Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Mostanában gyakran látok Győrben egy feltűnően (kívülről) újszerű állapotú BN12-est, mintha most fényezték volna. A rendszáma talán LNV-s, ami szintén idegen számomra. Honnan került ide?
Olyan kérdésem van felétek, hogy valakinek vannak régi soproni helyi járat menetrendkönyvei? Főleg 2001 előtti érdekelne, mert 2001-es nekem is van, de szeretnék korábbiakat is látni, milyen járatok voltak, stb.
Lehet rosszul emlékszem, és bocsássatok meg ha igen, de úgy emlékszem volt itt arról szó hogy az LTL-921, 922, 923, 925 négyes is el lesz innen hordva Ha ez igaz, az a kérdésem állna fent hogy ezeket mivel tervezi pótolni a Volánbusz, mert szinte napi szinten kint vannak ezek a buszok. Pl. ma 1-esen láttam menetrendek.hu-n a 922-t és ha jól emlékszem a 925-öt is. 3-ason pedig mostanában rendszeresen jár a 921 működésképtelen külső kijelzőkkel, amit A4-es lapokkal helyettesítenek. Emellett láttam őket 20-ason, 10-esen, és talán még 27-esen is.
Hát pedig pont hogy kihasznált járatokat szűntettek meg (pl. 10Y, 12A), nem hogy csak ritkítottak. Kedves városvezetés többet költhetne a tömegközlekedésre és kevesebbet felesleges hülyeségekre (meg nem kéne annyit ellopni).
A drága hülyegyerek ezt képes volt azért úgy előadni a közmeghallgatáson, hogy ez nem menetrend ritkítás, és olyan nem létezik, hogy 40% mínusz. Itt csupán egyfajta racionalizálásról van szó, a járatok kihasználtsághoz kötően megfontoltabb átszervezésnek nevezte a jelenlegi helyzetet. Amiből persze az jött le, és az lett kihozva, hogy ezáltal jelentős összegeket takarít meg az önkormányzat . Kevesebb felesleges járat, kevesebb költség. A felszabaduló pénz meg jó helyre megy majd ( a fiának már előre gyűjt a hybrid C-s Mercijére ) , és nyilván ezt az idősebb korosztályba eső fanjai elhiszik . A Volánbusznál el lett nekik magyarázva, hogy nem biztos, hogy ez lenne a legjobb döntés, de ezt előre lehetett már sejteni, hogy le lesz vágva a menetrendből, mivel akárhányszor ül le a vb-vel tárgyalni, olcsóbban nem fogja megkapni .
Előzőhöz kiegészítés, még a 280-asokon láttam sokszor olyat hogy 4-es ajtó nyitva maradt és úgy ment a busz, ekkor természetesen szólva lett a sofőrnek, nem ajtóhiba volt, csak nem sikerült becsukni. (kontakthibás kapcsoló, túl gyengén nyomta, nem tudom) Szintén pár hónapja láttam hasonlót, BN12-n 3 nyitott ajtónál becsukta az elsőt és elindult a megállóból, érdekes volt. De ezek szerintem egyik sem az ajtó meghibásodása, esetleg a gombok rosszak, vagy emberi hiba
Ja igen a leszakadt visszapillantóra emlékszem, igazad van, még 10Y-on láttam anno, ahogy fordult át Bánfalviról az Ady Endrére simán lehullott a tükör, sofőr nagyon rutinosan helyezte vissza. Napi 3-4-szer buszozok legalább, de nem minden járaton utazok, ezért nem is láthatok olyan buszokat belülről amik nincsenek befordázva azokra a járatokra amiket használok. Meg persze, tudom hogy sok műszaki gond van, múltkor én is láttam NOS-072-t vagy 033-at lerobbanva, de az nem ajtóhiba volt. Én eddig kétszer éltem át csak ajtóhibát, az egyiket írtam, a másik pedig jópár éve még BC11-esen. Ettől még máskor természetesen lehettek, de én tényleg sokszor azt látom hogy bent állnak annyira az ajtóban hogy a biztonsági szenzorok miatt nem tud csukódni az ajtó. Ilyen alkalommal hallottam először olyat hogy egy sofőr használta az indításjelzőt NKW Mercin. De igazat adok neked, Volán sokszor hanyagolja a karbantartást. Kivett üléssel még nem találkoztam, de elhiszem hogy vannak.
Rettentő sok műszaki gond van, nap mint nap érzékelhető. Ezt most meg tudom erősíteni. Az LKN-330 tavaly ekkor egy ideig szó szerint leszakadt ajtóelektronikával közlekedett, mármint a tartóra értem nyilván. Ülések helyenként ki vannak véve, de úgy, hogy a csavar bent van, meg ilyenekre gondolok. KMG-558 volt, hogy leszakított visszapillantóval ment, de leginkább a 415 korszak az, ahol ezek a trehányságok előfordultak. Ezekhez értelemszerűen a polgiéknak nincs köze. Előírni nyilván minden város szerződésébe elő van írva, hogy a kocsik rendszeres karbantartása/takarítása , műszaki tényezők felülvizsgálata történjen meg. Ez sablon szöveg.
"Adott esetben az autóbusz ajtaja sem záródott be, csak nehézkesen tudott elindulni a megállójából." ehhez a mondathoz hozzá fűznék én is valamit. Sokat utazom busszal Sopronban, és látom mikor ez történik. Ez nem hiba, hanem a kedves utas nem áll el az ajtóból, ezért az ajtó nem záródik, mivel a busz érzékeli hogy valami ott van. Sokszor az MAN buszokon sem sikerül elállni onnan, amikor jól láthatóan fel van festve, és kiírva matricán hogy a ha a kedves utas a sárga területen áll, az ajtó nem fog becsukódni. Persze van pár olyan ajtó ami nem a legjobban működik (pl. legtöbb BN12 ajtajai elég lassan nyílnak más buszokhoz képest, de ez szerintem lehetséges, hogy gyárilag van így, bevallom nem utaztam rajtuk mikor újak voltak). Valós ajtóhibát szerintem 1,5-2 éve láttam utoljára, egyik NKW Mercin nem nagyon akart működni a 3-as ajtó.
Az azért durva , hogy erről most nyilvánítottak ki egy cikket, holott én hetente belefutok ismerősökbe interneten keresztül is , de akár személyesen is, akiket nagyban érint ez a jelenlegi állapot.
Egyébként most ezt nem egészen tudom értelmezni.
A 2030-ig kötött közszolgáltatási szerződés akkor most totál elúszott ? Mivel a cikkben is írja : 2030. december 31-ig érvényben lévő közszolgáltatás köti továbbá a Volánbuszt ahhoz is, hogy 2025-26-ban 5 db új, alternatív meghajtású alacsonypadlós autóbuszt vonjon be a feladatellátásba.
Eredendően 2022 év végéig is forgalomba kellett volna helyezni 5 db új dízelt, azonban tudomásom szerint erre azért nem került sor, mert 2022. októberében felbontották az eredeti szerződést és a város októbertől kezdődően egyébként sem kívánta finanszírozni annyival a helyi járatos közlekedést, mint ahogyan tették azt addig. A 9 db 8 éves MAN Lion's City A21 az meg azért nem igen vehető a gyári új kategóriába, akármennyire újszerű és jó állapotú.
Az általad felsorolt városokban megvolt a kellő erejű szándék és eltökéltség a változtatások megvalósítására. Miután ezt a döntést meghozták, aztán láttak neki pénzt keresni mindehhez, ki hogyan tudott.
Ők döntöttek és megtették.
Győr, Sopron, Dunaújváros, Eger is döntött, csak máshogy. Ezért tartanak ott ahol... A sor még persze folytatható.
Értem. Bár ezeket a helyközi üzem viszi és helyközis kocsik, hasonlóan a győri SRD-290/291 sztorihoz, tehát nem kifejezett helyi járat. egy-egy bepörgés.
De akkor sem nagyon mit keresett 1-esen. MRZ-374 (tudom hogy az is tartalékos) szokott rajta kint lenni a 7:45-kor Jereván felé induló járaton. Meg valamelyik NKW Merci (879 vagy 891, mert 892 10-esen van olyankor) a másik irányban.
Igazából, ha nem vesszük annyira élesen a határt az üzemek közt, akkor a 280 mellé nyugodtan odavehető még a hk-s KZX trió is ( 523,524,525 )
Az igaz, hogy a HZE úgymond amolyan helyi/helyközi tartalék busz, ugyanakkor a KZX-ék meg forda szerint pörögnek be a helyikre. Illetve ugye az is tény, hogy bár ez a 3 csuklós Credo eredetileg HK-nak számít, ugyanakkor kizárólag csak a kettő integrált helyközis vonalon ( 14/33 ) közlekedik, továbbá ahol még közlekednek, az mind helyi ( 1,2, 10 ) járati vonal.
Csak azért érdemes ezt megjegyezni, mert gyakorlatilag egészen Pihenőkereszttől Balfig, illetve részben Kőhidát is ez a 3 busz látja el.
Tehát ezek eltérnek a normál helyközi kocsik funkciójától, melyek járnak össze-vissza mindenfelé a falvakba. Ugyan bár ezekre az integrált helyközi vonalakra azok is rákerülhetnek nyilván, mert helyközis járatok és ezeket a helyközis üzem szolgálja, na de azok a helyin nem közlekednek forda szerint, meg a helyi járatba nem kerülnek be. Tehát értelemszerűen azok nem vehetők oda.
Egyébként most mi romlott el ennyire a rendszerben?
Ha nem tévedek a soproni közszolgáltatási szerződés épp másfél éve járt le, azelőtt még nagyban keresték a megoldást arra, hogy hogyan legyen tovább.
Lefolytattak tárgyalásokat a Blagussal is, de azt végül valamiért elhajtottak, ami Óriási hiba volt, mert több pénz ugyan, de nyugat-európai szinten tartana a város. Sőt nem beszélve arról, hogy maga a cég is a város tenyerében van, tehát még van is helyismeret Sopronban.( vmi olyasmi volt, hogy nem tudták volna XY időpontban megkezdeni a szolgáltatást a vírus miatt ). Aztán végül lepaktáltak a Volánnal 10 évre , de még így is legalább megalkudtak 10 új busz beszerzésében, meg egy pár elektromos busz tesztben is, amiket meg is tartottak. Ezeknek a teszteléseknek is nagy sikerük volt. Majd nyáron hoztak is a városba egy csomó újfélének mondható 7 éves szóló buszt, amit most év végén 5 darab zsír új szóló követett volna tervek szerint. Idén nyárra meg elvileg még 13 darab elektromos meghajtású szólóbusz is érkezett volna , mivel Sopront is 'felvették úgymond a zöldbusz programba. A menetrendet tekintve is tavaly nyáron a fesztivál idején még teljesen flottul ment minden. Sűrített járatok mind meg volt. Ütemes szervezettség. Még augusztus körül olyasmi dolgot is hallottam fél füllel, hogy betennének pár járatot a József Attilára. 12A-t szervezték volna át a még kihasználtabb üzemelés tekintetében. ( Még ott nyáron többször is észleltem, hogy utasszámlálásokat folytatnak le buszokon ). Aztán eljött a szeptember, ami még működött. Októberre meg megállt az észkerék. Decemberre meg már ott tartottunk, hogy ünnepekkor már 1 járat közlekedett.
Tehát nagyon furcsa, hogy az a közlekedésbarát irányzat így egy hónap alatt megsemmisült ott a fehér házban.