Erről az RS01 beszerzésről miért nem tud a tisztelt Fórumközösség leszakadni? Jópárszor le lett írva, hogy
(i) az RS1 semmivel sem igényel kevesebb karbantartást mint a (tőlünk nyugatabbra egyébként messze a legjobb üzemkészséggel bíró) Desiro
(ii) az RS1 esetén jópár, komoly tűzeset fordult már elő, így (i) és (ii) együttesen előrevetíti, hogy ezek itthon valószínűleg még a Desirok üzemkészségét sem tudnák hozni 2-3 év elteltével
(iii) a motrokocsiban kb. akkora teljesítmény, akkora fogyasztással van, mint a Desiroban (ergó, a Bz-nél nagyságrendekkel többe kerül ezek üzemeltetése, a jobb gyorsulás meg a hazai pályaállapotok mellett kb. lényegtelen)
(iv) jónéhány, az elmúlt évben eladott RS1-ben sem budi, sem klíma nincs
(v) jelen karbantartási gyakorlat mellett csak jeleleg is szűkös erőforrások széttöredezését okozná az, ha még egy típus bekerülne a rendszerbe, főleg, ha ezzel is komoly gondok vannak, illetve igen sok törődést igényelnek
(vi) bár sokan Stadler RS1-ként ismerik (nyilván a Flirtek miatt nem tudják az ilyenek elengedni ezt az RS1 beszerzést), a sorozat nem Stadler fejlesztés, az AdTranz - Bombardier házasság után került a Stadlerhez.
Afb be volt kapcsolva, csak nem bírta tartani a fékgörbét, előfordul L1 és L2 esetén is.
Hogy használjátok az afb-t, milyen beállítással? Csak villanyfék?
Nem vészfék volt, mert nem ürítette le a fővezetéket, csak 3,2 barra csökkentette
Annyira is akarta, vagy a rendelkezésre álló idő alatt ennyire sikerült neki?
A kényszerfék nem feltétlenül megállásig fékez, csak amíg a "dolgok a helyükre nem kerülnek". PZB/LZB is ezt csinálja pl. a kívántbsebesség túllépése esetén. Csak addig csapol bele, ameddig kell, attól ez még nem egy kontrollált üzemi fékezés.
Afb be volt kapcsolva, csak nem bírta tartani a fékgörbét, előfordul L1 és L2 esetén is. Nem vészfék volt, mert nem ürítette le a fővezetéket, csak 3,2 barra csökkentette, aztán ahogy kapta az új menetengedélyt a jelzőnél, úgy oldott is és el is kezdett visszagyorsulni, nem nyúltam hozzá, afb gyorsított vissza. Igen, E2.01 BL3 Vectron.
Köszi, meg azt is, hogy írtad, mert nem csekkolom rendszeresen.
Szóval amire te azt írtad, üzemi fék, azt mi kényszerféknek nevezzük, a piros fékes ikonnal.
Nem látszik a fővezetéknyomás, de a lassulásból ítélve nem kicsit csapolt bele.
A múltkor balízhiba miatt volt két etcs üzemi fékem egymás után, azok egy "közepesen intenzív" (nem tudom pontosan megmondani, mert az motorvonattal történt, és ott alapvetően nem a fővezetéknyomással, hanem az üzemi fékkel, ti. ED-vel kombinált direkt EP-vel valósítja ezt meg), saccra kábé 0.7m/s² körüli lassulást állítottak elő.
Egy BL3 vektron lehet a videón, és kint van az afb (vagy tempomat?) pötty, az sem működik még együtt az etcs-vel? Mert a mieink BL2-esek csak a nemzetiben tudják ezt egyelőre.
Amúgy a videon főszereplő kollega aki nyilatkozik és a többi fiatal köztük egy hölgy több mint egy éve ezzel foglalkozik. A csapat technikailag, gazdaságilag, szóval minden téren ismerik a digitális biztbert. Tehát a projektes, közgazdászon felül műszaki csapat is van mögötte. Ez alapján lettek megírva Lastenheft, Leistungsbeschreibung. Elnézést, de ezeknek nem tudok jó nevet adni.
Valamely változó jelenségnek, vagy fizikai mennyiségnek diszkrét (nem folytonos), megszámlálhatóan felaprózott, s így számokkal meghatározható, felírható értékeinek halmaza.
Neked röviden: minden kapcsolat IP alapú és Eulynx csatlakozási felületes minden hozzá kapcsolt komponens. Illetve kapacitásilag többet tud mint egy elektronikus
Szó sincs ilyen elvárásról ha Ő közgazdász (bár nem ismerek a szakmai dolgait), bizonyos alap nem gazdasági dolgokat azért tud. De mégis ha közgazdász és ebben a területben dolgozik akkor is vannak/kellenek lennie alap ismerteknek.
Ha nincs akkor összeül azokkal a szakemberekkel és úgy hoz releváns döntéseket és esetleg nyilatkozik. Nyilatkozata alapján nem ma kezdte tevékenységét a közlekedési szektorban. Nálunk legalábbis az ASSET csapat a beszerzéssel és többivel együtt dolgozik.
Más területtel érvelve:
Ha pl. autó beszerzésről van szó ahol fontos a megfelelő hideg és meleg hőmérséklet előállítása akkor a megrendelést kiválasztó gazdasági szakember alapjaiban tudja mi a különbség és hagyományos és egy digitális klíma között pl.
Valószínűleg a Continental Railway Solution 119-es, vagy 152-es (bérelt) kocúrját láthattad. (Tudomásom szerint) nincs magyar pályaszámot viselő kocúr, így forgalomban magyar sorozatszáma sincs (lehet, hogy a hatóság kitalálta már, de alkalmazni még nem kellett).
A hazánkban praktizáló kocúrok cseh és szlovák pályaszámokkal futnak, a fenti kettő pedig még az 51-es országkódot hordja, azaz a lengyelt.
Köszönöm, simán lehet, ilyen volt. Mióta járnak ezek nálunk? (bocsánat a kretén kérdésért, sokáig külföldön éltem, már az mozdonysorozatok új nevei meg a Flirt-ök léte is megszokhatatlan újdonság számomra :-o )
A beszélgetés alatt többször elhangzik a digitális biztber. Biztos van ilyen a magyar vasútnál? Nincs összekeverés véletlen az elektronikussal? DB, SBB üzemelteti már, az ÖBB-nél most van pályázatbontási szakaszban
Ma délután láttam a 100-as vonalon Zuglónál egy általam ismeretlen mozdonyt, amire mintha T?44?P lett volna írva, küllemre talán a M41.2001-re emlékeztetett, piros/bordó/narancs árnyalatú volt... mi lehetett az?
És ugyan az egyes vonali L1 elkészülte után mi fog 120 felett közlekedni? Mert tudtommal a 15 Akiemtől bérelt ES64U2 kivételével nincs a start kötelékében ETCS képes vontatójármű, és a Gysevnek is összesen 4 Vectronja alkalmas itthon ETCS-ben közlekedni, 2db 471 és 2db 193.
Szerintem megvan az oka annak, hogy miért hallgatnak a januárra ígért felülvizsgálatról. Semmivel sem lett jobb a helyzet tavaly augusztus óta, sőt...
Az izraeli IC3-asok kapcsán volt arról szó, hogy előtte RS1-es motorkocsikat szemeltek ki, de természetesen azokról is sikerült lecsúszni. Lízingelés egyébként nem jöhet szóba, mint az AKIEM gépek esetében?
A német vasút tett közzé néhány napja egy álláshirdetést, amiben DOS-hoz és Windows 3.11-hez értő rendszermérnököt keresnek. Őszintén érdekelne, hogy milyen friss driver van DOS-hoz, de ha ettől a résztől eltekintünk, a Sibas (SIemens Bahn Automatisierungs System) is 1983-tól indult technika, ezek szerint még mindig használatban.