Keresés

Részletes keresés

Sanzistift Creative Commons License 2006.09.21 0 0 208
Lemaradt a múltkor:
Az ablaktörlő azért nem jó, mert ha nem akarok fél napig malmozni a kapu előtt, mire kinyitja, akkor áttételt kell váltanom, és akkor lecsökken a nyomatékom is.

Sajnos, alapesetben is le lehet fogni kisebb erőszakkal az ablaktörlőmotort, és egy 2,5 méters tolókapunak, zártszelvényből ez nem komoly gond.
Hiába a csapágyazás, és a vékony deszkák rajta. :)))
Előzmény: Sanzistift (205)
Tzl Creative Commons License 2006.09.20 0 0 207
Igen.
Előzmény: whity (206)
whity Creative Commons License 2006.09.20 0 0 206

Tzl !

 

Köszike, az infót megpróbálok szerezni 1et!

 

Igy már tisztább, 1ébként gondolom ez aszinkron motor féle lenne!

 

 

Előzmény: Tzl (203)
Sanzistift Creative Commons License 2006.09.18 0 0 205
Kisfogaskerék->nagy fogaskerék->csigaáttétel van kéznél.
Még a végáttételt ki kell számolnom, mert fogalmam sincs a csigaáttétel arányairól.
Le kell tekernem, és kiderül... :)))
Előzmény: Tzl (203)
Tzl Creative Commons License 2006.09.18 0 0 204

Jut eszembe a többieknek.

 

Elékszült a végleges garázskapunyitó elektronikám, és fel is szereltem. Annyit csinálta, hogy a távirányító vevőjét kb másfél méterre elraktam az elektronikától, és  a motornak árnyékolt kábelt használtam. Még így is észrevehetően érzéketlenebb ha forog a motor, de a kapu közeléből még biztonsággal leállítható, így valszeg így fogom hagyni.

Leállítani úgy sem akarom 50 méterről! :o)

 

Köszi a segítséget:

GG

Tzl Creative Commons License 2006.09.18 0 0 203

Whity!

 

"Ha be akarom indítani akkor tudja valaki mit tegyek?"

Cseréld ki az eldurrant kondit! :o)

Ez az a fajta motor, aminek csak az elinduláshoz kell a kondi, utána már viszi a lendület. Az igényesebbekben elektronika csinálja ezt a pár másodperces meghúzást, az olcsóbb verziókban kézzel kell nyomni egy gombot.

Keress a közeledben valami motortekercselő céget/embert, és vegyél nála kondit. A 10M az 10mikrofarád. De mondd, hogy indítókondi, mert nem ugyanaz mint az állandó!!!. Gondolom, hogy neked ez a 3 kondi párhuzamosan vannak kötve, mert emlékeim szerint olyan 50-150 mikró körül szoktak lenni ezek az értékek, teljesitménytől függően.

De ha pont 50mikrót nem kapsz, ne ess kétségbe mert nem kritikus az értéke.

 

Sanzi!

 

Szerintem annyit kibír. De az öndító kihajtásánál még nagyon nagy a fordulat. Nem semmi áttételezés kell még oda. Biztos, hogy te erre a célra ezt akarod? Nem elég az ablaktörlő?

 

999mester!

 

Ha egy ilyet szeretnél megépíteni, akkor azt biztos nerm fogod elhagyni, mert akkora lesz, mint egy régebbi mobiltelefon! :o)

Ajánlom a googléba beírni, hogy "fütyülős kulcstartó" és már van is rengeteg beszerzési forrás.

 

GG

 

 

 

999mester Creative Commons License 2006.09.17 0 0 202

Sziasztok!

Ifjúságom hajnalán bazárokban kapható volt olyan kulcstartó, ami ha fütyültem, visszacsipogott. Egy haveromnak olyan volt, ami csak 440Hz-re reagált, mindenféle madárhangokra nem. Nos, mostanában is napjaim sok-sok értékes percét töltöm kulcscsomó kereséssel. Sok kínai gagyiárust kérdeztem, volt, aki azt sem tudta, hogy miről van szó, volt, akinek derengett a dolog, de senki sem látott ilyet évtizedek óta. Valaki tud ilyen kapcsolást? Valószínű, nem bonyolult az ügy, csak én nem értek hozzá. Ha tudnátok ilyen kapcsolási rajzot... Lehetőleg IC-set, kis méretűt persze.

Ha elérhető áron (néhány ezer ft) legyártja valaki, nekem úgy is jó.   

Sanzistift Creative Commons License 2006.09.15 0 0 201
12 voltos rendszert szeretnék itthon.
Az önindítómotort a kapumozgatáshoz gondoltam.
whity Creative Commons License 2006.09.14 0 0 200

Sziasztok!

Egy kicsi segítséget kérnék.

Van egy hobbi barkács gépem ( orosz ) ami eddig ugy indult, hogy egy gombot nyomtam mig fel nem pörgött maj elengedtem és ment !

Eggyik nap nem indult és kiszedtem valami nagy fekete dobozt amibe egy kondi el volt durranva a 5közűl (10M és van 2db 20M)! kikötöttem mert nem tudom az értékét. valami 10M van ráírva.

Most igy nem is indul.

A motorba 3db vezeték megy be! hehér , piros és kék.

A fehér kapcsolón keresztűl directbe a motorba a kék meg a piros össze vissza kavarva megy be.

Ha be akarom indítani akkor tudja valaki mit tegyek?

 

Tzl Creative Commons License 2006.09.11 0 0 199

Betch!

 

Nem biztos, hogy jól értelek, de szerintem te az aszinkron motorokról írsz.

Ezeknek sem tömör a forgórésze, hanem vastag aluminum öntvényekből zárt hurkok vannak kiképezve hosszában. u.n. kalitkás forgórész. Ráadásul egy kicsit meg is vannak csavarva. Nézd meg alaposabban.

Ha ez, akkor irok majd róla részletesebben.

 

GG

Előzmény: Betch (198)
Betch Creative Commons License 2006.09.10 0 0 198

Hello!

 

 Milyen motorok amelyek közepén tömör vasvag van? jobb vagy rosszabb a

 2 mágnesű motoróknál? úgy 2 mágnesű  forgó és álló  a másik meg álló tekercselés

 és egy vasmag van benne.

Who111 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 197

Ja, ja. Csináld meg a reléket öntartóra.

A végálláskapcsoló meg kikapcsolja.

Így menet közben nem kell gombot nyomni.

 

Úgy is lehet, ha a reléken már nincs plusz érintkező, hogy tranyó helyett

egy kis tirisztorral hajtod a relét.

Ez egyszer begyújt, aztán tápfesz elvételig úgy marad.

A tápfeszt meg egy bontó végálláskapcsoló elveszi.

Előzmény: Tzl (196)
Tzl Creative Commons License 2006.09.05 0 0 196

Köszi Kiran!

 

Sajna egyre inkább nekem is az az érzésem, hogy a motoron múlik. Van egy másik, ugyanilyen motorom, de biztos vagyok benne, hogy azzal is ez lenne. Látszik rajta, hogy nem egy csúcstechnika, de pont ez a fajta hiba eszembe se jutott.

A vevővel nem szarakodtam, készen vettem: www.gardengate.hu Attól nem félek, hogy a digitális részt is majd zavarná a motor, ezért az általad javasolt teljes elszeparálást én feleslegesnek gondolom. (Bár külön tápról megy a vezérlés ill. a motor és az érzékelők, de csak azért, hogy ha nem kellenek lekapcsolom a nagytápot, így minimális a készenléti fogyasztása: 1watt)

Szóval amiben most bízok az, hogy az elektronikát a garázs közepére teszem, a vevőt és az antennáját pedig a kapu melletti falra. Ez jó másfél méter. A drótokon pedig már digit jel megy, ráadásul 5-10mA árammal, ez azért már közel se olyan zavarérzékeny.

Mást már úgyse nagyon tudok csinálni! :o)

 

Amit a különböző vevő felépítésekről írtál kínai, de utána olvasgatok, mert érdekesen hangzik.

 

Az ötleted már kész van! Ugyanis ha megy a motor, akkor képtelen érvényes kódot venni a vevő, így mondhatjuk, hogy kvázi ki van kapcsolva :o)

Pont ez a bajom, ezért dobtam föl a témát: írtam is az elején, hogy így indítani tudom a kaput, de képtelenség lesz leállítani mozgás közben az irányítóval. Gondolom te pont a fordítottjára gondoltál, vagyis hogy a vevőnek néha-néha becsúszik egy érvényes jelsorozat a zajból, és akkor a vezérlés megállítaná a kaput. Mondjuk ez azért még durvább lenne!

 

Köszönöm mégegyszer:

GG

 

Előzmény: Törölt nick (194)
Sanzistift Creative Commons License 2006.09.05 0 0 195
Egy párat már láttam belülről, lévén esztergályos vagyok, és önjelölt autóbuherátor... :)))

A konkrét felhasználási terület egyenlőre titok :))), most kalkulálom a hajtást, és az indítómotro, mint lehetőség beugrott, így rákérdeztem.
A villanyos tudásomon vannak még nagyobb fehér foltok, de folyamatban van a csökkentésük. :)

Inkább intuitív vagyok, ezért az elsőre halott dolgokat is megvizsgálom mégegyszer, kivéve, ha már valaki felboncolta témát helyettem.
Tehát az önindító mélyebb lelkivilága egy fehér folt volt eddig, jó pap is holtig tanul...

Köszi a helpet, sokat segített. :)))
Előzmény: Tzl (191)
Tzl Creative Commons License 2006.09.05 0 0 192

Who111!

 

Már kezdtem aggódni, hogy bennem van a hiba. :o)

 

Ezt már kipróbáltam, és minimális sikert hozott. Azt nem tudom, hogy mi sugározza ki a zavart. A motor, a kábelek, vagy a trafó? A végleges verzióban majd árnyékolt kábelt használok, de sokat attól se várok.

 

Most már az egyetlen bizodalmam, hogy a vevőt nem a vezérlő egység dobozába fogom rakni, hanem 1 méterrel arrébb, közvetlenül a falra. Talán érdemes lenne a vevőt egy árnyékolt dobozba rakni?

 

Azt nem tudom, hogy esetleg a motor hibája okozhatja-e? (kefe vagy tekercs) Bár akkor megnőtt volna az áramfelvétele is, nem?

 

Szóval tanácstalan vagyok.

 

Köszi:

GG

Előzmény: Who111 (188)
Tzl Creative Commons License 2006.09.05 0 0 191

Sanzistift

 

De mit csapágyazol meg: A motort vagy a hajtóművet? Láttál te már önindítót belülről? :o) Ezt felejtsd el!

Az egyenáramú motor nyomatéka, az árammal arányos, ha te csökkented a feszültséget csökken az árama is, és ezáltal a nyomaték is. Akkor viszont miért ekkora motort használsz, ha elég a teljesítmény egy töredéke is?

 

Többet segíthenénk ha tényleg leírnád mire kell.

 

De ha kézbél van és nem kár érte, akkor próbáld ki! Nem veszthetsz semmit, csak a belefektetett idődet.

Előzmény: Sanzistift (185)
Tzl Creative Commons License 2006.09.05 0 0 190

TEODOR!

 

Bocs, de már kétszer leírtam, hogy a villynmotor zavarása a problémám, de te még mindig a vezérlésen lovagolsz. Harmadszor már nem akarom. Ezért inkább megköszönöm a segítségedet, és elnézést kérek, hogy raboltam az idődet.

 

A garázsnyitóvezérlés, mint külön szakma? Röhögnöm kell!

 

Üdv:

GG

Előzmény: TEODOR (186)
Who111 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 189

Folyamatosan 30mp-nél tovább nem szabad használni egy önindítót.

Egyébként úgy vannak tervezve, hogy minél nagyobb a terhelése, annál

nagyobb az áramfelvétel. Üresen nyilván tovább bírja.

A nagy bibi az, hogy nem folyamatos üzemre lett gyártva és nem elégséges

a hűtése. Inkább egy targonca motor...

Mit akarsz vele hajtani? (Hátha van jobb ötlet.)

Előzmény: Sanzistift (185)
Who111 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 188

Szóval visszább olvastam, már képben vagyok. :-)

 

Próbáld egy koax kábellel 1,5-2 m -re elvinni az antennát a motortól.

Előzmény: Who111 (187)
Who111 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 187

Csináld földfüggetlenre a jelátvitelt, pl. diff. erősítővel.

Lehet külön ilyen IC-ket is kapni.

Vonali adó-vevőknek hívják őket.

Mivel mindkét drótra uganaz a zavar szuperponálódik rá, ezért a vevőnél

kioltják egymást, és csak a hasznos jel marad.

Előzmény: Tzl (182)
TEODOR Creative Commons License 2006.09.04 0 0 186

Neharagudj már leirtam az álltalad gagyinak titulált gyári vezérlések , csak egy érvényes kód vételekor váltanak üzemmódot , amitt irtam még az a biztonság tecnikára vonatkozik .

Az egy érvényes kód vételekor váltanak üzemmódott a köztes érvénytelenkódokra nem reaqálnak .

 

Figyelmedbe ajánlottam a MASCO honlapját mert ott működési leirások találhatóak minden ilyen rendszerre .

 

Mindegy mivel valósitod meg attólfüggetlenül az elvi működést bekell tartani.

Nem véletlenül külön szakma ez !!!!

Előzmény: Tzl (182)
Sanzistift Creative Commons License 2006.09.04 0 0 185
Ha normálisan becsapágyazom, és félfeszültséggel hajtom, akkor sem?

Nagyon kéne az a baromi nagy nyomatéka, és jobbára ez van kéznél... :(
Előzmény: Tzl (184)
Tzl Creative Commons License 2006.09.04 0 0 184

Beszéltem egy barátommal, aki önindítót gyártó cégnél dolgozott, és ő nem javasolná a használatát. Ha névleges terheléssel használod, akkor azért nem lesz hosszú élettartamú mert kopik, ha meg kisebb terhelésen, akkor meg szétpörgi magát, és besülnek a csapágyak. Elmondása szerint ebből e szempontből még rosszabbak az állandó mágneses motorok, a tekercselt állórészűek kicist többet bírnak, de nem sokkal.

 

Szóval válassz mást :o(

 

GG

Előzmény: Sanzistift (181)
Tzl Creative Commons License 2006.09.04 0 0 183
Köszi az infót.
Előzmény: __:-)__ (179)
Tzl Creative Commons License 2006.09.04 0 0 182

Köszönöm a reagálásokat!

 

Írtam, hogy MÉG nincs hozzá elektronika, ami nem azt jelenti, hogy nem is lesz, csak kevés időm van rá, ezért nehézkesen halad. De ettől a garázst még használnám, ezért van a lent vázolt ideiglenes helyzet az elektronika elkészültéig.

A Nyák kész van, csak a programozás halad nehezen, mert a fejembe vettem, hogy a PLC-kben használt létra programozási módot igyekszek valamilyen szinten megvalósítani a mikrkontrolerben. És persze lesz benne minden, ami szem-szájnak ingere. Többek között ezért nem is szeretnék egy "gagyi" gyári vezérlést venni.

És mivel az iparban dolgozok, nem nehéz hozzájutnom induktív végálláskapcsolókhoz és biztonsági fénysorompóhoz, így ezek már megvannak.

 

Nem is ez a gondom, hanem a motor zavarása, hogy a motor forgása közben képtelenség 20 centinél messzebről irányítani. És ezen nem segít az se ha lesz vezrélés!

Ezért kérdeztem, hogyan lehetne megszűrni valahogy a motort, mert így képtelenség lesz a távirányítóval leállítani menet közben a kaput, ami azért jelentősen ront a dolog használati értékéből.

 

Így már éthető a problémám?

 

Ebben tudnátok segíteni?

 

Köszi:

Tzl

Sanzistift Creative Commons License 2006.09.02 0 0 181
Szerintetek lehet-e hosszabb ideig hajtani egy autó önindítót, mondjuk kisebb terheléssel, mint amire tervezve van, károsodás nélkül?
__:-)__ Creative Commons License 2006.09.01 0 0 180
Garázs: azért beszéltek el egymás mellett, mert TEODOR egy gyári motort feltételez, beépített elektronikával, amely digitális kódot vár, holott - ha jól értem - erről szó sincs, simán egy motor van.

Én így csinálnám meg:
A vevő kimenetét egy PIC-hez (500-600 Ft) vezetném, és az kapcsolgatná pár tranzisztorral (20-30 Ft) és relével (100-200 Ft) a motort. A végállásokat pedig egy-egy TSOP17xx infravevővel (2 x 200 Ft) és e PIC által megfelelő frekvencián meghajtott infraleddel (2 x 20 Ft) csinálnám. Tehát a tsop-kből és a ledekből egy-egy fotocellát csinálnék, az jelentené a végállást. Ezekben benne van a szűrés + erősítés is, így simán mehet rá a PIC-re a kimenetük.
Így tök mindegy, zavar-e a motor, mert fel- és lehúzás közben az adónak nem kell adnia, csak egy indítójel kell, akkor meg még úgysem megy a motor.
__:-)__ Creative Commons License 2006.09.01 0 0 179
Konkrétan a Siemens C35i-vel (és még egy csomó telefonnal) AT-parancsokkal lehet beszélgetni. Nagyjából a szabványos modem-AT-parancsok, de persze a Siemensnek van egy csomó sajátja. Itt megkukkolhatod őket.
19,2 kbps, 8 adatbit, nincs paritás, 1 stopbit. Erre figyelni kell, mert semmilyen más beállítással nem hajlandó beszélgetni.

Előzmény: Tzl (170)
TEODOR Creative Commons License 2006.09.01 0 0 178

2 db kis rellével is megcsinálhatod a vezérlést legalább 4 morzés rellék kellenek és a 2 plusz érinkezőt öntartásra és a másik kapuzására kell felhasználni a 2 rellét persze keresztbe kell kötni hogy mindig csak az egyik maradjon behúzva a végállás kapcsolókat is értelemszerűen az öntartókör megszakitására kötöd be.

Ha igy csinálod akkor a vevőnek csak egyszer kell kiadni inditójelet és a vég állás kapcsoló állitja meg az ajtót.

A gyári ettől azzal jobb hogy ott van nyomaték határolás fotocella , időre szabályozás. újabb nyomásra megállás megint nyomásra irányváltás stb...

A masco honlapján vannak működési leirások is .

Szerintem egy gyári árából te nem csinálsz megfelelő vezérlést .

Előzmény: Tzl (176)
TEODOR Creative Commons License 2006.09.01 0 0 177

Nos egy Hörman garázs ajtónyitó ugy néz ki hogy van egy trafó 24v-os ablaktörlőmotor lánc vagy bordásszij hajtás .

 A vezérlés pedig digitális kődott vesz tehát érvényes kód vételekor átbillen egy áramkör és csinál egy ciklust (vagy nyit vagy zár) a gombot csak egyszer kell megnyomni .

Te álltalad leirt módon állandóan nyomod a gomját a távirányitónak, közben fellépő zavarok pedig kiejtik a rádióvevő reléjét ezért szakadozik a hajtás.

Ajtó nyitó vezérlést már 20000 ft alatt is lehet kapni .

A 24 v-os kapunyitó vezérlést is feltudod használni hozzá.

 

 

http://www.masco.hu/

 

Itt csemegézhetsz vannak leirások is.

Előzmény: Tzl (176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!