Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2024.01.29 -2 0 484161

3 teljesárú Zugló-Debrecen nem ic-s utazással BKK használattal megéri az országbérlet.

Előzmény: PLACI (484160)
PLACI Creative Commons License 2024.01.29 -1 2 484160

Megvan a megállapodás: marad a Budapest-bérlet, a BKK pedig elfogadja a vármegyebérletet

 

Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján.

 

A Budapest-bérlet változatlanul érvényes marad a főváros egész területén a BKK mellett a MÁV, a Volán és a HÉV járatain is. A Pest vármegyére váltott havi bérletet, illetve a havi országbérletet 2024. március 1-től a BKK járatain is elfogadják. Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján – derült ki Lázár János építési és közlekedési miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester közös közleményéből.

A közlemény szerint mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján. Az eddigi, számos vitára okot adó költségalapú elszámolás helyett a felek abban állapodtak meg, hogy a Budapest-bérletből, a Pest vármegyei bérletből és az országbérletből származó bevételt, és az ahhoz kapcsolódó menetdíjkiegészítést – az adott érvényességi terület sajátosságaihoz igazodóan – teljesítményarányosan osztják meg.

A miniszter és a főpolgármester egyetértett abban is, hogy az eddig a Fővárosi Önkormányzatot illető évi 12 milliárd forint normatív költségvetési támogatás helyett 2024-től a felek egy olyan rendszert alakítanak ki, amely egyaránt szolgálja a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés bevétellel nem fedezett költségeinek megtérülését.

A minisztérium és a főváros lezárja a tavaly év végén megszűnt korábbi agglomerációs megállapodással kapcsolatos elszámolási vitákat is. Az új, átfogó megállapodás eredményeként a Fővárosi Önkormányzat agglomerációs költségtérítés 2022-2023-as elszámolásként 5,57 milliárd forintot fizet a MÁV-nak.

A megállapodás technikai részleteit a minisztérium és az önkormányzat a közlekedési vállalatok bevonásával dolgozza ki úgy, hogy az 2024. március 1-jén hatályba léphessen.

A Budapest-bérletről, a fővárosi és az agglomerációs közlekedésben annak jelentőségéről, valamint a főváros és a kormány közötti politikai felhangokat is kapott finanszírozási vitáról és ennek az utasokra gyakorolt hatásairól a hvg.hu közéleti podcastjában is beszéltünk már, ide kattintva tudja visszahallgatni. Írtunk is róla a hvg360-on, amit ide kattintva tud elolvasni. Arról, hogy az ügy milyen hatással lehet Karácsony Gergely kampányára az önkormányzati választás előtt, itt írtunk bővebben.

 

alex_86 Creative Commons License 2024.01.29 -1 0 484159

Az utolsó mondatra fedvény: nem tudtam, hogy a vármegyebérlet most is jó Pesten belül államira, de már okosabb vagyok.

Előzmény: alex_86 (484158)
alex_86 Creative Commons License 2024.01.29 -1 0 484158

A termék nem szűnik meg, csak a felhasználási feltételek változnak. Márciustól a MÁV-HÉV-Volán nem fogadja el. A szemeszterbérlettel sem lehet kijátszani, az sem lesz jó állami szolgáltatásra csak februárban, hiába érvényes júniusig.

Kérdéses a Start-klub kártyacsalád sorsa márciustól - bár az nem jó a HÉV-re vagy Volánbuszra - de további 1 évig jóval olcsóbban ki lehet jönni, mint 12 db BKK bérlettel.

Előzmény: zjakabfi (484157)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.28 -2 0 484157

A havi berletek biztos érvényesek lesznek, marcius 1től lesz új rendszer, áremelesnél sem lesz érvenytelen egy korábban vett de még érvényes jegy.bksz passz, az nehezebb dió.

Előzmény: gunji jackdaw (484156)
gunji jackdaw Creative Commons License 2024.01.28 -1 0 484156

Üdv! Két gyors kérdés:

- Nem tudja valaki, miért vágták ki Érd alsón a fákat? A maradványokból ítélve egy kivétellel nem látszottak betegnek, s nem is nagyon lóghattak be az űrszelvénybe. Kár, hogy az utastájékoztató rendszert nem javítják ilyen hatékonyan. :(

- Nincs valakinek belsős infója, hogy mi a terve a MÁV-nak a hó közben vásárolt saját bérletek és a BKK-bérletek elfogadásával? Elvágják február 29/március 1-jén a rányomtatott és kifizetett érvényességi idő előtt, vagy engedik kifutni a lejáratig március 1 után is? Magyarul egy február 10-én vásárolt x km-es bérlet meddig érvényes? Vagy már februárban a megyéset kellene venni? (Direkt nem az előre kifizetett és utólag bekavart éves bérletet kérdezem :)

Köszönöm.

zjakabfi Creative Commons License 2024.01.28 -3 0 484155

A mai esetre visszavonom.

Vágányzár van.

Előzmény: zjakabfi (484154)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.28 -3 0 484154

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/rakospalota-ujpest-es-dunakeszi-kozott-szunetel-forgalom

 

Erre kéne valami megoldás, hogy ne lehesen/kelljen egy 2 vágányú fővonalat egy gázolás miatt órákra kizárni...

 

sosiforda Creative Commons License 2024.01.28 -1 0 484153

Január 29. hétfő 18.00 helyett lerövidítették és csak hétfő 02.00 óráig tart a német vasúti sztrájk:

 

https://www.bahn.de/service/fahrplaene/aktuell

_nyunyuka Creative Commons License 2024.01.28 -2 0 484152

Sokan azt se tudták, hogy létezik. Ahogy az üzletpolitikai 20 és 33%-os kedvezményeket se ismerték. 

Előzmény: _Nyuszi (484151)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.28 -1 0 484151

Pontosabban volt, csak senkit sem érdekelt. :)

Előzmény: _nyunyuka (484150)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.01.28 -4 1 484150

Pont az ilyen esetekre visszahozhatnák (illetve más formában márciustól vissza is hozzák) a régi idők bolyongójegyét. Annál nem kellett bohóckodni útmegszakításokkal, oldalutazásokkal, kereszteződő viszonylatokkal, nem volt gond a hurokutazás, gurulhattál vele míg érvényes. 

Előzmény: Tamás Gerencsér (484147)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.28 -1 0 484149

Szerintem csak azt, hogy valami miatt megtöröd a km-t. Itt gondolom valami elé-túl-ismételt utazást sikerült megadni. - tippem szerint tévesen.

Előzmény: Vetesi75 (484148)
Vetesi75 Creative Commons License 2024.01.28 -1 0 484148

A "//" nem azt jelenti, hogy érintése nélkül? Rákos előtt elmegy a bújtáson, Rákosrendezőnél a elág-on (deltán).

A Km adatok nem stimmelnek - összességében sem.

Előzmény: _nyunyuka (484145)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2024.01.28 -6 1 484147

Egyébként ez eredetileg 500 plusz jegy lett volna (658 km) ezért szól csak Zuglóig.

Aztán egy másik jegy - visszaútban Pincehelyre az IC 826-ra...

De a pénztárosok .......

És akkor még nem meséltem a 7:05 - 7:14 időszak eseményiről, no meg a jegy áráról, és a ténylegesen fizetett árról.....

Előzmény: _nyunyuka (484145)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2024.01.28 -2 1 484146

Első - szerintem az egyik fő hiba:
Az utas jegye Miskolctól - az 562 TOKAJ IC-re érvénytelen!!!!!, ugyanis ez a jegy 2 az 1-ben.
Ugyanaz a jegy odaútra, és visszaútra Miskolctól-Rákosig!!!

Előzmény: _nyunyuka (484145)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.01.28 -3 0 484145

A rányomtatott útvonal. A vonatok nem érintik Rákosrendezőt!

 

(Az arcképesig ezért szerettem és használtam az 500+ reformjegyet, egy keletbélyegzés a kiindulási állomáson és lehetett menni a vakvilágba vele 🙂.) 

Előzmény: Tamás Gerencsér (484143)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2024.01.28 -4 1 484144

FEDVÉNY


Utas ( 2024.01.01.  7:05 óra):

PÉNZTÁROSKOK ( 2024.01.01.  7:05 óra):

 

Utas ( 2024.01.04.  7:05 óra):

PÉNZTÁROSKOK ( 2024.01.04.  7:05 óra):

Előzmény: Tamás Gerencsér (484143)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2024.01.28 -7 1 484143

PANTOGRÁFOSAT!

Pincehelyi „szaGértelem” 3.0!

2024. január 4-én megkíséreltem a lehetetlent (korábbi tapasztalataim alapján…)!

Nem csalódtam (szintén korábbi …)

A pénztárban két pénztáros is volt!

TÉNYEK:

 

Utas ( 2024.01.01.  7:05 óra):

 

Jó reggelt kívánok!

 

Kérek szépen  közalkalmazotti utazási kedvezményre a mai napra egy darab másodosztályú 50 %-os jegyet Pincehelyről Zuglóba – Budapest Keleti pályaudvar – Miskolc Nyíregyháza – Debrecen - Szolnok – Cegléd útirányon át.

A 829 IC és az 562 IC-vel utazom, és:
a 829-re nem kell helyjegy (hetek óta(!!!) nem közlekedik IC minőségű kocsival),

az 529 IC-re meg már 2 hete vettem jegyet!

PÉNZTÁROSOK!! ( 2024.01.01.  7:07 óra):

Ilyen jegyet nem lehet vásárolni!!!  Nincs is ilyen jegy!!!!

Ezt követően tartott a CSATA!!! egészen 7:14-ig, aztán ….

Kérdés:
a kapott jegyen HOL a HIBA (több is van!!!)



Üdv

gertam

Vendégsín Creative Commons License 2024.01.28 -2 3 484142

már 117 kilométernyi sínt fektettek le.

 

Akkor, ha be is építették, (állomási átmenő fővágányokkal) már szűk 30 km kétvágányú vasútvonal kész...

Előzmény: sosiforda (484140)
jwkllr Creative Commons License 2024.01.28 -5 1 484141

Nem lopják el a pénzt.

Előzmény: sosiforda (484140)
sosiforda Creative Commons License 2024.01.28 -1 0 484140

https://pannonrtv.com/rovatok/gazdasag/mar-tesztelik-az-ujvidek-szabadka-kozotti-vasuti-szakaszt

 

"A vasúti mérőkocsik, amelyeket a rendszeres műszaki ellenőrzésekkor használnak, 160 kilométer per órával haladnak.

 

A tesztelés jelenleg Újvidék és Stepanovićevo között folyik, ezek szerdán kezdődtek és vasárnapig tartanak. A Szerbiai Vasúti Infrastruktúra nevű vállalat figyelmezteti a lakosságot, hogy ne próbáljanak átkelni az említett szakaszon, mivel a mérőkocsik nagy sebességgel közlekednek, és nem tudnak hirtelen megállni.

Ezen a vasúti szakaszon egyébként a vonatok majd 200 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek.

Az Újvidék-Szabadka gyorsvasúton eddig már 117 kilométernyi sínt fektettek le. A tervezett menetidő a két város között 42 perc lesz. A Belgrád és Újvidék közötti szakaszt jelenleg 36 perc alatt teljesíti a vonat, így a teljes táv a fővárostól Szabadkáig körülbelül 1 óra 15 percet vesz igénybe.

A kivitelezési munkálatok várhatóan 2024 végére befejeződnek, bár a megállapodás szerinti határidő 2025 augusztusa."

 

htibor Creative Commons License 2024.01.27 -1 0 484139
Előzmény: bakter72 (484119)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.27 -1 0 484138

A hidrogén motorvonatokra volt valami kiírás 2022-ben, de arról egy szó sem esik mostanában, csak a Volán tesztjárműveiról. Esetleg egy iLINT-et nem akarnak idehozni hasonló célból? :D 

Előzmény: Lovrin (484137)
Lovrin Creative Commons License 2024.01.27 -2 1 484137

Remélhetőleg tisztában van vele a vezetés is

 

Láthatóan nincs, még mindig csak hidrogén motorvonatokról fantáziálnak.

 

valamilyen módon enyhíteni kell a járműhiányt

 

Busszal

Előzmény: Törölt nick (484136)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.26 -2 1 484136

Most már nem csak a mellékvonalak, hanem a dunántúli IR-rendszer is egyre jobban épül le (elsősorban az itt emlegetett Desiro-hiány miatt.)

Remélhetőleg tisztában van vele a vezetés is, hogy az utolsó utáni pillanatban vagyunk, és valamilyen módon enyhíteni kell a járműhiányt.

Előzmény: 5047 032 (484135)
5047 032 Creative Commons License 2024.01.26 -1 3 484135

Mindig jövőre? Majd jövőre 2025-ben. Aztán 2025-ben azt mondják 2026-ban, 2026-ban bejelentik, hogy 2027-ben és folytathatjuk, miközben a mellékvonalak jó részén a Credo lesz a standard jármű? DB Gebrauchtfahrzeug-ok között semmi sincs? Egyéb vállalatnál? Stájerországban sem volt büdös a három dízel Talent beszerzése, amelyek korábban a BOB-nál futottak. 

Előzmény: Törölt nick (484110)
Geronimoo Creative Commons License 2024.01.26 -1 0 484134
Előzmény: martinaxe7 (484117)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.26 -2 0 484133

Reméljük, hogy nem így lesz...

Egyebként ez a tartósan dög példányokra is kiterjed majd?

Előzmény: r1232 (484132)
r1232 Creative Commons License 2024.01.26 -1 0 484132

Inkább további leállókra számítanék.. ha csak nem jönnek meg a felújításon lévő forgóvázak.

Előzmény: Törölt nick (484127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!