Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30833

Nem tudod?Tudod az összetételét?A gyártás-csomagolás helye Hollandia.Az EUROL keveri,és csomagolja.

Előzmény: mantec (30832)
mantec Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30832

T Norbert Schleining!

 

A márka az indiai Hinduja Group kereskedőház tulajdonában van.

Hogy hol csomagolják, arról még nincs információ.

A kenőolajgyártó piacvezetőkkel nincs egy ligában.

Előzmény: Norbert Schleining (30827)
mantec Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30831

T GG590227!

 

"... orosz mérések ..."

Milyen orosz mérések?

Előzmény: Törölt nick (30828)
mantec Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30830

T GG5902274

 

"... kérdés ..."

Nem.

A kérdés az, hogy előre megfontolt szándékkal, vagy ismeretek hiányában állítasz valótlanságot?

Előzmény: Törölt nick (30826)
Norbert Schleining Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30829

Köszönöm szépen!

Előzmény: Törölt nick (30828)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30828

Eddig csak az orosz mérésekre,véleményekre lehet hagyatkozni.Adalékolás,és minőség szempontjából felsőkategóriás olajmárka.

Előzmény: Norbert Schleining (30827)
Norbert Schleining Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30827

Sziasztok!

 

Most készülök Gulf olajat vásárolni, van valakinek vele valamilyen tapasztalata, vagy esetleg vélemény róla?

Tudom, hogy egy presztízs márka, de van e olyan jó, mint a mostani nagyok, mint például a Castrol, Mobil1, Motul stb...stb..

Természetesen a gyári előírásnak megfelelőt venném.

 

Köszi a választ előre is!

 

Üdv!

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30826

Kérdés,hogy jogszerű-e a jóváhagyás?Itt ráírogatnak mindenre mindent,amikor meg keressük a jóváhagyást,a jóváhagyási listán meg nem szerepelnek az olajok.  A szófordítás lényegtelen a szabványok szempontjából. A Valvoline oldalán kell körülnézni.

Előzmény: mantec (30825)
mantec Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30825

T GG590227!

"... a gyári előírások követik az új normákat ..."
Nem.
Az új normák követik a gyári előírásokat.

Nem a zászló fújja a szelet!


"... hiába akarna venni ..."
Néhány példa - a teljesség igénye nélkül -
ACEa A3-04:
Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40,
Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30.

Előzmény: Törölt nick (30824)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30824

Tisztelt oLayos!A régiekhez ott vannak a classic olajok.Az olajnormák,a fejlesztések az üzemanyagok megváltozása miatt történnek,legalábbis az én értelmezésemben.A régi autókat sem kiméli a megrontott üzemanyag.Az új fejlesztésű motorolajoknál már 20-30% az adalékok aránya.A gyári előírások követik az új normákat,csakúgy,mint az olajgyártók.A jóváhagyások mellett a receptek is változnak.Átnéztem az általam ismert PAO alapú olajak összetevőit,kb 20-60% a PAO arány,az új recepteknél 20-35%(Mobil1-Castrol 0W40).A belinkelt Fiat normáknál is hiába akarna venni valaki A3-04 olajat,már az A3-12 van jóváhagyva,azt forgalmazzák.

Előzmény: oLayos (30823)
oLayos Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30823

T GG590227!

 

" ... Nem akarok foglalkozni az üzemanyag témával ... "

 

Bakker! Nem én kezdtem, sőt erre írtam, hogy jól elkanyarodtál.

" ... a motorolaj fő tönkretevője az üzemanyag ... "

 

A részecskeszűrős nyavalyáknál valóban - főleg városi használatnál - irgalmatlan nagy a lemosódás. Ez tény, ez rontja nagyon a motorolaj minőségét. Okoz is gondot!

... de mi a helyzet a régebbi szívó benzinesekkel?

 

Amúgy meg valóban lehet enyhe csúsztatás a norma jelölésekben - régebbi, oder újabb - de én inkább a gyári előírásokra gondoltam.

 

Előzmény: Törölt nick (30822)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30822

Nem akarok foglalkozni az üzemanyag témával,legyen elég,hogy a motorolaj fő tönkretevője az üzemanyag.Részemről:90%-ban tiszta biomentes gázolajat használok,amit nem Magyarországon tankolok.A témától sem kanyarodtam el,vártam a válaszod,hogy jogszerű-e ráírni az olajos flakonra olyan jóváhagyásokat,amiket nem hagytak jóvá.Nincsenek megjelőlve a jóváhagyások,pl a 2002-es ACEA jelőlésnek ilyennek kellene lenni:A3-02, a 2012-esnek A3-12.Honan tudod,illetve a fogyasztó honnan tudná hogy milyen olajat vegyen?Példa az általad emlitett Fiat norma. http://www.oilspecifications.org/fiat.php

Előzmény: oLayos (30816)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30821

stevie-13 Creative Commons License 2014.03.23 0 0 30820

Nem a benzinbe való a bioetanol,nem ég tökéletesen,rontja a minőséget.

 

 

Hm.

Előzmény: Törölt nick (30813)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30819

Olajszűrőt írtam,a gázolajszűrő másik téma.2 mikron a mai standard,de a biodízeles mocsok megszűrhetetlen.A legfejletteb UFI szűrők sem boldogulnak a normál gázolajjal.

Előzmény: oLayos (30818)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30818

T GG590227!

 

" ... Benzines színtetikus olajszűrőt használok a CDI motorhoz,kb 10 mikrontól szűr. ... "

Azért ez karcsú!

 

A mai korszerű dízelek nagynyomású rendszerei már 2-3 mikron méretű részecskék kiszűrését elvárják. Sajnos a szűrők fejlesztése kissé csúszik, ma a jobb üzemanyag szűrők sem tudnak 4-5 mikron szemcseméretnél finomabbat kiszűrni. 

... megy is a fejlesztés, mert döglenek a rendszerek.

Előzmény: Törölt nick (30815)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30817

Köszi! Jó tudni...

Mann-t már használtam.

Előzmény: Törölt nick (30815)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30816

T GG590227!

 

Én sem szeretem, ha túl sok bioetanol lenne a benzinbe, de itt eddig a motorolajokról volt szó, majd jöttél a részecskeszűrővel. Erre kérdeztem: mi köze a benzinbe található bioetanolnak a részecskeszűrőhöz?

 

... no meg maradt pár kérdőjeles válaszod, amelyekre feltettem a kérdést, választ nem kaptam. Viszont jól elkanyarodtál az alapoktól.

Előzmény: Törölt nick (30813)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30815

Mann,Sogefi,Mahle,Hengst.Az olajszűrők nem fejlődnek.Benzines színtetikus olajszűrőt használok a CDI motorhoz,kb 10 mikrontól szűr.

Előzmény: Törölt nick (30814)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30814

Egyébként konkrétan melyik típust jelenti nálad a jó minőségű olajszűrő??

Előzmény: Törölt nick (30796)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30813

Jó kérdés.Nem a benzinbe való a bioetanol,nem ég tökéletesen,rontja a minőséget.Nézd meg a benzines autókból kiengedett motorolajat!Miért kell a bioetanol??A benzinből túltermelés van.A mostani benzinek megposhadnak,a régiek sosem mentek tönkre.

Előzmény: oLayos (30811)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30812

T GG590227!

 

... hogy mi a helyzet a hatalmas kéndepókkal? Jó kérdés, de ezt talán így ahogy van vidd át a környezetvédelmi topikba.

 

Ott tuti lesz válasz ...

Előzmény: Törölt nick (30810)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30811

T GG590227!

 

Továbbra sem tiszta, hogy egy benzines autónál a bioetanol miként teszi tönkre a részecskeszűrőt?

Előzmény: Törölt nick (30809)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30810

Előzmény: oLayos (30808)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30809

Szerintem semmi köze sincs,sőt az utóbefecskendezéskor az olajba került üzemanyag teszi tönkre az olajat.Rengeteg a gond a részecskeszűrős autókkal,ami kivétel nélkül az üzemanyag miatt van.A benzinbe kevert bioetanol,és a gázolajba kevert biodízel a gondok okozója.Mi a helyzet a hatalmas kéndepókkal,amiket nem tudnak kezelni?

 

Előzmény: oLayos (30808)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30808

T GG590227!

 

Lemaradt:" ...  részecskeszűrő nem a motorolajtól dugul el ... "

 

Ezt így nem írnám le. Valóban az égéstermékektől tömődik el, de ehhez azért nagyon köze van a magasabb hamutartalmú motorolajoknak. 

Előzmény: Törölt nick (30806)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30807

T GG590227!

 

Mivel A3-ról esett szó, így értelemszerűen benzines motorokról lenne szó. Itt nincs részecskeszűrő, no meg nem is erről agyalok. Azt írtad: a régi normás olaj rossz a motornak

 

A környezetvédelmi elvárásoknak való megfelelésről nem elmélkedtünk. Kizárólagosan a motor volt - mint mechanikai egység - terítéken.

Most meg ezt írod: " ...  motornak mindegy melyik olajat kapja, ... "

 

Nem tudlak követni ám!

Előzmény: Törölt nick (30806)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30806

Nem tudom milyen jogon működik a jóváhagyás,mi alapján írják rá a gyártó-forgalmazók a minősítéseket,amikor azok nincsenek rajta a listákon?Mi a különbség az A3 C3 között?Színte semmi,eddig együtt futottak,most meg külön.A motornak mindegy melyik olajat kapja,viszont a gyártó előírása számit.Az egyik motor csak katalizátoros,a másik részecskeszűrős.(A részecskeszűrő nem a motorolajtól dugul el,hanem az üzemanyagtól!)

Előzmény: oLayos (30800)
oLayos Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30805

T GG590227!

 

Azért cseréltem már számlálhatatlan hidrotőkét, aminek a talpa kagylósra volt kopva. Nem volt koszos, csak kopott és csattogott.

... de való igaz, egy eltömődött furatú is tud csattogni, de a koszt kizárólagosnak említeni elnagyolt túlzás.

Előzmény: Törölt nick (30798)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 30804

Sztem követhető volt ahogy írtam... Opel az már múlt idő. Mazda a jelen. :)

Előzmény: oLayos (30802)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!