Szerinted naponta hány olyan határon túli magyar van, aki ingyér közlekedik Magyarországon? 50? Esetleg 100-t is kitesz országosan, vagy csak mondjuk 80-at?
Mekkora távolságot tesznek meg? A határtól mondjuk egy-két állomásnyit, vagy egyik vonatról a másikra szállva csatangolnak napestig?
Hány ilyen ember száll vonatra naponta: "minden EU's nyugdijas - beleertve az euro-milliomosokat is - ingyen utazhat, nem kell menetdijat fizetni." ? Mekkora a realitása annak, hogy pont Magyarországon akarnak tömegközlekedni? Amúgy ez nem valami EU előírás véletlenül?
Hogy' jött ki ez a szám? Nekem 428 MFt/mozdony. (Költségvetési tételeknél nem számolunk ÁFÁ-t) Nem kicsit drága, mert '22-ben kb. 600e €/jármű volt, ez majd' a duplája (1228e). Ekkora infláció azér' nem volt.
Pont az ilyen Lazar-fajtak vernek eket magyar es magyar koze:
Aki nem fizet magyar adot mert nem Magyarorszagon dolgozik es lakik annak nem kell fizetni, akik meg fizetnek magyar adot mert ott laknak es dolgoznak annak meg kell menetdijat fizetni.
Vagy, ilyen: minden EU's nyugdijas - beleertve az euro-milliomosokat is - ingyen utazhat, nem kell menetdijat fizetni.
...és az állítólagos verseny árleszorító hatása szemmel láthatóan sem érvényesül.
Az ilyenek miatt is kapunk még mindig pénzt az EU-tól - mert végül a vasútfelújításra szánt pénzből szépen csorog vissza a nettó befizető kasszájába a lóvé, ETCS nélkül pedig sem pályát, sem mozdonyt nem kapsz már EU-s pénzből.
Ebbe nincs változás, az eddig sem volt. Az utas nem termeli ki a szállításának költségét néhány távolsági autópályás busz és kirándulóbusz kivételével.
A magyar szemelyi igazolvannyal rendelkezhet diaszpora magyar is, de ugye ez a DK leveleben fogalmazodott meg. En a fidesz allaspontjara reagalok amikor ok buszken ugy mondjak hogy "a hataron tuli magyaroknak ingyenes utazast biztositunk".
biztos van erre egy politikai dühöngő fórum, meg egy "hányfajta kiemelési stílust ismerek" blog is.
mindenkinek lehetne indokot találni az ingyen utazására... csak akkor megszűnne az egész közösségi közlekedés, mert az utolsó fizető utas is elfogy majd. az egész választási pulykapénzként indult.
nem Mo-on adózik, de szavazati joga van ide is, meg korlátlan ingyen utazás, stb.. jár. miért is?
egyébként lassan az összes szomszédunk gazdagabb.
nem a kérdéssel van a probléma, hanem a végtelen mennyiségű ingyen utazós kedvezménnyel.. ez csak egy a sok közül.
Az hogy "hataron tuli magyarok" az nem is helyes kifejezes, ugyanis a nyugat-europai es mas kontinenseken elo magyar diaszpora tagjaira nem vonatkozik a kedvezmeny.
Vadai Ágnes DK-s képviselő írásban érdeklődött Lázár János építési és közlekedési miniszternél, hogy magyar személyivel is ingyenes lesz-e a közlekedés a helyközi járatokon.
„A polgári kormány politikájának középpontjában a kezdetektől fogva a magyar emberek és a magyar nemzet egysége áll, mely egységbe a határon túli magyarok is beletartoznak” – fogalmazott a válaszban Ágh. Az államtitkár szerint ebben a kérdésben a DK álláspontját nem kell bemutatni, hiszen rendre nemet mondanak a határon túl élőkre. „Nemet mondtak rájuk 2004-ben és nemet mondanak rájuk most is. Ezt bizonyítja a Tisztelt Képviselő Asszony jelen provokatív és feszültségkeltő kérdésével, mellyel csak éket ver magyar és magyar közé”.
Politikai alalicitalas folyik, bevetel meg semmi. Eleve a 65 eveseknel fiatalabbakrol szol a bruszt. A folottieket nem is merik emliteni sem.
Igy tehat kompletten zsarolhato allapotba kerult Bp es az orszag a brusszeli penzekkel kepcsolatban mert eleg bevetel utasoktol sehol sem lesz fejlesztesekre, uj jarmuvek vasarlasara.
Ennek a megállapodásnak egyetlen igazi vesztese van politikai értelemben. A leendő LMP-s főpolgármester jelölt, akinek pont a napokban cikkeztek az állítólag 16%-os támogatottságáról. Hát az a gyanúm, ez magasabb már nem lesz, mivel a szakterületét érintő témákban kiiktatták gyakorlatilag. Néhány apró BKK-s hencegése biztosan lesz, de ez messze nem kap majd akkora visszhangot, mint a bérlet megszüntetése, járatritkítás, stb. Lázár fikázására fog koncentrálni, ami egy átlag budapestit nem feltétlen érdekel, szóval politikailag nem tökéletes stratégia.