" ... Egyes vélemények szerint 150.000 km-es futás felett nem ajánlott 0W-40-es motorolajat használni. ... "
Nem gondolom hogy bizonyos futásteljesítmény elérése után szükségszerű lenne "sűrűbb" olajra váltani hisz a 0W-40-es olajok (alapolajat tekintve mindenképp) a lehető legjobb minőséget képviselik, ennek előnyei pedig a nagyobb futásteljesítményű motorokban is kiválóan érvényesülnek.
Az autó használati útmutatójában benne van, hogy ha az autó részecskeszűrő nélküli, akkor 228.3/228.5/228.51/229.3/229.31/229.5/229.51, ha részecskeszűrővel szerelt akkor 229.31/229.51 MB lapszámú, kizárólag SAE XW-40 motorolajat szabad használni.
Az autó 200.000 km-t futott, jelenleg ARAL SUPER TRONIC 0W-40 motorolaj van benne, az olajat egyáltalán nem fogyasztja.
Egyes vélemények szerint 150.000 km-es futás felett nem ajánlott 0W-40-es motorolajat használni. Ez igaz lehet?
Igazából a véleményetek érdekelne, melyik márka, milyen viszkozitású olaja lenne a LEGJOBB ebbe a 200.000 km-t futott autóba.....
Használjak továbbra is ARAL SUPER TRONIC 0W-40-et?
Üdvözlet! Szükségem lenne ilyen sárga címkés MTF-LT-1 olajra, 2001 BMW 330ci manual váltóba. Milyen egyéb gyártótól származó típus ajánlott bele ? Gyárit egyenlőre nem sikerül szerezni.
Úgy tudom, egy éve vette. A kocsit, amibe vette, eladta, mielőtt lecserélte volna az olajat. Tsi Golfba tette volna, ezért gondolta, hogy a mi Golfunkba is jó.
Két napja vettünk egy Golf IV 1.4 16V tip. , AXP motorkódú autót, 138k km-rel, végig vezetett szervizkönyvvel.
A szervizkönyv szerint esedékes az olajcsere. Egy ismerősömnél van elfekvőben egy bontatlan Castrol Edge 5W30-as, 4l-es olaj. Az 504 00 és 507 00 túlteljesíti az 500 00 és 502 00 teljesítményszintet ? Tehát megvehetem, beleönthetem ebbe a motorba? Bocs a lúzer kérdésért, a választ köszönöm előre is.
Az A.Z. Meisterteile egy tökéletesen megbízható magas technológiai színvonalú termék. Nagyon nem keverendő a "saját márkás áruházi" kategóriával. Minden ami az adatlapon fel van tüntetve, azt a termék tudja. Sőt. Többet is.
Az UNIX autóflotta teljes egésze A.Z. Meisterteile kenőanyagokat használ. Beleértve az új Caddy-ket is, amit a Porsche Hungaria garanciális szervizek alkalmával be is pecsétel a szervízfüzetbe. Az én új Octaviamban MT-8V van. Ha szükség van egy tökéletesen olajvállalati minőségre, megfizethető áron, akkor az UNIX kirendeltségeken vagy a szervizek többségénél megtaláljátok a Meisterteilet. És ezt nem azért mondom, hogy 12 literrel nőjön az eladás... Hanem mert fontos, hogy ezt a terméket jól helyezzük el a kenőanyag palettán a minőséget illetően. Nem fogok itt kardoskodni megígérem, de azt nem nézhettem tétlenül, hogy a minőséggel kapcsolatban nem mindnki találta el a szintet. :-)
Eddig 5w30,majd 10W40 olajat használtam kocsimba(ford V6).használhatok e 5W50 olajat? árt-e a motornak?(a vezérmülánc cseppet zörög és a melegoldali részt kéne növelmen (sürübb olajat kéne beleraknom) ,hogy orvosoljam a problémát mig ki nem cserélem a vezérlést?
1) Üzemi hőmérsékleten a korszerű olajok viszkozitása között minimális a különbség.
2) Olajválasztásnál az abszolút biblia a gyári előírás. A Ford-nak is van saját jóváhagyási rendszere. Olyan olajat használj, amin szerepel a motorhoz való jóváhagyás. Ha van ilyen olaj 5W-50 viszkozitással, akkor természetesen használhatod.
3) A vezérműlánc zörgésének fő oka (ha egyáltalán az zörög), hogy a lánc megnyúlt. Olyan kenőanyagot nem ismerünk, aminek lenne láncösszehúzó komponense :-)
Eddig 5w30,majd 10W40 olajat használtam kocsimba(ford V6).
használhatok e 5W50 olajat? árt-e a motornak?(a vezérmülánc cseppet zörög és a melegoldali részt kéne növelmen (sürübb olajat kéne beleraknom) ,hogy orvosoljam a problémát mig ki nem cserélem a vezérlést?