Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Lehet csatlakoznék,csak május elején van egy két programom,dobok neked egy mailt ,majd ott eggyeztessünk!Ha mást nem is de bajtemetést ,orosz megnézném,kb 6-7 éve voltam ott ,és képtáram sincs róla
Ha nagyon akarod, akkor körbevezethetlek Zsámbékon. Majd kinézek valami hétköznapot, amikor az őrségparancsnok van szolgálatban. Olyankor a múzeum hivatalosan csak hét végén van nyitva, tehát senki nem fog zavarni. Ha szerencséd van, és addig nem zárják be, akkor beviszlek az egyetlen helyre, ami a föld alatt van. Zsámbékon van még egy másik érdekes hely is, ami nem annyira köztudott.
Kénytelen leszel magadra hagyatkozni, mert kirúgtak onnan. Nem kellett a munkám a Hadtörténeti Múzeumnak. A közelmúltban kipakoltam onnan, és a közeljövőben nem is szándékozom oda visszamenni.
Megyek haza innen a nagy brittaniábol Május 7 re érek haza és én is megsasolom most már zsámbékot,,,összefuthatnánk .../mert én is kiváncsi vagyok a titkos silokra/
Na de akkor ne vicceskedjen, ha konkrétan rákérdezek a dolgokra. Láttam már néhányféle rakétát, a magyarországiak közül az összeset. És kifejezetten feláll a hátamon a szőr, amikor Magyarországon silót emlegetnek. Pedig már annyiszor megpróbáltuk elmagyarázni a dolgokat. Volt már, hogy a zsámbéki múzeumban, miután körbevezettem a polgárt és mindent megmutattam neki (tényleg mindent) még azzal jött, hogy "de a silókat még mutassam meg neki". Türelmesen megpróbáltam neki elmagyarázni, hogy nincs siló, erre kifakadt, hogy biztosan el akarom előle titkolni.
Köszönöm. Ennyit már nekünk is sikerült kideríteni ,hogy ilyen technika volt itt Szentesen. A napokban megpróbálok fotózni egyet a derekegyházi létesítményben aztán feldobom ide, hátha valaki kiolvas valamit belőlük, arra vonatkozólag ,hogy pontosan mire is szolgálhatott.
Egyébként kicsit off, de mindig elképedek amikor ezzel a 70 km + atomfej kombinációval találkozok... ennél már csak az atomtöltettel rendelkező légvédelmi rakéta, volt elképesztőbb konstrukció.
Szinte minden évben elmentem a kapolyi laktanya elött,és nem mentem be mert én ugy tudtam aktív.Képeid mást mutatnak.Itt te jártál elsőnek.Ha van még kép szívesen fogadjuk!
Tabról: tényleg nem viccelődni akarunk,de Volt tűzér jól leírta,nem volt klasszikus siló az országban.Valszeg te a Gránit-1 es tárolokra gomdolsz.
Pedig én minden vicc nélkül és teljesen komolyan gondoltam, hogy teszel fel valami képet azokról a silókról.
Mert amit én eddig a haditechnikáról és a környékéről tanultam, Magyarországon siló - legalábbis amit ezen az oldalon annak lehet nevezni - nem volt. A siló ugyanis az interkontinentális - ballisztikus rakéták tárolására és indítására szolgáló létesítmény, aminek az egyebeken túl a fő ismérve a marha mély - kb. 40 - 50 méter - beton kút, ami természetesen valami védelemül szolgáló tetővel van lefedve. Drága holmi volt, még a szovjetúnió is - aki egyébként nem volt spórolós ezen a téren - csak otthon és tán csak ötöt engedhetett meg magának. Ám már azokat is kiürítették, megszüntették, stb.
Magyarországon volt mondjuk gabonasiló, meg az a siló, amit a teheneknek adtak ebédre.
Volt Magyarországon néhány fajta rakéta, de azok vagy mobil indítóberendezéssel rendelkeztek, vagy telepítettel, de kizárólag a föld felszínén, nem pedig silóban. Még a szovjet elvtársak sem építettek Magyarországon silót.
Vicc nélkül tehát ismét: Tegyél fel nekem valami képet arról a silóról, amit láttál!
Egyenlőre kinti képek, a főbejáratról éa a tisztiszállásról.
Itt is be lehet menni hátul, volt egy iparvágány.
Most két vállalkozó tart fent magának raktárakat, az egyikkel már megbszéltük, hogy bemehetünk. Régebben itt is voltam bent sokat, autókat próbálgattunk versenyekre.
Vannak silók is, jártam kettőben. Az erdő tele van kapukkal, romos állapotú őrhelyekkel.
A mellette lévő tóban szoktak fürdeni a tisztfeleségek, most halastóként üzemel.
A lőtérről is hozok képeket, ez az út másik oldalán van, most a rendőrség tart ott lőgyakorlatokat.
Új vagyok itt, de szerencsére ráakadtam erre a topicra.
Néhány képet tennék fel két laktanyáról. Szerencsés helyzetben vagyok, Tabon lakom, egyik irányban a kapolyi magyar , a másik irányban a gyurgyókapusztai orosz laktanya van. Mindkettő kb. 5-10 km-re.
Az első sorozat a Kapoly-Madarasnál lévő volt lőszerraktárról szól.
Édesapám itt dolgozott, mint pénzügyi szolgálatvezető.
Ide a somogymeggyesi, hátsó részen "lehetett" bejutni, az őrsáv külső kerítése megkerülhető.
Mintegy 20 éve voltam ott utoljára, rá sem ismertem a mostani állapotokra.....
Egészen a legénységi szállásig be tudtam menni. A főkaput állítólag őrzik, ott már nem akartam mutatkozni :)
A kamionos dolgot valamennyire hihetőnek tartom, hiszen a kérdőívenkénti 20 lappal számolva összesen valami 200 000 000 lapról lehet szó, ami 40 000 hagyományos fénymásoló papíros doboznyi mennyiség. Az saccra 40 000 raklap (100-asával számolva) és az bizony tetemes mennyiség.
A robbanófejek témájában nyugodtan hihetsz inkább az itteni objektum-búvároknak, mint a helyi legendáknak.
Hogy mennyire nem lehet a szóbeszédre adni, leírok egy régi (1981-ből származó) történetet:
Éppen a Pilis csúcsán szolgáltam egy légvédelmi rakéta osztálynál. Akkor ugyebár Farkas Berci, a magyar nép fia nagy szenzáció volt, körbe is hurcolták szerencsétlent, mint a véres kardot, hadsereg-szerte. A csavargás során eljutott a mi alakulatunkig is, és ezzel kapcsolatos a történet:
Másnap jártam bent Pesten - busszal, mert nem volt más lehetőség - és ahogy ülök a busz elején, a sofőr és egy kollégája (szintén sofőr) elkezdett beszélgetni:
- Tegnap itt járt a Farkas Berci. Tudsz róla?
- Tudok.
- Tudod miért járt itt?
- Nem.
- Ami a hegyen van, az egy interkontinentális rakétakilövő állomás lesz, az most épül. Ami a tetején van, az egy különleges betonkeverő (na itt készült elfogni a röhögés, ugyanis éppen az én saját, szépséges tűzvezető lokátoromról volt szó). Állítólag Magyari Béla lesz itt a parancsnok, és Farkas Berci neki jött nézni egy jó beosztást.
A parancsnokomnak természetesen elmeséltem a híreket, hogy fúrják, de csak legyintett.
régi katonai cuccok utáni keresgélés közben találtam ezt, biztos hogy offtopik de érdekelne mi lehet ez. Gyulafirátóttól nyugatra található a lőtér területén
Nos igen a derekegyházi történettel kapcsolatban egyenlő biztos dolgot még nekünk sem sikerült megtudnunk, természetesen ebben az esetben is hallani a szokásos történetet miszerint atomfegyvereket tároltak itt, de ez valószínűleg csak legenda.
Viszont hiteles forrásból tudom, hogy pár évvel ezelőtt egy föld alatti tároló helyiségből kamionokkal hordtak el évtizedekig ott tárolt iratokat, ami állítólag valamelyik 70-es évekbeli népszámlálás teljes iratállománya volt. Ezt onnan tudom ,hogy a faluból kértek fel munkásokat akik pakolták fel napokig az iratokat a kamionokra...
Mindenesetre majd még kutatunk a derekegyházi bázis témájában.
Derekegyház: mig voltak szentesen harcászati rakétások ő hozzájuk tartozott..,hogy pontosan mi volt a feladata nem tudom. De a müút mellet sokáig ott volt az a rosz hordó amelyben télen tüzelt az ott posztoló őr., nehogy valaki befordúljon az erdei útra. Akkor még ott az út elején még nem volt ott sorompó ahová most az erdészet tett, Csak a fára volt kiszegezve egy behajtani tilos tábla. Persze azt meg is néztem volna ha valami szgk.
ott betudott volna menni, szokszor méteres mély keréknyomok voltak ott.
Ez mind a 70-es 80-as években volt. Voltak munkatársaim akik késő éjjel jőttek haza pestről és nem egyszer találkoztak az éjnek idején kivonúlokkal az erdőbe.
Ha jól emlékszem egy ísmerősőm elmondására, 94-ben a vásárhelyíekhez tartozott már. de akkor már nem volt ott semmi őket vásárhelyről hordták ki őrségbe 24 órás váltásba, Ebédé a derekegyházi szoc, otthonba bicikliztek be...
1999-ben Szentesen a kunszentmártoni úton lévő laktanyában, pontosan csak egyík felébe, mely most is ipari parkként üzemel, egy kezdő vállalkozás benditásában.
Épület átalakitás technológia beszerelése stb..... A lakt.másik fele még aktiv raktár volt . sok roncs hidvető, meg ponton...
És az azépület ahová a vállalkozás betelepült a rakétások javitó mühelye volt.
Hatalmas három állásos javitó csarnok, Egy szintbeni állás, egy szerelő aknás , És egy külőn helységben jó nagy széles beton rámpa feláló
itt volt a mosó. Persze minden egyébb, motorszerelő mh. vill. mh. akkú tőltő helység, őltőző iroda, még a táblák is fent voltak.. Eza rész a tőbbi résztől el volt szeparálva. Érdekesség ként az átalakításon dolgozó egyik bácsika elmondta , hogy az udvaron odébblévő jármü tárolóba egy nagyon jó gabona termő évbe,gabonát hordtak be a volánnal mert nem tudták hova rakni szentesen. A technika addig kiált az udvar másik végébe lepony vázva.. állítólag.
Részlet a laktanyából:
1,a volt rakétás szin, ez beépült az ablakgyárba de azért ki lehet venni a helyszinen, ez a ngybani pac bejáratával szemben van .azzal a píros tetejü ép. szembeni rész.
2, a javító csarnok, ez az az épület, most már más cég mükődik benne, ha bemész a főkapun egyenesen az út végén ott van a három hatalmas szürke ajtajával..
3, barak épület itt volt a rak. személyí állomány elkülőnitve.
A blogot én és néhány barátom szerkesztjük, speciel ezt a cikket én írtam. Csak műkedvelő haditechnika szerelmes vagyok, az adatokat nagyrészt internetről gyűjtöttük. És elnézést ,hogy belinkeltük a képgalériákat, remélem nem bánod.
Egyébént valóban nem tudtunk bejutni az állomás területére mivel azt a mai napig őrzik, azonban az anyaggyűjtés során beszéltünk több olyan emberrel is aki járt bent. Sajnos ők sem akkor voltak bent amikor eredeti funkciójában üzemelt ,hanem pár évvel később. Ugyanis még a sorkatonaság idején, a szentesi műszakiak (per pillanat MH 37. II. Rákoczi Ferenc Műszaki Ezred) raktárként használták az épületeket. Azok akik bent jártak azt mondták ,hogy gyakorlatilag kong az ürességtől, persze értő szemek bizonyára találnának olyan jeleket amikből az eredeti gépekre, berendezésekre lehetne következtetni.
Mivel úgy látom vannak itt igazi szakemberek is, lenne hozzájuk néhány kérdésem. Az első ,hogy a blogon is látható kis barna szögesdróttal körbevett épület -ami kicsit távolabb van magától az állomástól- funkciója mi lehetett pontosan? Az elektromos rendszer része volt talán, trafóház vagy valami hasonló??
Ha már "billentyűzetet ragatam" feltennék még néhány kérdést hátha valaki tudja a válaszokat.
Szentestől nem messzire található Derekegyház, ahol valamikor egy légvédelmi létesítmény volt. Ma már a helyi vadásztársaság használja raktárként, de a helyiek és a környékbeliek szerint itt egy légvédelmi rakétabázis üzemelt. Én azonban eddig nem akadtam a nyomára semmilyen adatbázisban, bár eddig csa felelüetesen az interneten néztem szét. Kérdésem tehát ,hogy tud valaki valamit egy bizonyos derekegyházi légvédelmi bázisról, létesítményről?
Más. Egy másik Szenteshez kapcsolódó téma feldolgozása során nemrégiben a helyi laktanya (a műszakiak laktanyája) csapatmúzeumában jártunk. El kell ,hogy mondjam egy nagyon profi múzeumot tekinthettünk meg, igényes kiállítási anyaggal. Azonban egy érdekességre is bukkantunk. A hidegháború idején már műszakiak állomásoztak a laktanyában, azonban volt itt egy elrejtett légvédelmi alakulat is. A százados aki körbevezetett minket a múzeumban később megmutatta azt a hangár épületet is ahol ez a rejtett alakulat megtalálható volt. A múzeumban volt egy kép egy Sz-60as légvédelmi gépágyúról ,de a százados sem tudta megmondani ,hogy ilyenek voltak-e ebben a rejtélyes hangárban. Ezzel kapcsolatos kérdésem tehát ,hogy valaki esetleg tud valami konkrétumot a témáról?!