1. Az 1.6-os, 103 LE-s motor átlagban, ill. városban milyen fogyasztással bír, mondjuk nem erőltetett menet esetén?
Én városban rövideket megyek, 10 literes fogyasztással. De ha meleg a motor és nincs araszolás a dugóban, simán levihető 7-8 l-re. Országúton pianoban 6,0, autópályán 8 liter. Tekintve a méreteket (kombi, 1300 kg), nem tartom rossznak, bár sehol sincs egy dízelhez képest.
Amúgy 100 napja tolom neki, úgy elvagyunk egymással, de semmi szerelem. Majd 1x írok egy ítéletet.
Erről nem tudtam, de nekem is lett volna 1 kérdésem új OCTAVIA-ról. Hátha valaki tudott volna magyarázatot adni, segíteni. Ha legközelebb lesz ilyen esetleg felteszed ide a topikra az időpontot és a helyszínt? Előre is köszi.
Ott nem ,de csepelen 10-től igen. Jó kis csapat verődőt össze. Nekem Octaviásként ez volt az első (ha a multkori Tesco-s nem számolom) ,de ez tetszet. Nem volt semmi különös ,csak nézegettük egymás gépét és tapasztalatot cseréltünk.
Apropó PD TDI. Nem tudom hallottátok-e, de várhatóan 2007-től a Volkswagen is megszünteti a PD motorok gyártását, s ez kihat a Skodára is. A műszaki fejlesztések eredményeként a közös nyomócsöves befecskendező rendszer is tud 1600-1800 bar-os nyomást produkálni és gyártása is lényegesen gazdaságosabb, s nem utolsó sorban a rendszer is egyszerűbb. Ezzel viszont a PD (Pumpe-Düse) adagolófúvókás rendszer a háttérbe szorul. Ja, és még mindig csak a küllemre adó NŐ vagyok. Ahhoz képest jó, nem?
Kikérem magamnak a nők nevében! Nekem 1.9 PDTDI van, és a nők, mert ugya ha még nem derült volna ki az vagyok, igenis nem csak a kinézetre, küllemre mennek!!!
Hol lehet normális, pont az Octaviaba méretezett gumiszőnyeg készletet venni? Olyan érdekelne amit már nem kell méretre szabdalni,hanem pont illeszkedik. Meg a csomagtartó tálca sem lenne utolsó.. Tipp van valakinek esetleg? Továbbá van valakinek tapasztalata bitumenes vagy ólmos hangszigetelő lapok felragasztásával kapcsolatban?
Autó vásárlás előtt állok, és hosszas keresgélés után az Octavia mellett döntöttem. Szempontjaim: megbízható, nem kicsi autó (termékminta szállítás), közepes benzin motor, olcsó fenntarthatóság. Ezeknek a paramétereknek több autó is megfelel, de végül az Octavia lett a befutó. Lenne néhány kérdésem, melyekre a választ Tőletek várom, hiszen ezeket sehol sem lehet megtalálni.
1. Az 1.6-os, 103 LE-s motor átlagban, ill. városban milyen fogyasztással bír, mondjuk nem erőltetett menet esetén?
2. Szabad-e enyhén törött, de javított, nem húzatott használtautót venni? Első sárvédők, motorháztető, lámpák lettek cserélve. Mire kell odafigyelni, ill. mik lehetnek a buktatók? Bennem lesz-e a tudat, hogy törött autót vezetek?
3. Érdemes-e gázosra átalakítani az üzemanyagellátó-rendszert? Én kb. 40000 km-t fogok menni vele évente. Mennyi idő alatt térül meg ilyen használat mellett a beruházás?
4. Konkrétan van-e olyan a kedves topictársaim közül, aki gázos 1.6-os Octaviát használ? Ha igen, szívesen olvasnám tapasztalatait, hol és mennyiért csináltatta meg az átalakítást? Belevágna-e ismét?
Na most van egy kis időm.:-) Golyó megkaptam az E-mailt. Lehet, de gyakorlatban nem hiszem.
Szóval én már 4000 Km-ert tettem a DSG-be. Tapasztalat szuper.:-) Szerintem nagyon megéri, de ugye ez majd idővel derül ki igazán. A fogyasztással kapcsolatban szerintem nem vitás hogy takarékosabb. Sorolom az érveim, aztán lehet meggyőzni. Nincs semmi veszteség, mert sima mechanikus váltó, tudtommal. Mire én észbe kapok ő már 6.-ban van. Ezt én is meg tudom csinálni csak nekem esetleg másra kel figyelnem, míg ő teszi a dolgát tőlem függetlenül. A kuplungot (kokat) simábban kezeli, mint esetleg én. Nem vált mellé, értem ezalatt hogy esetleg én úgy gondolom, hogy ezt a sebességet még elviszi 4.-ben odalépek, aztán csak szívja a naftát. Ez itt nem lehetséges. Talán hirtelen ennyi.
Én csak dicsérni tudom eddig. Olyanokat csinál, hogy csak nézek. A minap is a 4-esen kicsit húzósabban előztem (nem padló gáz) és csak néztem, hogy mi van. 4.-ben húzatta 120-ig. Máskor itt már simán 6.-ban van. Ez nem egyedi eset volt, így kezdem azt hinni, hogy az irányjelzővel is kapcsolatban van.
Viszont a padlózás nekem nem jött be. Igaz hogy visszadobja akár 6-ból 3-ba is, de ott rögtön leforog, és már kapcsol is feljebb. A „S” sem igazán nyerte el a tetszésem, nagyon forog-morog-hangoskodik a motor. A kézi kapcsolás pedig csak játék. Kivéve hegyvidéken ott nagyon jó szolgálatot tesz. Na hirtelen ennyi, ha kérdésetek van szívesen válaszolok (ha tudok) ,csak csesztessetek, mert idő hiányban szenvedek.
Közben kutattam a téma után több szervizben is. Állításuk szerint nincs többlet szervizköltség, időnként ránéznek az olajra a váltóban hogy nem e szivárog. Továbbá nincs futásteljesítmény limitje a DSG váltónak. Mentesnél sikerült egy normális szervizes palival beszélni, udvarias volt, mindent elmondott A-Z-ig a DSG-vel kapcsolatban, le sem akart rázni. Ez is furcsa manapság. Hamarosan kiderül a gyakorlatban hogy megéri e a plusz 399e a váltóért.
Bocs most tényleg nincs időm ,majd holnap kitárgyaljuk. Csak annyit hogy én úgy tudom hogy ez az első váltó amelyik nem hogy többlett fogyit eredményez hanem kevesebbel is beéri mint a sima váltó.
DSG automataváltóról érdeklődnék. Van valakinek tapasztalata vele? Mit tud? Mennyiben másabb mint a mezei automata? Érdemes belefeccölni azt a 'kis' plusz pénzt?
3 hónapos az Octavia II kombim. 1.6 MPI (de nagyon megy), Ambiente + 1-2 extra. Egyetlen dolog zavar: mivel elég csendes az autó, rosszabb utakon (tehát gyakorlatilag lakott területen belül) állandóan nyiszognak a burkolatok. Csak én vagyok peches, vagy szériahiba? Javítható?
Komolyan mondom...nagyon gáz ez a motor...200 000 van benne és több full szintetikus olajat eszik mint a fél millert futott audim...jahh és többet is fogyaszt...egy kalap .......az egész!!
akkor csakjól hallotam..én is akarok venni valamiet vagyis tervbevan de válogatok..nekem a belsejé soknak nemtecik..csak az olyan műszerfali mint pl a fábiában van...de még akkor a kormány is ottvan:-)
Én azt hallotam a 75 lovasról,h nemnagyon illik 1 ekkora kocsiba,a skodát emiat is hívják motorgyilkosoknak,az 1.6 102 lovas még nagyon duzzogva de elmegy,azthallotam,h a belépőmotor az ujjaknál az 1.6 FSi ami 115 lovas a régieknél pedig az 1.8-20V-s 125 lovas.De az 1.4-est nemnagyon ajánlanám énse
Sziasztok!
Érdekelne, hogy az 1.4 16V 75 lovas Octaviával kapcsolatban mik a tapasztalatok. Ha van valakinek ilyen, szívesen venném, ha megosztaná velem a tapasztalatait. Elsősorban a menetteljesítmények és a fogyasztás érdekel. Mennyire kell pörgetni a motort egy kis nyomatékért? Előre is köszi.
Olyan problémám van, hogy Octaviám első futóműve fékezéskor beráz. Kb 130-as tempónál hirtelen fékezéskor szinte kiugrik a kezemből a kormány. Ha lassan fékezek,akkor nincs ilyen probléma. Egyébként kicseréltem a tárcsákat éa a betéteket is, de a probléma nem szünt meg, csak valamivel magasabb sebbsségnél kezdd el rázni . A régi tárcsával már 80-nál berázott.) Ha valakinek lenne ötlete , hogy mi lehet ez a probléma , megköszönném.