Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fotolac Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24697

Üdv Mindenkinek!

Hétfőn végre szert tettem egy WagonR-re! :) Lenne néhány észrevételem, kérdésem! Kezdem a meglepetéssel: pár km után észrevettem, hogy a jobb oldali visszapillantó tükre/csak a tükörlap/ "lobog a szélben". Képzelhetitek, kicsit meglepődtem. Kiderült, a tükör csaknem teljesen elvált a műanyag betéttől, amire fel van ragasztva.(kb fél centis helyen rögzült már csak, persze levettem) Megnéztem a másik tükröt, az is laza, de még nem vészes. Szervízben azt mondták, ez Wagon népbetegség..

Megoldás: a visszapillantóból a műanyag betét óvatos mozdulatokkal kipattintható /körkörösen 4 műa. karmocska rögzíti/, utána valamilyen erős, vízálló ragasztóval tükör ráragaszt, majd visszapattint a helyére. Na, csak azért írtam le ilyen részletesen, mert hátha valakinek még új ez a probléma! Szerintem érdemes elébe menni ennek a kellemetlenségnek!

 

Kérdés: 90-100km/h-s tempónál enyhe, ritmusos rezonanciát tapasztaltam a kormányon/nem az úttest okoza/, ez normális? Egyik STOP táblás megálláskor szintén éreztem a szokásosnál kissé erősebb, ritmusos rezonanciát, ilyet tapasztalt esetleg más is? Okozhatja ez utóbbit a motortartók gumirészeinek elöregedése?

Egyébként még szokjuk egymást, de összeségében teljesen elégedett vagyok, most pár nap után úgy érzem, szeretni fogom a 'kis' kocsit. :)

szmeagol Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24696

(egyszerre írtunk. nem tudtam, hogy van olyan riasztó, ami tudja a kétszeri zárást, ez nekem új infó. ez a része akkor sztornó az írásomnak.)

Előzmény: ratio (24693)
szmeagol Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24695

a reteszelésnek pedig pont ez a lényeg, hogy belülről nem tudod kinyitni. csúnya bácsi jön, abalakot betöri (pl. a hátsó kisablakot), vagy gey drótot bevarázsol, majd a gombot felhúzza és nem nyílik.

 

persze nyilván ez is csak arra jó, hogy kis plusz idő/plusz bajlódás.

 

nekem pl az előző wagont törte fel valaki így, de végül nem jutott tovább az ablakkeret szétbarmolásánál és az üveg betörésénél.

lehet, hogy megzavarták, vagy nem akart tovább bajalódni a dologgal, vagy meglepte ez az egész. az autóból végül nem vitt el semmit. (az ajtót viszont ki kellett cserélni...)

 

(nyilván aki felkészülten, tipusismerettel áll neki a dolgoknak, annak nem nagy akadály ez sem)

 

érdekesség, hogy ha beszállsz és magadra reteszeled, majd gyújtást adsz, akkor oldja a dolgot, tehát balesetnél nem okozhat gondot ez a plusz védelem.

 

 

a riasztó távirányítója nekem is bezárja az autót, de mivel utólag beszerelt riasztó, így természetesen a reteszelést nem tudja. azt csak a gyári kulcs kétszeri gyors megnyomásával, vagy a zárban való gyors kétszeri rázárással lehet elérni.

ezért mindig a kulcs gombjával zárom be az autót és a riasztó távirányítójával tulajdonképpen már csak a riasztót élesítem.

Előzmény: cinemazealot (24692)
ratio Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24694

:)

Na nekem a télen reteszelés nélkül sem lehetett kinyitni semmivel sem, csak kiolvadáskor :(

Előzmény: landsmann (24691)
ratio Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24693

A riasztók egy része egyszer zár, így a WR+ esetében csak bezár és beélesít (ilyen volt nekem az első WR-ben). Ekkor én előbb kézzel zártam (kocsi távirányítója), majd riasztóval, ami reteszelte is. Kényelmetlen!

 

Ezért a második WR-nél már dulpa záras riasztót vettem, ami egyszerően 2szer zár (elsőre zár, majd reteszel és beélesít).

Előzmény: cinemazealot (24692)
cinemazealot Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24692

Nekem ez a reteszelés teljesen új fogalom. Sosem tapasztaltam még, hogy a bezárt ajtók "pöckét" ne tudtam volna felhúzni. Sőt, emlékeim szerint ha távirányítóval zárom (+riasztom) be a gépet, akkor is fel tudnám húzni a pöcköket. Igaz, nekem csak egyszer kell megnyomni a távirányítón a gombot, mert ha mégegyszer megnyomom, nyitja a központi zárat.

 

Az én készülékemben van a hiba, vagy ez nem is hiba, épp csak normál üzemben belülről nem is kéne ilyen reteszelést tapasztalnom?

Előzmény: landsmann (24691)
landsmann Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24691

A reteszelésnek nincs különösebb hangja. Reteszelt zárás után belülről sem nyitható se kilinccsel, se a felhúzható kis pöcökkel.

Előzmény: emts (24690)
emts Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24690

Koszonom mindenkinek. A reteszelesnek van valamilyen hangja vagy belulrol a kilinccsel nem nyilik reteszeles utan?

 

Koszonom meg 1x

Előzmény: chabie (24689)
chabie Creative Commons License 2011.05.25 0 0 24689

Az én 2002-es 72 lovas Dobzim az első gombnyomásra egyet pittyen,összes ajtó bezár,majd összes ajtó reteszel. Nyitáskor 2-t pittyen és összes ajtót nyit. Ez is gyári.

Előzmény: emts (24685)
landsmann Creative Commons License 2011.05.24 0 0 24688

Ha gyári a központi zár, akkor elvileg úgy működik, hogy egy gombnyomásra az összes ajtó záródik, második nyomásra reteszelődnek. Nyitásnál egy gombnyomásra a vezető oldali ajtó nyílik, második nyomásra  a többi is. AZ utólag beszerelt központi záraknál nem biztois hogy történik reteszelés. (Nálam sincs) Ha retselni akarom, akkor kulccsal zárom, majd a távirányítóval a riasztót is rákapcsolom. 

Előzmény: emts (24685)
landsmann Creative Commons License 2011.05.24 0 0 24687

A rácsot azt hiszem 4 helyen bepattanó kis fülek rögzítik. Csavarhúzó végére tekerj egy kis puha ruhát és úgy feszítsd, én is úgy vettem le. Semmi nyoma nem maradt. Maga a hangszórók emlékeim szerint 3 csavarral vannak rögzítve.

Előzmény: emts (24686)
emts Creative Commons License 2011.05.24 0 0 24686

A muszerfal tetejen levo (elso) hangszorokat hogyan lehet roncsolasmentesen kiszedni? Gondoltam, kifeszegetem, de nem akarnek nyomot hagyni (plane, hogy a multkor a hasonlo "kifeszegetes" vege par eltort tarto lett). Koszonom szepen elore is.

emts Creative Commons License 2011.05.24 0 0 24685

Sziasztok, ez a reteszeles hogyan mukodik pontosan? Nekem kozponti zaras, taviranyitos Wagon R+-em van, 2003-as (nem VVT motor). Ha a taviranyitoval zarok, akkor bezarodik az osszes ajto, de ilyenkor meg egyet kellene zarni a reteszeleshez? Volt mar olyan, hogy tobbszor zartam, de a nyitasnal mindig az a menetrend: hogy egy nyomas, csak vezetooldal nyilik, kozvetlen masodik nyomas nyitasnal nyit mindent.

Erdemes ketszer zarni a taviranyitoval?

Koszonom szepen

Verwolf Creative Commons License 2011.05.24 0 0 24684

Ha veszek fényszórót a törött helyett ahhoz járnak a patentok is?

Verwolf Creative Commons License 2011.05.24 0 0 24683

http://racing-bazar.hu/alkatresz/bontott/opel_agila_suzuki_wagon_r_1.0_1.2_1.3cdti_alkatreszek_pipo_pipo75

Ennél az embernél volt asszem piros WagonR eleje. Bár azt nem tudom milyen állapotban ami neked kell. Egy hívást megérhet.

 

Viszont Pezsgőmetált lehetetlen találni. Ha ez így megy tovább kénytelen leszek új elemeket szerezni. :(

szmeagol Creative Commons License 2011.05.24 0 0 24682

nem normális. újra kéne kattannia mert akkor reteszel. (reteszelés után a központi zár elsőre csak a vezető oldalit nyitja és másodikra nyitja a többit, illetve reteszelésnél belülről nem lehet felhúzni a gombokat. ha nincs reteszelve, nyílik az összes ajtó egyszerre.)

 

de ki is tudod próbálni, ablakot leengeded és rázárod az ajtót. dupla zárás után nem szabadna, hogy fel tudd húzni a gombot úgy, hogy nyitható legyen az ajtó.

Előzmény: cinemazealot (24681)
cinemazealot Creative Commons License 2011.05.23 0 0 24681

Sorstárs.  :(

 

Én múlt hétfőn (16-án) szaladtam bele valakibe sávváltás közben. Íme az eredmény:

 

 

 

;(

 

Ha valaki tud Budapest magasságában jóárasított baloldali fényszórót (betört és a rögzítő fülei is letörtek), sárvédőt és esetleg első spoilert (utóbbit lehet, hogy ki lehet pattintani), az kérem, ne tartsa magában. Piros 2002-es 4 személyes Wagonról van szó, amelyiknek a spoilere még "mosolyog". Köszi előre is.

 

Más: rámjár a rúd, mert ma meg ahogy kiszálltam a kocsiból és be akartam zárni az ajtót a kulccsal, egy kattanás, majd a kulcs elkezdett körbeforogni és nem akart kijönni. :S Szerencsére az ajtó még nyitható volt, így ajtó kinyit, kárpit lepattint, belül zárvédő burkolat lepiszkál, majd kb. egy órányi bütykölés után sikerült kivarázsolnom a kulcsot (kínszenvedés volt, mert az egybe öntött zárszerkezett fáradt el). A központizár most ugyan működik (anyós ajtóból vezérlem), de ez így nem maradhat sokáig, szóval rövidesen doktorbácsihoz megyünk, a fent említett koccanás miatt is. Viszont kérdés: amikor kulccsal az egyik ajtóban központi zárral zárjátok be az autót, akkor ugye hallani, ahogy az összes zár bereteszelődik. Na mármost ha zárás után mégegyszer ráfordítjátok a kulcsot a zárban (mintha többedszerre indítóznátok), hallotok további mocorgást? Mert a mai jelenség előtt én mindig hallottam ilyet, akár a baloldalon, akár anyós oldalról zártam be a gépet, viszont ma óta -- igaz csak jobb oldalt mertem próbálkozni, nehogy megint beragadjak a baloldalon -- egyszer ráfordítom, kattan minden zár, majd mégegyszer és tök kuss. Ez így a normális? Vagy úgy, ahogy eddig tapasztaltam (azaz minden ráfordításra rápróbálkozik a központi zár)? Ti mit tapasztaltok?

 

Köszi előre is minden segítséget.

 

Előzmény: Verwolf (24677)
landsmann Creative Commons License 2011.05.23 0 0 24680

A ventilátort valóban nem nagyon fogod hallani. Leginkább akkor, ha éppen állsz és az ablak le van húzva. KÜlönben nem igen veszed észre. Jó is ez így, teszi a dolgát. :)

Előzmény: szuperhorcsog (24678)
t.lantos Creative Commons License 2011.05.23 0 0 24679

Feluton pont jo. Japan, ne varj tole mast (egy szettaposott altot bereltunk valamelyik 3.14csanyi gorog szigeten. Az is ilyen volt, pedig nem is kimeltuk, gyenge is volt, meleg is, meg emelkedo.

A ventillatort nem nagyon fogod hallani (max allo helyzetben)

Előzmény: szuperhorcsog (24678)
szuperhorcsog Creative Commons License 2011.05.23 0 0 24678

Valahogy megis aggaszt a dolog. Eleg meleg van mar, varosi dugoban lepkedek elore, es nagyon fura hogy a viz homerseklete pont feluton van, es a ventit meg egyszer sem hallottam bekapcsolni.

Vagy csak ennyire halk lenne?

Előzmény: landsmann (24664)
Verwolf Creative Commons License 2011.05.22 0 0 24677

Sikerült összetörnöm a WagonR-t. :( (követési távolság)

A kár nem nagy első ránézésre. Motorháztető, lökhárító, meg a jobb keré feletti elemről lepattogott a festés. Bár a motorháztető alá nem néztem be, mert ha nem csukódik vissza neccesen viszem a szervízbe.

Valaki nem tud olcsón Bézs (vagy pezsgőmetál vagy milyen néven forgalmazták) színben ilyen elemeket?

szmeagol Creative Commons License 2011.05.22 0 0 24676

a miénken is az ajtón beszállók nemi eloszlásnak függvényében változik a karmolászás nyomának mértéke :)

Előzmény: landsmann (24675)
landsmann Creative Commons License 2011.05.22 0 0 24675

Amúgy én is megnéztem, a kilincs alatt nekem is karmolászva van. De fél méternél nagyobb távolságról nem látszik. Ez szrintem mindegyiknél így van. De például a bal hátsó ajtónál nincs karomnyom. :)

fotolac Creative Commons License 2011.05.21 0 0 24674

Köszönöm Mindenkinek a válaszokat! Úgy néz ki, ebből megvétel lesz, úgyhogy

jövök majd a kérdéseimmel, ha lesznek! :)

 

landsmann Creative Commons License 2011.05.21 0 0 24673

Én tavaly áprilisban 900000-ért vettem a GC változatot. De, egy kisit már fel volt turbózva. Elektromos első abalkemelők, elektromosan állítható tükrök, távirányítós riasztó és központi zár, légkondi. Plusz kaptam egy váltás motorolajat, olajszűrőt, két tetőcsomagtartót (az egyik Wartburgra való), friss műszakival, 9 hónapos nyári gumikkal (újonnan vették). 38499 km volt benne, nagyon szép állapotú. Ez is jó vétel volt. Ennyi pénzért ilyen állapotú Wagont nem nagyon lehettt volna megkapni. Ráadásul garantáltan nem volt semmi rejtett hibája, mert ismertem az eladót. Kertszomszédunk. Precíz volt a tulajdonosa, mindig gondozta, ápolta, mint mindenére, erre is nagyon vigyázott. Októberben meghalt, így másik év áprilisában vettem meg. Zárt garázsban volt tartva, tehát az idő viszontagságainak nem volt kitéve tároláskor. Mikor megvettem és még nem készült el a garázsom, addig a régi helyén tartottam. A néni adott kulcsot a garázshoz és a kapuhoz, így akkor hoztam vittem az autót, mikor akartam. Nem kellett a nénit háborgatnom. Mikor végleg elhoztam, miután a garázsom elkészült, a néni akkor siratta meg. Hiába az enyém volt már, mégis ott volt a tudat, hogy  a garázsban áll az az autó, amit nagyon szerettek a férjével és sok kellemes kirándulás élménye fűződött hozzá.

Ja, még üléshuzat és Panasonic CD-s rádió is volt/van benne. Megkaptam az összes, autóval kapcsolatos dokumentumokat. Jótállási jegy, (az már nem volt érvényes) gumicsere, riasztó beszerelés számlája, korábbi műszaki vizsgák és apróbb javítások számlái. Még az a kis papír 9is megvan, amire a tualj jegyzetelte, hogy mikorvolt olajcsere a váltóban, a motorban és mikor cserélt gumit.

Szóval szerintem reális az ára, persze próbálhatsz alkudni, hivatkozva a gumicserére. :)

Előzmény: fotolac (24672)
fotolac Creative Commons License 2011.05.21 0 0 24672

880.000 HUF a vége. Úgy értelmeztem, hogy ebben benne van a 4db 90%-os téligumi lemezfelnin. Sok ez érte szerintetek?? /szokásos GS felszereltség: 'csak' 2légzsák, nincs riasztó, nincs vonóhorog../

landsmann Creative Commons License 2011.05.21 0 0 24671

Mennyit kérnek érte?

Előzmény: fotolac (24666)
landsmann Creative Commons License 2011.05.21 0 0 24670

Az enyémben 38499 km volt mikor tavaly áprilisban megvettem. :) Szinten 2004-es VVT motoros. A kormánykereket és a váltógombot nézd meg, hogy azokon hogy áll a kopás. Ha tényleg 43000 van benne, akkor gyakorlatilag nem látszik kopás. De 100000 fölött már szépen fénylik a kormánykerék és a váltógomb.

Előzmény: fotolac (24666)
_Brazil_ Creative Commons License 2011.05.21 0 0 24669

Ez alapján nem tűnik lelakott autónak, a kilincseknél tényleg hamar kopik, a gumik meg mindegy milyen állapotban vannak, 7 évesek, cserélni kell. Szerintem elég sok Wagon van amiben nincs sok km, ezeket kevesen használták hosszútávú utazóautónak.  Feltételezem próbautat is mentetek, és ott sem volt semmi feltűnő. Valószínűleg nem nyúlsz vele félre ha megveszed.

Előzmény: fotolac (24666)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.21 0 0 24668

privát ment az e-mailodra

Előzmény: fotolac (24666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!