Meglepődnék, ha házon belüli konkurenciát támasztanának vele a Niro-nak.
Néhány hete nekem a helyi Kia-delaer azt mondta, a Stonic-ból várható egy full elektromos verzió, de ez a Soul EV után annyira már nem meglepő.
Csodálkoznék, ha az új Cee'd jövő tavasznál előbb kijönne, Frankfurt és az ősz valószínűleg a Stonic jegyében telik a Kiánál. Érthető módon nagyon fontos nekik ez a modell, hiszen ez a szegmens bővül a leggyorsabban Európában, nem hiszem, hogy érdemes lenne egy másik újdonsággal elvonni róla a figyelmet.
Valóban nem egy modern, mindent tudó készülék a gyári navis egység. A térkép sem friss. Bosszantó dolgok ezek. Én mégis megbarátkoztam vele. Nem kell állandóan a telefonomhoz kapkodni, gyakorlatilag mindent tudok rajta amit a telefonomon akarnék vezetés közben. Lényegesen kényelmesebb a híváslistában vagy a névjegyek között keresgélni ezen a nagy kijelzőn, mint kézben tartott telefonnal. (Ami ugye nem is szabályos!) De még a képernyőt sem kell nyomkodni, megy hangvezérléssel a szerkentyű. Telefonon keresztül kapcsolódik a netre és forgalmi infóktól elkezdve útjavítás, időjárás helyzetkép az út során, a célállomáson, és más egyebekről is értesít, navigálásnál ezeket a lehetséges dugókat, tereléseket, útépítéseket figyelembe veszi. Felajánl, betervez ideális útba eső benzinkutat amikor tankolni kell, jelen van az összes kia szervíz a térképen.
Előző autóban volt igo 8 navi. Annak is voltak hülyeségei, de persze többet tudott, mint ez. De felszerelni, kivenni, töltögetni, másik tartót venni hozzá, mert szétette a nap és eltört a régi, stb. Aztán kellett egy kihangosító az autóba. Újabb kütyü, újabb kijelző, tekerőgomb, piszkálandó eszköz. És a gyári audio fejegység mint harmadik piszkálandó kütyü. Ebben a ceedben ha nem is a legjobb ez a fejegység, de legalább egyben van a három dolog, plusz még a kamera is. Nem kell vezetékeket húzkodni, kütyüket piszkálni, gondoskodni azok elzárásáról ha ott hagyom a kocsit valahol hosszú időre, stb.
Mint korábban is mondtam, ha ez külön rendelendő extra lett volna, nem fizettem volna érte, annyira nem vagyok kényelmes. Pláne nem annyit amennyit kérnek érte itthon. Viszont labancoknál már mindegyik felszereltségben (kivéve a legfapadosabb alapban) benne van ez, úgy ahogy a bicolor ronal felnik 205/55 R16 gumimérettel, a kanyarfény, 4 elektromos ablak, kormánypozíció kijelző, kétzónás klíma, bőrkormány és váltógomb, fúthető ülés és kormány, stb.
Sajnos azt nem tudni 2018-ban mikor jön. Remélem idén ősszel bemutatják és jövő tavasszal érkezik. Amúgy a neten már találni ilyen-olyan képet róla. Ahogy elnézem az új i30 árát gondolom a Ceed is érezhetően drágább lesz. Úgy tudom jön majd az 1.4 T-GDI ide is és innentől fogva megszűnik az 1.6 GDI. A kifutó modell viszont érdekes lehet majd bizonyára lesznek akciók mert most dízelt és DCT váltósat vennék az 1.6 GDI helyett.
Amúgy nemrégiben vezettem egy facelift-es szintén 1.6-os Ceed-et (az enyém még fc előtti). A kormányzás sokkal másabb, könnyebb minden állásban de pontosabb, direktebb is. Nem túlzok nagyot talán ha azt mondom, hogy az újat nem nehezebb sport módban tekerni mint az enyémet komfortban. Futómű is másabbnak tűnt kissé én komfortosabbnak éreztem (ez az autó mondjuk SW volt).
14 e kmnél hengerfej tömítést kellett cserélni olajszivargas miatt, a garancia letelte utan 3 honappal magasnyomasu szivattyu csere 90e kmnél!!! Vw caddy, es nem volt bántva... Rendszeres szerviz stb...
Nem tudok vegigolvasni 20k hozzaszolast, de nagyon nagy panaszkodast nem latok sehol.
Mit tudni a jövő évi ceedről? Most jön a stonic is, a rio alapjain!
"A családban van vw 1.6 crtdi, hát volt vele gond"
annó 2006 januárban megvettem a talán az országban utolsóként eladott új, sdi motoros vw pólót korábban már volt vw szívódízelem, gondoltam biztosra megyek, egy vw szívódízellel nem lehet probléma, 30 éves kiforrott technika, és hát hosszú távban gondolkodunk mert autót úgy érdemes aztán 2008 januárban, a gari lejárta után két héttel egyszercsak elromlott az volt a tünet hogy elindulás után pár másodperccel leállt a motor ment szerelőhöz, az megállapította hogy beszart a kompjúter, berendelt egy újat egy százasér, betette, jó volt, örült, már majdnem ott voltunk hogy rendben is vagyunk, amikor újra kezdte szerelő megvizsgálta, hopsz, az új kompjúter is elromlott na innentől nem mert hozzányúlni, ki a fene tudná azt finanszírozni hogy fogynak a kompjuterek aztán elindult az autó körbe budapesten több szervizben is megfordult, a végén aztán a porsche budánál kötött ki, ahol egy echte német szaki kiókumlálta hogy mi a xart romlott el a motorban (!) ami tönkreteszi a kompjútereket, nem nagyon, csak ld. fenn és a majdnemgaris autó kapott egy félmillás számlát el is adtam ott azonnal, bizalomhiányból kifolyólag és vettem a ceed crdi-t merthogy hosszú távban gondolkodunk, mert úgy éri meg na az most 9 éves, 190.000 km van benne, és problémamentes, kopp kopp
Igen az első szériákban volt hibás fejegység. Nekem volt olyan hogy se kép se hang csak a biztosíték pillanatra kihúzásával javult meg. Aztán szoftverfrissítettek akkor megjavult...
Szerintem jól döntöttél. Biztos, hogy többet tud, mint a gyári. Irigyellek. A készülékkel együtt adták a navigációs szoftvert is? Ha igen, akkor melyiket?
Szerintem az utángyártottak mindig többet tudnak. Persze nem szabad a legolcsóbbat választani. Nem vesztesz funkciókat. És ráadásul úgy hirdetik, hogy bármely navigációs szoftverrel kompatibilis (Pl: IGO) Félő hogy ezt nem adják a készülékkel, hanem neked kell rávarázsolnod, ami jogtisztasági problémákat vet fel.
Azt írod, hogy a fejegységedet akarod lecserélni. Ez alatt navigációs fejegységet értesz, vagy csak a sima rádiót. Ha navigációd van, akkor nagyon alaposan járj utána, mert a cserénél jönnek be az esetleges gyári funkcióvesztések. Ha mégis sikerülne a váltás, akkor kérlek, számolj be róla, mert engem is nagyon érdekel a dolog. Szinte mindenre hajlandó vagyok, csak megszabadulhassak a gyári navigációtól.
Konkrétan nem tudom megmondani mely lehetőségektől/funkcióktól estem el azzal, hogy a gyári helyett utólag beépíthetőt választottam, de feltételezem van ilyen. Én nem a gyári navigációt cseréltem le, hanem a sima rádiós helyett vettem meg. Új autóba vettem, az átvétel napján szerelték be. Böngészd a CMP honlapját, ha valami kérdésed merül fel ők biztosan tudnak segíteni. Olyan gyártó termékét forgalmazzák akik véleményük szerint megbízható(roadnavi). Nekik is utána tudsz nézni a google segítségével. Én nem bántam meg, hogy ezt választottam. Bizonyára tudsz venni olcsóbbat, a döntés a tiéd. Viszont abban bent van a rizikó. Semmit nem kellett kókányolni. Gyári ki, csatik rádugva erre és mehetett is vissza. Nyilván a GPS vevőjét és a kamerát be kellett kötni ezen kívül semmi vezetékelés nem volt(nálam).
Jövőre érkezik az új modell, a jelenlegi szerintem a kortársak mellett már kicsit idejétmúltnak hat, a Kia pedig közben szintet lépett az iparban, biztos vagyok benne, hogy az új modell a kategória tetejére érkezik.
(én is most készülök kombit venni és Kiát vettem volna a legszívesebben, nekem viszont muszáj néhány hónapon belül lebonyolítanom a tranzakciót, így most kiesett a jelöltek közül)
Te úgy vetted az autót, hogy nem működött a rádió, a fogyasztásmérője 8 litert mutatott, és volt tárolt hibakódja (esetleg világított a check engine lámpa is emiatt) ?
Öröm neked autót eladni....ha még nem nézetted át szakszervizben, tett meg, ki tudja, mi van még pocsék állapotban a kocsin.
"2900-as fordulatnál nem pörgött a motor, engine lámpa villóg, nem is nagyon vot erő benne!
obd-re kötöttük ott kiírt egy kodod 1402, ami az erg szelep! ki lett nullázva most semmiyen ilyen próbléma nincs viszont a fogyasztás ugyan ott van 8,3l!"
felesleges találgatni, be kell vinni valami jobb szervizbe mert ezexerint ottan valami szemlátomást elromlott ami üzemanyag-olaj stb. cserével nem fog megjavulni
"Tényleg kia betegség hogy a gyári rádió nem működik?
Az enyém tök néma,be se lehet kapcsolni!"
ha mégiscsak be tudod kapcsolni, akkor viszont ne kapcsold ki csak halkitsd le, ha nem kell én évekig így közlekedtem, aszonták a márkaszervizben jobban járok ha nem forszírozom az ügyet aztán egyszercsak már nem azt mondták, hanem hogy ismereik a hibát kiszerelték a rádiót, megmasszírozták hátul a kábeleket, összeszerelték, és azóta jó
Ezt hány megtett km után irod? Illetve hol ,milyen körülmények között kocsikáztál? Bár a 8 liter mindenképp sok,de azért nem árt tudni részleteket. Viszont még időben vagy,hogy esetleg reklamálj,rejtett hibáért.
Ahogy irták is,üritsd kia tankot,majd tankold tele,kattanásig,menj ki a legelső országútra,kb 100 km-tegyél meg 90-es átlagtempóval,,majd nézz rá a fogyasztásmérőre és,ha nem 4-5 liteur között van a fogy,akkor valószinű gond van.
produkált egy olyan jelenséget hogy 2900-as fordulatnál nem pörgött a motor, engine lámpa villóg, nem is nagyon vot erő benne!
obd-re kötöttük ott kiírt egy kodod 1402, ami az erg szelep! ki lett nullázva most semmiyen ilyen próbléma nincs viszont a fogyasztás ugyan ott van 8,3l!
Beszéltem szerelővel aki azt mondta hogy ki kell tisztitani az egr szelepet ,bár én vettem volna bele ujjat! létezhet hogy nagyon koszos az egr szelep és
fogyaszd le a tankot utána tankolj bele molnál vagy shellnél az occsóbikból nullázd a fogyasztást az első pártíz kilométeren mutatni fog ilyen csillagászati fogyasztásokat, de aztán fokozatosan megy le városban 6 környékére, vidéken 5-re mire ez a tank is elfogy, a kompjuter szerinti átlag 1-2 deci különbséggel egyezni fog azzal amit manuálisan számolsz
Üdv, kifejtenéd kicsit bővebben, azokat a lényegtelen funkciókat, amiket csak a gyári tud, mert én is vakarózom rajt, hogy le kellene cserélni a gyári fejegységet, én egy Ownice C500-as 8 magost néztem ki, neked milyen típus van, és az autód új, vagy régi ceed, kellett valamit mókolni (forraszgatni, átkötni), vagy csak ki a régit, és be az újat?