Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2016.06.02 -1 0 120604

A hét törpe felújításáról semmit nem hallottam. Még a kilencvenes években utaztam az egyiken, csak erre emlékszem, meg arra, hogy olyan buszos kialakítása volt belülről. Mennyi van meg még belőlük, és milyen formában?

 

A Hófehérke meg nosztalgiázni fog az idén!

http://www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/8SH7/20160514/a.pdf

 

Amúgy a pletykák szerint a felújított 3-as metró szerelvény sem felújított, hanem új. Szóval ott is megy a kavarás.

 

Előzmény: gumidani (120602)
gumidani Creative Commons License 2016.06.02 -1 0 120603

Ő volt a hetes?

gumidani Creative Commons License 2016.06.02 -1 0 120602

Szerintem itt is hasonló esetekkel állunk szemben, mint a vasútnál időnként szokásos "álfelújításoknál", vagy a "nagyelemcserés főjavításoknál".

Szóval Viking eme sorai jellemzik a helyzetet:  "nem zárható ki, hogy itt-ott benne hagytak valamit" Bár a régimódon jól megépített hajótestek sokáig elállnak. (ld.: ROHAM) Bizonyára ismerős előtted a BKV hét törpéjének a "felújítása"? Némelyik "felújítás" Balatonfüreden előbb készen volt, mint hogy a donor feljutott volna a Sión. Másrészt a felújított járművek elkészülte után még marad egy-két donor eredeti állapotában. (ld.: EURAMA II)

Kedvenc Moldova-idézetem: A megdöglött őrkutya helyett vásárolt másik dög új beruházás-e, vagy a "régi kutya felújítása"?A rend kedvéért megemlítem, hogy a "kedvenc" az idézet jelzője és nem az íróé. 

Előzmény: v_peti (120601)
v_peti Creative Commons License 2016.06.02 -1 0 120601

Köszi. Azt a leborult szivarvégét! Nem gondoltam volna, hogy egy hajót jobban át lehet plasztikázni, mint egy Hollywoodi sztárt. Ennél kisebb átépítéseket már láttam, hogy ne menjünk messze, ott van a Siófok! De itt, ha valaki nem tudja, akkor szerintem eszébe sem jutna, hogy ez az a hajó!

 

 

Előzmény: gumidani (120600)
gumidani Creative Commons License 2016.06.02 0 0 120600

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/domsod_exsiofok_expajtas_exii_/115

 

Nincsennek időrendi sorrendben a fényképek (a feltöltés sorrendjében vannak), de úgy vélem, hogy könnyedén fel fogod ismerni a "fejlődés" menetét. Érdemes a hajótörténetet is elolvasni!

 

 

Előzmény: v_peti (120599)
v_peti Creative Commons License 2016.06.02 -1 0 120599

Annyira át lett építve?

Előzmény: viking star (120597)
v_peti Creative Commons License 2016.06.02 -1 0 120598

Beírtam, hogy a hajó nevét és azt, hogy "Muggli" a google-ba.

Előzmény: Ep128 (120596)
viking star Creative Commons License 2016.06.02 0 0 120597

Én speciel eddig nem tudtam, hogy 1987-ig szolgált.

 

Regiszter. :)

Egyébként túlzás azt állítani, hogy a PAJTÁS szolgált 87-ig, én úgy fogalmaznék, hogy egy motoros személyhajó, amiben nem zárható ki, hogy itt-ott benne hagytak valamit a PAJTÁS-ból.

Előzmény: v_peti (120583)
Ep128 Creative Commons License 2016.06.02 0 0 120596

Ezt az írást hol lehet olvasni...?

Előzmény: v_peti (120587)
gumidani Creative Commons License 2016.06.02 0 1 120595

Pakurás. Tehtube hozzászólásai között sok jó képet és filmet találhatsz róla.

Előzmény: v_peti (120594)
v_peti Creative Commons License 2016.06.01 -1 0 120594

Akkor ez valódi szenes gőzös? Vagy pakurával megy, mint a mai gőzmozdonyok többsége?

Előzmény: Ramsau83 (120592)
v_peti Creative Commons License 2016.06.01 -1 0 120593

Kösz a képet, még sohasem láttam így belülről belülről hajókazánt.

Előzmény: gumidani (120588)
Ramsau83 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 120592

Szia! Sziasztok!

A Dunán nincs átépítve diesellé, azok eleve Diesel-elektromos hajtással épültek.

Pl: Stadt Wien, Stadt Passau (Gróf Széchenyi).

Szerintem utoljára magyarországon kerekes gőzös a Schönbrunn járt. Linz a hazai kikötője.

Előzmény: v_peti (120583)
zjakabfi Creative Commons License 2016.06.01 0 1 120591

Én még láttam közlekedni Bpen.

 

Előzmény: v_peti (120587)
zjakabfi Creative Commons License 2016.06.01 0 1 120590

A tulajdonos tiszteletből írta  rá a régi nevét, a testvérén is rajta van.

 

Örülünk, hogy megy.

 

 

Előzmény: v_peti (120585)
PJ69 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 120589

Csikóvár

Előzmény: PJ69 (120538)
gumidani Creative Commons License 2016.06.01 0 0 120588

Apatinban nagyarányú felújításba kezdtek rajta. Aztán felgyulladódott és jól leégett, ami éghető volt. Azóta szinte érintetlen. Muggli fényképén pl. látszik a kazán akkori állapota:

A gépezet darabokra szedve hevert rajta.  Az összerakáshoz nem volt meg az erő. Eddig többnyire a megőrzésre futotta. Már évek óta nem láttam, kétlem, hogy történt volna előrelépés. Bár tévednék!

Előzmény: v_peti (120587)
v_peti Creative Commons License 2016.06.01 -1 0 120587

Elolvastam Muggli írását. Szomorú, hogy így tönkrement. De gondolom már nem sokáig közlekedett volna gőzösként. Viszont a hajóregiszter egy nagy tűzről is ír. :( Az hogy történt?

 

Előzmény: gumidani (120586)
gumidani Creative Commons License 2016.06.01 0 0 120586

A PETŐFI volt. 1983-ban vágták haza a Luppa-szigetnél. (forrás: Muggli)

Előzmény: v_peti (120583)
v_peti Creative Commons License 2016.06.01 0 0 120585

Nekem szokatlan ez a dupla név. Persze érthető az új név, ha most a Dunán szolgál, csak furcsa a kettős névmegadás.

Előzmény: Pedrofon (120584)
Pedrofon Creative Commons License 2016.06.01 0 0 120584

VÉN DUNA ex GULÁCS munkába állt:

 

v_peti Creative Commons License 2016.06.01 -2 0 120583

Én speciel eddig nem tudtam, hogy 1987-ig szolgált.

 

Apropó! Mikor közlekedett Magyarországon utoljára személyszállító gőzhajó utasokkal? És melyik volt a legutolsó ilyen formátumban létező hajó? (Tudom, hogy most is van még belőlük, de átépítve dízellé, de akkor már nem nevezhetők gőzhajónak; vagy éppen gőzhajó, de nem üzemel, hanem csak múzeumhajó.)

 

Előzmény: gumidani (120581)
v_peti Creative Commons License 2016.06.01 -2 0 120582

A cikkben egy 2014-es visszaemlékezés szerepel, tehát azok nem annyira ősrégi infók. Persze korábbi cikkekben is eshetett róla szó.

Előzmény: trizs77 (120580)
gumidani Creative Commons License 2016.06.01 0 1 120581

Főleg úgy, hogy érdemi új információt egyik sem hordoz. Jó, ha nem ír (túl nagy) hülyeségeket. Pl. ebben számoljuk meg, hogy hányszor és merre billent, majd nézzük meg a képeket!

Jobban érdekelne (tudom, hiába) az, hogyan is végződött az a stabilitási vizsgálat, ami állítólag a Siófokra való hazavitel után történt. Érdekelne az is, hogy akkoriban, majd a baleset után, valamint napjainkban milyen stabilitási elvárásokat kell teljesíteniük egy-egy hajónak. Kedvenceim a kikötőkben álló helyzetben felborultak.

Előzmény: trizs77 (120580)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.01 0 1 120580

Be kéne még rakni 18-szor.

Mert eddig csak 21-szer szerepelt itt............................:-(((

 

 

v_peti Creative Commons License 2016.06.01 -3 0 120579
glbtech Creative Commons License 2016.05.31 0 0 120578

Közben megnéztem az exif-et, ha minden igaz DMC-TZ57. Nagyon jó "filmes" kinézete van a képeknek.

Előzmény: jakyg (120576)
glbtech Creative Commons License 2016.05.31 0 0 120577

Ugyan nem a tárgyhoz kapcsolódik, de milyen géppel készültek a fotók ? Nagyon tetszik a képi hatás.

Előzmény: jakyg (120576)
jakyg Creative Commons License 2016.05.31 0 0 120576

Magyar papucs bosnyák lábon.

v_peti Creative Commons License 2016.05.30 -3 0 120575

A hajóállomáson meg legalább egy konténer WC igazán lehetne. Mellé persze meg odavezetve a víz, de vezeték csak van arrafelé, mert a pénztárosnak is gondolom, hogy van kézmosója. Ráadásul ez nem is annyira kicsi hely, mert nem egy, hanem két állásos a móló.

Előzmény: v_peti (120574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!