Hogy ezt hogyan akarja kompresszió méréssel(?) kideríteni, azt inkább ne feszegessük...
Nyilván mikor odavan a HF tömítés, akkor összeborul minden mindennel, víz az olajba, olajos a víz, ömlik a gőz a kipufogóból, buborékol a kiegyenlítő, de a kartergázból lecsapódott víz és olajpára miatt egy kis trutyi a kartergázcsőben, az a legtöbb motornál simán normális.
Még amelyik buborékol, és belefúj a vízbe, ott sem mérhető ki a kompresszió vesztés, mert az nem a pár pár bar sűrítési végnyomáson, hanem a többszáz bar égési végnyomáson fújja át a tömítést. Amelyik motor (fej vagy tömítés) annyira odavan, hogy már kompresszió is alig van egy hengerben, ott számos komoly tünet van, pl három hengerezés, ömlő minden mindenhova, +egyebek.
Max annyi értelme van ennek a "mérésnek" a gyertyákat kiszedve néha tippelhető, ha kicsit fejes már a motor, a gyertyán rajta maradnak a nyomai, ha egyébként jó állapotú, csak eszi a vizet egy kicsit valamelyik henger.
Az utastér ventilátor kiszedése közben a szőnyeg nedvességére lettem figyelmes. Utána olvastam és fűtő radiátor bejövő vízcsőnél találtam csöpögést, nem volt alul és felül rögzítő csavar csak középen. Ellenőriztem a kiegyenlítő tartályt, de nem láttam benn folyadékot. Csavarral összehúztam, feltöltöttem kb. 8-9 dl vízzel. A légtelenítéshez le kellett venni a levegő szűrő házat és hozzá a karter csövet, amibe viszont sárga habot találtam. Az olaj beöntő sapka peremén is van egy kevés ebből sárga habszerű anyagból. Ma mentem vele 30 km-t, teszteltem a fűtést, eddig nem csöpög és víz most nem fogyott belőle. Hétfőn megyek egy szervízbe kompresszió mérésre, ott előzetesen azt mondták, hogy mivel naponta kevés kilométert használom 3-5 km, be se tud melegedni, így lehet, hogy pára kicsapódás okozza, de mérés után tudnak bármi konkrétat mondani. Gondolom simán lehet hengerfej tömítés vagy még rosszabb, igaz? Mit nézessek meg, mire kell odafigyelni? Szerintetek mi válthatta ki a hab képződését?
Segítségeteket kérném. Nem tudok valamiért bejelentkezni a peugeot service box honlapra hogy megnézzem egy 206 os adatait amit nem rég vettem és olajat és szűrőket szeretnék cserélni. De 2 méretű olajszűrő betét létezik hozzá azt mondják a boltban . Szétszerelés előt meg szeretném tudni hogy mejiket vegyem. Ezért kellene a gyári számja a szűrőnek ami a honlapon van. Valakinek közületek van e valami infója?
Van egy 2003-as 307 2.0 HDI 90le break. Van egy hiba. Ami nem mindig áll fenn de általában igen. Ha gázpedállal gyorsítok nincs meg a max teljesítmény. Viszont tempomattal sokkal jobban megy. Néha olyan érzés mintha a gázpedál egy bizonyos állásánál hiába nyomom lejjebb nem adna több gázt egy bizonyos szintnél. Tempomattal viszont mindig ugyanolyan jól megy. Diagnosztika nem dob hibát. Tudnátok segíteni mi lehet a gond? Volt már ilyen valakinek?
Nemrég szereztem olcson,jo állapotban szaladgálósnak....Elég sok elektronikai problémája volt , amit lassan leküzdöttem, megy semmi gond vele,azonban van 2 kicsit bosszantó hibája:
Az egyik nincs műszerfal háttérvilágítás,pedig a műszerfalat szétszedtem és minden izzót egytől egyik kicseréltem.....
A másik: néha a sebességmérő nem mutat semmit,vagy 30km/h nál nem jön lentebb......ez 3-4 gyújtáselvétel-ujraindítás során rendbe jön és napokig nem csinálja.....Engem a műszerfal világítás zavar de nagyon....Ötlet valakinek?
Nos hát több féle módon,pl steklámpának a gép alatt, próbalámpának, világításnak akkuról a sufniban,szivargyújtóról éjszakai világításnak pl horgászatnál....... stb,stb.A kereskedők...... nem szeretik a papír munkát.Tisztelet a kivételnek és szó nélkül cserélik a cuccot. :D:D:D Ez nem csak az izzóra.....
A napokban jártam így egy nyomcsapággyal 17 E volt a kpl szettben a nagyhoz.Szétnyomta a kpl villa -((
Na ennek aztán vannak következményei egy 400 kg -os váltóval.......,szívás,munka,idő, nem kis mani a kiesés.
Nos a gariról még annyit,hogy kaptam másikat majdnem ajándékba,csakhogy ami közben volt az a méreg.
Sziasztok van 307-es sw kombi 2000 benzin 2005-ös az lenne a kérdésem ,hogy a panoráma rolóhoz hol tudnék alkatrészt venni eltörtek a műanyagok amik a sinben csúsznak.
Köszönöm a leírást megtaláltam club honlapján és nekiálltam az utcán a ventilátor kiszerelésnek s majd jövő héten veszek egy újat. Nem lenne gond, csak nekem sehogysem akar kimozdulni a helyéről a ventilátor, mi tarja a helyén? Megnéztem több videót, mindenhol csak fogják és kiveszik..., én nekifeszültem és megmoccantani sem tudom. Se fület nem tudtam kitapogatni se csavart nem látok, tudnátok segíteni, hogy jön ki a helyéről?
Köszönöm a tippet! Elhúzodik a dolog, mert rövid távokat megyek az autóval és nem használom sokat.
Elmentem klímáshoz tavaly nyáron és feltöltötték, mert hiányzott egy kicsi gáz. Viszont a feltöltés nem oldotta meg a problémát nyáron meg volt a hiba, de szeptember után nem jelentkezett és csak másfél hete a meleg beköszöntével jött elő megint. Viszont most már 20 pár foknál is csinálta és nem csak a bekapcsolt klímánál, hanem szimplán a normál ventilálásnál is. Télen nagyon hidegben, amikor bekapcsoltam pár percig elég zajos volt a ventilátor, úgyhogy szerintem nem árt kicserélni. Nézegettem az itthon beszerezhető ventilátorokat a Bárdinál a Hq ventilátorról van tapasztalat? A külföld, most nem tudom mennyire problémás...
Láttam a videót, hogy le kell bontani a a kormány alatti kapcsoló táblát, gondolom le kell venni a akku sarut is, vissza rakásnál pl. a rádió kér kódot?
Az utcán nagyon nem akarok neki állni, ha esetleg lenne olyan a fórumon, aki szerelőként Budapesten bevállalná a cserét, akkor nyugodtan küldjön privátot, megbeszéljük.
"Boldog" új tulajdonosa lettem egy 307 kombinak. Első francia autóm, ezért kérlek nézzétek el nekem ha sületlenségeket kérdezek. Igyekszem kiismerni, megtanulni.
Keresek a gólyalábhoz alsó rögzítő csavart, vagy a kódját.( kettő van belőle egymás alatt) 307 Break 2004 1.4.