Mérlegelem a dolgot, bár én is tartok, az általad említett negatív hatásoktól, arról nem is beszélve hogy szétrázza az ember agyát.
Csak azért kérdeztem, mert pl. az előző autóm egy mazda 6 gh-volt 17-es gyári kerekekkel. 215/50-es gumival, bár sok ismerősömnek az már túl rázott, én úgy éreztem, az még megfelelő kompromisszum a sportosság, és a kényelem között. Az ültetés sajnos nem jöhet szóba, mert a borsodi utakon vannak olyan gödrök, hogy egy tehén megellik benne. Amikor csak tehetem kerülöm ezeket az útszakaszokat, de sajnos adódhat úgy, hogy arrafelé kell mennem. Arról nem is beszélve, hogy most télen is volt hogy a gyári 13 cm-es hasmagassággal is hóekét játszottam 1 héttel a hóesés után... Pont ez a bajom, ha az ember az eszére hallgat, akkor racionálisan a magyar útviszonyokhoz nem való már lassan más, csak dácsia, meg lada níva...
a tapasztalataim általánosak, nem Cee'd-specifikusak, és nem tudom, mik a prioritásaid autóvezetés közben és hol használod az autót. Viszont több olyan kocsim volt, amit kipróbáltam többféle méretű kerékkel és én is szeretek gyorsan kanyarodni, tehát:
18-as felnit tenni az autóra pusztán azért, mert ilyet tudsz most olcsón venni, erős túlzásnak tűnik. Egy ekkora szett már olyan nehéz, mint a sár, azon túl, hogy rázni fog, mint a fene, a futóművet is sokkal jobban terheli, össze-vissza fog kóvályogni vele az autó az útbordákon, érezhetően vissza is fogja a kocsit. A rá való gumi sem olcsó, és jóval sérülékenyebb is, mint egy általánosabb méret.
Amit én választanék, az valószínűleg egy 16-os szett lenne 205/55-ös, a lehető legjobb minőségű gumival, és ha ez nem hozza meg a kívánt eredményt, akkor pluszban még egy szolidabb (30 mm körüli), de mindenképpen minőségi, mondjuk Eibach futóműszett. Ez sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt ad, mint a gyári futómű egy óriási, dögnehéz kerékkel, megmarad a rugózási komfort nagy része, miközben vezethetőségben már jól érezhető pluszt ad.
Kérdésedre válaszolni nem tudok, de javaslom, hogy először vidd el az autót egy hozzáértő gumishoz. Ő meg tudja mondani, hogy a megvásárlandó garnitúra egyáltalán felrakható-e az autódra. Én majdnem ráfizettem.
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg valakinek tapasztalata 2016-os ceed futóművével kapcsolatban.
Gyárilag 15-ös acél felniket kaptam hozzá, de nagyon ballonos a 195/65r15. Szeretem borítani a kanyarokban, viszont nem szeretem az olyan futóművet, ami szó szerint kirázza a fogtöméseket. Most van a közelemben jó áron 4 gyári 18-as gt felni, viszont tartok a 225/40-es gumitól. Van valakinek esetleg ekkora felni 5ajtós ceed-en? A GT-nek tudtommal alapból keményebb a futóműve. Mik a tapasztalatok? Esetleg a 16-17-es méretekkel?
Sokszor van említve az ár. Aki az utóbbi időben vásárolt szalonból új kiát, tudna mondani tapasztalatot, hogy mennyire rugalmasak az árak, a prospektusban szereplőhöz képest? Kifejezetten arra gondolok, hogy mennyit lehet lefelé alkudni!
én tudom a megfejtést az ellentmondásra van, aki a dízel karakterisztikáját szereti van, aki a benzinesét és van, aki mindkettőt vagy egyiket se úgy mondják, kinek a pap, kinek a papné
Akkor csak egy tippem lehet az általad leírtakra....a benzinesek is turbósak. Ha nem, akkor passzolom a kérdést, mert amit sugallsz, az szemben megy minden jelenlegi belsőégésű motor fizikájával és termodinamikai törvényével. :-)
Ha folyamatosan nyomatékcsúcs közelében tartod amíg mögötte haladsz akkor igen...:-) Előző autóm 95 LE, 131 Nm 1.4 benzin 16V. Nyomatékcsúcs 4400 1/min-nél (csúcs! nem 1500-2500 1/min mint a dízel ceed!), teljesítménycsúcs 5800 1/min-nél, leszabályozás 6500 1/min-nél. Szívem szakadt volna, ha kilométereken keresztül 4400 a fordulat. Így maradt a megfelelő fokozat, ha előzni lehet akkor meg vissza 1, esetleg 2 fokozat és hajrá. Na ez telik időbe! És 4400-6500 ig folyamatosan halványul. Ceednél 1500-2500-ig állandó, aztán sem esik olyan mértékben a fordulatszám emelkedésével, mint egy benzines motornál. Szóval nem lehet ugyanúgy előzni vele, hidd el! Még ha meg is lenne a dupla (131 helyett 262 Nm) pillanatnyi nyomaték...:-)
Sajnos nekem kell a teljesítmény...nem sportolni akarok vele, csak állandó 2-3 fővel + 80-120 kg csomaggal próbálom a sok úrvezetőt átlépni a 84-es hatalmas forgalmában. Mert ugye ha nem hagytuk volna megdögleni a balatoni idegenforgalmat és megépült volna legalább 20 évvel ezelőtt Sopronig az autópálya....na de ez már politika...szóval ezért is lett nyomatékos dízel a választásom.
Autó vásár előtt állok és szeretnék itt érdeklődni ezek az autók mennyire megbízhatóak? Van-e "tipusbetegsége" egyebek? Had ne kelljen már végigolvasnom ezt a millió hozzászólás. Nézelődöm mindenre nyitott vagyok csak valami nagyon jó kis fogyasztású agyonüthetetlen gépet szeretnék. Olyan 1,5mft körül. Nézegetem a kia is viszonylag fiatalokat lehet találni ilyen árban. Csak nem nagyon tudok róluk semmi. Hallomásból mondják nem rosszak, de többet nem nagyon tudok róluk. Természetesen disel párti vagyok. Tehát mik a tapasztalatok?
Könnyű neked statikus kanyarfénnyel. Az enyémben a "fejlettebb" dinamikus rendszer van. Gyári adatok szerint a kanyar belső ívén lévő max. 7,5o-ot, míg a külső íven lévő max.15o-ot képes elfordulni. Természetesen csak akkor, ha a derékszögű kanyart végsebességgel veszed be. Normál körülmények között tized fokokat fordul. Nagy elme volt, aki kitalálta.
A teljesítmény vonatkozásában én pont az ellenkező oldalon állok. Nekem bőven elég lett volna a 110 LE, de Magyarországon kizárólag a 136 LE-s verziót forgalmazzák. Kénytelen voltam azt megvenni.
Mechanikusan nekem sincs bajom az autóval. Csak ezek az átgondolatlan, primitív szoftver beállítások ne lennének.
Pedig szerintem jó lenne, ha a márka legnépszerűbb típusa is kapna hibridet, és nemcsak a Niro lenne olyan (illetve az Optima plug-inként) :)
Én bízom benne, hogy lesz, kb 5,7-6 millióért reális is lehetne egy Cee'd hibrid. Ha abból indulok ki, hogy másik kompatként az off Toyota Auris hibrid 6,3 misi, és ugye a Kia olcsóbb, mint a Toyota.
Néhány problémát az általad felsoroltak közül én is tapasztaltam. Ami talán leginkább bosszantó az a kihangosító valóban gyenge hangereje. A térkép felbontása nekem nem tűnt fel. Én automatikus ráközelítésre állítottam be, így ha nincs irányváltás, valóban elég magasról mutatja a tájat, de ahogy közelít az irányváltás egyre jobban ráközelít. Talán a képernyőre helyezett ujjal mozgatás ami még elég döcögős.
A GPS hangutasítást nem szoktam hallgatni, lenémítom. Ha már magyarul nincs, nekem ne cvancigoljon állandóan. Ezen is lehetne fejleszteni, mert egy hosszú út alatt ha 15-ször megállok, minden alkalommal újraindulásnál le kell némítanom a navit. Nem jegyzi meg.
Enyémben nincs táblafelismerő, az a következő felszereltség lett volna.
A kanyarfényt én hasznosnak tapasztalom. Bár az enyémben csak statikus kanyarfény van, vagyis nem a fénycsóva fordul, hanem külön felkapcsol egy 55W-os, kb. 30 fokban ferdén beépített izzó. Mélygarázsba parkolok, este, télen kora reggel nagy segítség kanyarodáskor.
Na mindegy. Igazán akkor bosszankodnék, ha egy rakás pénzt fizettem volna ezért, de mivel benne volt a felszereltségben és olyan árra tudtam lealkudni amből más márkánál elég szerény kivitel jött volna ki, így nem bánom. Az autóval amúgy is nagyon meg vagyok elégedve eddig. Megtankolom 50€-ból. megyek vele 900-950 km-t, tágas, kényelmes, igényeimnek tökéletesen megfelelő komfort. Mi kell még? Talán ha nem 110 hanem 136 LE-ben lett volna ez a felszereltség....De eddig egy 95 lovas benzines lacettit hajtottam, ahhoz képest "e bódottá"! :-)
Én sem vagyok híve az ablakra cuppantható navigációnak, mert egyszerűen zavar a lelógó kábel, valamint a primitív tolvajok csak ezért törik fel az autót, stb. Ezért örültem a beépített navigációnak. Sajnos én nem tudok megbarátkozni a primitívségével. Különösen azért, mert a hibák kivétel nélkül szoftver eredetűek, és szinte mindegyik költség nélkül pár perc alatt kijavítható lenne egy hozzáértő által. De a Kia nem hajlandó rá. Talán a presztizs miatt?
Gondolom nálad is jelentkeznek az alábbi hibák:
- GPS hangutasításkor a normál szinten hallgatott rádió nem halkul le. Ha abnormális hangerővel üvölteted a rádiót, akkor 10-es értékre halkulna, de az emberek nagy része ez alatt a szint alatt hallgatja, mert különben megsüketül. Miért nem 1-es, vagy 2-es szintre halkul?
- Telefonáláskor a másik fél hangja alig hallható. Beállítható egy nagyobb hangerő is, de az a kapcsolat létrejöttekor automatikusan visszaáll a gyári beállításra. Senki nem tudja megmagyarázni, hogy mi az oka. Miért lehet állítani, ha úgysem tartja a beállított értéket?
- A térkép léptéke rettenetes. Csak elrettentetésül: Vannak olyan városon belüli útszakaszok (nem egy), ahol automatikus lépték esetén a teljes kb. 100ezer lakosú várost egy szürke foltként mutatja, sőt még néhány közeli falu is feltűnik a képernyő sarkaiban. A szürke folton belül látható a pillanatnyi poziciót jelző nyíl. Jó kis helymeghatározás. Persze más helyek megjelenítése is nagyon gyenge, de a fenti példát csak érzékeltetésül hoztam fel.
- A Kia választásakor egyik meghatározó szempont volt a táblafelismerő rendszer. Ezzel is nagyon mellé lőttem. Egyrészt a sebesség túllépésekor nem ad hangjelzést, ami már egymagában feleslegessé teszi az egészet, másrészt a kijelzett sebességhatárok az esetek jelentős részében nem valóságosak. Akkor meg mi haszna az egésznek?
- Az útvonal meghatározását elég gyengének tartom. Több közbenső pont beállításával lehetne megoldani, hogy reális útvonalat tervezzen. De max. 4 közbenső pont beállítása lehetséges. Most indulok egy hosszabb, 1300 km-es útra. Nem tudom megoldani, hogy a nekem tetsző útvonalat tervezze.
- A programozott útvonal áttekintése (Overview) is egy vicc. A szakaszok léptéke nem állítható. Néha többszáz km-es szakaszt mutat, természetesen olyan léptékkel, hogy nem látható pontosan melyik úton vinne. Ennek ellentéte, amikor egy körforgalom kitölti a teljes képernyőt. A probléma csak annyi, hogy nem tudom, hol van ez a körforgalom, mert a környezetét nem fér rá a képernyőre.
Ennyi a fejegységről. Mivel említetted a kanyarfényt, arról is eszembe jutott, hogy egy teljesen felesleges funkció, amiért csak fizettetnek a vásárlóval. Átlagos esetben kanyarodáskor szinte csak tized fokokat mozdul a fénycsóva. Észre sem lehet venni. A kérdés ugyan az. Mi a haszna?
A leveled elején részletezett kényelmi okokkal teljesen egyetértek, csak a hátrányokhoz képest kevésnek tartom ezeket az előnyöket.
Engem az (is) zavar az extráknál, hogy nem kapható a Ceed-hez külön prémium Hi-Fi. Bár elfogadhatóan szól amivel adják de hallottam már szebben szóló gyári alap Hi-Fi-t más márkánál és nem prémium márka volt.
Meglepődnék, ha házon belüli konkurenciát támasztanának vele a Niro-nak.
Néhány hete nekem a helyi Kia-delaer azt mondta, a Stonic-ból várható egy full elektromos verzió, de ez a Soul EV után annyira már nem meglepő.
Csodálkoznék, ha az új Cee'd jövő tavasznál előbb kijönne, Frankfurt és az ősz valószínűleg a Stonic jegyében telik a Kiánál. Érthető módon nagyon fontos nekik ez a modell, hiszen ez a szegmens bővül a leggyorsabban Európában, nem hiszem, hogy érdemes lenne egy másik újdonsággal elvonni róla a figyelmet.
Valóban nem egy modern, mindent tudó készülék a gyári navis egység. A térkép sem friss. Bosszantó dolgok ezek. Én mégis megbarátkoztam vele. Nem kell állandóan a telefonomhoz kapkodni, gyakorlatilag mindent tudok rajta amit a telefonomon akarnék vezetés közben. Lényegesen kényelmesebb a híváslistában vagy a névjegyek között keresgélni ezen a nagy kijelzőn, mint kézben tartott telefonnal. (Ami ugye nem is szabályos!) De még a képernyőt sem kell nyomkodni, megy hangvezérléssel a szerkentyű. Telefonon keresztül kapcsolódik a netre és forgalmi infóktól elkezdve útjavítás, időjárás helyzetkép az út során, a célállomáson, és más egyebekről is értesít, navigálásnál ezeket a lehetséges dugókat, tereléseket, útépítéseket figyelembe veszi. Felajánl, betervez ideális útba eső benzinkutat amikor tankolni kell, jelen van az összes kia szervíz a térképen.
Előző autóban volt igo 8 navi. Annak is voltak hülyeségei, de persze többet tudott, mint ez. De felszerelni, kivenni, töltögetni, másik tartót venni hozzá, mert szétette a nap és eltört a régi, stb. Aztán kellett egy kihangosító az autóba. Újabb kütyü, újabb kijelző, tekerőgomb, piszkálandó eszköz. És a gyári audio fejegység mint harmadik piszkálandó kütyü. Ebben a ceedben ha nem is a legjobb ez a fejegység, de legalább egyben van a három dolog, plusz még a kamera is. Nem kell vezetékeket húzkodni, kütyüket piszkálni, gondoskodni azok elzárásáról ha ott hagyom a kocsit valahol hosszú időre, stb.
Mint korábban is mondtam, ha ez külön rendelendő extra lett volna, nem fizettem volna érte, annyira nem vagyok kényelmes. Pláne nem annyit amennyit kérnek érte itthon. Viszont labancoknál már mindegyik felszereltségben (kivéve a legfapadosabb alapban) benne van ez, úgy ahogy a bicolor ronal felnik 205/55 R16 gumimérettel, a kanyarfény, 4 elektromos ablak, kormánypozíció kijelző, kétzónás klíma, bőrkormány és váltógomb, fúthető ülés és kormány, stb.
Sajnos azt nem tudni 2018-ban mikor jön. Remélem idén ősszel bemutatják és jövő tavasszal érkezik. Amúgy a neten már találni ilyen-olyan képet róla. Ahogy elnézem az új i30 árát gondolom a Ceed is érezhetően drágább lesz. Úgy tudom jön majd az 1.4 T-GDI ide is és innentől fogva megszűnik az 1.6 GDI. A kifutó modell viszont érdekes lehet majd bizonyára lesznek akciók mert most dízelt és DCT váltósat vennék az 1.6 GDI helyett.
Amúgy nemrégiben vezettem egy facelift-es szintén 1.6-os Ceed-et (az enyém még fc előtti). A kormányzás sokkal másabb, könnyebb minden állásban de pontosabb, direktebb is. Nem túlzok nagyot talán ha azt mondom, hogy az újat nem nehezebb sport módban tekerni mint az enyémet komfortban. Futómű is másabbnak tűnt kissé én komfortosabbnak éreztem (ez az autó mondjuk SW volt).
14 e kmnél hengerfej tömítést kellett cserélni olajszivargas miatt, a garancia letelte utan 3 honappal magasnyomasu szivattyu csere 90e kmnél!!! Vw caddy, es nem volt bántva... Rendszeres szerviz stb...
Nem tudok vegigolvasni 20k hozzaszolast, de nagyon nagy panaszkodast nem latok sehol.
Mit tudni a jövő évi ceedről? Most jön a stonic is, a rio alapjain!