Keresés

Részletes keresés

guberavera Creative Commons License 2019.06.11 0 2 128950

Remélem jól van!

Előzmény: smith (128945)
rm40 Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128949
davosbácsi Creative Commons License 2019.06.11 0 7 128948

Szeretettel gratulálok a megfontolt és jó stílusú hozzászóláshoz!

Ugyanúgy undorodom ettől sajnos, mint attól amit a média csinál. Kezet is foghatnátok! Sajnálattal olvasom ezt ezen a fórumon... Ahogy persze kétségbeesve nézem a médiában is. Mindenki következmények nélkül beszélhet megalapozatlan butaságokat, sőt! Baromságokat.

Le kéne vonni csendben a tanulságokat és meg kéne emelni a kalapokat azok előtt, akik az életüket tették kockára, hogy nagyobb baj nélkül sikerüljön a kiemelés, a mentés.

Tisztelettel kérem ki magamnak ezt a stílust a hajósok nevében is és a fórumtársak nevében is!

Vigyáztam!

Előzmény: korxi (128943)
korxi Creative Commons License 2019.06.11 -3 0 128947

á oké, ha nem egy TEK-es kisfőnök volt, akkor inkább kicenzúrázom.

Előzmény: tehtube (128946)
tehtube Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128946
Ha nem, javaslom az öncenzúra kérését.
Előzmény: korxi (128943)
smith Creative Commons License 2019.06.11 0 5 128945

Röviden: nem nyert. Annyira nem, hogy az illető amúgy korábban a topicon is szereplő hajósember volt...

Előzmény: korxi (128943)
tehtube Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128944
Mi értelme találgatni beosztásokat és feladatokat? Hacsak nem bennfenntes háttérinformátor írja?
Előzmény: korxi (128943)
korxi Creative Commons License 2019.06.11 -11 0 128943

Most nézem a jelenetet, amikor az egyik résztvevő belesett a vízbe és ki kellett mentenii. Egy kb. 50-60 -as dagadt TEK-es kisfőnök lehetett, aki odament fontoskodni a gumicsónakban. Ott a nagydarab dagadtság biztosan menő,  csak most ide nem kellett volna mennie, mert a fontoskodás befejezése után a nagydarab dagadt mivoltában nem tudott felmászni a gumicsónakból az uszályra. 

jakyg Creative Commons License 2019.06.11 0 2 128942

Már megbocsáss, de ez mind tömény baromság.

Előzmény: gigabursch (128940)
gumidani Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128941

Azt a tengert nevezik Keleti tengernek is.

 

Az Északi-tenger egyértelmű.

A Keleti-tenger nevet inkább a német fordításaként használták minálunk régebben, mostanában inkább a többi partmenti nép által használt Balti-tenger dívik a magyar térképeken is.

A WILHELM GUSTLOFF elsüllyesztése ez utóbbin történt.

 

Előzmény: gumidani (128938)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128940
Nem tudom ki hogy van vele, de én szeretem egy bizonyos szintig a konteókat. Elgondolkodtarják az embert. Persze van aki betege lesz.

Az elmúlt egy hétben bőven hallottam jól értesült embereket, akik persze mindent tudnak, meg az ellenkezőjét is.

Ezt gyűjtöttem csokorba [tiboru] konteó blogjában.

https://konteo.blogrepublik.eu/2015/09/07/apro-csepro-konteoink/#comment-link-107985

Némelyik esetén meggyőződésem, hogy alacsony a kerítés...
Mwin Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128939

A Viking is rádiózott, legalábbis, amikor elindult, biztosan. A felvételeket nem én naplózom, hanem a Navinfo.

Előzmény: trizs77 (128932)
gumidani Creative Commons License 2019.06.11 -1 2 128938

Azt a tengert nevezik Keleti tengernek is.

Nem ez az egyetlen földrajzi egység, aminek többféle neve is van.

Előzmény: edesviz (128931)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.11 -1 0 128937

Bocsánat, nem teljesen pontosan emlékeztem. Elsötétítve indult, de útközben bekapcsolta a navigációs fényeket és nem a part közelében hajózott ahogy tanácsolták neki. De nem minősült kórházhajónak.

Előzmény: Töck Jenő (128936)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.11 0 1 128936

Nem. Elsötétítve hajózott, hátha nem veszik észre. Amikor elsüllyedt akkor is több ezer katona és több ezer menekülő volt a fedélzetén. A parthoz közel (relatíve, tengeri viszonylatban) haladt, bízva abban, hogy a parttal a háttérben nem veszik észre. Észrevették. Egy gyengébb képességű tengeralattjáró parancsnok süllyesztette el. A szovjet hatóságok sem tekintették igazi hősnek, de jogilag nem egyértelműen volt támadható. A lengyel haditengerészet a 60-as, 70-es években cafatokra robbantotta a roncsot. Ezt tartják a legtöbb áldozatot követelő tengeri hajókatasztrófának. A háborúra való tekintettel pontos létszám nincs. A hajóról amikor utoljára kifutott egy Kelet-Poroszországi kikötőből film felvétel készült. A hajó merülése alapján próbálják kiszámítani az utaslétszámot. 7-11000 fő között lehetett. A 9-10000-t tartják reálisnak. Minden esetre az biztos, hogy csak kb. 1100 túlélő volt.

Előzmény: névtelen (128928)
napocza Creative Commons License 2019.06.11 0 1 128935

Kösz!

Előzmény: smith (128929)
sualsidal Creative Commons License 2019.06.11 -3 1 128934

Ha csak úgy tudta volna elkerülni a Hableány legázolását hogy lelassít, akkor biza minimum gyorshajtást követett el  -  többek között. Legalábbis szerintem ...

Előzmény: trizs77 (128915)
gepesz Creative Commons License 2019.06.11 0 1 128933

Tiszteletem az írójának.

Nem ismerem, csak egyszer találkoztunk, de megkeresem.

Előzmény: rm40 (128927)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.11 -5 0 128932

Ok.

 

Aznap csak délután - mondjuk - 40 hajó előzött másik 40 hajót.

Ok.

39 rendben rádiózott, erről megvan a felvétel, kivéve a Vikinget amelyik nem rádiózott ?

 

 

Előzmény: Mwin (128926)
edesviz Creative Commons License 2019.06.11 0 2 128931

Azt a tengert Baltinak, vagy Keleti tengernek nevezik. De mindegy.

Előzmény: Puppi Antal (128920)
sualsidal Creative Commons License 2019.06.11 0 3 128930

Akárhogy nézem, a megjelölt szöveg a csónak és kishajó-kategória viselkedését szabályozza a nagyhajókhoz képest. Akármekkora különbség van a Viking S. és a Hableány között, jogilag (a Hajózási Szabályzat szerint) mindkettő nagyhajónak számít, tehát nem ez a szabály vonatkozik egyikre sem.

Előzmény: gumidani (128900)
smith Creative Commons License 2019.06.11 0 1 128929
Előzmény: napocza (128925)
névtelen Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128928

Nem pont azért lőtték ki, mert NEM elsötétítve hajózott és észrevették?

Előzmény: Töck Jenő (128924)
rm40 Creative Commons License 2019.06.11 0 1 128927
Mwin Creative Commons License 2019.06.11 0 3 128926

Én tényleg nem értem, hogy az ilyen kinyilatkoztatások előtt miért nem lehet elolvasni és értelmezni a Hajózási Szabályzatot, vagy legalább annak idevágó részét?
Példa a rádiózáshoz:

Namost a bal parti  (-pesti) ág ugye szabályozott forgalmú, a hídnyílás meg szűkület, akkor miért is hamis az állítás?
A HSZ leginkább nem bízza rá a hajóvezetőkre, hogy mit csináljanak. Előírja.

Előzmény: trizs77 (128918)
napocza Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128925

Ez melyik hajóállomás?  fp 142770 

Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128924

Valószínüleg arra. Azonban a W.G. elsötétítve hajózott, tehát nem számított polgári hajónak.

Előzmény: Mlle. Grenelle (128923)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128923

Te a Wilhelm Gustloff Balti-tengeri katasztrófájára gondolsz?

Előzmény: Puppi Antal (128920)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.11 0 0 128922

Amikor az Athenia elsüllyedt a második világháború elején az meg a németek bűne. De itt részemről befejeztem.

Előzmény: Puppi Antal (128920)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.06.11 0 3 128921

Volt Északi tenger, de ott nem voltak németek, voltak németek, de az meg nem az Északi tengeren. Buta vagy :)

Előzmény: Puppi Antal (128920)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!