Keresés

Részletes keresés

Tzl Creative Commons License 2006.09.01 0 0 176

Teodor!

Asszem elbeszélünk egymás mellett. Vagy én nem értem te mire gondolsz, vagy te nem, hogy én mit írtam.

Fejtsed ki bővebben légyszi.

Előzmény: TEODOR (175)
TEODOR Creative Commons License 2006.08.31 0 0 175

Az eredeti gyári garázsajtó nyitó motorok is 24v -ról működnek.

Neked az a baj a rendszerrel hogy a gyári vezérlések digitális kódott vesznek és utána az ajtót a vezérlés időre mozgatja . A te analóg vezérlésednél mindenféle hibára reagál és minden zavart összeszed .

Előzmény: Tzl (171)
Sanzistift Creative Commons License 2006.08.30 0 0 174
Ok. :)
Előzmény: Tzl (173)
Tzl Creative Commons License 2006.08.30 0 0 173

Hali!

 

Már reménykedtem, hogy valami ötlet :o)

 

Szóval ez a motor még abból az időból való, mikor még volt buszgyártás itt, Fehérváron. Akkoriban ez nem volt probléma. Ráadásul ez még azon belül is a regebbiekből, mert az újabbakban már valami sokkal nagyobb teljesítményű Bosch került. Ez meg valami kis nyamvadt lengyel motor. Kerek 24voltról eszik max 5ampert, ezért saccoltam meg, hogy akkor 28-30 voltról elérheti majd a 200wattot. Pedig méretre jóval nagyobb mint egy átlagos személyautónak a motroja.

 

Tehát ha csak a számokat nézzük, akkor szerintem ekkora teljesítményű motor van egy komolyabb személyautóban is. Nézz körül bontókban. Vagy ha ragaszkodsz valami ilyesmihez, akkor busz ill. kamion szervizeket javasolnám.

 

GG

Előzmény: Sanzistift (172)
Sanzistift Creative Commons License 2006.08.30 0 0 172
Engem inkább a motor rész izgatna.
Nevezetesen az a része, hogy honnan/mennyiért szerezted?
Lenne hozzá pár alkalmazáspéldám itthonra... :))
Előzmény: Tzl (171)
Tzl Creative Commons License 2006.08.28 0 0 171

Ez már mindenkinek szólna!

 

Már megint kapu távirányító/vevő kérdéskör. Szóval van egy garázsajtó, ami elég speciális, ezért egyedileg csináltam rá egy nyitómechanikát, és emiatt egyedi elektronika is lesz majd hozzá. (Az előbbiek miértjeibe most ne menjünk bele) A kaput egy kb. 200W-os busz ablaktörlő motor mozgatja.

Jelenleg, az elektronika nélkül most úgy működik a dolog, hogy van egy kétcsatornás vevő, és annak a kimenetei vannak megrelézve úgy, hogy az egyik gombra nyilik a kapu, a másikra záródik. Nyílván a gombot folyamatosan kell nyomni végig a nytás ill a zárás alatt.

A gond ott van, hogy gondolom a DC motor akkora zavart nyom ki magából még 433MHz-en is, hogy meg-megakad a vétel, és így akadozva megy a kapu. Kipróbáltam már 2 teljesen különböző adó/vevővel is. Minjdegyik ezt csinálta. Csak úgy megy folyamatosan, ha az antennához 10 centire tartom az irányítót.

Annyit már kipróbáltam, hogy a motor csatijához közel, a vezetékre ráraktam egy ferrit gyűrűt 5-5 menettel, és jópár 100n-os tárcsakondit. Minimális eredményyel. Próbáltam egy hangolt antennát is, és azt minél távolabb vinni a motortól. Hasonlóan minimális a siker.

 

Mit lehetne még? Egyaltalán szerintetek is a motor?

Azért aggaszt, mert hiába lesz tuti vezérlő elektronika, ha mozgásközben nem veszi a távirányító jelét. (vagy csak nagyon közelről.)

 

Köszi:

GG

Tzl Creative Commons License 2006.08.28 0 0 170

Hali!

 

Köszi a hw részletezését, de engem érdekelne a sw is. Milyen protokollal lehet "beszélgetni" a telefonnal. Van erről valami lerírásod? Engem főleg az SMS küldése és fogadása érdekelne.

 

Köszi előre is.

Előzmény: __:-)__ (169)
__:-)__ Creative Commons License 2006.08.24 0 0 169
Az lett a megoldás, hogy hagytam a fenébe a gyári adatkábelt, csináltam egy sajátot a PIC és a telefon közé. TX->RX, RX->TX, GND->GND, csak a PIC TX-e után tettem egy ellenállást és egy 3 V-os Zenert, hogy a telefon ne kapjon 5 V-ot. Visszafelé pedig (Telefon TX-e és a PIC RX-e közé) betettem egy 7406-ot, mert a telefon 3,3 V-ja kevés a PIC-nek, mivel ott az RX Schmitt-triggeres, és a hiszterézis felső határa 4 V (5 V-os tápnál).
Másik megoldás lett volna, hogy simán 3,3 V-ról járatom a PIC-et, és akkor direktben össze lehet kötni a telefonnal, nem kell semmi hókuszpók.
Előzmény: Tzl (168)
Tzl Creative Commons License 2006.08.15 0 0 168

Helló smiley!

 

Érdemben nem tudok segíteni, de abban majdnem biztos vagyok ha egy sima hiperterminállal elmegy akkor nem kaphat tápot a sorosportról. Ha jól emlékszem annó a soros egerek is úgy működtek, hogy a driver magasban tartott egy kimenetet és arról ment az egér.

Annyi jutott esezmbe, biztos hogy meg kell fordítani az rx-tx-et? Találkoztam már több olyan kütyüvel, ami egyszerűbb embereknek készült ott már a feliratnál meg volt cserélve az rx-tx, hogy ne kelljen gondolkozni a bekötésnél, hanem csak bután rx-rx, tx-tx. táp-táp, föld-föld.

 

De ettől függetlenül érdekel a dolog. Megtennéd, hogy dobsz majd egy mélt ha jutsz valamire?

 

Köszi:

GG

Előzmény: __:-)__ (167)
__:-)__ Creative Commons License 2006.08.08 0 0 167
Közben azt hiszem, féligmeddig rájöttem: szerintem azért nem megy, mert nem kap áramot a kábel. Gondolom abban is valami max232 (vagy inkább max 3232 van), és a meghajtásához kéne tápot kapnia. De vajon honnan várja, melyik lábon?
Előzmény: __:-)__ (166)
__:-)__ Creative Commons License 2006.08.07 0 0 166
Egy PIC mikrokontrollerrel akarok hívást indítani és SMS-eket küldeni mindenféle eseményre reagálva. Fogtam egy régi Siemens C35i telefont, vettem egy adatkábelt, és kipróbáltam Windowsban, Hiperterminálban. COM1, 19200, 8N1, átitelvezérlés nincs. A telefon szépen válaszol mindenre, tudtam vele tárcsázni, sms-t küldeni. Ok, lássuk a PIC-et. Csináltam egy soros kábelt hozzá egy MAX232-vel. Rádugtam a COM2-re, ugyanazok a beállítások. Ok, megírom a programot, hogy küldjön egy "ATD<telefonszám>" szöveget. Kipróbálom a terminálablakban, szépen meg is jelenik. Kihúzom a telefon és a PIC kábelét a gépből, összekötöm a földet a földdel, egyik RX megy a másik TX-be, és ugyanez fordítva. Elvileg mennie kéne. De a telefon nem reagál. Miért?
Sanzistift Creative Commons License 2006.07.31 0 0 165
Találtam egy szatyornyi réztekercset, kb vizespohár átmérőjű, a közepén hengeres (kb 2cm) lyuk, és műanyag a tekercstest.

Arra gondoltam, hogy csinálok belőle valami generátorfélét neodímium mágnesekkel.

Mi van akkor, ha a tekercseknél kevesebb, vagy több mágnest teszek be eggyel?
Hogy alakul a gerjesztésem, és torzul-e elég nagyot a mágneses erőtér?

Mi van akkor, ha vasmag helyett szintén mágneseket teszek a tekercsek közepébe?

Minden ötletet szívesen fogadok.... :)
Sati 601 Creative Commons License 2006.07.27 0 0 164
Koszi!
Előzmény: _Fefe__ (160)
marrow Creative Commons License 2006.07.24 0 0 163
Van egy harmadik lehetőség is. Tudok sokkal olcsóbban aksit, mint 7-8 Ft. Sokkal. Persze típus függő, de azért lényegesen. Na ez OFF volt. Sorry.
Előzmény: moonshadow (161)
2112 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 162

Helló

 

Van egy régebbi gyártmányú rádiós-magnós Erősítőm, ami nagyon jó(volt),

csak beszart a tápja, és nem tom hány voltos, meg stb. :-(

 

Hogyan lehetne ezt kideríteni?

 

21

 

moonshadow Creative Commons License 2006.07.23 0 0 161

Van egy fényképezőnk, aminek az akksija elég hamar lemerül.

Nincs kedvem 7-8e ft-ért pótakksikat vásárolni hozzá.

 

Két megoldás jutott eszembe:

 

1.

 

Eszembe jutott, hogy tulajdonképpen újratölthető ceruzaelemeket egy elemtartóban összekötve, az akksi mellett egy vékony dróton bevezetve ki lehetne tolni az üzemidőt.

 

Az akksija viszont 3 pólusú, a hátuljára 3,7V van írva de többet mértem rajta:

 

Feltöltve:

 

+     3,8V    4,2V

 

 

Lemerülve:

 

+      3,35V     3,69 V

 

 

 

Ha szimplán összekötök négy db 1,2V elemet és a középsőre 3-at sorbakötve a szélsőre pedig 4-et sorbakötve rácsatlakozok akkor:

+        3,6V      4,8V az megfelelő lenne neki?

 

Gondolom azért 3 pólusú, hogy mérni tudja a cella feszültségesésést és elérve egy értéket lemerültnek jelezzen, de ekkor még van annyi cufla benne, hogy behúzza a helyére az objektívet.

Mennyire érzékenyek a gépek a tizedvoltos feszültségkülönbségekre?

 

 

2. megoldás:

Sokkal egyszerűbben rá tudok csatlakozni mondjuk az adapter számára kialakított csatlakozón, ahová 4,8V van írva, viszont a csatlakozó kimenetén 5,6V-ot mértem.

Ha ide rátenném a 4 db sorbakötött elemet, akkor lehet, hogy működne, viszont ha lemerül az elem akkor lehet belőle gond?

Mert ezen a bemeneten nem hinném, hogy lenne minimális feszültségfigyelő elektronika, vagy mégis?

 

 

 

_Fefe__ Creative Commons License 2006.07.16 0 0 160

Az időbeosztásomat nem tudom előre, néha baromira elhavazom magam, de feltehetőleg igen :) Ha itt a topicon esetleg nem reagálnék, az e-mailem is él.

 

Előzmény: Sati 601 (159)
Sati 601 Creative Commons License 2006.07.16 0 0 159
Hm,igen,ami megmaradt középsuliból elektróból, én is valami diódás megoldásra gondoltam,mivel,ahogy írtad egyenirányító nincs benne.Meg úgy semmi,csak a tekercsek az izzókhoz kötve. Csepel 125-ös motoron ezt nem bonyolították :)

Az a baj,hogy most nem tudom lemérni,hogy hány voltot állít elő,mert a motor még nincs összeszerelve,egyelőre csak tervezgetek vele,hogy mi legyen...Annyi biztos,hogy vagy 6 vagy 12 V.Ennek megfelelően az akku is ilyen feszültségű lenne.

Ami érdekelt,hogy megoldható-e,gondolkozhatok-e ilyen megoldásban..
(A megvalósítása az csak Október környékén esedékes)

Igaziból a szerkezet úgy néz ki,hogy két kisebb mágnes összekapcsolva hajtja a lámpát,a harmadik tekercs nagyobb,ez adja a szikrát a gyújtáshoz.De ezek opcionálisan kicserélhetők.

Szóval,most egy hónapig nem leszek netközelben,de utána tudnál nekem segíteni egy ilyen megtervezésében?
Előzmény: _Fefe__ (158)
_Fefe__ Creative Commons License 2006.07.16 0 0 158

Bonyolult kapcsolóüzemű konverterrel mindent meg lehet oldani :), de gondolom, te elsősorban valami egyszerű megoldást szeretnél.

 

Az első kérdés, hogy kb. hány V-ot állít elő ez a generátor (terhelt üzemben, vagyis miközben működteti a lámpákat). Van benne egyenirányító? (gondolom, nincs, mert lámpákhoz fölösleges)

 

Egy egyszerű megoldás az lenne, hogy diódahidas egyenirányítót raksz bele (ha nincs), aztán utána szimplán párhuzamosan bekötöd az akksit. Ezzel csak annyi a gond, hogy a diódákon feszültség esik, valószínűleg normál fordulatszám-tartományban nem tudna rendesen töltődni az akksi. Persze ezt ki kéne próbálni, és ha így még nem tökéletes, akkor egy kicsit meg kéne tuningolni a generátort. Nagyobb/erősebb mágnes, több menet a tekercsekre, mittudomén. Ehhez már látni kéne a szerkezetet.

 

Előzmény: Sati 601 (156)
moonshadow Creative Commons License 2006.07.14 0 0 157

Igen, éppen van is egy régi relékártyám ami soros portról megy.

 

Előzmény: analpis (155)
Sati 601 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 156
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Nem tudom,hogy kivitelezhető-e az elképzelésem,mert nem értek az elektronikához,remélem valaki tud segíteni. Szóval arról lenne szó,hogy van egy régi motorom,amelyikben úgy van megoldva az áramellátás,hogy a főtengely végén forog egy mágnes,alatta meg három tekercs van. A feszültség,ami keletkezik,az meg simán be van vezetve a lámpákba.Valahogy meg akarom oldani,hogy közbeiktatok egy akkumlátort,meg raknék rá indexeket,hátsó féklámpát stb, de a kérdés az,hogy az akksi töltését hogyan lehetne biztosítani? Kellene hozzá egy feszültségszabályozó? Bocs ha kicsit off,de nem tudom kihez fordulhatnék. Üdv!
analpis Creative Commons License 2006.07.13 0 0 155

nem rossz a conrados cucc, csak szerintem a számítógéphez kötött léptetőmotornak nem sok értelme van...

 

printerportról lehet kapcsolgatni egy tranzisztor-relé sorozattal is...

a conradosban valószínű dc/dc konverter és vmi tirisztor van

 

http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_741.html

http://www.prog.hu/tudastar/21085-88/4V-os+kismotor+mukodtetese+parhuzamos+LPT+porton.html

 

 

ezeken a forumokon is ezzel a témával foglalkoznak

moonshadow Creative Commons License 2006.07.13 0 0 154

Köszi a választ. :)

Sajnos az ilyen finom elektrónikákhoz én eléggé nem értek, szerintem nem tudnám megcsinálni, tulajdonképpen csak azért érdekelt volna a dolog, mert ha már van az a kis moci, lehetne vele kezdeni valamit.

Az ilyesmit inkább készen szeretem venni. :)

 

Most viszont kisautót építünk, nézz át ebbe a topikba, ott is van szó elektronikáról:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9136281&la=56816225

 

 

Előzmény: Tzl (153)
Tzl Creative Commons License 2006.07.13 0 0 153

Moonshadow!

 

Ha azt megmondanád, hogy miért kell az a konrádos cucc: az elektronika miatt vagy a hozzá mellékelt program miatt?

Mert ha csak az elektronika miatt és a párhuzamos portot tudod programozni akármilyen felületről, akkor egy ilyen elektronika összeütése - ami viszi a képen látható motort - teljese mértékben gyerekjáték. Ha csak ez a gond akkor abban segíthetünk.

Előzmény: analpis (152)
analpis Creative Commons License 2006.07.11 0 0 152

egyszerűen eprommal lehet hajtani a léptetőmotort.

előre eltárolt forgásokat tudsz előhívni belőle

Tzl Creative Commons License 2006.07.11 0 0 151

Moonshadow!

 

Elolvastam a 47. hozzászólást és a környékét, de ott még a motor tipusában sem voltatok biztosak. E nélkül nehéz hozzá maghajtót passzítani. :o)

De én 99%-ra veszem, hogy az egy kutya közönséges 4 fázisú unipoláris léptetőmotor, és a fekete (általad csillag1-nek nevezett) vezeték a 4 tekercs közös kivezetése. Ebben az esetben viszont nem jók hozzá ezek az elektronikák. Egyik sem ilyen motorhoz való.

 

Előzmény: moonshadow (148)
analpis Creative Commons License 2006.07.08 0 0 150

Műanyagcső, benne a víz a tartálynak megfelelően töltődik. A csőben egy szabadon mozgó,a vizen úszó műanyag labda, vagy rúd. A rúdra kis mágnes. A cső külső falára reed cső a megfelelő magasságokba..

 

Nem túl bonyolult szerintem

Ertet Lenke Creative Commons License 2006.07.08 0 0 149
Nem tudom, hogy viszonyulsz a forrasztópákához meg a mikrovezérlőkhöz ...

Azt írod, műanyag a tartály.

A www.qprox.com oldalon találsz olyan mérő IC-t, amit a tartály külső falára felragasztott fémcsíkhoz kell csatlakoztatni, annak a földhöz képest mérhető pár pF-nyi kapacitását fogja mérni a kis szerkezet.

A lyukakat pedig továbbra is rendeltetésüknek megfelelően használhatod ;-)

Figyelj, mert ez nem kész szonda, ezzel még villanykodni kell.
Előzmény: elemes (146)
moonshadow Creative Commons License 2006.07.08 0 0 148
Watchdog Creative Commons License 2006.06.26 0 0 147

Automatikus töltés vezérléshez alkalmas Honeywell kapcsolók itt találhatók (LRN sorozat, a lap alján). Kívülről beszerelhetők, 3500-4500 Ft körüli áron kaphatók. Tömítenek, ahol kell, kapcsolnak amikor kell, üzembiztosak. Ha drága, házilag is lehet csinálni hasonlókat, de az előbb felsorolt tulajdonságok nem biztos, hogy összejönnek... bár bojler-mosógép szakosok lehet, hogy tudnak jobbat is...

Úgy kell vezérelni, ahogy kiran írta a 142-ben. Egy vész-felső jelzés sem árt túlfolyás esetére.

Folyamatos szintmérésre én is a nyomás távadót ajánlanám (ha feltétlenül mérni akarsz), de a tartály aljához szerelve, nem az elmenő csövön, mert ott tényleg baromira lengedezni fog szivattyúzáskor. Amúgy drága és felesleges megoldás, töltés vezérlésre alkalmatlan.

Előzmény: elemes (146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!