Nemrég hoztunk el egy új Octaviát (1.9 pdti) a szalonból. Arra szeretnék választ kapni hogyanis kéne bejáratni, mert hallotam már mindenfélét? Meddig lehet huzatni? Mekkora gázzal? Hány km-ig bejáratós? Ellustulhat e? stb..
Még valami, egy kicst hangos a gép,bejáratás után halkabb lehet? ezt lehet csak azért érzékelem mert még nem volt dizel autónk.
Sziasztok Rég jártam erre, és a hétvégi talira sem volt időm elmenni, mert sajna én úgy emlékeztem, hogy szombaton van, és így vasárnap nem tudtam sort, és időt keríteni rá. De nem ez a lényeg: A napokban volt szó arról, hogy kattog valamelyik fűtés állító motor és ezt cserélik. Illetve ha jól emlékszem, csere után is kattogott tovább. A helyzet az hogy sima gyújtás mellet, nem járó motor esetén, nekem is kattog. Már az első perctől kezdve de nem igazán foglakkoztam vele, mert én arra gondoltam, hogy a légkondi szivattyújának a hangja ez, ami szabályozza a hömérsékletett. A beírás után kezdte a fülemet, vagyis inkább az agyamat zavarni, a szinte nem is hallható hang, de a napokba találkoztam egy Audi A6-al amiben meglepetésemre ugyanez a hang volt. Ez a jármű 2002es gyártású Avant volt. Ha neki szabad kattognia, akkor a mienk is kattoghat, gondolom én bizakodva. De ha tudtok biztos megoldást, vagy újabb fejleményt, akkor azért szóljatok... :-)))))
A 40EKm et alapból nem hiszem el - az ár pedig 300 al lejjebb van, mint ahogy várni lehetne. A légzsák tényleg fura, a szervizkönyvre pedig rákérdezek (bár épp tegnap kínáltak a hirdetett jelenlegi autómhoz "eredeti szervizkönyvet" tetszőleges kilométerrel... :-( Kár hogy itt tartunk.
Egy autószerelő kollégám megnézi holnap (ő is pécsi, akárcsak az autó) és ha OK, akkor személyesen is lemegyek.
Addig is ma megnéztem helyben egy 2002/6, 257EKm 1.6-ost, nap mint nap láttuk közlekedni, végig szervizelt közeli barátomé a gép.
Csak a sok szám zavar a kilométerórában. Amúgy egy autokozmetika után nyugodtan 150-170 ezret letagadhatna, kívül/belül makulátlan, és 1,690EFT. Ha nagyon gáz a pécsi, ezzel érdemes még (ilyen profi karbantartás mellett) foglalkozni ilyen futással?
Egyébként pedig kösz a gyors válaszokat, várhatóan még zaklatom a kedves egybegyűlteket a vétel előtt...
Tuzi! Azért van az a hütő az autó alatt,mert: A PDTDI-nél a gázolaj több száz bár-os nyomását, a hengerfejben lévő PD elemek állitják elő. Üzemi hőmérsékleten(80-90C')a hengerfejben lévő gázolaj is felmelegszik ilyen hőmérsékletre. A tank felé visszafolyó ágat(résolaj)ezért kell lehütteni. Dióhéjban ennyi...
Úgy látom, a kontrasztot nagyon felvette a fotós (vagy ennyit tud a gépe) és ilyenkor baromira kijönnek a kontúrok. Szóval, lehet, hogy csak a kép hibás.
Nezzel szet a www.weltauto.hu oldalon, ott keves kilometeres, akar garancialis autok kozul valogathatsz.
Amit linkeltel az _szvsz_ valamiert olcso ahhoz kepest hogy kombi, es keveset futott.. Nagyjabol ugy erdemes szamolni, hogy ha megnezel egy hasznaltautos oldalt, akkor a legolcsobb es a legdragabb kozott feluton van valahol egy normalis allapotu peldany.
_Szerintem_ egy Octavia kombinak ennyi kilometerrel, ilyen evjaratban es motorral valahol 2.4 korul kellene lennie. Tavasszal nezegettem egy 1.4-es nem kombi 2003-as Octaviat 60ekm-rel, azt tartottak 2.3-ra. Azota persze csak lefele mentek az arak, de egy 2004-es kombi akkor sem 2.2... Persze ne vegyel merget ra, nem vagyok nepper :)
Hosszú teherautós/furgonos időszak után most személyautót, konkrétan 1,4-1,6 benzines Octaviát keresek.
Hosszú távra lesz, szóval 150 EKm felettiek/öregek eleve kilőve, nem 1-2 évre szeretném venni. Tudtok ajánlani autót, ill. tudnátok véleményezni a legfrissebb
Skoda Találatomat , eddig ez volt a legszimpatikusabb, még ha nincs is közel...
Hát a gázolajat hűti. Mert igaz hogy jó az injektornak a meleg ,de nem a nagyon meleg. Biztos hogy fűti is valahol , de itt inkább a hűtésre tippelek, és nekem azt mondták.:-)
Hát izé, menet közben már tényleg nincs, de az aut. váltós topicban írta valaki, hogy elinduláskor márpedig van.
Én leginkább 2-esben visszalassítva szoktam észrevenni, figyeljétek csak meg: amíg csak lehet, nem kapcsol vissza 1-esbe, inkább "belekuplungol" (hogy ne rántson), gázadásra meg csúsztatja kicsit.
Álló helyzetből elindulásnál is előbb megugrik a fordulat picit, és onnan kezd felkapaszkodni.
És vajon tudják a szervizek, hogy kell cserélni benne az olajat? Unokatesóm automata váltós Fabia-jában elb@szták az olajcserét... Meg ne kérdezd, hogysmint, mert nem emlékszem. :o)
Igen most működik a dudu (na meg azota van egy légkürt is fent külön kapcsolóval:-)) ennyi a különbség ,itt rögtön megtudták oldani hogy a duda ezzel a kormánnyal is működjön.:-)
Most bogaratt tettél a fülembe . Légszűrő? Nekem nem cseréltek. Gyorsan megnéztem ,nem is írja elő, csak ,kapaszkodjatok, 90 ezernél vagy 4 év után. Ezek hülyék. Veszek valahol és kicserélem én.
Nagyon skubizom hogy milyen olajat ír a DSG-be de sehol nem írja. Egy helyen annyit hogy valami TLF.
Persze annak azért örülök, hogy léptél egyet előre.
Dudálni tudsz?
Mert mintha multkor még az sem ment volna a csere után.
A szervizintervallumra nem tudok mit mondani, de a szervizdíj csak kb. 3 eFt-tal volt kevesebb, mint nekem itthon, Győrben a márkaszervizben. Igaz, abban nem volt kormánycsere és mindent, de mindent én vittem. (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő).
A DSG olajcserét én is olvastam már a szervizfüzetben a 60 ezres szerviznél.
A szervizciklus átváltozása érdekes, arról nem olvastam sehol ilyet.
Nemtudom ,nekem ilyen nincs írva, és két évre ugrott. Nekem azt hiszem olyan van irva a kezelésibe ,hogy csak nullázni tudom ,de a cíklust csak szervíz tudja átállitani.
Nem tudom hogy O2-re all-e, de ugy szokott lenni hogy ha a muszeregysegrol nullazza az ember, akkor visszaall 15ekm/1ev fix intervallumra. Mintha a kezelesiben olvastam volna ezt, de nincs most a kozelemben az iras...