Keresés

Részletes keresés

bodrostomi Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12439
Nem működik. :-(

Kérdés: az észak-mo.-i fotók mikor várhatók?
Előzmény: gmarc (12438)
gmarc Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12438
Ajánlom magamat:-) http://gmarc.fw.hu :-)
Előzmény: Istyu48 (12432)
VT22 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12437
Moldova könyvében is van egy rész ami a vonallal foglalkozik a Lassújel fejezetben.
Előzmény: Istyu48 (12432)
Rbatka Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12436
Itt a legfőbb ideje fotózgatni az épületek, mielőtt véletlenül lebontják őket.
Előzmény: Istyu48 (12432)
kopaszhaj Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12435
Küldtem valamit az adatlapodnál látható címedre.
Előzmény: Istyu48 (12432)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12434

De ha csak itt a topicban visszakeresel, akkor is sokmindent megtudsz a vonalról.

A vasutallomasok.hu -n találsz fotókat, érdemes megnézned a www.vertesacsa.hu -t is, találsz régi fotókat itt is, ott is.

A füzetke megvan, de elég sovány anyagnak találtam. A címlapon egy motorkocsis különvonat van, na azt annál érdekesebbnek találtam volna, de arról sehol nincs semmi, mikor, meddig ment :(

Ha gondolod, mailben kontaktoljunk, hátha tudok még olyasmit találni ami nincs meg - bár ezt nem hiszem.

 

 

Előzmény: Istyu48 (12432)
kopaszhaj Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12433

Valamelyik Vasúthistória Évkönyv foglakozott a vonallal (fehérvári pft. története?)

 

Illetve megjelent egy kis füzetecske is a 90-es évek elején talán "Bicske-Székesfehérvár között vasúton" címmel.

 

 

Előzmény: Istyu48 (12432)
Istyu48 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12432

Sziasztok!

 

Új legény vagyok errefelé, és mint ilyen, kissé tájékozatlan. Magamról annyit, hogy a vasúthoz kevés közöm van, pályafutásom eddig kimerült az "utas" minősítésben.

Most azonban fejembe vettem, hogy egy közösség részére bemutatom az egykori 6-os vonal még megmaradt részeit, történetét. Ehhez gyűjtök anyagot.

 

Kérdésem, hogy a közismert és népszerű (vasútállomások, sin-tér, wikipedia) portálokon kívül tudtok-e ajánlani olyan elérhetőségeket, ahol a vonal történetével, érdekességeivel foglalkoznak. Előre is köszönöm!

 

A minap bejártam a vonal egy jó részét, készítettem néhány képet is, izelitőül egy:

 

 

lassújel Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12431

Kiskoromból fénysorompók is rémlenek, különösen a Népfürdő utcai átjárónál. Jól emlékszem?
lassújel Creative Commons License 2008.12.03 0 0 12430

1998 nyarán amikor a motorjogsit csináltam a Dagály utcában, még tanították a vasúti átjárót. Mindkét irányból megvoltak még az előjelző táblák, az aszfaltban azonban csak egy rövid síndarab volt.

Talán 2-3 évre rá vették ki a síneket és tűnt el végleg az átjáró.

Ugyanez a helyzet a Népfürdő utcában is, teljesen értelmetlenül vannak még kitéve a táblák (persze engem cseppet sem zavar:)

2005 március 15-én jártam be a vonalat, akkor még meg volt a pálya majdnem a Meder utcáig. Valahol képek is vannak. Az itteni szakállas sorompó is sokáig húzta, emlékezetem szerint 2000 körül bontották el.

Egyébként én is úgy tudom, hogy egészen a Markó utcáig húzódott a vonal, ezt egy 1896-os Budapest térkép is alátámasztja.

Akit érdekel a téma szegény K. Juhász Erzsébet a 89-es Vasúthistória könyvben írt erről egy értekezést (100 éves a bal parti körvasút)

Ja, és még egy:

Bár nem teljesen ide kötődik, de nemrég vettem észre, hogy a vasút Váci út feletti hídján mindkét irányból megmaradt a 3-as, 55-ös villamosok felsővezetéke miatti védőháló a szokásos piros villámmal, amely 1982.május 3-óta aktualitását vesztette.


Előzmény: kombi (12429)
kombi Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12429
Az Árpád- hídtól Angyalföld felé eső szakasz is több ütemben szűnt meg, ahogy fogytak a gyárak a Váci út környékén.

96-ban ugye az angyalföldi parádé idején még a mozdonyparádén felvonuló járművek jő részét ide tették ki.

98-ban, még megvolt a sorompó a Dagály utcában, de már nem használták a vonalat, mert már a sorompó előtt volt a földkúp.

Következő lépésben talán a Rákos-patakig vágták vissza a vonalat. Emlékeim szerint, (talán 1999-2000 körül) a Hajógyár bontásánál még biztosan ott voltak bent Eas kocsik a lomokért, tehát akkor még üzemelt a pálya, végérvényesen talán a Duna-Plaza parkolója tett be neki.

Angyalföldnél tavaly nyáron szedték fel az utolsó szakaszt a vizafogói vonalból.
Előzmény: Törölt nick (12415)
VT22 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12428
A képet középre kell igazítani és a szöveg nem csúszik rá.

[imageN:center]
Előzmény: Hentes2 (12427)
Hentes2 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12427

Én azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan kell betáplálni a zindex hozzászólás ablakba egy ilyen képpel és szöveggel kombinált beszámolót, hogy ilyen jól nézzen ki?

 

Köszi: Hentes

Előzmény: VT22 (12407)
koller andor Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12426
Budafoki út- átjárónál.
Előzmény: v431184 (12424)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12425

"a vonal végpontja valahol a nagykörúton belül, a Vígszinháznál volt,"

 

Jóval beljebb, a mai Markó utca vonalában húzódó Tüköry-gátnál, volt ott egy gőzmalom, meg néhány üzem, azokat szolgálta ki. Valahol van térképem is (scan a Városi Közlekedés egy régebbi számából), de most nem találom :-((

Előzmény: Törölt nick (12415)
v431184 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12424
Küldtem én is Neked e-mailt, egy régi képpel.
Előzmény: koller andor (12423)
koller andor Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12423
Van ott, csak kevés.
Előzmény: Sinbiciklis (12422)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12422
A Caolánál már semmi nyom nincs, azért nem mentem arra.
Előzmény: v431184 (12418)
v431184 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12421
Köszönöm a segítségedet !
Előzmény: koller andor (12420)
koller andor Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12420
Küldtem Neked emileket.
Előzmény: v431184 (12418)
VT22 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12419
A topikban most rákerestem, 2004-ben és 2006-ban tudósítottak bontásról Gmarc és Vendégsín.

További képek:
http://smgf.atw.hu/viza

A Nagykörúton nem ment túl, viszont majdnem elért odáig:
http://www.vasutallomasok.hu/terk/bp1909.jpg

Érdekesség: Itt a Lipót körút szabályozási terve. Vasút éppen nincs rajta, de a Vígszínház még csak terv, a környék tele van ipari üzemekkel:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/f/f0/Lipotszab.jpg
Előzmény: Törölt nick (12415)
v431184 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12418
Köszönöm !
Előzmény: Sinbiciklis (12416)
VT22 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12417
A Galvani út is a terveimben van :) Ha járok arra majd rakok fel képeket. Azt is véletlenül vettem észre, autóból feltűnt hogy itt nagyon elveszettvágány-szagú a környék. Aztán utánanéztem a neten és kiderült hogy tényleg.
Előzmény: Sinbiciklis (12416)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12416
LSD: http://kep.tar.hu/qcqc Elveszettek> Kelenföldi Iparvágány, Galvani út
Előzmény: v431184 (12412)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12415
Nagyon szép, tartalmas beszámoló.
De tisztázni kéne egy kérdést: a megszűnés idejét.

Ugyanis a vizafogói vonal két nagy ütemben szűnt meg:

1.ütem: Dráva utcától az Árpád-hídig valamikor az 1970-es évek végén (tudom hogy voltak vágányok a Dráva utcától délre eső részen is, sőt a vonal végpontja valahol a nagykörúton belül, a Vígszinháznál volt, de az nagyon régen volt).
2.ütem: Árpád-hídtól Angyalföld állomásig. Ez a rész 2000 után lett felszedve.
Előzmény: VT22 (12407)
VT22 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12414
Igen, amikor azt fényképezték még megvolt a vágány.
Jó lenne lementeni valahogy, lassan kordokumentum lesz...
Előzmény: Zolas (12409)
VT22 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12413
Kösz a képeket! Akkor rakok be én is:
1, A gyalogosátjáró
2, Ua. felülről
3, A parkoló átjárója


Előzmény: Sinbiciklis (12411)
v431184 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12412

Sziasztok !

 

De jó képek. Kár, hogy a síneknek már nyoma sincs a környéken. Az volna a kérdésem, Ti jártasabbak vagytok e témában, hogy a - szintén - hajdanvolt Andor utcai vontatóvágány és különböző ágaihoz tartozó ipartelepeken belül, hol vannak még vágányok ? Azt tudom, hogy a malomnál igen, de pl. a BVM telepén belül ?

Ma autóval a Budafoki út, Szerémi úton jártam; próbáltam figyelgetni, a Pátria nyomda után a Caola telepére hol, melyik kapunál ment be a vágány ? Egyszer még egy +kört is tettem a kocsival, de nem jöttem rá, hogy hol. Biztos már a Caola (most melyik cég ?) telepén belül is felszedték a síneket.

Előzmény: Sinbiciklis (12411)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12411

A gyalogosátjáró:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A híd után, Angyalföld felöl:

Előzmény: Sinbiciklis (12410)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.12.02 0 0 12410

Pillantás a(z Árpád) hídról:2006.06.05.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a Váci úti felüljáró 2007. májusában:

Előzmény: VT22 (12407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!