Keresés

Részletes keresés

Mágus23 Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60270

Tisztelt Uraim!

Kétségeket kizárólag a fotó 1983. október 3-án készült. A Nyugatiban és a Landler megállónál.

Ott akkor többen is fotóztuk ezt a gépet. Lányi Ernő ott állt mellettem amikor a kép készült. A másik oldalon pedig Kristófcsák Tamás ténykedett. A gépről annyit, honos fűtőháza  Celldömölk, legalábbis akkor 80-81 között. Akkor Cellben ott volt még a 324-1581-es. 324-1572-es, az 1564-es 80-81-ben, meg az 1572-es is sokszor az Ajka-Celldömölk között közlekedő prolit is  hordta. 83-ban a MOROPON a soproni járműkiállításon is ott volt. Táblák miért nincsennek rajta, mert x y leszedte Cellben a fűtőházban. Az 1564-eshez 80 körül hol ilyen, hol olyan szerkocsi volt kapcsolva. Ez a hol ilyen, hol olyan azt jelenti, hogy háromtengelyes M szerkocsi, vagy az 1572-es nagy szerkocsija volt használva. A 324-esek R szerkocsija 327 vagy 328 sorozatú mozdonyoktól származott, de az ingás üzem részére ezeket a szerkocsikat az R 424 sorozatú szerkocsik mintájára alakították át, azaz magasított szénszekrényt, és meghosszabbított víztöltő nyílást kaptak, valamint szerkocsik homlok védfallal lettek ellátva.  A most bemutatott képen Sopronba van a mozdony a Déli pályaudaron a MOROP jármű bemutatóján. 1983 okt 8 . án.

zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60269

Elnéztem

Előzmény: Törölt nick (60267)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 60268

"ha ott a követhető hátterű, nem összelapátolt 009?"

 

 

Mennyire eredeti?

Előzmény: fantal (60243)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.21 -1 1 60267

nincs rajta 3.ik jelzőlámpa

 

Te milyen képet nézel?  :-)

Előzmény: zsiráftotya (60265)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 0 60266

Meghát ugye 81 ben leállítoták....

Előzmény: zsiráftotya (60265)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60265

83 nem lehet ,mert nincs rajta 3.ik jelzőlámpa

Előzmény: alkotasu (60263)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 0 60264

Ez vagy 327, agy 328 szerkocsi , nyújtott víztöltő nyílással.Ezek a gépek inga üzemre lettek átalakítva

Előzmény: Mágus23 (60262)
alkotasu Creative Commons License 2015.11.21 -1 0 60263

És ez miféle figura volt? Nosztalgiamenet expresszvonati kocsikkal?

Vagy nem volt delej a drótban, a gázolaj is elfogyott, és még egy nyavalyás Bivaly sem volt a környéken - a tótok meg verték a tamtamot, hogy márpedig ők még aznap haza akarnak érni?  :-)

Előzmény: Mágus23 (60262)
Mágus23 Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60262

324 1564

1983 október 3 Landler és Nyugati 

Emlékeim szerint az 1572 szerkocsijával

ber 3 Landler és Nyugati 

Emlékeim szerint az 1572 szerkocsijával

k.novotny Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60261

 

 

Akkor sorban

 

324.540-nek született 1915-ben

 

19-ben elvitte a román, ahol ugyan ezt a pályaszámot viselte. 45-ben visszaszereztük, majd trofea lett, de a román nem találta meg,  itt maradt,  majd ezen a számon üzemelt 1961 12 haváig

 

Ugyanekkor egy új kazánt kapott mégpedig a 14831-es kazánt és a mozdony az 324,1564' pályaszámot kapta meg köszönhetően a sztahanovista produkcióknak

 

1981-ben selejtezték ezen a számon, majd Jászapátiban tárolták. 1989-ben lejárt a kazánja, ekkor a mozdony bekerül a Landlerbe, a HB restauráltatta. 1991-ben amikor kész lett akkor visszakapta az eredeti pályaszámát a mozdony.

 

Tehát a mozdony mindvégig a főkeretét viselte. függetlenül attól, hogy hány, és milyen kazán volt rajta

 

 

 

 

 

Előzmény: fantal (60256)
fantal Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60260

Mond, nem érted? Nem a 324,540-es mozdony lett acél tűsszekrényesítve, hanem egy olyan mozdony főkeretébe építették be azt  a kazánt, aminek a számát nem ismerjük. A beépített kazán volt viszont az acél síktűzszekrényessé átépítés előtt a 324,540-esben.

Előzmény: zsiráftotya (60259)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 -1 0 60259

Csak kimazsoláztam : A 324 540 es 1961 ben kapott acéltűzszekrényt  ,onnan lett először 1564' ill még az évben egy újabb cserével 1564,és ezen a számon lett leállítva 81 ben

Előzmény: fantal (60256)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 -1 0 60258

Vagy nem tudom értelmezni a leírtakat

Előzmény: zsiráftotya (60257)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 -1 0 60257

Igazad van ,olvasni sem tudok

Előzmény: fantal (60256)
fantal Creative Commons License 2015.11.21 0 0 60256

A 324 es könyv szerint 324 540 nek született 

*

A kazánja volt a 324,540-esben. A mostani mozdony 324,540 pályaszáma a kazánkönyv alapján született 1991-ben, a 324,1564-es mozdony - amiből átépült a mozdony az acél tűzszekrényre átépítéskor -  eredeti pályaszáma nem ismert. 

Itt meg lett erőszakolva az az alapelv, hogy a nosztalgia járműveknél a főkeret örökíti a pályaszámot, a 324,540-nél viszont a kazán lett ez az átörökítő. 

Előzmény: zsiráftotya (60254)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60255

Azt sem szabad figyelmen kívűl hagyni, hogy az átminősített kazánok ,bár idősebbek 50 évnél , de csak csökkentett nyomással üzemelhetnek A Trumann és tudomásom szerint a Nyalóka is így üzemel

Előzmény: fantal (60253)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60254

A 324 es könyv szerint 324 540 nek született a Románoknál is ezen a pályaszámon volt , valamint egy ideig futott 324 1564 psz on is. kb az ingaüzem miatt. 91 ben kapta vissza az eredeti pálya számát

Előzmény: fantal (60252)
fantal Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60253

Na most az a helyzet ,hogy 50 évesnél időseb kazánt nem lehet üzemeltetni. Új kazánokat kellene építeni , (de hol ?) Az utolsót Dcenebren építették a 324 eshez)

**

Nem, a 242-es hosszkazánja az utolsó, ami Mo-on készült új gőzmozdonykazán (2001-2002) a debreceni járműjavítóban. Miután a románok megvették a járműjavítót, alakult egy magáncég az ottani dolgozókkal, akik továbbra is vállalnak ilyen munkát, a weblapjukon ott a 242-es kazán is  referenciaként.

Sőt ez a cég még fővizsgáztatott is pár éve egy még ma is működő 424-esből való ipari fűtőkazánt.

 

Tehát a know how még megvan.

Előzmény: zsiráftotya (60244)
fantal Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60252

Talán az, hogy "Ő" a 001-es!

**

Ez sosem bizonyosodott be teljesen.

A 324,540-nél is a mozdony azt a pályaszámot viseli, amit az acél tűzszekrényre átépítés után, az akkor beépített kazán által örökített át pályaszámként, a mozdony eredeti pályaszáma elveszett, mert az átépítéskor az eredeti mozdonykönyvet megsemmisítették, és helyette teljesen újat nyitottak.

 

Tehát nincs kőbe vésve, hogy a 424,001 az "a" 001-es.

Előzmény: Törölt nick (60245)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 0 60251

Akkor lett pakurás

Előzmény: zsiráftotya (60250)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 0 60250

1992

Előzmény: rezgaras (60249)
rezgaras Creative Commons License 2015.11.21 0 0 60249

Az mikor volt?

 

Előzmény: zsiráftotya (60244)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 0 60248

Debrecenben

Előzmény: zsiráftotya (60244)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.21 -1 0 60247
Előzmény: Törölt nick (60246)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60246

Kazánmosás...

Forrás:Petz Kornél-Vasúti lokomotívok 1908

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.21 -2 0 60245

Talán az, hogy "Ő" a 001-es!

Előzmény: fantal (60243)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60244

Na most az a helyzet ,hogy 50 évesnél időseb kazánt nem lehet üzemeltetni. Új kazánokat kellene építeni , (de hol ?) Az utolsót Dcenebren építették a 324 eshez)

Előzmény: fantal (60243)
fantal Creative Commons License 2015.11.21 0 1 60243

Mi értelme lenne egy teljesen ismeretlen hátterű mozdonnyal kísérletezni (001), ha ott a követhető hátterű, nem összelapátolt 009?

A 001-est úgy legózták össze a jugó 11-001-ból meg több magyar 424-es fűtőgépből.

Előzmény: Ep128 (60242)
Ep128 Creative Commons License 2015.11.20 0 1 60242

Néhányszor már szóba került, hogy a 001 -et más gépekből (is) feltámasztják, a dolog ott akadt meg, hogy szinte senkio nem tudja, milyen állapotban vannak azok az alkatrészek, amik jelenleg rajta vannak! Most, hogy onnan mindenképp eljön, ahol van, talán végre alkalom nyílik tüzetesebben átnézni! A 009 "csak" kazán hiánnyal állt meg tudtommal, tehát onnan kaphatna pár dolgot... Meglátjuk, az illetékeseknek mi jut eszébe még...

Előzmény: saruzó (60240)
C50 Creative Commons License 2015.11.20 0 1 60241

Nosztalgia fronton inkább a Taurus vontatta schlieren kocsi a trendi, nem a gőzös korhű kocsikkal.

Előzmény: saruzó (60240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!