Azt gondolom, sok olyan kérdés, probléma merül fel, ami itt megválaszolható. Várjuk a kérdéseket, kéréseket és ne feledjétek repülni csak repülési terv feladása után :-)
Katonai légifolyosók 20. § (1) A katonai légijárm vek földközeli és kis magasságú, 250 kt (460 km/h) IAS-nél nagyobb sebesség harcászati jelleg útvonalrepüléseinek végrehajtása céljából az NLKB katonai légi folyosókat jelöl ki, azok m ködési idejének meghatározásával a (2) bekezdésben meghatározott szempontok alapján. (2) A katonai légi folyosók: a) a föld és a víz felszínét l - a környezetvédelmi szempontból korlátozott légterek felett a korlátozás fels magasságától - 3000 láb (900 m) AGL magasságig terjednek, b) be-, illetve kilép pontokból, útvonal szakaszokból és fordulópontokból állnak, c) a nem ellen rzött, „G” osztályú légtérben jelölhet k ki az a) pontban meghatározottak figyelembevételével, d) oldalirányú kiterjedésük 5 NM (10 km), és e) oldalirányban legalább 2 NM (4 km) távolságra elkerülik a m köd repül tereket. 21. § (1) A katonai légi folyosókat a Magyar Honvédség és a szövetséges államok fegyveres er inek katonai légijárm vei vehetik igénybe. (2) A katonai légi folyosót igénybe vev légijárm vek a légi folyosó fels magassági határát 500 láb (150 m) függ leges, oldalhatárait 1 NM (2 km) vízszintes távolságnál jobban nem közelíthetik meg.(3) A katonai légi folyosót igénybe vev légijárm vek részére a radar-elkülönítés nem biztosított, a katonai légvédelmi irányító szolgálat - a radar- és rádiólefedettség függvényében - tájékoztató és riasztó szolgáltatást nyújt. (4) Az igénybevev a katonai légi folyosók igénybevételének - az NLKB légtérfelhasználásra vonatkozó stratégiai elvei alapján összeállított - el zetes tervét az igénybevétel napját megel z munkanap helyi id szerint 16.00 óráig a Budapest ATS Központ számára megküldi. (5) Az igénybevétel tényleges idejét a katonai légvédelmi irányító szolgálat legkés bb 15 perccel az igénybevétel megkezdése el tt bejelenti, valamint folyamatos tájékoztatást nyújt az egyes légifolyosó-szakaszok aktív, illetve nem aktív állapotáról a Budapest ATS Központ számára. (6) Az igényelt id szakokon belül a katonai légi folyosók nem aktív állapotú szakaszait a GAT-szabályok szerint m köd légijárm vek külön jogszabályban meghatározott szabályok szerint átrepülhetik.
Ajánlom mindenkinek olvassa el figyelmesen a 2/a), és a 2/c) pontokat! Nekem nem tűnik átgondoltnak!
Eltaláltad, ott egy nagy ojjektum van...én nem irom le, mert az szolgálati titok és hát leszerződtem a HC vel :-)..., ott olyan emberek dolgoznak, akik figyelnek minket és mindent...röviden ennyit...
Szia, gratulálok, tiéd a nyeremény, egy korsó sör :-). Viccet félretéve, az a tapasztalatom, hogy nagyon sokan még a 80 as évek szerint repülnek és értékelik a repülés szabályait. A legtöbb probléma a rep.terv nélküli repülésekkel, az eseti légtér igény nélküli eje ugrásokkal, és a légtér nem ismeretével van... Mindegyikre tudnék példákat sorolni, de nem teszem. Minden kedves pilótának javaslom, hogy nézze meg, hol van az LHR-1A, milyen magas, milyen sugarú...szándékosan nem irom le, igy talán megnézi az új 1:500000 térképet vagy megnézi az alább belinkelt 26/2007 es törvényt.
Szia! Akkor én kérdeznék is.... A 10-én életbe lépő új légtérszerkezet elérhető valahol elektronikus (.sua) formában?? Sportbíróként nagy hasznát venném!! Üdv: Csizi
Üdv Mindekinek, ha bárkinek kérdése merül fel Magyarország nem ellenőrzött légterében történő repüléssel kapcsolatban, megpróbálok válaszolni... Rögtön lenne egy kérdésem, hányan tudjátok a május 10 utáni változásokat, mit tudtok az alacson TRA-k ról ??