Fel tudna engem vki világosítani TDI chiptuning ügyben? A következö dolgok érdekelnének:
- mi a különbség a chiptuning és a P-Box között? Technikailag, árban, garanciában, a motor tartósságában stb.
- milyen lehetöségek vannak az 1.9TDI motor tuningolására? Milyen teljesítmények/nyomatékok hozhatók ki belöle? El lehet-e érni 130-140LE-t (mint a 2.0TDI) anélkül, hogy a motort túlságosan hamar gallyra tennénk vele?
Oda már irtam egy összehasonlítást valakinek, bemásolom ide:
"Alteáról váltottam OII-re. Részben csomagtérmegfontolások, részben egy kisebb karcolás miatt:) Közben ebbe is beledobtam 15e-t, úgyhogy néhány különbség. (motorokat nem hasonlítok össze, mert azok különbözőek; a felszerelés ott Stylence, itt Ambinente tehát kb. ua) Amiben az Altea sokkal jobb volt az a váltó. Ott soha nem kellett kétszer nekirugaszkodnom egy fokozatnak, itt igen. A műszerfal zörgésével az Alteával voltak gondjaim, itt nincsenek (viszont mivel ez kombi itt a kombi rész nyiszorog, nem merevitették agyon:)) Amúgy pl. a fed.komputer kezelése ugyanaz mindkét autóban, még a különböző adatokat is azonos sorrendben mutatja. Néhány apróság: az Altea ülései picit kényelmesebbek voltak, viszont nem volt hűthető a kesztyűtartóm. Itt jobb a könyöktámasz, ott hááát:)) Amúgy a váltás döntő oka a családi állapotomban bekövetkezett változás, és ennek csomagtér mérettel való lekövetése volt:) Magyarul: az Alteába beleraktam a gyerekkocsit és kb. kész. Itt - mivel mondjuk kombi ezért Toledoval jobb lenne összehasonlitani - gondolkodás nélkül lehet beleszórni a lomot. Összegezve: az Altea szerintem jó autó - ja és biztonságos is, mivel karcoltuk itt már meg ketten is rendesen :) - de ha sok a cucc rendesen akkor vegyél Toledót vagy Skodát."
Szóval 16e km után egyelőre nem bántám meg, hogy az Octaviát választottam.
Közben nekem meg megvolt a 15-ös (mármint szervíz:)) Shell Helix Plus-t kaptam 5 littyót, olajszűrőt persze, meg levegőszűrőt is. Egyúttal kijavították a még két hónapja belémrongyolt suzuki okozta lökhárítókárokat is. Úgyhogy most újra eredeti fényében csillog-villog (szószerint mert a szerviz tökéletesen kitakaritotta kivül-belül, köszönet érte a Valent Autónak) Ha lenne időm szívesen leírnám, hogy mi mindent pakoltunk be a nyaralásnál a csomagtartóba, hiába a méret a lényeg...:)))
Ugyanezzel szenvedtem az elején, amikor két autóval jártam és sokszor egy hétig is állt. Először elvittem a márkaszervizbe, ahol ingyenes sw-frissitést csináltak. Másodszor kicserélték az egész Stream-et...
Ez keringett valahol itt a fórumban régebben:
Idézet:
"A briskoda.net angol fórumot olvasgatva bukkantam az alábbi információra. OII-nél, amenniyben STREAM CD-s rádió van az autóban, a STREAM szoftver hibája miatt hosszabb állás során az autó akkuját lemerítheti a rádió (kikapcsolt állapotban).
A hibát a márkaszervizek ismerik, ha bemegy az autó pl. szervizre, az alvázszám alapján figyelmezteti a munkafelvevőt a program, hogy ezen az autón STREAM szoftver frissítést kell végrehajtani.
Addig is segítség lehet a tulajoknak, hogy az alábbi alvázszám tartományba eső autókat érinti a probléma (az alvázszám utolsó 7 számjegye, az első a gyártó üzem kódja, az utolsó 6 pedig egy sorszám):
2089609 - 2169207 8037220 - 8064255
Barátom OII-je az első sorban szereplő tartományba esett és már túl van a szoftver frissítésen, bár neki alapvetően a STREAM-mel voltak problémái és első alkalommal úgy "javították meg", hogy az ASR (kipörgésgátló) elfelejtett működni. Másodjára sikerült a szoftver frissítés.
A hiba az AUDIENCE CD-s rádióval szerelt autókat NEM érinti."
Már volt ilyesmiről szó korábban és az a következtetés született, hogy az akkunak 60-as nak kellene lennie, mert csak 45-ös vagy ilyesmi van eredetileg az autóban. Én megnéztem az enyémet, gyárilag 60-as van benne (márciusi rendelés), tehát időközben rájöttek, hogy az eredeti kevés. Nekem nem merült még le, de megyek is annyit, hogy erre kevés esélye legyen.
De most komolyan. Ezt tök felháborítónak tartom. Mostár legális hátul a fólia, de a mikor a Tigra megjelent a '90-es évek közepén, akkor még egy uganannyira fsötétített austós derekát simán eltörték a rendőrök :o(
Köszike ,de ezt elvileg a szervíz megejtette,még tavaj.
Amugy úgytudom hogy ez csak akkor okozott lemerülést ha az autó hosszabb ideig állt. Nekem pedig ,igaz csak rövid távokon ,de napi használatban van, és nem is olyan régen voltunk nyaralni ,akkor majd 1000 Km-ert tette bele. Tehát elvilg töltött. Bár igaz hogy ment a világitás, egy hűtőtáska, egy PDA, magnó meg mittudom én, de akkor is, ennek nem szabadna lemerülni.
> Abban tévedek, hogyha gyárilag színezve van akkor azt tovább sötétíteni nem lehet?
> Javítsatok ki, de a gyári zöld üveg az 75%-os,nem?
Ez tök egyszerű. Abból indulj ki, hogy a végeredmény számít.
Gyári vagy sem, vagy akár gyári+utólagos együtt, meg kell feleljen az előírt értéknek. Annyi a különbség, hogy a gyári elvileg tutira megfelel, nem is kell(het) vizsgálni.
De rég jártam erre (azért figyelek) csak egyszerűen nincs időm.:-(
Érdekes hiba jelenség, nyitáskor nem kapcsolódik fel a külsőtükör világitás. Pár nap után lemerül az aksi. Már másodszor játsza ezt. Azt vágom hogy valamit olvastam annak idején ,hogy ha kevés a feszkó akkor az extra szolgáltatásokat letiltja. Na de mért merül le az aksim. Na majd ha eljutok valamikor a szervizbe szóváteszem.
Abban tévedek, hogyha gyárilag színezve van akkor azt tovább sötétíteni nem lehet?
Javítsatok ki, de a gyári zöld üveg az 75%-os,nem? Mert ha valóban annyi akkor azt már nem lehetne elvileg legálisan tovább sötétíteni. Azt pedig hogy a rendőrbácsi kapja-e be......hát nem tudom. nekem az a tapasztalatom hogy ha ő azt szeretné hogy cumi legyen, akkor az is lesz és nem neki ;o)
Mért szedtük szét? Háááát szóval ennek kellet valahogy a vezérlését megoldani, de úgy hogy semmi vissza nem forditható, vagy oda nem illő kerüljön a képbe. Vettem egy első "tolató" szenzor kapcsolót azt betettük egy vak dugó helyére és most ez vezérli (kapcsolja) a kürtöket.