azt írtad, hogy dolgoztála Magyar közút kht-nál. akkor talán tudod, hogy egy alj, egy sínszál, egy kapcsolószer mennyibe kerül. drága dolog a vasút üzem
"Szóval kidobnád őket, amikor meg kiderül, hogy a C rész nélküli ipari életképetlen hülyeség, veszel újakat, mert már nem lesznek meg. Remek ötlet."
ezt te hol olvastad?? miért lenne életképtelen?? Lássuk csak: a 6 tengelyes kényszer ICS-zés nem két hétig tartott, hanem több hónapig, emlékeim szerint. Szintén emlékeim szerint, nem volt sok gond a típussal, sokat rohangált 37-esen, ha nem tévedek. Meg lehet cáfolni. Szóval, írunk 2008-at. Az ICS-k legidősebb tagjai 40 év körüliek, a legfiatalabbak is 30 felett vannak. Szabhíd megnyílik mondjuk jövőre, az 2009. M4 megnyílik mondjuk 2011-re, az három év. Azaz 3 évet öregednek a cétlen ICS-k, amiket ha a legidősebbek közül jelölünk ki, akkir 43-44 évesek lesznek, ha tényleg lesz addigra M4. Az, hogy az UV megélte az 50 évet, az nem követendő példa, szóval szerinted nem érett meg egy 43-44 éves jármű a selejtezésre? C rész ide vagy oda...
nem lesz 6 tengelyes ICS. amikor 2003 ban valaki erről beszélt az bizonyára "nagy szakértő " lehetett. a 6 tengelyes nem lenne életképtelen. opcióban anno volt róla szó, hogy rendelnek olyat is. de nem fogják szétszedni (a 10 tengelyes meg egyenesen őrültség)
Köszönöm a lényegre törő választ, az ellenállásra nem is gondoltam, pedig a metrónál sem véletlen a harmadik sín használata ;) már ha jól értettem, hogy az ellenállás a fő oka annak, ha a sínt, mint földpotenciált használják.
Nos, ezek a járművek már 30 évnél idősebbek. Szóval Kelenföld meg Budafok csinál belőlük cétlen verziót. C részek meg mehetnek a kukába!!! Mit akarsz még velük csinálni? Fradinak lesz még egy rakás, amiből lehet majd eltenni az utókornak is, meg lehet használni az ott aktuális igényeknek megfelelően. Ha jól értem, néhol azért a csatolt cétlen CSMG is túl hosszú, de szerintem jóval egyszerűbb rájuk szabni valamit, mint 54 méterre. Arról nem is beszélve, hogy a hattengelyes ICS már sokkal használhatóbb járgány lenne, mint a 8, tapadási mutatója akár 75% fölé is kúszhatna. Azaz később akár máshol is tudod - szólóban - használni. 27 méteres igény esetén meg venni kell újat és kész. Ki mondta, hogy meg kell tartani 40db C részt...
az más. ott mi akadályozza a peronhosszabbítást? (most nem vágom, asszem egy éve voltam arra utoljára) más az Albertfalva kitérőnél a Kihúzót be kéne kötni a Budafok irányú vágányba egy kitérővel és akkor meg lenne olda a probléma. forgalmi zavar idején a Szerelvényekre Budafok irányában a Budafok irányú megállóból lehetne felszállni, de a villamos a Belváros irányú megállóban állna meg. Belváros irányában a megszokott módon működne a dolog
Kérdés, ha már itt felmerült a tákolás (C részt kivenni Ipariból stb) egy kicsit nem túlzás 2008ban ilyet tenni egy közel 40 éves járgánnyal, inkább akkor venni vmi új cuccot (persze ez az a kérdés ami mindig csak feltételes, ha lenne pénz...)
Vagy ha nem megy akkor az infrastruktúrát (járdaszigeteket) hozzáalakítani a csatolt ICS-hez, ez talán nem olyan költséges mint ha kiszednék azt a C rész és esetleg nem működik és majd döglenek a tákolmányok, ja és peronhosszabítás csak nem egy felhőkarcoló építését megkövetelő mérnöki munka, amit hosszan elő kell készíteni tervezni