Keresés

Részletes keresés

Puppi Antal Creative Commons License 2019.06.11 -12 0 128920

Egy biztos a hajosok sirhatnak jogorvoslatot kérhetnek a hülye Vking svejcisapkA CSAK A FESTESE SINYLETTE MEG A HABLEANY ELKVESZITETTE UTASAIT . mIKOR AZ OROSZOK KILOÖTÉK A mITTUDOM ÉN ÉSZAKI TENGEREN A MENEKÜLÖ NÉMETEK UTASSZÁLLITOJÁTakkor bizony a hülye oroszok voltak rosszak 

r1232 Creative Commons License 2019.06.11 0 2 128919

így a dízel vizet szív, és a nem összenyomható víz, ha jól tudom, kosütésként fizikai kárt tesz a motorban. 

 

Ha járó motor beszívja a vizet, abból nem lesz vízütés, hamarabb fullad le, mert nem lesz oxigén az égéshez. A vízütés motorindításnál jelentkezhet, ha valamelyik hengerbe valahogyan víz kerül és pont sűrítési ütemmel indulna. Kipufogó ütemnél akár komolyabb károsodás nélkül kinyomja a vizet a kipufogón keresztül.

Előzmény: csecsaba2 (128913)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.11 -7 0 128918

Fogalmam sincs.

Azért kérdezem.

 

1./ Azt már tudjuk, hogy a napokig hangosan hangoztatott hídnyílásban előzni tilos, az hamis, valótlan.

 

2./ Szerintem a hegymeneti 11 km/h-ról mantrázott gyorshajtás is hasonlóan hamis, valaki magány agyszüleménye.

 

3./ A harmadik a rádiózás kötelezettsége.

Minél jobban feszegeti az ember annál inkább hátrálnak ki a mindenkor kell rádiózni ha előzök szintén sűrűn emlegetett és valószínűleg szintén nem igaz állításából.

 

Most ott tartunk, hogy az elmúlt napokban ez már puhult, árnyalódott.

Egyesek odáig is elmentek, hogy akkor kell rádiózni az előzőnek ha szükséges.

 

A ....ha szükséges......viszont nem jogi kategória, hisz, hogy mikor mi szükséges,  azt 14 ember 14 különböző módon ítéli meg.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (128917)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.11 -1 0 128917

Hegymenetben nem számít többnek?

Mihez képest mérik (part, a folyó áramlási sebessége)?

Előzmény: trizs77 (128915)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.11 0 2 128916

Megy a kiemelés, és a sajtó az alábbi eligazítást kapta:

 

"A szakemberek hosszas gondolkodás után úgy döntöttek, hogy teljes rálátást adnak majd a sajtónak a kiemelésre, és mindenkinek a sajt etikai jóérzésére bízzák, hogy mit mutatnak meg az esetleges nemkívánatos jelenetekből."

 

Úgy vélem, ennél helyesebb döntést nem hozhattak.

trizs77 Creative Commons License 2019.06.11 -6 0 128915

Azért kérdeztem mert a megszólalók egy része, gyorshajtásnak minősítette a Viking kb. 11 km/h-s sebességét.

 

 

zjakabfi Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128914

Az nem volt kérdés.

Előzmény: Enzo (128912)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.11 0 1 128913

Sziasztok!

 

Azt, h a baleset/süllyedés pillanatában ment e a Hableány főgépe, az megállapítható? Arra gondolok, hogyha a pillanatok alatt végbemenő süllyedésnél a géptér is elárasztódott, így a dízel vizet szív, és a nem összenyomható víz, ha jól tudom, kosütésként fizikai kárt tesz a motorban.  

 

Tehát, ha a legázolás elött esetleg közvetlenül géphiba miatt meglassul a Hableány, annak lehet bizonyítéka?

 

 

Enzo Creative Commons License 2019.06.11 0 2 128912

De 2 hajóvezetővel és villanófénnyel (általában nappal).

Előzmény: zjakabfi (128911)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128911

Szárnyas 50-nel megy.

Előzmény: trizs77 (128908)
FOMA Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128910

Nagyon valószínű, hogy ez lesz a megfejtés.

Előzmény: gigabursch (128909)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128909

Köszönöm mindkettőtöknek!

 

Pontosítok: Akkor csak úgy néz ki, mintha egy vontatóhajó terve alapján csináltak volna egy személyszállító hajót...

:-)

Kicsit leporolták, itt-ott egy pöppet átszabták oszt jónapot.

 

Ezt egyébként alapvetően a kanizsella kialakítása mondtaja velem.

Előzmény: Mlle. Grenelle (128904)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.11 -3 0 128908

Ez a 11 km/h gyorshajtásnak számít hegymenetben ?

 

Ugye ennyit írtak a Viking vélelmezett sebességeként.

 

Mennyi a megengedett ezen a szakaszon ?

 

 

forgószem Creative Commons License 2019.06.11 0 1 128907

Ezt nem jól tudod. Csak az oldalirányú és hátra akadályozott kilátás kompenzálható radarral.

Előzmény: riversea (128877)
HG. Creative Commons License 2019.06.11 -2 1 128906

naponta hány hajóvezetőt büntetnek meg, vagy büntethetnének meg a Duna budapesti szakaszán ?

 

mint tudjuk, a szabályok úgy vannak megalkotva az élet minden területén, hogy

-bármelyik autós

-bármelyik építkezés

-bármelyik vállalkozás

-stb.

bármikor büntethető legyen, ha az adott szerv éppen azt akarja.

Vélhetően hajóval, hajóssal sincs ez másként.

 

 

Innen viszont adódik egy kérdésem a foglalkozásszerű hajósok felé:

 

ha adott egy nyári estén egy folyó szakasz, ahol nagy számú hajó közlekedik, és a forgalomnak van kb egy ritmusa, amit minden szereplő +/- 10-15%-kal be is tart, akkor ütközik-e valamilyen szabályba, ha az egyik szereplő a többinél érdemben gyorsabban akar menni? (pláne hogy egy, a többinél érdemben nagyobb szereplőről van szó)

 

ha nem, akkor jól van-e ez így?

 

ha igen, akkor meg lehet-e őt büntetni kvázi relatív gyorshajtásért, még akkor is, ha megfelelően rádiózik, és nem okoz balesetet?

 

 

Itt olyasmire gondolok, hogy egy szép szombat délelőttön pötyög a forgalom 60-70-nel az M1/M7 közös szakaszán a kismillió budaörsi bevásárlóközpont környékén, de jön az X5, Q7, stb., és ő bizony 100-zal akar menni (mert annyival ugye ott lehet, ezért nem írtam többet), és ennek érdekében mindent meg is tesz...

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (128899)
Pofamatbefogom Creative Commons License 2019.06.10 -3 0 128905

A TEK nem irányítja a konkrét részfeladatokat, hanem koorodinálja a különböző szervek közötti tevékenységet, és ha valakinek szüksége van saját erőin, eszközein kívül még valamire, akkor igyekszik előteremteni, valamint összefogja a kommunikációt.

 

KIRÁLYSÁG

 

 

Előzmény: FOMA (128901)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.10 -3 1 128904

BPN-30 Kozara.

 

"Built for the German Navy in Linz in 1939 the "Kozara" has spent her life on the Danube River. From 1945-46 the ship was used to house American soldiers at the Bavarian city of  and was sold in 1948, where she was used as a hotel-restaurant until 1953. The vessel was subsequently procured for the Yugoslavian River Flotilla in 1960 and now houses the Serbian River Flotilla staff. She is capable of transporting 250 troops and is armed with 20 mm Oerlikon/Hispano-Suiza."

 

Nincs utalás arra, hogy valaha is vontatóhajó lett volna...

 

Előzmény: FOMA (128903)
FOMA Creative Commons License 2019.06.10 0 1 128903

Ha jól veszem ki, akkor 1939-ben épült Linzben, és eleve hadicélra kapták a németek, majd szálláshajóként használták az amerikai csapatok, 1960-ban vásárolta meg a JNA. 250 fős cspat szállítására alkalmas. A fegyverzete 1 db 20 mm-es gépágyú.

 

A gépészeti adatokból az derül ki, hogy valamikor modernizálták, 2 db 250 kW-os Končar elektromos motor, és 2 db 400 kW-os Caterpillar dízelmotor van benne.

Előzmény: gigabursch (128888)
FOMA Creative Commons License 2019.06.10 0 1 128902

Az biztos, hogy még felfegyverezve sem néz ki tipikus hadihajónak, szerintem egyfajta vízi vezetési pont lehet, valszeg a szerb flotilla törzse használhatja éles helyzetben.

Előzmény: gigabursch (128888)
FOMA Creative Commons License 2019.06.10 0 3 128901

Egy TEK-es volt kollégám megfejtette a dolgot. A TEK nem irányítja a konkrét részfeladatokat, hanem koorodinálja a különböző szervek közötti tevékenységet, és ha valakinek szüksége van saját erőin, eszközein kívül még valamire, akkor igyekszik előteremteni, valamint összefogja a kommunikációt. Ezen belül meg mindenki végzi a saját dolgát. Megjegyzem, ő nem vesz részt ebben, de területi vezetőként nyilván van információja.

 

Legyen így, én már több, mint tíz éve kiestem ebből, egy törzs által irányított tevékenység szervezése kicsit másképpen nézett ki anno, de végül is 2019-et írunk, az élet nyilván nem állt meg a kedvemért.

 

Előzmény: Csőmester (128891)
gumidani Creative Commons License 2019.06.10 0 1 128900

Előzmény: trizs77 (128899)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.10 -5 0 128899

Ez jóóóóó.

 

Ha ezt komolyan veszik a vízi rendőrök, naponta hány hajóvezetőt büntetnek meg, vagy büntethetnének meg a Duna budapesti szakaszán ?

 

 

Előzmény: skaloz (128898)
skaloz Creative Commons License 2019.06.10 -1 0 128898

Egyewlőre csak ennyit takláltam a HSz-ben, de lehet tovább keresgélni! " Menetben lévő hajót - feltéve, hogy a hajóút méretei lehetővé teszik - oldalról 30 m-nél, hátulról 60 m-nél kisebb távolságra megközelíteni tilos."

Előzmény: trizs77 (128870)
skaloz Creative Commons License 2019.06.10 -1 0 128897

Szerinted miért nem lehetséges? Ha a Clark Ádámmmal meg  lehet csinálni?

Előzmény: GOLAZ111 (128896)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.06.10 -1 1 128896

Te darabolj sodrásban elsüllyedt hajót. Én nem vagyok ex hajómérnök, de eszem faszom megáll ennyi hülyeségtől.

Előzmény: skaloz (128893)
gumidani Creative Commons License 2019.06.10 0 2 128895

Az, hogy a Csajágaröcsögén működő Pityiputyi Zrt. zabhegyező üzemében a hegyezőgép meghibásodását hogyan szűntetik meg, keveseket érdekel. De az, hogy egy sok ember halálát okozó baleset következményeit hogyan számolják fel, jogosan tart számot a közérdeklődésre. Főleg akkor, ha még holttestek is vannak benne és az áldozatok zöme külföldről jött vendégünk volt. Nagyon is helyesnek tartom, hogy erről folyamatosan adnak hírt. (a híradások minősége egy másik dolog) Mindezeken kívül egy olyan műszaki feladat végzése folyik, ami egyáltalában nem hétköznapi rutin.

Egyébként én aktív dolgozó koromban jó érzéssel vettem tudomásul azt, ha a tevékenységem valakit érdekelt. (nem szereplési vágyból)

Az „okoskodó kommenetelők” szövegeit érdemes összevetni a hivatalos nyilatkozók és a hivatásos tudósítók dumájával. Eleinte nem láttam közöttük túl nagy színvonalbeli különbséget. Az utóbbi napokra sikerült találni néhány olyan riportalanyt, aki képes értelmesen elmagyarázni dolgokat.

Előzmény: jakyg (128894)
jakyg Creative Commons License 2019.06.10 0 4 128894

A hírverést a sajtó csinálja. Meg a hatalmas számú okoskodó kommentelő. Itt is megjelent pár.

Itt feladat az egyben való kiemelés, méghozzá úgy, hogy az esetleg benne lévő holttesteket ne vigye ki a víz.

Előzmény: skaloz (128893)
skaloz Creative Commons License 2019.06.10 -2 0 128893

Nem tudom, a kisebbik- elsüllyedt hajó - kapitánya mit tehetett volna az óvatosság jegyében?

Egyébként a hajózóútban elsüllyedt hajó kiemelése, amennyiben akadályt jelent a hajózásra szükséges, de nem feltétlen ekkora hírverés mellett! Jóval kisebb költséggel a hajó a víz alatt is feldarabolható, és a részek könnyebben kiemelhetőek! Mivel az elsüllyedés és kiemelés közben elszenvedett károk miatt nem valószínű, hogy érdemes lenne felújítani, sajnos pályám kezdetén már találkoztam hasonló esettel, igaz az csak egy uszály volt, ráadásul egy később megszüntetett kanyarulatban történt. Szakvéleményem ellenére később mégiscsak kiemelték, de a sorsa a vágópisztoly lett, mert semmi, értelme nem, volt további pénzeket költeni rá!

Skalóz - ex hajómérnök

Előzmény: trizs77 (128870)
zoli07 Creative Commons License 2019.06.10 0 0 128892
Csőmester Creative Commons License 2019.06.10 -1 1 128891

Jelenleg műszaki mentés zajlik. A műszaki mentés törvényileg a tűzoltóság feladata. Pont a katasztrófavédelem feladatköre a nemzetközi és nemzeti segítség összefogása, koordinálása. A TEK jelenléte csak magamutogatás.

Előzmény: FOMA (128886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!