Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2019.06.10 0 1 128900

Előzmény: trizs77 (128899)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.10 -5 0 128899

Ez jóóóóó.

 

Ha ezt komolyan veszik a vízi rendőrök, naponta hány hajóvezetőt büntetnek meg, vagy büntethetnének meg a Duna budapesti szakaszán ?

 

 

Előzmény: skaloz (128898)
skaloz Creative Commons License 2019.06.10 -1 0 128898

Egyewlőre csak ennyit takláltam a HSz-ben, de lehet tovább keresgélni! " Menetben lévő hajót - feltéve, hogy a hajóút méretei lehetővé teszik - oldalról 30 m-nél, hátulról 60 m-nél kisebb távolságra megközelíteni tilos."

Előzmény: trizs77 (128870)
skaloz Creative Commons License 2019.06.10 -1 0 128897

Szerinted miért nem lehetséges? Ha a Clark Ádámmmal meg  lehet csinálni?

Előzmény: GOLAZ111 (128896)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.06.10 -1 1 128896

Te darabolj sodrásban elsüllyedt hajót. Én nem vagyok ex hajómérnök, de eszem faszom megáll ennyi hülyeségtől.

Előzmény: skaloz (128893)
gumidani Creative Commons License 2019.06.10 0 2 128895

Az, hogy a Csajágaröcsögén működő Pityiputyi Zrt. zabhegyező üzemében a hegyezőgép meghibásodását hogyan szűntetik meg, keveseket érdekel. De az, hogy egy sok ember halálát okozó baleset következményeit hogyan számolják fel, jogosan tart számot a közérdeklődésre. Főleg akkor, ha még holttestek is vannak benne és az áldozatok zöme külföldről jött vendégünk volt. Nagyon is helyesnek tartom, hogy erről folyamatosan adnak hírt. (a híradások minősége egy másik dolog) Mindezeken kívül egy olyan műszaki feladat végzése folyik, ami egyáltalában nem hétköznapi rutin.

Egyébként én aktív dolgozó koromban jó érzéssel vettem tudomásul azt, ha a tevékenységem valakit érdekelt. (nem szereplési vágyból)

Az „okoskodó kommenetelők” szövegeit érdemes összevetni a hivatalos nyilatkozók és a hivatásos tudósítók dumájával. Eleinte nem láttam közöttük túl nagy színvonalbeli különbséget. Az utóbbi napokra sikerült találni néhány olyan riportalanyt, aki képes értelmesen elmagyarázni dolgokat.

Előzmény: jakyg (128894)
jakyg Creative Commons License 2019.06.10 0 4 128894

A hírverést a sajtó csinálja. Meg a hatalmas számú okoskodó kommentelő. Itt is megjelent pár.

Itt feladat az egyben való kiemelés, méghozzá úgy, hogy az esetleg benne lévő holttesteket ne vigye ki a víz.

Előzmény: skaloz (128893)
skaloz Creative Commons License 2019.06.10 -2 0 128893

Nem tudom, a kisebbik- elsüllyedt hajó - kapitánya mit tehetett volna az óvatosság jegyében?

Egyébként a hajózóútban elsüllyedt hajó kiemelése, amennyiben akadályt jelent a hajózásra szükséges, de nem feltétlen ekkora hírverés mellett! Jóval kisebb költséggel a hajó a víz alatt is feldarabolható, és a részek könnyebben kiemelhetőek! Mivel az elsüllyedés és kiemelés közben elszenvedett károk miatt nem valószínű, hogy érdemes lenne felújítani, sajnos pályám kezdetén már találkoztam hasonló esettel, igaz az csak egy uszály volt, ráadásul egy később megszüntetett kanyarulatban történt. Szakvéleményem ellenére később mégiscsak kiemelték, de a sorsa a vágópisztoly lett, mert semmi, értelme nem, volt további pénzeket költeni rá!

Skalóz - ex hajómérnök

Előzmény: trizs77 (128870)
zoli07 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 128892
Csőmester Creative Commons License 2019.06.10 -1 1 128891

Jelenleg műszaki mentés zajlik. A műszaki mentés törvényileg a tűzoltóság feladata. Pont a katasztrófavédelem feladatköre a nemzetközi és nemzeti segítség összefogása, koordinálása. A TEK jelenléte csak magamutogatás.

Előzmény: FOMA (128886)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.10 -5 0 128890

Elhagyta Esztergomot a Viking Sigyn szállodahajó

 

Hétfő reggel elhagyta Esztergomot és Budapest irányába tartott Viking Sigyn szállodahajó – írja a 24.hu.

 

A szállodahajó menetrend szerinti járatként érkezik, Passauból, és a Vessel Finder portált idézve a 24.hu arról ír, hogy a célállomás Visegrád.

Szalma Botond, a Mahart volt vezérigazgatója az ATV Egyenes Beszéd című műsorában nyilatkozta azt, hogy ezek az úszó hotelek menetrend szerint közlekednek, és márciusban tudják, hol fognak hajózni októberben.

 

A dunai hajóbaleset huszadik halálos áldozatát vasárnap találták meg, még hét dél-koreai utast, és a Hableány magyar kapitányát keresik a hatóságok. 

 

atv.hu

 

trizs77 Creative Commons License 2019.06.10 -6 0 128889

A baleset kapcsán pedig én is csak Herczeg Zolit tudom ismételni: nem előírás minden előzést berádiózni, nem is szükséges, csak ha a körülmények azt megkövetelik.

Mondjuk egy hídnyílásban történő előzés tipikusan ilyennek tekinthető.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ok.

 

A baleset óta akik hídnyílásban előztek és nem rádióztak azokat megbüntették ?

Mert szerintem nem.

 

Sőőőt.

Akinek dolga, nem is figyeli úgy, olyan jól a rádióforgalmat, hogy tudja, kik előznek éppen hídnyílásban és mégsem hallja a rádióban a hangjukat.

 

 

gigabursch Creative Commons License 2019.06.10 0 0 128888

Ez a m/s Kozara korábban vontatóhajó volt?

Teljesen olyan a felépítése.

Előzmény: riversea (128880)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.10 0 0 128887

Pontos ismeretem nincs róla, de amit leírták az teljen logikus.

Valami ilyesmit gondolom én is.

Előzmény: Kronter (128876)
FOMA Creative Commons License 2019.06.09 0 3 128886

"A rendőrségnek helyszínbiztosítási és helyszínelési feladatai vannak."

 

Meg amit ráosztanak jogszabályban vagy egyéb normában (pl. vízi mentés). A rendőrségi búvárokat nyilván nem helyszínbiztosítási meg helyszínelési feladatokra tartják, mondjuk hanem mentésre és kutatásra.

 

Ez jelenleg most nyilván elsősorban bűnügyi feladat, ezért irányít a rendőrség, még ha nem is az általános rendőri szerv, és ennek részfeladata a műszaki mentés, ahol valószínűsítem, hogy bizonyos konkrét feladatok végrehajtásának irányítója az ott lévő illetékes tűzoltó parancsnok. Nyilván megvan a részfeladata a honvédség, és a koreai erők ott lévő parancsnokainak is.

 

 

Az teljesen igaz, hogy az OKF is, meg az ORFK is gyakorlottabb több szervet érintő törzsvezetésre, mint a TEK. Az ügy gazdája a BRFK (ahol már eleve van egy magasabb egység általi hatáskörbe vonás), a miniszter viszont megtartotta magának, hogy miért egy teljesen más szakterületre specializált rendőri szervre bízta a feladat végrehajtásának koordinálását (esetleg pont a nemzetközi erők összefogása miatt), ezért van némi értetlenkedés részemről.

 

Ez mellett természetesen szurkolok, hogy eredményes legyen a művelet, függetlenül attól, hogy ki irányít kit.

Előzmény: Csőmester (128882)
gumidani Creative Commons License 2019.06.09 0 3 128885

Persze, vannak olyan helyek, ahol vereséget szenvedtek. De ez nem indok arra, hogy másutt mindenki előre feladja a küzdelmet. Egy közönséges állat is védi a fészkét, amíg tudja.

Előzmény: edesviz (128875)
riversea Creative Commons License 2019.06.09 0 2 128884

Egyetértek veled Viking, nagyon frappáns volt! Bőven elfér mindenki a Dunán, ha a szabályokat betartják.

 

A baleset kapcsán pedig én is csak Herczeg Zolit tudom ismételni: nem előírás minden előzést berádiózni, nem is szükséges, csak ha a körülmények azt megkövetelik. Mondjuk egy hídnyílásban történő előzés tipikusan ilyennek tekinthető.  De ha nem előzés akart lenni, akkor is meg kellett volna győződnie a másik szándékáról... 

Előzmény: viking star (128874)
guberavera Creative Commons License 2019.06.09 0 0 128883

kösz!

Előzmény: riversea (128881)
Csőmester Creative Commons License 2019.06.09 -2 2 128882

Ez egy műszaki mentés, a katasztrófavédelemnek kellene koordinálnia, ez az egyetlen szervezet, amelynek a működése arról szól, hogy az ilyen helyzetekre előre készüljön, amikor megtörténik, csak elő kelljen húzni a fiókból a megfelelő együttműködési megállapodást, listát, és hívják azokat a szakembereket, akiknek tudásuk és eszközük van az ilyen mentéshez. A rendőrségnek helyszínbiztosítási és helyszínelési feladatai vannak.

 

A TEK-nek meg kéne csinálnia azt, ami valóban a feladata.

Előzmény: FOMA (128873)
riversea Creative Commons License 2019.06.09 0 4 128881

Nem olyan profi film, mint a katasztrófavédelemé, de mindenki segít, aki tud:

 

https://youtu.be/Oi7LjnXMv2U

 

 

Előzmény: Csőmester (128850)
riversea Creative Commons License 2019.06.09 0 0 128880

Itt meg még otthon Újvidéken:

 

Előzmény: GOLAZ111 (128817)
riversea Creative Commons License 2019.06.09 0 0 128879

Hm, tényleg rossz a statisztikájuk, de nem feltétlenül a hajókkal van a gond...

Előzmény: Enzo (128801)
riversea Creative Commons License 2019.06.09 0 2 128878

A 10-es csatorna, azaz a hajó-hajó csatorna rádióforgalmazását és az AIS (transponder) adatokat a Navinfo (RSOE) menti és tárolja, azokat egyetlen hajóról sem lehet visszamenőleg törölni, vagy bármilyen más módon manipulálni, nyilván perdöntő bizonyítékként fognak szolgálni a baleset körülményeinek elemzése során. Ugyanígy a segélyhívó csatorna is visszajátszható, kiderül majd az is, hogy ott volt-e kommunikáció a baleset után.

Előzmény: Mészáros_Laci (128766)
riversea Creative Commons License 2019.06.09 0 1 128877

A hajó előtt a 350 méternél nagyobb holttér nem megengedett, a korlátozott kilátás radarral kompenzálható.

Előzmény: doncike (128661)
Kronter Creative Commons License 2019.06.09 -1 5 128876

ezen a topicon mindig is olvasó üzemmódban működtem, mivel a téma iránti maximális érdeklődésemhez minimális szakmai tudás/tapasztalat párosul.

 

és az első hozzászólásom egyből egy kicsit offtopic, de bocsássátok meg nekem, tényleg az a jó szándék vezérel, hogy megkíméljem a topicot a további "mit keres ott a TEC?" beírásoktól.

az önigazoláson és a látványmarketingen túl is van alapja, és elég prózai oka van az ottlétüknek. az országban van kb. 20-25 ipari/technikai/mentő búvár, aki egyáltalán elmondhatja magáról, hogy ilyen körülmények között dolgozott és meg tudná oldani az előkészítést és a kiemelést.

közülük valójában kb. 5-6 az, akit fizikailag/szellemileg valóban képesnek tartok rá. többnyire tényleg ők vannak ott. ezek a búvárok korábban a készenléti rendőrségnél, honvédségnél, tűzoltóságnál illetve a magánszektorban (ez kb. 3 ipari búvár vállalkozást jelent) dolgoztak.

 

nagyon felszerelésigényes szakma. csak az a sisak pl. amit az első napokban mutogattak a tv-ben 4000 euro és nem is az a legköltségesebb tétel a felszerelésükben. a magán szektor is többnyire tengődik, nincs pénz a szakmában, nem tudja "elszívni" a hivatásosokat, a szolgálatok meg erős forráshiánnyal küszködnek.

ebből adódóan, a normálisabb körülményekért a különféle szolgálatokból sorra átjelentkeztek a profi ipari/mentő búvárok és segítőik a TEK-be és már ott dolgoznak. ott (ismert okokból) jobbak a körülmények.

a pontonon akiket láttok merülni, előkészíteni, többnyire a TEK állományába tartozó búvárok vagy a magánszektorból jöttek, akikkel azért sok éve kölcsönös az együttműködés. (a magánszektorosok közül is többnek van "ex" rendfokozata)

 

ha meg már ott a TEK és az ő búvárai merülnek, akkor - gondolom - politikailag logikus, hogy ők vezetik az egészet. náluk azért van pénz, jó irányban működő telefon meg kapcsolatok. és azért egy picit még jobban is hangzik, mint ha pl. a "katasztrófavédelem" tenné ugyanezt.

 

 

 

edesviz Creative Commons License 2019.06.09 -1 0 128875

Kedves Gumidani.

 

Sajnos elkéstek. Emlékeim szerint a felkapottabb síterepek szállodáinak a körzetéből már 1997-ben kiszorultak a bennszülöttek.  Nem bírték a versenyt a külföldi tőkével. Települések szüntek meg, mert nyaraló falvakká váltak. Legalább is én ilyen műsorokat láttam a Tévében akkor tájt Zürichben.

Előzmény: gumidani (128871)
viking star Creative Commons License 2019.06.09 -1 7 128874

Ha én elkezdem egy garázs tetejéről ledobálni az udvarba a téglákat, s az egyikkel eltalálok egy macskát, úgy, hogy még az eltalálás tényéről sem lesz tudomásom, akkor nem az a megoldás, hogy leköpjük az adott téglát. Az sem megoldás, ha bezárjuk a téglagyárat. És, kapaszkodjatok meg, de az sem megoldás, ha megritkítjuk a téglákat. Az a megoldás, ha elmondják nekem, hogy nem illik garázstetőről téglákat dobálni, egyúttal megbüntetnek állatkínzásért. Nézzétek meg Herczeg Zoli (Európa) videóját. 

 

És egy kicsit talán hátrább az agarakkal.

FOMA Creative Commons License 2019.06.09 -1 3 128873

"Véleményem szerint a TEK-nek ott semmi keresnivalója nincs."

 

A TEK tevékenységére a rendőrségi törvény (1994. XXXIV. törvény) elég hosszú 7/E. szakasza az irányadó. A jogszabály egyetlen sora szerint sincs semmilyen feladata ennél a balesetnél. Ezt a tevékenységet alapvetően az ORFK-nak kellene koordinálnia. Természetesen az ORFK bevonhatná akár a TEK-et is, de itt most a miniszter valamiért megcserélte a szerepeket.

Előzmény: trizs77 (128865)
hlln Creative Commons License 2019.06.09 0 2 128872

"Csak" egy (igaz speciális) közlekedési baleset történt, én sem értem, hogy mit keres ott a TEK. A külföldi társszervezi is kivonulnak minden komolyabb busz vagy repülőgép katasztrófához?

 

 

Előzmény: skaloz (128866)
gumidani Creative Commons License 2019.06.09 -1 1 128871

Ilyen primitív demagógíából nem kérek. Ilyesmit én is ki tudok találni. Pl.:

A dunai árvizek idején sajnálkozók fogják be a szájukat! Ugyanis, ha teljesen kiapadna a Duna, akkor nem lenne Budapesten ivóvíz.

 

A „fejlett nyugaton”, mondjuk egy svájci faluban, milyen mértékben terjeszkedhet a turizmus az ottlakók hátrányára? Szerény ismereteim szerint igen határozottan dominálnak a helyben lakók és adózok érdekei.

 

 

 

Előzmény: Mlle. Grenelle (128859)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!