Baszom, pont akkor ment dögróvásra az index, mikor elküldtem a hozzászólásomat.
Szóval:
Ma láttam kora délután tanulózni 4114-et és párját a Krisztina térnél, késő délután viszont a szokásos 4026-27-et az Albertfalva utcánál.
Miért földelték le Moszkván az 56 felszállúhelye mellett a 4-6-os félreálló madzagját (tehát összekötötték a madzagot és az egyik sínt egy dróttal)? Ilyet a 2-es villamoson is láttam az árvíz idején, de ott profibban volt megoldva kampósrúddal meg pillanatszorítóval, itt csak rá van kötve a drót a madzagra, a sínnél meg van egy nehezék a dróton.
Így késői fejjel próbálom a leguccsó komplett lista óta lezajlott kavarásokat áttekinteni. A következő errorokra futott rá a progi: -4102 és 4013 még mindig kavarnak-é, s ha így van, 4012 és 4150 micsinálnak? -4316 és 4145 még mindig kavarnak-é, s ha így van, 4231 és 4314 micsinálnak? -4334 visszakerült-é párjához, s ha nem, 4333 micsinál? Kösz, ha valaki tudja, ezekre most így nem találtam konzisztens infót, és addig a komplett listából készített összefoglaló táblába nem babrálnék bele, amíg nem tiszta. Jól is teszem, mert ha jól veszem ki, a 4006-4007 mizéria megoldódott. Tehát, ha valaki hozzá tud tenni, ne habozzon, mert szívesen felfrissíteném a tablicskut!
A Tatra K villamosokon a fékáram tartása, illetve a menetáram felezése kibillentés által funkció megszünt, azaz a hagyományos kocsiktól eltérően nincsen.
Vadaskerti út és a Zuhatag sor között Moszkva tér felé (56) van egy 30-as lassújel és egy közepes lejtő. A Tátrákon van lejtőfék, vagyis logikusan, ha azt használnák a vezetők, akkor tartaná a villamos a 30-at a lejtőn. Ehelyett mit csinálnak: 27-28-ig lefékeznek, aztán hagyják gyorsítani 30-ig, megint belefékeznek, megint kifuttatják, megint belefékeznek, és ez így megy végig. Eddig még senkinek sem jutott eszébe a lejtőfék funkciót használni (kontroller balra húzása fékfokozaton), pedig nagyban megkönnyítené a vezetést...
A 4311-es pályaszámú villamos kocsinak, valamint a 4306-os villamos kocsinak mi a párja? Megtudja valaki mondani? Őket 2006.0301-én fotóüztam le, de nem tudom akkor milyen párban közlekedtek.