Tudomásom szerint a szlovák vasutaktól kell kérni egy igazolványt, ehhez egy személyire vagy útlevélre és fényképre van szükség. Célszerű olyan pénztárban igényelni, ahol beszélnek magyarul, pl. Párkány, Komárom, és felvilágosítást tudnak adni, mik az igénybevétel feltételei. Helyben lakó szlovákiai magyar is segíthet.
Sajnos, nem tudok bővebbet, én leginkább autóval járok a szomszédba, de azt hiszem az fb "Közlekedés" c. oldalának adminja, akié egyúttal a közlekedés.org oldal is, rendelkezik információval a szlovák kedvezményekről (legalább is olvastam tőle már erről).
Gyakorlatilag egy teszt verzió volt a Gigantokon, nem az illesztés volt rossz, hanem a fedélzeti berendezés volt használhatatlan. Új fedélzeti berendezést kaptak volna.
Mondjuk érdekes, hogy a cseheknek a 240-es sorozatra meg megéri feleakni…
Belföldi forgalomban díjfizetés nélkül utazhat a 65. életéve betöltése napjától a) a magyar állampolgár, b) az Európai Unió vagy az Európai Gazdasági Térség tagállamának állampolgára, c) a nemzetközi szerződés rendelkezése esetén a szerződés hatálya alá tartozó külföldi állampolgár, d) a nyugdíjfolyósító szerv által a magyar jogszabályok alapján megállapított nyugellátásban részesülő külföldi állampolgár, e) a menekült. 2.5.2 Igényjogosultság igazolása A kedvezményre való jogosultságot a) a magyar állampolgár a személyazonosításra alkalmas igazolványa, b) az Európai Unió vagy az Európai Gazdasági Térség tagállamának állampolgára személyi azonosításra alkalmas okmánya, c) a nemzetközi szerződés hatálya alá tartozó külföldi állampolgár – a Magyarországon tartósan letelepedett cseh, lengyel, román, szlovák és a szovjet jogutód államok állampolgárai – a személyazonosításra alkalmas igazolványa és tartózkodási engedélye, d) a Magyarországon magyar nyugellátásban részesülő külföldi állampolgár a nyugdíjfolyósító szerv igazolása és a személyi azonosításra alkalmas okmánya, e) a menekült a tartózkodási engedély illetve a kiállított igazolás és a külföldiek számára rendszeresített személyazonosságot igazoló okirat együttes felmutatásával igazolja.
A jogszabályt nem tudom idecitálni, de valóban ingyenes az EU tagállamból (+Norvégia és Svájc) érkező 65 éven felüliek utazása. Hasonló módon Szlovákiában a 62 éven felüli EU-s polgárok a vasúton utazhatnak ingyen.
Szerinted naponta hány olyan határon túli magyar van, aki ingyér közlekedik Magyarországon? 50? Esetleg 100-t is kitesz országosan, vagy csak mondjuk 80-at?
Mekkora távolságot tesznek meg? A határtól mondjuk egy-két állomásnyit, vagy egyik vonatról a másikra szállva csatangolnak napestig?
Hány ilyen ember száll vonatra naponta: "minden EU's nyugdijas - beleertve az euro-milliomosokat is - ingyen utazhat, nem kell menetdijat fizetni." ? Mekkora a realitása annak, hogy pont Magyarországon akarnak tömegközlekedni? Amúgy ez nem valami EU előírás véletlenül?
Hogy' jött ki ez a szám? Nekem 428 MFt/mozdony. (Költségvetési tételeknél nem számolunk ÁFÁ-t) Nem kicsit drága, mert '22-ben kb. 600e €/jármű volt, ez majd' a duplája (1228e). Ekkora infláció azér' nem volt.
Pont az ilyen Lazar-fajtak vernek eket magyar es magyar koze:
Aki nem fizet magyar adot mert nem Magyarorszagon dolgozik es lakik annak nem kell fizetni, akik meg fizetnek magyar adot mert ott laknak es dolgoznak annak meg kell menetdijat fizetni.
Vagy, ilyen: minden EU's nyugdijas - beleertve az euro-milliomosokat is - ingyen utazhat, nem kell menetdijat fizetni.
...és az állítólagos verseny árleszorító hatása szemmel láthatóan sem érvényesül.
Az ilyenek miatt is kapunk még mindig pénzt az EU-tól - mert végül a vasútfelújításra szánt pénzből szépen csorog vissza a nettó befizető kasszájába a lóvé, ETCS nélkül pedig sem pályát, sem mozdonyt nem kapsz már EU-s pénzből.
Ebbe nincs változás, az eddig sem volt. Az utas nem termeli ki a szállításának költségét néhány távolsági autópályás busz és kirándulóbusz kivételével.
A magyar szemelyi igazolvannyal rendelkezhet diaszpora magyar is, de ugye ez a DK leveleben fogalmazodott meg. En a fidesz allaspontjara reagalok amikor ok buszken ugy mondjak hogy "a hataron tuli magyaroknak ingyenes utazast biztositunk".
biztos van erre egy politikai dühöngő fórum, meg egy "hányfajta kiemelési stílust ismerek" blog is.
mindenkinek lehetne indokot találni az ingyen utazására... csak akkor megszűnne az egész közösségi közlekedés, mert az utolsó fizető utas is elfogy majd. az egész választási pulykapénzként indult.
nem Mo-on adózik, de szavazati joga van ide is, meg korlátlan ingyen utazás, stb.. jár. miért is?
egyébként lassan az összes szomszédunk gazdagabb.
nem a kérdéssel van a probléma, hanem a végtelen mennyiségű ingyen utazós kedvezménnyel.. ez csak egy a sok közül.