Persze ez csak hengerfej felújítás esetén kivitelezhető. Sokan viszont bontott hengerfejet fognak felrakni anyagi okokból. Én is ezt fogom tenni, most 80 ezer gázos Km van a vasban. Szépen lassan majd beszerzek egy hengerfejet a polcra, meg egy hengerfej tömítést is. Majd meglátjuk meddig bírja.
Dízeleknél a korom fejt ki kenő hatást a szeleptányéron. Minden záráskor a szeleptányér kismértékben súrlódik a fészekben. ez különösen igaz a himbás motorokon. Ott a himba egy köríven mozdítja el a szelepszárat, ami miatt a vezető idővel oldalirányban megkopik. Sajna a szeleprúgó sem teljesen központosan mozgatja a szelepszárat, régen is vállasra verődtek a szelepek, ez sajnos pont a szívószelepeknél lehetett megfigyelni. Valószínűleg a gyengébb anyagminőség miatt válásodnak ki a szívó szelepek, erre a gáz még rátesz egy lapáttal. Nincs mit tenni csak a kenés a szelephézag figyelése segíthet, a nagy hézag sem megoldás, mert a szelepnek is van egy tervezet lassulási gyorsulási görbéje. Ha nagy a hézag, a szelep nagy sebességgel csapódik az ülésre, ami pont a vállasra verődést segíti előidézni. Mi a megoldás, a szívószelep helyére kipufogót beépíteni, és ez igaz a szelepülésre is.
A gázban az a legnagyobb gáz hogy nincsenek egzakt mérések, mindenki tippelget. Ez pedig nagyon hiányzik, tekintve hogy több millió gázos autó fut az utakon. Sok db sokat futott gyári cng autót láttam, flashlube és egyebek nélkül vígan üzemelni. Láttam hollandiában újkorában átalakított, 250ekm-t futott mazda5-öst, úgy járt mint a doxa óra. Abban volt flashlube. Vajon amiatt volt jó vagy a jó beépítés miatt?
Aztán ott van az ugyanolyan jó tumap adalék, amit a gáztartályba kell nyomni. Ott folyadék fázis sincs, mégis működne?
Van egy gázmotoros hőszivattyúnk, 2000ccm toyota motoros, földgázról megy, 10ezer üzemóra az olajcsere periódusa!!! Ennél többet elment már, és a szelepeit nem nézték még. Mondjuk nincs kihegyezve, 40le körül ad le, 2000 fordulatig pörög. Ha ez a titka (terhelés) akkor minél nagyobb motor annál jobb, mert keveset megy nagy terhelésen.
Az egyedüli amit tehetek hogy sűrűn mérem és regisztrálom a szelepfogyásomat és utólag rájövök jó döntés volt-e a gázozás vagy sem. Esetleg a saját lelki megnyugtatásom miatt berakok valami szelepvédőt, lehet annyit ér mint a homeopátia.
De mostmár érdekel annyira az ügy hogy belekerül a gáz, elvileg a legkomolyabb műhelyben, és meglátjuk.
Véleményem szerint nincsen folyadék fázis a szeleptányéron kialakuló film réteg és egyszerűen beverődik.De itt kérdezhetnénk a diesellel mi van ott se a szívócsőbe megy az üzemanyag meg az FSI sem? Valóban a gáz már csak ijen alattomos széttéget mindent és ez igy is marad ....mert ez fizika.
Nálam a hajtás oldala kajálja jobban, de ott a lánc terhelés miatt, és a csapágy kopás miatt is csökken a hézag. Mostanában volt 1 éve megnézve, lassan olajcsere és a korongozás is esedékes. Ősszel meg kell ejteni.
Inkább fizetek egy picit többet a benzinért, a gázautózás költségeit nem növeli nagyban. Viszont a megrohadt benzin jó drága károkat és sok bosszúságot okoz a benzinrendszerben.
A feladat adott, csinálok teszteket normál, evo benzinnel, többféle adalékkal. A kérdés hogy mibe tegyem? Befőttesüveg pici lukkal a fedőn? Az hasonlít a legjobban egy fémtankos autóhoz nem?
Kb. öt liter benzin áráért vettem, 50 literhez elég egy flakon, ha jól emlékszem, vagyis 10%-al lett így drágább a benzin literje. Ha nem romlik meg a benzin, akkor megéri.
Azt sem szeretem, hogy mindig épp csak legyen a tankban benzin, jobban szeretem ha van egy negyed tanknyi legalább, hogy a pumpa mindig biztosan benzinben legyen. Az meg nálam 15+ liter, viszont ez a 15 liter 2-3-4 hónap alatt fogy el, nem cserélődik olyan gyorsan, hogy simán rátankolva kellő mértékben higulna. Tudom, menjek néha benzinnel is, ne csak a hidegindítás legyen, el is terveztem, hogy ezután a hónap első munkanapján benzinnel megyek melóba, augusztusban már így is tettem. Mondjuk ha hidegebb lesz az idő, több fogy majd eleve, mint most, amikor a motor 25 fokról indul, és 20-ra van állítva az átváltási hőmérséklet.
A flashlube témára is amúgy tök korrekt mérés lehetne ha csak két hengerbe lenne bekötve, és úgy nézegetni a szelephézagot időnként van-e változás. Úgy be lehetne bizonyítani ér-e valamit.