintem azért nem megy, mert nem kap áramot a kábel. Gondolom abban is valami max232 (vagy inkább max 3232 van), és a meghajtásához kéne tápot kapnia. De vajon honnan várja, melyik lábon?
Egy PIC mikrokontrollerrel akarok hívást indítani és SMS-eket küldeni mindenféle eseményre reagálva. Fogtam egy régi Siemens C35i telefont, vettem egy adatkábelt, és kipróbáltam Windowsban, Hiperterminálban. COM1, 19200, 8N1, átitelvezérlés nincs. A telefon szépen válaszol mindenre, tudtam vele tárcsázni, sms-t küldeni. Ok, lássuk a PIC-et. Csináltam egy soros kábelt hozzá egy MAX232-vel. Rádugtam a COM2-re, ugyanazok a beállítások. Ok, megírom a programot, hogy küldjön egy "ATD<telefonszám>" szöveget. Kipróbálom a terminálablakban, szépen meg is jelenik. Kihúzom a telefon és a PIC kábelét a gépből, összekötöm a földet a földdel, egyik RX megy a másik TX-be, és ugyanez fordítva. Elvileg mennie kéne. De a telefon nem reagál. Miért?
Van egy fényképezőnk, aminek az akksija elég hamar lemerül.
Nincs kedvem 7-8e ft-ért pótakksikat vásárolni hozzá.
Két megoldás jutott eszembe:
1.
Eszembe jutott, hogy tulajdonképpen újratölthető ceruzaelemeket egy elemtartóban összekötve, az akksi mellett egy vékony dróton bevezetve ki lehetne tolni az üzemidőt.
Az akksija viszont 3 pólusú, a hátuljára 3,7V van írva de többet mértem rajta:
Feltöltve:
+ 3,8V 4,2V
Lemerülve:
+ 3,35V 3,69 V
Ha szimplán összekötök négy db 1,2V elemet és a középsőre 3-at sorbakötve a szélsőre pedig 4-et sorbakötve rácsatlakozok akkor:
+ 3,6V 4,8V az megfelelő lenne neki?
Gondolom azért 3 pólusú, hogy mérni tudja a cella feszültségesésést és elérve egy értéket lemerültnek jelezzen, de ekkor még van annyi cufla benne, hogy behúzza a helyére az objektívet.
Mennyire érzékenyek a gépek a tizedvoltos feszültségkülönbségekre?
2. megoldás:
Sokkal egyszerűbben rá tudok csatlakozni mondjuk az adapter számára kialakított csatlakozón, ahová 4,8V van írva, viszont a csatlakozó kimenetén 5,6V-ot mértem.
Ha ide rátenném a 4 db sorbakötött elemet, akkor lehet, hogy működne, viszont ha lemerül az elem akkor lehet belőle gond?
Mert ezen a bemeneten nem hinném, hogy lenne minimális feszültségfigyelő elektronika, vagy mégis?
Hm,igen,ami megmaradt középsuliból elektróból, én is valami diódás megoldásra gondoltam,mivel,ahogy írtad egyenirányító nincs benne.Meg úgy semmi,csak a tekercsek az izzókhoz kötve. Csepel 125-ös motoron ezt nem bonyolították :)
Az a baj,hogy most nem tudom lemérni,hogy hány voltot állít elő,mert a motor még nincs összeszerelve,egyelőre csak tervezgetek vele,hogy mi legyen...Annyi biztos,hogy vagy 6 vagy 12 V.Ennek megfelelően az akku is ilyen feszültségű lenne.
Ami érdekelt,hogy megoldható-e,gondolkozhatok-e ilyen megoldásban.. (A megvalósítása az csak Október környékén esedékes)
Igaziból a szerkezet úgy néz ki,hogy két kisebb mágnes összekapcsolva hajtja a lámpát,a harmadik tekercs nagyobb,ez adja a szikrát a gyújtáshoz.De ezek opcionálisan kicserélhetők.
Szóval,most egy hónapig nem leszek netközelben,de utána tudnál nekem segíteni egy ilyen megtervezésében?
Bonyolult kapcsolóüzemű konverterrel mindent meg lehet oldani :), de gondolom, te elsősorban valami egyszerű megoldást szeretnél.
Az első kérdés, hogy kb. hány V-ot állít elő ez a generátor (terhelt üzemben, vagyis miközben működteti a lámpákat). Van benne egyenirányító? (gondolom, nincs, mert lámpákhoz fölösleges)
Egy egyszerű megoldás az lenne, hogy diódahidas egyenirányítót raksz bele (ha nincs), aztán utána szimplán párhuzamosan bekötöd az akksit. Ezzel csak annyi a gond, hogy a diódákon feszültség esik, valószínűleg normál fordulatszám-tartományban nem tudna rendesen töltődni az akksi. Persze ezt ki kéne próbálni, és ha így még nem tökéletes, akkor egy kicsit meg kéne tuningolni a generátort. Nagyobb/erősebb mágnes, több menet a tekercsekre, mittudomén. Ehhez már látni kéne a szerkezetet.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Nem tudom,hogy kivitelezhető-e az elképzelésem,mert nem értek az elektronikához,remélem valaki tud segíteni. Szóval arról lenne szó,hogy van egy régi motorom,amelyikben úgy van megoldva az áramellátás,hogy a főtengely végén forog egy mágnes,alatta meg három tekercs van. A feszültség,ami keletkezik,az meg simán be van vezetve a lámpákba.Valahogy meg akarom oldani,hogy közbeiktatok egy akkumlátort,meg raknék rá indexeket,hátsó féklámpát stb, de a kérdés az,hogy az akksi töltését hogyan lehetne biztosítani? Kellene hozzá egy feszültségszabályozó? Bocs ha kicsit off,de nem tudom kihez fordulhatnék. Üdv!
Sajnos az ilyen finom elektrónikákhoz én eléggé nem értek, szerintem nem tudnám megcsinálni, tulajdonképpen csak azért érdekelt volna a dolog, mert ha már van az a kis moci, lehetne vele kezdeni valamit.
Az ilyesmit inkább készen szeretem venni. :)
Most viszont kisautót építünk, nézz át ebbe a topikba, ott is van szó elektronikáról:
Ha azt megmondanád, hogy miért kell az a konrádos cucc: az elektronika miatt vagy a hozzá mellékelt program miatt?
Mert ha csak az elektronika miatt és a párhuzamos portot tudod programozni akármilyen felületről, akkor egy ilyen elektronika összeütése - ami viszi a képen látható motort - teljese mértékben gyerekjáték. Ha csak ez a gond akkor abban segíthetünk.
Elolvastam a 47. hozzászólást és a környékét, de ott még a motor tipusában sem voltatok biztosak. E nélkül nehéz hozzá maghajtót passzítani. :o)
De én 99%-ra veszem, hogy az egy kutya közönséges 4 fázisú unipoláris léptetőmotor, és a fekete (általad csillag1-nek nevezett) vezeték a 4 tekercs közös kivezetése. Ebben az esetben viszont nem jók hozzá ezek az elektronikák. Egyik sem ilyen motorhoz való.
Műanyagcső, benne a víz a tartálynak megfelelően töltődik. A csőben egy szabadon mozgó,a vizen úszó műanyag labda, vagy rúd. A rúdra kis mágnes. A cső külső falára reed cső a megfelelő magasságokba..
Nem tudom, hogy viszonyulsz a forrasztópákához meg a mikrovezérlőkhöz ...
Azt írod, műanyag a tartály.
A www.qprox.com oldalon találsz olyan mérő IC-t, amit a tartály külső falára felragasztott fémcsíkhoz kell csatlakoztatni, annak a földhöz képest mérhető pár pF-nyi kapacitását fogja mérni a kis szerkezet.
A lyukakat pedig továbbra is rendeltetésüknek megfelelően használhatod ;-)
Figyelj, mert ez nem kész szonda, ezzel még villanykodni kell.
Automatikus töltés vezérléshez alkalmas Honeywell kapcsolók itt találhatók (LRN sorozat, a lap alján). Kívülről beszerelhetők, 3500-4500 Ft körüli áron kaphatók. Tömítenek, ahol kell, kapcsolnak amikor kell, üzembiztosak. Ha drága, házilag is lehet csinálni hasonlókat, de az előbb felsorolt tulajdonságok nem biztos, hogy összejönnek... bár bojler-mosógép szakosok lehet, hogy tudnak jobbat is...
Úgy kell vezérelni, ahogy kiran írta a 142-ben. Egy vész-felső jelzés sem árt túlfolyás esetére.
Folyamatos szintmérésre én is a nyomás távadót ajánlanám (ha feltétlenül mérni akarsz), de a tartály aljához szerelve, nem az elmenő csövön, mert ott tényleg baromira lengedezni fog szivattyúzáskor. Amúgy drága és felesleges megoldás, töltés vezérlésre alkalmatlan.