Egy biztos a hajosok sirhatnak jogorvoslatot kérhetnek a hülye Vking svejcisapkA CSAK A FESTESE SINYLETTE MEG A HABLEANY ELKVESZITETTE UTASAIT . mIKOR AZ OROSZOK KILOÖTÉK A mITTUDOM ÉN ÉSZAKI TENGEREN A MENEKÜLÖ NÉMETEK UTASSZÁLLITOJÁTakkor bizony a hülye oroszok voltak rosszak
így a dízel vizet szív, és a nem összenyomható víz, ha jól tudom, kosütésként fizikai kárt tesz a motorban.
Ha járó motor beszívja a vizet, abból nem lesz vízütés, hamarabb fullad le, mert nem lesz oxigén az égéshez. A vízütés motorindításnál jelentkezhet, ha valamelyik hengerbe valahogyan víz kerül és pont sűrítési ütemmel indulna. Kipufogó ütemnél akár komolyabb károsodás nélkül kinyomja a vizet a kipufogón keresztül.
1./ Azt már tudjuk, hogy a napokig hangosan hangoztatott hídnyílásban előzni tilos, az hamis, valótlan.
2./ Szerintem a hegymeneti 11 km/h-ról mantrázott gyorshajtás is hasonlóan hamis, valaki magány agyszüleménye.
3./ A harmadik a rádiózás kötelezettsége.
Minél jobban feszegeti az ember annál inkább hátrálnak ki a mindenkor kell rádiózni ha előzök szintén sűrűn emlegetett és valószínűleg szintén nem igaz állításából.
Most ott tartunk, hogy az elmúlt napokban ez már puhult, árnyalódott.
Egyesek odáig is elmentek, hogy akkor kell rádiózni az előzőnek ha szükséges.
A ....ha szükséges......viszont nem jogi kategória, hisz, hogy mikor mi szükséges, azt 14 ember 14 különböző módon ítéli meg.
Megy a kiemelés, és a sajtó az alábbi eligazítást kapta:
"A szakemberek hosszas gondolkodás után úgy döntöttek, hogy teljes rálátást adnak majd a sajtónak a kiemelésre, és mindenkinek a sajt etikai jóérzésére bízzák, hogy mit mutatnak meg az esetleges nemkívánatos jelenetekből."
Azt, h a baleset/süllyedés pillanatában ment e a Hableány főgépe, az megállapítható? Arra gondolok, hogyha a pillanatok alatt végbemenő süllyedésnél a géptér is elárasztódott, így a dízel vizet szív, és a nem összenyomható víz, ha jól tudom, kosütésként fizikai kárt tesz a motorban.
Tehát, ha a legázolás elött esetleg közvetlenül géphiba miatt meglassul a Hableány, annak lehet bizonyítéka?
naponta hány hajóvezetőt büntetnek meg, vagy büntethetnének meg a Duna budapesti szakaszán ?
mint tudjuk, a szabályok úgy vannak megalkotva az élet minden területén, hogy
-bármelyik autós
-bármelyik építkezés
-bármelyik vállalkozás
-stb.
bármikor büntethető legyen, ha az adott szerv éppen azt akarja.
Vélhetően hajóval, hajóssal sincs ez másként.
Innen viszont adódik egy kérdésem a foglalkozásszerű hajósok felé:
ha adott egy nyári estén egy folyó szakasz, ahol nagy számú hajó közlekedik, és a forgalomnak van kb egy ritmusa, amit minden szereplő +/- 10-15%-kal be is tart, akkor ütközik-e valamilyen szabályba, ha az egyik szereplő a többinél érdemben gyorsabban akar menni? (pláne hogy egy, a többinél érdemben nagyobb szereplőről van szó)
ha nem, akkor jól van-e ez így?
ha igen, akkor meg lehet-e őt büntetni kvázi relatív gyorshajtásért, még akkor is, ha megfelelően rádiózik, és nem okoz balesetet?
Itt olyasmire gondolok, hogy egy szép szombat délelőttön pötyög a forgalom 60-70-nel az M1/M7 közös szakaszán a kismillió budaörsi bevásárlóközpont környékén, de jön az X5, Q7, stb., és ő bizony 100-zal akar menni (mert annyival ugye ott lehet, ezért nem írtam többet), és ennek érdekében mindent meg is tesz...
A TEK nem irányítja a konkrét részfeladatokat, hanem koorodinálja a különböző szervek közötti tevékenységet, és ha valakinek szüksége van saját erőin, eszközein kívül még valamire, akkor igyekszik előteremteni, valamint összefogja a kommunikációt.
"Built for the German Navy in Linz in 1939 the "Kozara" has spent her life on the Danube River. From 1945-46 the ship was used to house American soldiers at the Bavarian city of and was sold in 1948, where she was used as a hotel-restaurant until 1953. The vessel was subsequently procured for the Yugoslavian River Flotilla in 1960 and now houses the Serbian River Flotilla staff. She is capable of transporting 250 troops and is armed with 20 mm Oerlikon/Hispano-Suiza."
Nincs utalás arra, hogy valaha is vontatóhajó lett volna...
Ha jól veszem ki, akkor 1939-ben épült Linzben, és eleve hadicélra kapták a németek, majd szálláshajóként használták az amerikai csapatok, 1960-ban vásárolta meg a JNA. 250 fős cspat szállítására alkalmas. A fegyverzete 1 db 20 mm-es gépágyú.
A gépészeti adatokból az derül ki, hogy valamikor modernizálták, 2 db 250 kW-os Končar elektromos motor, és 2 db 400 kW-os Caterpillar dízelmotor van benne.
Az biztos, hogy még felfegyverezve sem néz ki tipikus hadihajónak, szerintem egyfajta vízi vezetési pont lehet, valszeg a szerb flotilla törzse használhatja éles helyzetben.
Egy TEK-es volt kollégám megfejtette a dolgot. A TEK nem irányítja a konkrét részfeladatokat, hanem koorodinálja a különböző szervek közötti tevékenységet, és ha valakinek szüksége van saját erőin, eszközein kívül még valamire, akkor igyekszik előteremteni, valamint összefogja a kommunikációt. Ezen belül meg mindenki végzi a saját dolgát. Megjegyzem, ő nem vesz részt ebben, de területi vezetőként nyilván van információja.
Legyen így, én már több, mint tíz éve kiestem ebből, egy törzs által irányított tevékenység szervezése kicsit másképpen nézett ki anno, de végül is 2019-et írunk, az élet nyilván nem állt meg a kedvemért.
Egyewlőre csak ennyit takláltam a HSz-ben, de lehet tovább keresgélni! " Menetben lévő hajót - feltéve, hogy a hajóút méretei lehetővé teszik - oldalról 30 m-nél, hátulról 60 m-nél kisebb távolságra megközelíteni tilos."
Az, hogy a Csajágaröcsögén működő Pityiputyi Zrt. zabhegyező üzemében a hegyezőgép meghibásodását hogyan szűntetik meg, keveseket érdekel. De az, hogy egy sok ember halálát okozó baleset következményeit hogyan számolják fel, jogosan tart számot a közérdeklődésre. Főleg akkor, ha még holttestek is vannak benne és az áldozatok zöme külföldről jött vendégünk volt. Nagyon is helyesnek tartom, hogy erről folyamatosan adnak hírt. (a híradások minősége egy másik dolog) Mindezeken kívül egy olyan műszaki feladat végzése folyik, ami egyáltalában nem hétköznapi rutin.
Egyébként én aktív dolgozó koromban jó érzéssel vettem tudomásul azt, ha a tevékenységem valakit érdekelt. (nem szereplési vágyból)
Az „okoskodó kommenetelők” szövegeit érdemes összevetni a hivatalos nyilatkozók és a hivatásos tudósítók dumájával. Eleinte nem láttam közöttük túl nagy színvonalbeli különbséget. Az utóbbi napokra sikerült találni néhány olyan riportalanyt, aki képes értelmesen elmagyarázni dolgokat.
Nem tudom, a kisebbik- elsüllyedt hajó - kapitánya mit tehetett volna az óvatosság jegyében?
Egyébként a hajózóútban elsüllyedt hajó kiemelése, amennyiben akadályt jelent a hajózásra szükséges, de nem feltétlen ekkora hírverés mellett! Jóval kisebb költséggel a hajó a víz alatt is feldarabolható, és a részek könnyebben kiemelhetőek! Mivel az elsüllyedés és kiemelés közben elszenvedett károk miatt nem valószínű, hogy érdemes lenne felújítani, sajnos pályám kezdetén már találkoztam hasonló esettel, igaz az csak egy uszály volt, ráadásul egy később megszüntetett kanyarulatban történt. Szakvéleményem ellenére később mégiscsak kiemelték, de a sorsa a vágópisztoly lett, mert semmi, értelme nem, volt további pénzeket költeni rá!
Jelenleg műszaki mentés zajlik. A műszaki mentés törvényileg a tűzoltóság feladata. Pont a katasztrófavédelem feladatköre a nemzetközi és nemzeti segítség összefogása, koordinálása. A TEK jelenléte csak magamutogatás.