Keresés

Részletes keresés

95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.02.03 -7 3 484256

Erről az RS01 beszerzésről miért nem tud a tisztelt Fórumközösség leszakadni? Jópárszor le lett írva, hogy

 

(i) az RS1 semmivel sem igényel kevesebb karbantartást mint a (tőlünk nyugatabbra egyébként messze a legjobb üzemkészséggel bíró) Desiro

(ii) az RS1 esetén jópár, komoly tűzeset fordult már elő, így (i) és (ii) együttesen előrevetíti, hogy ezek itthon valószínűleg még a Desirok üzemkészségét sem tudnák hozni 2-3 év elteltével

(iii) a motrokocsiban kb. akkora teljesítmény, akkora fogyasztással van, mint a Desiroban (ergó, a Bz-nél nagyságrendekkel többe kerül ezek üzemeltetése, a jobb gyorsulás meg a hazai pályaállapotok mellett kb. lényegtelen)

(iv) jónéhány, az elmúlt évben eladott RS1-ben sem budi, sem klíma nincs

(v) jelen karbantartási gyakorlat mellett csak jeleleg is szűkös erőforrások széttöredezését okozná az, ha még egy típus bekerülne a rendszerbe, főleg, ha ezzel is komoly gondok vannak, illetve igen sok törődést igényelnek

 

(vi) bár sokan Stadler RS1-ként ismerik (nyilván a Flirtek miatt nem tudják az ilyenek elengedni ezt az RS1 beszerzést), a sorozat nem Stadler fejlesztés, az AdTranz - Bombardier házasság után került a Stadlerhez. 

 

Előzmény: Törölt nick (484251)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.03 -2 0 484255

Afb be volt kapcsolva, csak nem bírta tartani a fékgörbét, előfordul L1 és L2 esetén is.

 

Hogy használjátok az afb-t, milyen beállítással? Csak villanyfék?

 

Nem vészfék volt, mert nem ürítette le a fővezetéket, “csak” 3,2 barra csökkentette

 

Annyira is akarta, vagy a rendelkezésre álló idő alatt ennyire sikerült neki?

A kényszerfék nem feltétlenül megállásig fékez, csak amíg a "dolgok a helyükre nem kerülnek". PZB/LZB is ezt csinálja pl. a kívántbsebesség túllépése esetén. Csak addig csapol bele, ameddig kell, attól ez még nem egy kontrollált üzemi fékezés.

Előzmény: GaGe (484254)
GaGe Creative Commons License 2024.02.03 -1 1 484254

Afb be volt kapcsolva, csak nem bírta tartani a fékgörbét, előfordul L1 és L2 esetén is. Nem vészfék volt, mert nem ürítette le a fővezetéket, “csak” 3,2 barra csökkentette, aztán ahogy kapta az új menetengedélyt a jelzőnél, úgy oldott is és el is kezdett visszagyorsulni, nem nyúltam hozzá, afb gyorsított vissza. Igen, E2.01 BL3 Vectron. 

Előzmény: segélyvonókészülék (484253)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.03 -2 0 484253

Köszi, meg azt is, hogy írtad, mert nem csekkolom rendszeresen.

Szóval amire te azt írtad, üzemi fék, azt mi kényszerféknek nevezzük, a piros fékes ikonnal.

Nem látszik a fővezetéknyomás, de a lassulásból ítélve nem kicsit csapolt bele.

A múltkor balízhiba miatt volt két etcs üzemi fékem egymás után, azok egy "közepesen intenzív" (nem tudom pontosan megmondani, mert az motorvonattal történt, és ott alapvetően nem a fővezetéknyomással, hanem az üzemi fékkel, ti. ED-vel kombinált direkt EP-vel valósítja ezt meg), saccra kábé 0.7m/s² körüli lassulást állítottak elő.

 

Egy BL3 vektron lehet a videón, és kint van az afb (vagy tempomat?) pötty, az sem működik még együtt az etcs-vel? Mert a mieink BL2-esek csak a nemzetiben tudják ezt egyelőre.

Előzmény: GaGe (484249)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.02 -2 1 484252

Nem verték nagydobra:

 

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/dokumentumok/2023-2033-evi-vasuti-szemelyszallitasi-kozszolgaltatasi-szerzodes-es

 

 

2023-2033. évi Vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződés és mellékletei

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.02 -2 0 484251
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.02.02 -2 0 484250

Amúgy a videon főszereplő kollega aki  nyilatkozik és a többi fiatal köztük egy hölgy több mint egy éve ezzel foglalkozik. A csapat technikailag, gazdaságilag, szóval minden téren ismerik a digitális biztbert. Tehát a projektes, közgazdászon felül műszaki csapat is van mögötte. Ez alapján lettek megírva Lastenheft, Leistungsbeschreibung.  Elnézést, de ezeknek nem tudok  jó nevet adni.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uGX2ivT34t4

Előzmény: aruzsi (484246)
GaGe Creative Commons License 2024.02.02 -1 0 484249

Off

 

még a jó múltkor ment mail az itt megadott címedre, megkaptad?

Előzmény: segélyvonókészülék (484248)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.02 -3 1 484248

Valamely változó jelenségnek, vagy fizikai mennyiségnek diszkrét (nem folytonos), megszámlálhatóan felaprózott, s így számokkal meghatározható, felírható értékeinek halmaza.

Előzmény: aruzsi (484246)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.02.02 -2 0 484247

Neked röviden: minden kapcsolat IP alapú és Eulynx csatlakozási felületes minden hozzá kapcsolt komponens.
Illetve kapacitásilag többet tud mint egy elektronikus

Előzmény: aruzsi (484246)
aruzsi Creative Commons License 2024.02.02 -1 0 484246

Mit értünk digitális alatt?

Előzmény: oldmumus_v.2 (484236)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.02.02 -4 0 484245

Szó sincs ilyen elvárásról ha Ő közgazdász (bár nem  ismerek a szakmai dolgait), bizonyos alap nem gazdasági dolgokat azért tud. De mégis ha közgazdász és ebben a területben dolgozik akkor is vannak/kellenek lennie alap ismerteknek.

Ha nincs akkor összeül azokkal a szakemberekkel és úgy hoz releváns döntéseket és esetleg nyilatkozik. Nyilatkozata alapján nem ma kezdte tevékenységét a közlekedési szektorban.
Nálunk legalábbis az ASSET csapat a beszerzéssel és többivel együtt dolgozik.

 

Más területtel érvelve:

Ha pl. autó beszerzésről van szó ahol fontos a megfelelő hideg és meleg hőmérséklet előállítása akkor a megrendelést kiválasztó gazdasági szakember alapjaiban tudja mi a különbség és hagyományos és egy digitális klíma között pl.

Előzmény: H_CS (484244)
H_CS Creative Commons License 2024.02.02 -2 1 484244

Egy közgazdásztól ne várjuk el, hogy olyan szinten értsen a biztberhez, mint egy blokkmester, vagy egy tervező.

Előzmény: oldmumus_v.2 (484236)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.02.02 -1 0 484243

Valószínűleg a CRS T448.P-152-es Kocúrja.

Előzmény: BlackStar (484234)
nememlexemki Creative Commons License 2024.02.02 -1 1 484242

nem értem, amit nem ismer tökéletesen, és nem is néz utána, miért ír róla

 

hétvégén éjjel van vonat óránként érd-felsőn át fehérvárra,

volán is jár 2x éjszaka 1 h és 2 h után körjáratban etele-diósd-érd aut.áll-bem-etele útvonalon

 

 

egyébként ugyanazok a problémák mint máshol, akár a fővárosban is

 

 

 

Előzmény: H_CS (484226)
HBweb hu Creative Commons License 2024.02.01 -1 1 484241

Valószínűleg a Continental Railway Solution 119-es, vagy 152-es (bérelt) kocúrját láthattad. (Tudomásom szerint) nincs magyar pályaszámot viselő kocúr, így forgalomban magyar sorozatszáma sincs (lehet, hogy a hatóság kitalálta már, de alkalmazni még nem kellett). 

A hazánkban praktizáló kocúrok cseh és szlovák pályaszámokkal futnak, a fenti kettő pedig még az 51-es országkódot hordja, azaz a lengyelt. 

 

http://hbweb.hu/fg/fg020928/kepek/crs-t448p-119kelfc2206c.JPG

http://hbweb.hu/fg/fg020928/kepek/crs-t448p-152klf2206a.JPG

 

Előzmény: BlackStar (484238)
scsabi Creative Commons License 2024.02.01 -1 1 484240

A T448p a ČKD T448.0 (később 740) csehszlovák sorozatszámú mozdony Lengyelországban használt iparvasúti változata volt.

Előzmény: BlackStar (484238)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.01 -2 0 484239

A Kocúrok több,mint 15 éve.

Előzmény: BlackStar (484238)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.01 -1 1 484238

Köszönöm, simán lehet, ilyen volt.
Mióta járnak ezek nálunk? (bocsánat a kretén kérdésért, sokáig külföldön éltem, már az mozdonysorozatok új nevei meg a Flirt-ök léte is megszokhatatlan újdonság számomra :-o )

Előzmény: HBweb hu (484235)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.01 -1 1 484237

Az amire kicsivel kevesebbért felszerelik,mint a 630-asokon lecserélték volna.

 

 

Az a 35 db jármű amire kiírják beszerezést.

 

 

A közszolgáltatási feladatokhoz az 1-es vonalon bőven elég a 15+4 mozdony.

Előzmény: GaGe (484233)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.02.01 -4 0 484236

Múltról, jövőről, MÁV-ról és Budapestről - Átlátszó

Hosszú podcast-interjút adtam (Dávid Vitézy) az Átlátszónak. A múltról, jövőről, MÁV-ról és Budapestről Hont András és Segesvári Csaba kérdezett.

https://www.youtube.com/watch?v=_xP80Dv-Evc&t=2392s

 

A beszélgetés alatt többször elhangzik a digitális biztber. Biztos van ilyen a magyar vasútnál? Nincs összekeverés véletlen az elektronikussal? DB, SBB üzemelteti már, az ÖBB-nél most van pályázatbontási szakaszban

HBweb hu Creative Commons License 2024.02.01 -1 0 484235

Közönséges kocúr, a P pedig a lengyel előéletre utal.

Előzmény: BlackStar (484234)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.01 -1 0 484234

Ma délután láttam a 100-as vonalon Zuglónál egy általam ismeretlen mozdonyt, amire mintha T?44?P lett volna írva, küllemre talán a M41.2001-re emlékeztetett, piros/bordó/narancs árnyalatú volt...  mi lehetett az? 

GaGe Creative Commons License 2024.02.01 -1 0 484233

És ugyan az egyes vonali L1 elkészülte után mi fog 120 felett közlekedni? Mert tudtommal a 15 Akiemtől bérelt ES64U2 kivételével nincs a start kötelékében ETCS képes vontatójármű, és a Gysevnek is összesen 4 Vectronja alkalmas itthon ETCS-ben közlekedni, 2db 471 és 2db 193.

Előzmény: 1047 005-2 (484216)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.01 -2 0 484232

Szerintem megvan az oka annak, hogy miért hallgatnak a januárra ígért felülvizsgálatról. Semmivel sem lett jobb a helyzet tavaly augusztus óta, sőt...

Az izraeli IC3-asok kapcsán volt arról szó, hogy előtte RS1-es motorkocsikat szemeltek ki, de természetesen azokról is sikerült lecsúszni. Lízingelés egyébként nem jöhet szóba, mint az AKIEM gépek esetében?

 

Előzmény: Üzemszünet (484229)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.02.01 -2 0 484231

A német vasút tett közzé néhány napja egy álláshirdetést, amiben DOS-hoz és Windows 3.11-hez értő rendszermérnököt keresnek.
Őszintén érdekelne, hogy milyen friss driver van DOS-hoz, de ha ettől a résztől eltekintünk, a Sibas (SIemens Bahn Automatisierungs System) is 1983-tól indult technika, ezek szerint még mindig használatban.


https://futurezone.at/digital-life/bahn-sucht-administrator-fuer-windows-311-erlangen-stellenausschreibung-zug-anzeigen/402758851

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.01 -2 2 484230

Igen, az nekem is feltűnt.

Szóval vajdarabokat adnak hozzá? :D

Előzmény: schlumberger (484228)
Üzemszünet Creative Commons License 2024.02.01 -1 1 484229

Magyarul 2 évig tuti nem lesz még használt sem.

Ez sajnos akkor azt is jelentheti, még pár vonalon "módváltással"  kell majd megoldani a járműhiányt addig.

Előzmény: Törölt nick (484227)
schlumberger Creative Commons License 2024.02.01 -1 1 484228

montírozza...

Előzmény: Törölt nick (484227)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.01 -3 0 484227

Ez a válaszlevél érkezett ma a minisztériumtól:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!