Keresés

Részletes keresés

halkergető Creative Commons License 2015.03.27 0 0 24504

Üdv. a T. Kartácsaknak!

 

Van egy Robix Robi-66 S40 rotakapám, Briggs Sprint 375 motorral. (Minden feliratot ide írtam, ami a gépen szemmel jól láthatóan elolvasható volt.)

Több, mint 10 éve megvan, de nem hiszem, hogy van benne 30 üzemóra.

 

Elég kemény, kötött a háznál lévő talaj, az idő meg egy kissé eljárt fölöttem, és a nejem konyhakertjének felásását csak nagy kínkeservvel tudnám megcsinálni. (Napszámost sem tudok találni erre a munkára!) Nem nagy a konyhakert kb. 70-80 nm.

Gondoltam, veszek egy pár körmös kereket, meg egy kis ekét a kapagéphez, és azzal feltúrom a konyhakertet, olyanra-amilyenre, aztán majd végigrotálom.

 

Kérném tisztelettel a szakvéleményeteket, ez a gép elbírja húzni a kapagépekhez készített kisekét?

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

Üdv.!

hk

 

 

vondra Creative Commons License 2015.03.27 0 0 24503

Üdv!

Tud valaki valami elérhetőséget / oldalt bármit ahonnan briggs 3.5 és 375 sprint javítási útmutatókat lehet leszedni. Robbantott ábrás rajzokkal alkatrészekről ilyesmire gondolok.

Előre is köszönöm

gyusy Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24502

Sziasztok.

Motor belsőt mosó -orsó olajnak hívják.

Én ezzel szoktam pucolni,de olcsó motor olajba egy kevés brigéció-1-2 percnyi járatás és kiönt,utána tiszta olaj az olcsóból és a kis kert kapálása után csere jó minőségűre!! Go ámen

kavicsos64 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24501

Az nem sokáig fogja hígítani ugyan is ha bent marad valamennyi a melegtől elpárolog belőle ! Egyébként én már régen ilyet használok még nem okozott soha se problémát !

Előzmény: gombászok (24492)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24500

Az AGIP olajakból lehet választani nyugodtan van olyan jó mint bármelyik más olaj és a hőt birja ,nehezen ég meg ! Mellesleg megjegyzem a kapálógépeken általában 25 óra az olaj élet tartama mert csak kis menyiség van bennük !

Előzmény: ronkovik (24485)
eddie12 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24499

Tisztelt Fórumtársak! Robi 66 S40 kapa használati útmutatót keresek,esetleg valakinek volna elektronikus formában,megköszönném!

Reizerkrisz Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24498

Pont ma voltam náluk és bepillnatást nyertem a raktárba is hát van alkatrész dögivel :-)

Előzmény: Anti92 (24495)
Reizerkrisz Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24497

hello

Erre gondolsz? http://rotaciotata.hu/hu/terra-vari/399-terra-hosszu-huvely.html

vagy ami a kerék belsejében hajtja a racsnit?

Szerintem azt is kapsz náluk annak ellenére, hogy nincs fent az oldalon.Beszéltem náluk egy ürgével azt mondta minden van ha nincs megrendelik a cégtől.

Előzmény: Anti92 (24495)
akalman Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24496

Szia!

 

Érdeklődd meg egy autószervizben, hogy hol javíttatják a lökhárítókat.

Nem tudom, hol laksz, de Várpalotán tudok egy szakit, az enyémet is ő csinálta pihenés képen, a sok törött lökhárító mellett.

 

Előzmény: hegizoli 307 SW (24302)
Anti92 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24495

Sziasztok kérném valaki tanácsát hol kapható vagy kinek van t20 hajtóműhöz az a két kis vasdarab ami meghajtja a kereket.A szakkifejezést nem tudom mi a neve de gondolom így azért be azonosítható.Megköszönném a segítséget mert rég óta keresek de nem kaptam választ .Talán itt valaki tud segíteni.

Chevy01 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24494

Ezzel tökéletesen egyetértek! Majdnem le írtam ezt én is csak már nem akartam annyira okoskodónak "kukacoskodónak" tűnni!

 

A jó minőségű főleg szintetikus félszintetikus  és időben lecserélt olajok után nem szükséges mosogatni, mert nem hagynak maguk után szinte semmilyen lerakódást!(szeméyles tapasztalatból mondom)  Üzemmelegen kell lecserélni és kész, valamennyi úgyis marad benne.

A kapagépnek meg nagyon is jót tesz a drágább jobb minőségű olaj mint az amit előírnak! 

Az előírásokról csak annyit hogy vannak autók aminél 20-30 000 km-enkénti olajcsereperiódulst írnak elő! Ne magyarázza meg nekem semmilyen mérnök hogy ez jót tesz a motornak akár milyen csúcsszuper olaj.   Még akkor sem ha hosszú távon használják a gépet ekkor ugyanis nem szennyeződik annyira az olaj mintha állandóan hidegindítgatjuk a motort és városban nyüstöljük.

Még egy előírás amit baromságnak tartok:   élettertam feltöltésű váltó..  igen ha rövid életűre tervezzük akkor esetleg!

Max 15000km, de az is akkor ha hosszabb távokon fut a motor! 

 

Ok mostmár tényleg ennyi!  Kövessük az előírásokat!

 

Előzmény: gombászok (24492)
gombászok Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24493

Nézem ezeket a szakértői vitákat az olajokról. Hm.

Én maradok a bevált, négyütemű, léghűtéses motorokhoz gyártott speciális olajnál, úgy nevezett "garden" olajok. Ezek erre vannak kifejlesztve.

Van belőlük többféle árszintű, 0,6 literes 800-1500 Ft.

Bármelyik szintetikus olaj is ilyen áron van, vagy több, és lehet, hogy nem tesz jót a kapagépnek.

Érdemes kockáztatni??

gombászok Creative Commons License 2015.03.26 0 0 24492

Azért a gázolajos öblítéssel vigyázzon, aki megfogadja a tanácsot: ha marad benne, hígítja és rontja az új olaj tulajdonságait! Nem könnyű teljesen eltávolítani.

Valamikor létezett motormosó olaj, az olcsó világban(Lada), nem tudom van-e még. Ezzel meg is lehetne pár percig járatni a motort, hogy mindent kitisztítson. A legolcsóbb bármilyen olaj inkább, mint a gázolaj, az a fél liter nem lehet olyan sok, hogy kockáztassunk.

Előzmény: kavicsos64 (24484)
Chevy01 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24491

Igazad van, ezt én is tudom, csak akkor azt nem értem hogy miért 30-ast írnak elő, az ugye a melegoldali viszkozitás ami 100 fokra van megadva hogy mennyi.  Olajokról szóló cikkekben benne vannak az értékek, most lényegtelen a pontos adat.

Na most, minél magasabb ez a szám annál sűrűbb az olaj az adott hőmérsékleten pl 100C-on, annál jobb a hőtűrőképessége.

 

Pl egy 10W-60 as  olaj még jobb kenőképességgel rendelkezik nagy hőmérsékleten  ( nem hígul föl annyira)  mint mondjuk egy 10W-40-es.  

A 30-as olaj pedig  jobban felhígul ugyanazon a magas hőmérsékleten mint pl a 40-es, mégis 30-ast írnak elő...a forróbb léghűtéses motorba amibe ráadásul az olaj mennyisége is kevés (0,6l?) 

 

Egyébként a 40-es és a 30-as melegoldali viszkozitás értéke csak minimálisan tér el.

 

 

Előzmény: ronkovik (24485)
usersss Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24490

Azért egy jó minőségű motorolaj (pl. 5W-30 syn) csak nem veszíti el viszkozitását, tulajdonságait akár 150 fokon...? Sokkal nagyobb pillanatnyi hőt is el kell viselnie mondjuk egy turbós benzinmotornál 6000-es fordulaton szerintem. Ott kell nagyon a kenés, a kapagép 2-3000-et ha forog.

 

Amúgy nekem nem nagy a terület, amit kapagépezni kell, és szoktam pihentetni is. Nem kistraktorként üzemel 20km-en Lada kerekekkel 3 mázsa krumplival :-)

Előzmény: ronkovik (24485)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24489

Valaki nem tudja mi történt az M-Forgnál? Nagyon elszálltak az árak eddig ez volt a legolcsóbb hely mikor én vettem a felezőt 18 00 volt most meg ugyanitt 27 000.

usersss Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24488

Ez a "gázolajjal kimosás" jó ötlet, sikerült lecserélni az olajat. Tényleg egyszerű volt!

 

 

Előzmény: kavicsos64 (24484)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24487

Értem közben suliban is utána jártam meg is mutatták hogy hogy kell van bent két lehajtás azon megmutatták hogy kell valószínűleg "holtszezonban" cserélem le.

Előzmény: studiod1 (24472)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24486




Sziasztok! Ma alakítottam kicsit a gépen a "sárvédőt" 90 centisre növeltem így szépen simítja a földet ahogy írták többen úgy rotáltam hogy a csoroszlya nyoma ne látszódjon az utolsó gépre a főgépész úr is rákerült! A széle azért olyan szar mert a balesetveszély miatt csak fogóval visszahajtogattam.

ronkovik Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24485

A motorolajokkal csak óvatosan... az autókban használt olaj üzemi hőmérséklete 95- 105 ckörnyékén van, a léghűtéses motorok üzemi hőmérséklete magasabb is lehet, ezt már nem biztos, hogy megfelelően tűri az autóban használatos motorolaj. Ha lehet akkor mindent a gyári előírásnak megfelelően.

 

Előzmény: Chevy01 (24480)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24484

Ki kell önteni ,már nem sok olyan motor van amin leeresztő található ! A kiöntés után érdemes meg öblíteni gázolajjal ,nem kell járatni, csak úgy meg lötyögteted és aszt is kiöntöd egy kicsit jobbra balra billegtetve hogy jól ki folyjon

Előzmény: usersss (24470)
bpityu62 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24483

Üdv mindenkinek.Érdekel valakit ez a épeken látható ,állítható kapa rotációhoz?

usersss Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24482

Köszönöm a választ! Akkor úgy kell olajat cserélni, mint a fűnyírón, ott is a nívón kell kiönteni...

 

Üdv

Előzmény: Chevy01 (24480)
Chevy01 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24481

 Szia!

Rk-02-est venném, habár a motorral még nem volt dolgom, nem lehet az se rossz és ha 190cm-s az valószínű "bitang erős".

A hajtáslánc meg megfelelő olajjal feltöltve szinte elnyűhetetlen. Egyszerű javítani alkatrész meg van hozzá bőven használt is új is. 

Hogy melyik hajtás a jobb azt nem tudom (mindkettő), a láncosnak keskenyebb a háza úgy tudom, meg jobb a hatásfoka ( de ez itt nem annyira számít)

Én RK-02-est venném az alkatrészellátottság és ezek beszerezhetősége és árai miatt is. Meg erre nagyon sok féle motort rá lehet tenni, nekünk pl HONDA GCV 160-as van rajta 5,5 lovas, nem is kell jobb.  6 kapával is kényelmesen viszi, és már jóideje bírja a hajtáslánc is. Nagyon könnyen kezelhető, nem fárad el vele az ember.  De ez csak az én véleményem...  

Előzmény: daymond1 (24476)
Chevy01 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24480

Szia!  ha nincs külön  leeresztő ( a motor alatt sem, de ehhez le kell venni a motort, mert a régebbi Briggs-eknél van egy a motor alján amibe négyzet alakú kulcs passzol, az a leeresztő.    3/4-es krovaszár vége pont passzol is bele)  na szóval ha ez nincs  akkor leszerelve a motort a beöntő (Nívó) csövén keresztül kell kiönteni, persze meleg motornál.  Ha nincs a leeresztőhöz kulcs akkor is ez a járható út.

 

Ami az olajat illeti simán bele tenném a 10W-40-es castrolt, de még az 5W-40 talán még jobb..,  ha autóba megfelel (sőt tökéletes választás) akkor nehogy ne legyen már jó egy ilyn motorba...

10W-30 ast szoktak egyébként előírni hozzá.

A hajtásban is érdemes cserélni, de oda hajtóműolaj kell  75W-90,  80W-90

 

 

 

Előzmény: usersss (24477)
Mutual Friend Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24479

Lehet hogy ez már a nagytestvér ? :)

Előzmény: daymond1 (24476)
Mutual Friend Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24478

Az oleonak van egy nagytestvére. Kicsit drágább de ha ez a tipus lesz akkor inkább azt vedd meg.

Előzmény: daymond1 (24476)
usersss Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24477

Senki nem ismeri ezt a régi jó kis gépet? :-)

 

 

"Üdv!

 

Tudna valaki segíteni, hogy tudnék olajat cserélni RK-02 (briggs quantum xm 40) kapagépben?

 

Olajleeresztő csavart nem látok sehol...

 

Továbbá, 10W-40 Castrol Magnatec autós motorolaj mehet bele a gyári SAE-30 helyett? Vagy inkább valami 5W-30 olaj?

 

Köszönöm"

Előzmény: usersss (24470)
daymond1 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24476

Kedves rota mágusok.

 

Rota vásárlása előtt állok és szeretném kikérni a véleményeteket.

Tudom sokat beszélgettetek róla az eddigi leírások alapján, DE nekem volt egy 1 éves rotám, ami nem vált be és most lehetőségem van lecserélni.

A választás vagy egy RK-02-es 675-ös Briggs motorral szerelt rotára, vagy pedig egy Oleo mac MH197 RK típusú rotára esne.

Kérdésem a következő.Bármit tudtok a 2 fajta gépről írjátok meg, illetve mennyire lehet megbízni a 2 gépben, illetve jobb e a lánchajtásos rota mint a csigahajtásos.Nincs már bizodalmam a roták világában, szóval ezért kérném írjátok le véleményeteket, e két rotával kapcsolatban.Felhasználási terület 1-2 hektár szőlő, házi kert.

 

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv. mindenkinek.

studiod1 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 24475

Igen főleg ha nincs fenn a védőburkolat, sajnálom de a sját hsz-ben hülyeséget írtam a csigatengely felső csapágyat nem lehet kihúzni, fáradt voltam és az eddig megfordult kf hajtómű variáciok közül csak egynél lehetett. Még egyszer bocs mindenkitől.

Előzmény: Kis Kolléga (24474)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!