Nekem jelezte már egy lemerüléssel, hogy kuka lesz. Illetve érdekes volt, hogy nem tudtuk bebikázni, annyit leszívott a passatból. Cellazárlat.
Ez most remélem jó lesz. Kicsit szkeptikus voltam vele (hankook márka) de végülis attól, hogy koreiai lehet még jó. Ráadásul messze ez volt a szabvány méretben a legerősebb. Egy picit így is nagyobb volt, alig bírtam berakni. Utálom, hogy a csomagtartó aljában van egy fészekben, nagyon rossz kiszedni és a lefogatót visszarakni alulra. Bár már van tapasztalatom, két perc alatt megvan. Először vagy 15 percet kinlódtam :)
Nekem sem 100-as az akkum. Be van rakva a csomiba egy 55-ös akku, meg két darab kábel, ami bikakábelnek nem nevezhető, max rásegítő kábelnek. Volt, hogy nem bírta betekerni az akku, igaz előtte ment fél órát a kályha. Sőt pár hete eljátszotta ugyanezt, kályhát próbáltam, ment egy 20 percet, meg vagy kétszer indítottam közben. Harmadik indításra meg semmi. Pedig előtte mentem többször is hosszabb távot, tehát fel volt töltve az akku. Talán kibírja még a telet, aztán úgyis cserélni kell, mert meg fog dögleni.
Érdekes, mert a csomiban lévő akkut két vékonyka kábellel rádrótozom az enyémre és egyből indul is. Előtte meg alig bírja tekerni. Meg fog dögleni, ez tuti.
Tegnap kisebb szerelés után sikeresen beindult piciny 325td-m.
Még cseppen az üza, de a fedeleknél már nem ereszt.
A nagynyomásu részt érdemes adagolósra bízni, vagy széjjelszedhetem saját magam? Az elektromos fekete dobozka alatt milyen tömítés lehet, mert már csak zöld gumigyűrűk vannak, meg rézalátétek.
Az hogy kicsi vagy nagynyakas még mindig nem tudom :)
Az biztos állíthatom hogy 6 hengeres, és a visszafolyó cső a fedél tetejébe csatlakozik függőlegessen, nem pedig a hátulsó felébe vízszintesen.
Két nap állás után szerintem nem vészes. :) Izzítógyertyák jók, bár ki tudja mennyi idő alatt izzanak fel rendesen. Lehet már öregek. Kipróbálom már majd egyszer, hogy két izzítással hogy indul. :) Kicsit kopogósan jár hidegen, de ahogy melegszik elhagyja és csendesül.
Egyébként pedig nem is kellene bele, hiszen, ha egyszer le van légtelenítve a rendszer, akkor se légbuborék nem keletkezhetne, és vissza sem engedhetné a gázolajat, tehát pumpa nélkül is vígan mennie kellene. Ha légbuborék van a rendszerben, akkor valahol fellevegősödik, aminek az okát kellene megkeresni, nem plusz pumpát beépíteni.
Nem kell sokat tökölni vele, úgyis csak akkor megy, amikor az izzítás. Menet közben az adagoló szívja. Amúgy is a nyomó ága a pumpának egy T-elágazáson keresztül vissza van vezetve a tank aljára. Legalább is E34 esetében. Ezért rakhatsz bármilyen pumpát bele, nagy nyomásra ne számíts az adagolónál.
0,5 az nagyon kevésnek tűnik. Van nekem egy E38 730d külső Ac-m, lehet beépítem azt mert gyanítom erősebb, mert a mostani gyári gyenge, mert látszik a sok légbuborék és nem nyomja jól fel a rendszert.
E36-nál az F18-as biztosíték a pumpáé. Amire te adtál áramot, az valószínű valami gyújtásra kötött áramköré lehetett, amivel így visszatápláltad a gyújtást is.
Ez csak E34-re igaz. Gyújtás nem kell, csak adni áramot a biztosítéknak és megy amíg áramot kap. Ez a biztosíték csak a pumpáé, semmi másé, tehát semmi másnak nem kellene mennie.
Boldog Újévet neked is és a Fórumozóknak,Zolinak,Krisznek,és Vojnó "Bácsi"-nak,Ígérem jövőre kevesebb kérdést teszek fel nektek (Ha nem baj? :) ) Bogi ha Cegléd közelében is lesz találkozó megjelenhetek? (Tudom már nincs Tds-em és benyás lettem de Bmw az Bmw nem? :) )
Azt a kutya mindenit. Nem olcsó cucc. Egy ADS kábelt egy ezresből össze lehet dobni. Viszont a program, na az a nem mindegy. Inpa 95-től viszi az autót jobb esetben, régebbinél nem valószínű. Nekem 93-as az autó és nem megy vele. Csak a motorvezérlőt tudom, de azt is úgy, hogy 95-ös autóból lett beletéve. A DIS lenne az, ami visz elvileg mindent, de még nem találtam olyan verziót, amit be is tudnék állítani, hogy működjön. :) Légzsák hibát kellene törölnöm, de még nem bírtam szóra a programot.
Úgyhogy nem egyszerű a dolog.
Ha esetleg valaki tud működő programot és hozzá fullos telepítési leírást, akkor azt szívesen fogadom. :)
Volt már itt szó többször is a diagnosztikáról TDS-hez. Szeretnék én is egyet a saját szórakoztatásomra, hibakód, élőadat olvasásra, stb. Valaki tudna segíteni benne, aki járatos, hogy mivel érdemes elindulni?
A porlasztóknál nem kell légteleníteni, csak az adagolót kell az AC-val felnyomatni. Persze ha működik az AC-d. Aztán ha nincs nagyon elől a fedél, akkor be kell indulnia.
Cca 3*szedtem le a fedelet hogy a gyűrűbe belemenjen, de szerintem benne van. Önindítóval, a porlasztóknál fellazítva légtelenítettem le. Remélem holnap sikerül megcsinálni :)
Bízom benne a 41.-ik szülinapomkor nem hagy cserben a szerencsém :) .
Összerakva már csak úgy, hogy elindul. :) Ugye óvatosan kell rátenni, irányba álltani a gyűrűt is, hogy a lyuk felül legyen, a fedelet meg hozzá igazítani. Nekem még nem volt olyan, hogy ne ment volna bele. Pedig én még a szívósort sem vettem le legutóbb fedél javításkor.
Ac pumpával felnyomattad egyébként összerakás után az adagolót?
Egyébként a 11-es adagolóval már én is kacérkodtam. Mik a tapasztalataid vele? Írtad, hogy füstöl. Mondjuk az lehet csak beállítás kérdése is. Fogyi, menetteljesítmény?