Keresés

Részletes keresés

hungeri Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66470
Jó, bénán fogalmaztam, nem értetted meg a kérdésem lényegét!

A kérdésem, válaszod alapján átírva:
Melyik a nagyobb bajlódás? Egy plussz földkábel felsővezetékként és a járulékos problémái, vagy a földelés megfelelő kialakítása a vágányzat alatt, valamint a megfelelő kontakt biztosítása.
Előzmény: gmarc (66463)
hungeri Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66469
kérdés, mennyire bonyolult kikapkodni a C részeket! Amúgy biztosan emlékszel te is arra a példányra, ami C rész nélkül keringett, mert az tönkre ment egy szerencsétlen baleset során! amit szét lehet szedni, azt össze is lehet rakni. A kérdés, milyen gyorsan!
Előzmény: MUV 3404 (66467)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66468
néha van használva.
de nem muszáj pont ott, és olyan hosszú félreállóhelynek lennie.
Előzmény: toto92 (66466)
MUV 3404 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66467
Nem lehet. Ezek 8 tengelyes villamosok, vizsgáztatva is úgy vannak, hogy 8 tengelyesek. és egyébként is butaság lenne, hogy most kikapkodjuk a középrészt utánna meg szívjuk a fogunkat hogy kéne a 8 tengelyes de nincs.
Előzmény: Törölt nick (66449)
toto92 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66466
Tudom én, hogy a BKV úgy gondolta, megreformálja a Budapest térképeket, és kinevezte a rendezőt körtérnek. De ma van az használva annyira (félreállásra értelemszerűen), hogy megérje megtartani? (Csokiszíni menetek visszafoghatnak egy szimpla váltón is, illetve ha nagyon feltartják a forgalmat, akkor egy vágányt vissza lehetne építeni a gomba köré).
Előzmény: Humarci (66462)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66465
Jó kérdés amit írsz...
De a kosztolányin van bőven hely, lehet ezért lett hosszabb a megálló. Csak mert ha szándékos lenne akkor mindenhol elférne a csatolt.
Előzmény: DAttis (66461)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66464
Ez így több sebből vérzik.
Én nem a vonalra, hanem a kocsikra gondoltam. C rész nélküli ICs-t nem adhatsz kia 19/41 -re. max este/hétvégén.
Másik, hogy valóban ideálisabb lenne a 3 -as tátra, de ugye a hídat felújítják de basznak átépíteni a vágányt...
Kiadás: 49: kelenföld, 47: budafok+kelenföld(de csak pár forgalmi). Lehetne variállni is a 41 -essel szvsz. Részben kelenföld adja a 41 -es batyin kezdő részeit, így budafok ki tudja adni a 47 -est, ill. a kamarás 41 -eseket.
Két C résszel nem tudom mennyire lenne jó az ICS gyorsítása/fékezése.

Most van tartalék bőven, de ugye sok villamos nem jár vágányzár miatt csak csökkentett kiadással.
Előzmény: hungeri (66459)
gmarc Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66463
A gumi általában szigetel, a trolin pedig gumikerék van. A villamosnál adot a sín, mint vasanyag, meg a kerék, mint vaskerék, adott a villamos kapcsolat. Így feleslegesnek tűnik még eggyel több dróttal bajlódni:-)
Előzmény: hungeri (66460)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66462
El lehetne tolni. De ugye meg van annak is a miértje, miért került oda.
Ugye a 41 -es végállomását az átépítéskor kifelejtették... Nagy szakmai munka folyik.
És megpróbálták eladni a rendezőt, mint móricz zsigmond körtér.
Előzmény: toto92 (66458)
DAttis Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66461

akkor ott csak gondoltak ipari csatolására, mármint ha Kosztolányin elfér.

 

Most csak az a hülye kérdésem lenne, hogyha arra bazíroznak, hogy a majdani M4 elszívja az utasokat (itt ne vitázzunk azon igaz vagy sem) akkor miért a 47et ne akarnák csatolt ICS-vel kiadni amikor annak "ráhordó" szerepe lesz Budafok felől, az hogy 49en kevesebb utas lesz lehet elegendő  a szóló ICS...most csak hangosan gondolkodom

 

Bár lehet a fent említett "ráhordó" kifejezés idejétmúlt 2008ban, de nem hinném B.fok Városház térről nem lenne utas a jövőben.

 

Előzmény: Humarci (66455)
hungeri Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66460
egy amatőr, érdeklődő kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:

miért használják villamoson a következő rendszert: fent egy "csatornán" 600V, lent pedig a föld, míg a trolinál mindkettő fent van? Amit össze tudtam magamtól szedni pro és kontra, az a következő (azt most nem nézem, hogy troli gumikerekes):
pro:
- troliszedő gyakrabban ugrik ki a vezetékről, azaz panto egyáltalán nem szokott
- kereszteket sokkal könnyebb megoldani szimpla 600V-os egycsatornás felsővezeték esetén, mint föld-600V kétcsatornás rendszerben
kontra:
- alépítménynél meglátásom szerint igen precíz és költséges munka kialakítani a megfelelő földelést: kontakthiba mentes kábelezés, mindig tökéletes kontakt a különböző vágányelemek között, megfelelő földháló elhelyezése a "töltés" alá, ennek megfelelő földelésének megoldása. Nem tudom, utóbbi troliüzemnél hogy van megoldva, de gondolom a fenti földet jóval egyszerűbben vezetik le, mint a vágányokkal kontaktban levő potenciált.

Én ezen érveket nem találom elég meggyőzőnek ahhoz, hogy ne kétfelsővezetékes vilihálózatot alkossak, de tényleg nem értek hozzá, ezért, ha valaki veszi a fáradtságot és helyre tesz, annak megköszönném :)
hungeri Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66459
nézd, C rész nélkül, csatolva azért csak több utast visz el, mint szimplán, C résszel, nemde? 47/49-en ígyis-úgyis lesz típuskorlát, hiszen csatolt Tátra nem mehet rajtuk. Pedig egy hármas Tátrára még nagyobb az esély szabni az útvonalat, mint egy csatolt ICS-re, de egy csatolt C nélküli ICS-vel lenne meglátásom szerint a legkevesebb gond. A kelenföldi ICS-ket kéne "Cétleníteni" s akkor a típuskorlátozás sem lenne nehezebb, mint most. Kérdés, van-e / lesz-e elég tartalék ICS, hogy csak úgy kidobáljuk a C részeket? Vagy esetleg az is kérdés, van-e olyan vonal Budapesten, ahol elmegy a két C résszel rendelkező ICS? Na az lenne a nagy tákolás :)
Előzmény: Humarci (66457)
toto92 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66458
SZTK rendezőpályaudvarra mennyi igény van? Mert arrafele el lehetne tolni a peront, és beépíteni egy visszafogást, ha nem kell az a +1 vágány. (Ha kell, akkor vissza az egész).
Előzmény: Humarci (66456)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66457
csak az a kérdés, így mennyi utast visz el. 300?
Meg akkor lesz kiadási korlátozás 47/49 -re.
Előzmény: hungeri (66452)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66456
Pl azért mert lelassul az utascsere. Meg ne hasonlítsunk össze már két olyan megállót ahol 8-10(vigadó) és ahol 50-60(bocskai) utas száll le/fel. És ráadásul a bocskain elöl és hátul van pont a jelentős utasáramlás.
Előzmény: T. Ádám (66441)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66455
Bocskain nagyon nem fér be a csatolt.
Kosztolányin bőven van hely.

"Nem is értem akkor mikor elkészítették arra nem gondoltak járni fog arrafelé csatolt ipari?"
Ebből is látszik milyen munka folyik... Ennyire korlátolt embereket. Az a baj, az a kevés ember aki jó szakember az el van nyomva, a lobbi által.

És ki szívja ezt meg, az utas aki majd nem fér fel a villamosra. És így akarunk mi átcsábítani az autóból. Évszázad vicce, ami az M4 körül van...
Előzmény: DAttis (66439)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66454
á nem hosszabb a dupla ICS, csak min 10m -el...
Előzmény: Beach hunter (66432)
Humarci Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66453
Nos alb kitérőbe a 3 -as UV is épphgy befért, tehát oda nem fér be.
Nos az aggályos részek csak így hirtelen:
-savoyai jenő tér(budafok felé)
-forgalmi utca(körtér felé)
-kitérő(körtér felé)
-bocskai
Előzmény: MUV 3404 (66431)
hungeri Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66452
az érintett szakaszon elenyésző a középperonok száma :)

amúgy én is a C rész nélküli csatolt ICS híve vagyok, 2003-ban még erről is szóltak a hírek...
Előzmény: T. Ádám (66445)
DAttis Creative Commons License 2008.07.13 0 0 66451
Jó sz...r is ott felszállni, legalább is nekem aki kicsit nehezen emelem az egyik lábamat, vmi olyanra emlékeztet mikor peron nélküli állomáson akarnék a vonatra felszállni, csodás :(
Előzmény: T. Ádám (66441)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66450

 

Azért igen sokan nehezen szállnak ott fel! Csak egy kis akarat kéne egy keskeny peronkához!

Előzmény: T. Ádám (66441)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66449

 

Azért ez igen gagyi megoldás lenne! Ennek kapcsán újra felvetem, nem lehetne a 47-esen közlekedő ICS-kből kikapni a középső részt? Még jobban is menne a tapadási arány javulása miatt.

Előzmény: MUV 3404 (66435)
TubolyAttila Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66448
Kémvonat?
Előzmény: ICS MÁNIÁS (66446)
ymuh Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66447
kémvillamos
Előzmény: ICS MÁNIÁS (66446)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66446
Sziasztok! Valaki nem tudja, hogy miért megy végig minden egyes éjszaka a 17-esen egy iker Tátra?
T. Ádám Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66445
Ahol középen van a peron ott annyira nem hiszem hogy veszélyes lenne ezt a megoldást alkalmazni. Persze egy sárga csíkot fel kéne festeni vagy ha igényesebben akarjuk megoldani két különböző színű térburkoló követ lerakni.
Előzmény: hungeri (66444)
hungeri Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66444
Hát persze, hogy nincs peron, de autós forgalom se. Aki sokat jár 17-essel pl., az tudja, hogy nem életbiztosítás körültekintés nélkül leszállni a villamosról s most nem is csak a peron nélküli megállókra gondolok. Bár a Fehérvárin kevés az igazán szűk keresztmetszet, de azért én nem tartom jó ötletnek a további szűkítést, mert a felelőtlen, figyelmetlen autós pillanatok alatt letarolja a peront és az azon állókat (mint ahogy sok helyen a városban látszanak is ennek nyomai: kitört, kidöntött oszlopok, összehajtogatott korlátok, törött, behajlott KRESZ táblák).
Előzmény: T. Ádám (66441)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66443
Alacsonypadlósok 1896-ból :-(
Előzmény: Ivoa (66442)
Ivoa Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66442

Síndöcögények, főleg a (nemcsak) sárga föld alattiak:

Régi földalattik a bontóban (1973-1977)

T. Ádám Creative Commons License 2008.07.12 0 0 66441

Nem tudom miért lenne akkor baj ha a villamosnak két ajtajánál nem lenne peron. Vigadó téren sincs peron és évek óta jól működik.

Előzmény: MUV 3404 (66435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!