Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 55620

"Nekik lesz most segítség ha megépül (félig már kész van) a szobi, akinek jobban tetszik Ipolydamásdi új híd.

 

Szobtól északra, Ipolydamásdtól délre épül."

 

Segítség??! Milyen segítség??!

Egyik határátkelési probléma helyett a másik határátkelési probléma, ez csak egy "csöbörből vödörbe" típusú ál-"megoldás"!

 

A valódi megoldás: nem egy Ipolydamásd -- Helemba híd kell, hanem egy Szob -- Basaharc híd az, amire szükség van!!

Előzmény: trizs77 (55614)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -2 0 55619

"A letkési hídon át.

Volt is belőle kalamajka amikor a covid miatt le kellett zárni."

 

Na látod!

 

Van COVID + van határátkelés + van ingázás = van kalamajka!

Van COVID + nincs határátkelés + van ingázás = nincs kalamajka!

 

Ilyen egyszerű egy közlekedési egyenlet... .. !

Előzmény: trizs77 (55614)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -2 0 55618

Ja, persze, ott van... :-))) Hogy oda ne rohanjak... ! :-)))

 

befejezetlen, semmibe vezető M9,

fizetős,

 

Folytassam, vagy elég ennyi is... ??

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55615)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 55617

Csakhogy ott tévedsz, hogy én nemcsak az Esztergom -- Balassagyarmat-- Szlovákia kapcsolatot tartottam szem előtt, hanem azt ahová a 22-es főút vezet, és annak a folytatását sokkal messzebbre is: az Esztergom -- Szob -- Hont -- Balassagyarmat -- Szécsény -- Salgótarján -- Bátonyterenye -- Pétervására -- Ózd -- Putnok -- Kazincbarcika -- Sajószentpéter -- Miskolc nyomvonalat, és ezért már érdemes (lenne) megépíteni a hidat!

 

Egy olyan nyomvonalat, amely egy határkörnyéki nagy decentralizáló legkülső körgyűrű része lehet (egyszer).

Előzmény: toto92 (55607)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.25 -1 1 55616

Sose jöttem rá minek egy új híd Paks és Kalocsa közé ?

 

A Szent László híd sincs kihasználva.

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55615)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.03.25 0 0 55615

Na, forgalmilag, erre is pont ugyanannyi szükség van, mint a szobira. Ott van, nem messze, az M9-es emlékű Szt. László híd délre...

Előzmény: trizs77 (55609)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.25 -1 1 55614

Váctól északra  Bernecebarátiig-ig van kb. 14-16 falu/kisváros :

 - Verőce,

 - Kismaros,

 - Nagymaros,

 - Zebegény,

 - Szob,

 - Ipolydamásd,

 - Letkés,

 - Ipolytölgyes,

 - Vámosmikola,

 - Perőcsény,

 - Nagybörzsöny,

 - Kemence,

 - Tésa,

 - Bernecebaráti.

 

E településekről amióta csak megnyílt az esztergomi Suzuki gyár (úgy 30 éve) sokan ingáznak Egomba dolgozni.

 

A letkési hídon át.

Volt is belőle kalamajka amikor a covid miatt le kellett zárni.

 

Igen.

30 éve Magyarországról előbb átmennek Szlovákiába, ott mennek vagy 30 km-t és Párkánynál visszajönnek Magyarországra az esztergomi Suzuki gyárba.

 

Nekik lesz most segítség ha megépül (félig már kész van) a szobi, akinek jobban tetszik Ipolydamásdi új híd.

 

Szobtól északra, Ipolydamásdtól délre épül.

 

És igen észak Pest megyéből is többen használják ezt az utat ha a Dunántúlra tartanak mint a váci komp+tahi híd kombinációt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 55613

A nagy Dunán egy hídtest van, a Kis-Dunán kettő. Kis-Duna hídja: https://www.google.com/maps/@46.8164909,18.9518226,3a,75y,70.99h,80.27t/data=!3m7!1e1!3m5!1sQY6edvDVb_i7ehSLsUn4dQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DQY6edvDVb_i7ehSLsUn4dQ%26cb_client%3Dsearch.revgeo_and_fetch.gps%26w%3D96%26h%3D64%26yaw%3D296.96234%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

 

Viszont a vasút mindkét hídon át volt vezetve, és vissza is fektethető rá a sín, ha megint úgy akarják. (Az hogy most fel van szedve, az csak egy jelenlegi állapot, mert a hídtestek terhelhetősége ugyanakkora, mint régen volt.

Ha most a kerékpárút helyére megint sínek kellenének, azt egy tollvonással és alig egy évi munkával vissza tudnák állítani. Ennyi... :-)

Előzmény: Törölt nick (55608)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 55612

Ne gyere nekem a domborzati viszonyokkal!

 

A hidat Szobnál csak a 12-es főútig kell kiépíteni, és nem pedig a felette húzódó hegy lábáig. Következtetésképpen ha a 12-es főútnak jutott elég hely Szobnál, akkor marad élég hely a hozzá és csak az odáig vezető hídnak is, és erre alátámasztó példaként a 38-as főút hídját hozom fel Tokajnál, amely helyének szintén a hegyek lábai szabnak határt (Tokajnál ugye Kopasz-hegy), és ha ott sikerült, akkor a csaknem teljesen azonos domborzati viszonyok mellett/ellenére is meg lehet(!!!) építeni!

 

Ha valamiért ez mégsem sikerült, akkor az ok nem a domborzatban keresendő, hanem az elmúlt szocialista rendszer 1945 és 1990 közötti 45 évére, és az ezt követő még 12 évnyi szocialista kormányzás jellemzésére kiválóan alkalmas régi, de máig örök érvényű magyar közmondásban, mely szerint: "Nem akarásnak nyögés a vége!"!

Előzmény: MCA-001 (55611)
MCA-001 Creative Commons License 2022.03.25 0 2 55611

Basszus, miért és kinek építenél Duna hidat Szobnál?

 

A domborzati viszonyokkal tisztában vagy?

Nem véletlen, hogy az elmúlt évszázadok során nem épültek ki DNY-ÉK irányú főutak azon a környéken.

 

Ha az fránya Trianon az Ipolytól kicsit nyugatabbra húzta volna meg az államhatárt nem lenne ilyen problémánk. Magyar területen lehetett volna megépíteni egy É-D irányú utat.

Előzmény: Hírfigyelő (55605)
MCA-001 Creative Commons License 2022.03.25 0 1 55610

Amíg mindkét állam az EU és Schengen tagja, addig nehéz elképzelni, hogy tartósan le lehetne zárni az államhatárokat.

Előzmény: Hírfigyelő (55601)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 55609
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.25 0 0 55608

A nagy dunán csak egy híd van,közös vasuti.volt.

Előzmény: Hírfigyelő (55604)
toto92 Creative Commons License 2022.03.25 0 1 55607

Egyrészt baromság. Elméleti esély nyilván van rá, meg arra is hogy én összejöjjek valami topmodellel, ennek ellenére egyikre se alapozunk semmit.

 

Másrészt a kiindulópont az volt hogy Vác alatt hol legyen a híd. Namármost ha 100 évente egyszer valamiért nem lehet Szlovákia felé rövidíteni, akkor ki fogja bírni az ország hogy Esztergom és Balassagyarmat között 6 km-rel hosszabb az út, cserébe addig 100 év alatt sokkal többen spórolnak azon hogy Gödöllő fele meg ennyivel rövidebb.

Előzmény: Hírfigyelő (55594)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.03.25 0 0 55606

Ok, kb. egy generáción belül tényleg van szükség valamire :) de van aminek a hiánya messze égetőbb.

Előzmény: Hírfigyelő (55603)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -2 1 55605

Ezért van nagy jelentősége annak, hogy Vác és Szob mellé új mihamarább Duna-hidak épüljenek!!!: >>

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55573)

Előzmény: Hírfigyelő (55601)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -1 2 55604

Bizony ám! És a Dunaföldvár -- Solt közötti az ország legfontosabb Duna hídja!!! Közúti és vasúti hídja egyaránt van, különálló közúti és vasúti hídtesttel. (És,... bár 2000-ben a vasúti közlekedést megszüntették rajta, az szükség esetén bármikor visszaállítható, mivel a vasúti híd a mai napig áll, csak éppen a felszedett sínek helyén egy kerékpárút hídjaként funkcionál.)

 

Gyakorlatilag az ország első legfontosabb Duna-hídja, mivel három nagyon fontos követelménynek egyedüliként egyszerre tesz eleget:

1./ nem az ország határmenti sávjában, hanem az ország közepén köti össze a főutakat,

2./ messze lekerüli és ezáltal részlegesen tehermentesíti Budapestet, úgy, hogy megfelelő útvonaltervezéssel nem jelent kerülőt, mivel az ország közepén helyezkedik el (és nem pedig a határsávjában!),

3./ két (ill. áttételesen három) olyan fontos főutat köt össze, amelyek együtt az ország közepén egy kelet-nyugati irányú közlekedési tengelyt alkotnak, ezek a Dél-Dunántúl úthálózatának főgerinceként funkcionáló 61-es es főút (Dunaföldvár -- Tamási -- Dombóvár -- Kaposvár -- Nagykanizsa), amelynek Nagykanizsától nyugatra a 7-es út a folytatása Letenyéig és a horvát határig, ill. a Kelet-Magyarország középső részének két legfontosabb főútja, ill. az 52-es főút, és áttételesen ennek folytatásában a -- részben a Tiszántúlon is futó -- 44-es főút, mely Gyuláig és a román határig megy.

Előzmény: Törölt nick (55593)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 55603

A kérdésedre a válasz ott van benne az (55594)-nek a "TANULSÁG" részében (a pirossal kiemelt rész). Nem írom el még egyszer, mert abban az érvrendszerben minden(!!!!) benne van.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55596)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 55602

Baján a közös közúti-vasúti hídnak mind a közúti, mind a közúti, mind a vasúti funkciója kulcsfontosságú! És nemcsak a Bp.-i Déli Vasúti Összekötő Híd 1945-ös hiánya miatt, hanem mert a Szeged -- Pécs összeköttetést hozza létre! Kulcsfontosságú híd a déli határ közelében, mert ott abban a déli régióban teljesen feloldja a magyar úthálózat Bp.-re túlközpontosított(!!), sugaras jellegét!

 

[!] És ugyanezen ok miatt kell Vácnál is egy másik Duna-híd, amelyre ha elkészül, úgy tekinthetsz rá, mint a kulcsfontosságú Bajai híd északi, Váci párjára!

 

A Dunán három átkelőhelynek van, ill. lesz kulcsponti szerepe (a Vácnál épülőnek akkor lesz, ha megépül!): Bajánál, Dunaföldvárnál, és Vácnál. Mindhárom átkelő közös abban, hogy:

1./ Budapesttől nagyon távolra esnek, és ezért képesek feloldani az úthálózat sugaras jellegét,

2./ és hogy a Kelet-Magyarországot kötik össze a Dunántúllal,

3./ kulcsfontosságú főutakat kötnek egymással össze,

4./ messze elkerülik Budapestet, és ezért minimális mértékű az általuk összekötött utak túlterhelésének, vagy különösen a bedugósodásának a kockázata, ill. hogy elhúzzák a Fővárostól a forgalom egy jelentős részét, és ez által Budapestet legalább részben tehermentesítik(!!).

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55592)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 55601

Úgy kell kinyomozni utánad hogy melyik hídról is van szó, mert semmiről nem hozol linket!

 

A végén meg kiderül, hogy a "szobi" híd nem is Szobnál épül, hanem Ipolydamásdnál, Ipolydamásd és Helemba (Chl'aba) között az Ipolyon. Vagyis a te "szobi"-nak elreklámozott hidad nem is "szobi", hanem csak egy ipolydamásdi Ipoly-híd! :-))) :-O!  Ez utóbbi egyébként a térképedről is kiderül... .. ! :-)))

Az Ipolydamásd -- Helemba közti ipolydamásdi Ipoly-híd csak az, amely "ott", "Szobnál" " épül...: >>

https://www.origo.hu/gazdasag/20200323-uj-hid-epul-az-ipoly-felett.html

 

Egy Ipolydamásd -- Helemba hídnak a jelentősége egyenlő a dupla nullával, két okból kifolyólag is:

1./ nem Duna-híd, és nem a 11-es és a 12-es főutakat köti össze;

2./ szlovák területre lép át, ami -- mint azt már egyszer leírtam!!! -- abban a pillanatban lezárható a szlovák fél által, mihelyst a magyar-szlovák viszony véletlenül/váratlanul nagyon megromlana (ne legyen bár így, de ott Szobnál egy tisztán magyar területen haladó Duna-hídra lenne szükség, nem pedig egy Ipoly hídra...);.

 

Ha Szob térésgében híd kell, akkor annak egyedül Szob -- Basaharc között lenne értelme egy olyan Duna-hídként, amely a 11-es és a 12-es főutat, ill. az 1201-es [12] -- Szob -- Parassapuszta -- [2] összekötő utat kötné össze, mivel ez teljesen lerövidítené és egyenesre vágná le az Esztergom -- Balassagyarmat közötti útvonalat ( az Esztergom -- Basaharc -- Szob -- Parassapuszta -- Hont -- Nagyoroszi -- Patak -- Dejtár -- Ipolyszög -- Balassagyarmat nyomvonalon). Egy ilyen Duna-hídnak lenne igazán valódi jelentősége abban a térségben, semmi másnak!

Előzmény: trizs77 (55598)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.24 -2 1 55600

 

Előzmény: trizs77 (55599)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.24 -2 0 55599

2023 év közepére készül el.

Előzmény: trizs77 (55598)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.24 -2 0 55598

Esztergomtól azonban sem Szob, sem Rétság irányába nem vezet tovább semmilyen út, mert mindet megszakítja a Duna, következésképpen nem lehet eljutni Balassagyarmatig, Salgótarjánig, és Ózdig sem.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Szobnál már félig kész az új híd.

Talán még egy év és át is adják.

Előzmény: Hírfigyelő (55594)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.03.24 0 0 55597

Ha már a környék szóba került, ezek a hidak akkor tudnának igazán jelentős szerepet játszani, ha némelyik szobi zónázó vonat a szlovák oldalon folytatná az útját az Ipoly mentén -- hosszú távon akár Honting.

Előzmény: rm40 (55537)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.03.24 0 0 55596

Schengen után ez mennyire erős szempont? Mekkora kitérő Párkány?

Előzmény: Hírfigyelő (55594)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.03.24 0 0 55595

Való igaz. De csak 1940 és 2000 között.

Ma írdd és mondd, összesen 3 vasúti híd van a Duna fölött hazánkon belül: az Északi és Déli összekötő Budpesten és a bajai... Ercsinél gondolkoznak valamin, de ne tartsuk a lélegzetet addig, amíg eldől a sorsa.

Előzmény: Törölt nick (55593)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.24 -1 0 55594

Nos, megmondom, hogy mi alapján is néztem ki éppen az Esztergom -- Balassagyarmat irányt.

 

Ha az egész ország teljes úthálózati térképére ránézel, akkor azt láthatod, hogy az országot az országhatárokhoz közel csaknem mindenütt majdnem teljesen körbe lehet járni, a szlovák határ mellett is Szobtól Parassapusztán, Balassagyarmaton, Salgótaránon, Bátonyterenyén és Ózdon át Aggteleken és Perkupán át egészen Encsig, Encstől tovább is Sátoraljaújhelyig, majd onnan Cigánd / Tiszakanyáron át a Kisvárdáig és Vásárosnaményig, innen is tovább Csengerig a román határig, sőt még román határ mellett is teljesen végig Biharkeresztesen és Gyulán át Makóig és Szegedig, sőt onnan a déli határ mellett is végig, onnan a Dráva mellett is végig, majd az osztrák határ mellett is végig, a Duna mellett is Mosonmagyaróvártól és/vagy Győrtől kezdve egészen Esztergomig.;

 

Esztergomtól azonban sem Szob, sem Rétság irányába nem vezet tovább semmilyen út, mert mindet megszakítja a Duna, következésképpen nem lehet eljutni Balassagyarmatig, Salgótarjánig, és Ózdig sem. Illetve el lehet jutni oda is, de csak Budapesten vagy az M0-ás északi ágán át, amíg az nem volt kész, addig pedig csak az M0-ás elsőként megépült déli ágán keresztül vagy Budapesten át, amely "alternatívák" még most is 60 - 90 km-es, míg régebben 200 - 250 km-es kerülőt jelentettek a Duna északi szakaszán megépülő Váci hídhoz képest (Basaharc -- Szob, és Visegrád -- Nagymaros átkelési pontokhoz képest pedig még többet, mert ez lenne a Duna északi ágán a másik két olyan átkelési pont, ahová már igencsak elkelne egy egy korszerű vagy bármilyen, kicsit is jobb(!) Duna-híd... .. !

((Sokan érvelnek azzal, hogy minek Szobhoz vagy Visegrádhoz Duna-hidat építeni, mert ott van Esztergom és Párkány (Stúrovo), ill. Ipolyszalka (Salka) és Letkés között a Duna, ill. az Ipoly határhídja, melyen át Esztergomból el lehet jutni Parassapusztán át Balassagyarmatig is.

[!] Ez azonban csak addig működik így, amíg valamilyen lehetetlenül hülye politikai helyzet következtében meg nem romlik Magyarország és Szlovákia kölcsönös baráti jó viszonya; mert ha ez bekövetkezik, akkor az is megeshet, hogy Szlovákia azt mondja majd, hogy "Járjatok ti csak a saját útjaitokon át, de ne a mi területünkön keresztül!!!", és akkor az Esztergom -- Párkány közti és az Ipolyszalka -- Letkés közti határátkelők szabadon nyitott állapotával kapcsolatban egyből borulna minden eddigi kedvező lehetőség. [!!] Tanulság: fontos közlekedési kapcsolatokat soha nem szabad kizárólagosan a szomszéd ország jóindulatára rábízni, mivel "örökké semmi jó sem tart(hat) ki!))

Vagyis az Esztergom -- Balassagyarmat összeköttetés viszonylatában is meg kell lennie a határ menti saját hazai oldal-menti teljes körbejárhatóságának, és ebből a hazai országos igényből nem szabad engedni, többek között a magyar határvédelem hatékonyabb közlekedési lehetőségei miatt sem! (Soha nem lehet tudni hogy mikor állhat elő egy olyan helyzet, amikor a határvédelemnek szüksége lesz ennek az útvonalnak a hiánytalan meglétére. A orosz-ukrán háború is egyik napról a másikra tört ki, pedig ki gondolta volna... ??!)

 

Vagyis a lényeg, hogy jó és előnyös, ha a határ menti útvonalak minden határszakasz mellett hiánytalanul(!!!) megvannak. Ebből a szempontból pedig az Esztergom -- Balassagyarmat összeköttetés jelenleg pótolhatatlan hiányt szenved, amin változtatni kell! Ezért kell ezen három híd min. valamelyikét, de inkább mindhármat is(!!) megépíteni!

Előzmény: toto92 (55591)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55593

Dunaföldváron volt még.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55592)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55592

Hagyd már Baját... ott szükség volt vasúti hídra, mert a bp.-i déli összekötő alatt nem volt másik vasúti híd. Aztán azon az egy kis sávon átengedték rajta a forgalmat - ha nem jött a vonat. Az meg olyan gyakran előfordult, hogy kilométeres sorakozás volt mindkét oldalon. Amikor ráuntak, akkor aggatták rá az új úttestet az ezredforduló táján, amit te is használhattál volna, de arra nem jársz, mégis lököd a sületlenségeket...

Előzmény: Hírfigyelő (55584)
toto92 Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55591

Csak azért mert te pont Esztergomot meg Balassagyarmatot nézted ki a térképen, attól még korántsem biztos hogy ez az irány a leglényegesebb a híd elhelyezkedését tekintve.

Előzmény: Hírfigyelő (55590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!