Te, nem tudom,fogalmam sincs miért éri meg szart gyártani de gyártják, elég nagy mennyiségben.
Hány példát hozzak?...
Szüleimnek szintén I-es Almerája van,410 ezernél kellett az első alkatrészt cserélni,egy darab termosztátot,az olajat nem eszi,még lánccsere sem volt már lassan 450 fele közeleg.
A II Almerákból van néhány amelyik eszi az olajat, azt olvasom,hogy 150-nél láncot kell cserélni és nem olyan megbízható mint a régi,....miért?....csak tippelek:összeállt 2000-ben a Renault-al és úgy néz megmutatták nekik hogy kell átbaszni a jónépet.
Haveromnak 92-es Corollája,szintén 0 komolyabb probléma,ott azért a kora miatt vízpumpa,generátor már kellett,szintén rengeteg km van benne és megbízható, az újakra több a panasz,miért?
Szomszéd francia autója: panaszkodik hogy a stab rudat 3 havonta cserélni kell mert műanyag a gömfej a végén...vicc.
Még nem is éltem mikor a híres autógyártók már ki tudja hányadik szériát dobták piacra,tehát úgy vélem kell lenni tapasztalatnak, már csak azért is mert az OTTO motor OTTO motor maradt,a benzin meg benzin. Tehát nem kozmikus sugárhajtóműre kellett átálni, hogy az újabb fejlesztésekre hivatkozzunk a jelentkező hibák miatt, egyszerűen csak tökéletesíteni kellett...volna.
Akkor most két lehetőséget látok:
1-Az új suhanc mérnök gyerekek csak papiron láttak autót,olajos a kezük még sosem volt és ebből kifolyólag tök hülyék az autógyártáshoz,tervezéshez.
2-Az élettartam tervező mérnök sok munkával és tesztekkel megtervezi, mi,hol, és mikor romoljon el.
Ha van 3. lehetőség szívesen elolvasom.
Persze ezzel nem akartam általánosítani, remélem a jövőben is lesznek megbízható autók de a jelek nem túl bíztatóak.
Gyakran tapasztalom szerelőknél, hogy azt feltételezik, minden ügyfelüknek csak az ár számít, és simán ajánlanak egészen vacak cserealkatrészeket a jó minőségű gyári, vagy gyári beszállítói alkatrész helyett, mondván, hogy azok "drágábbak."
Én nem gondolom, hogy ebben az esetben a szerelőd véleményére kellene hallgatnod.
Sajnos nem az első szerelőtől hallom ezt, hogy ha egy kicsit is nem odaillő hangja van a motornak, akkor vastagabb olajat bele. :( Sajnos az előző német tulajt is ezzel etethették, már az utóbbi 3 évben ebbe az autóba is 10W40-et használt. Most cseréltem vissza 5W30-ra.
Az üzemmeleg állapotban hallható, fordulatszámfüggő kopácsolás simán lehet a befecskendezők működési hangja is, hogy mondjak egy példát.
Inkább csak halk csettegésnek mondanám...nem komoly és lehet hogy nem is érdemes foglalkozni vele. Mivel nem volt korábban japán autóm, nem tudok mihez viszonyítani, hogy ez a hang most mennyire rendellenes. Csak alapjáraton hallani és már kisebb gázadásra is elhallgat. A befecskendezőket, mint tippet a szerelő is említette.
A jó tanács röviden: ott vásárolj, ahol kapsz áfás számlát. Ezzel nagyjából megvédted magad a hamisított termékektől. (NE vásárolj olajat vaterán, hirdetési oldalon, kínai piacon. Legyen gyanús, ha a normál piaci árbál számottevően olcsóbban hirdetnek egy terméket, például az Árgépen - az egy darab mobilszámon, gmail-es email címmel üzemelő webshopok inkább kerülendőek.)
Ezt eddig szerencsére be is tartottam... igyekeztem csak nagyobb webshopokból rendelni. :)
Az eddig olvasottak szerint, kopottabb több 100.000 Km-t ment motorba sem kell más olaj, mint amikor 20.000 volt benne.
Csak akkor kell más viszkozitás, ha nincs meg az olajnyomás és a gyár is megengedi pl. eleinte 30-as, később 40-es olaj vagy 50-es ha belefér az ajánlásba?
Az olajválasztók mégis sokszor megjegyzik, hogy 100.000 Km felett más olaj ajánlott. Miért? Fel akarják gyorsítani a motorom kopását?
A másik szlogen amit "imádok" hogy azért kell vastagabb olaj, mert már eszi az autó a vékonyabbat. :-(
A gyártói jóváírással egyetértek de vajon megállja e a helyét 2-3 száz ezer km felett is ?
Minden bizonnyal.
Egyébként meg amíg olyan világban élünk ahol van olyan szakma,hogy élettartam tervező mérnök, addig mindenki meg van vezetve.
Nincs ilyen szakma. Olyan van, hogy "mérnök," esetleg ezen belül "gépészmérnök," "közlekedésmérnök," "villamosmérnök," stb.
Az más kérdés, hogy a mérnökök tudnak élettartamot is tervezni. Az egy paraméter, ami meglehetősen jól kézben tartható. Alapvetően igaz az a tétel, hogy sok és drága anyag = hosszabb élettartam. De ez egyrészt súlyproblémát okoz, másrészt mit ér egy olyan tönkretehetetlen szerkezet, ami annyira drága, hogy nem tudod megvenni?
Kevés terület van, ahol érdemes (azaz anyagilag megéri) direkt gyorsan elfáradó termékeket gyártani. Egy tévés topikban írták, hogy az XY tévék direkt úgy vannak tervezve, hogy két év után javíthatatlanul tönkremenjenek. Oké, de ez miért érné meg a gyárnak? Van egy ilyen XY tévém, elromlik, nem lehet megjavítani, veszek egy új tévét - de egy biztos: NEM az adott XY márkájú lesz, hanem bármi más. Adott esetben beírom egy ilyen fórumba is a keserű tapasztalatomat, és akkor más sem fog ilyen márkájú tévét venni.
Véleményem az olaj témáról,a Castrol márkáról.Az olaj egy bizalmi termék,amiről a vásárló feltételezi,hogy a jóváhagyásnak megfelelő minőséget kap.Nem feltétlen kell kotyvasztani hamis olajat,hanem elég az olcsó,hitvány minőségűt átcsomagolni drágább minőségre utaló dobozba!Az egyetlen megoldás a jövedéki zárjegy lenne,amit szigorúan ellenőrzés alá kell vonni.Én a Castrol márkát használom hosszú évek óta!A dobozokban hagyok maradék olajat,a flakonokat,kannákat is sokáig megőrzöm,és kizárólag névre szóló számlára vásárolok.Olajcserék,kizárólag a felügyeletem mellett történhetnek.
T M6Freak!Sajnos nem tudok segíteni,fogalmam sincs a Mazdákba való olajakról,a jóváhagyásáról.A viszkozítási index,csak egy szám,ami szerint nem biztos,hogy megfelel az olaj a gyártói követelményeknek.Vannak a topikban szakértői válaszadók,fognak segíteni.
Egy Mazda szerelőnek mutattam, egyelőre nem tudott sokat mondani, max annyit hogy ellenőrizzük a szelephézagokat egy következő alkalommal. Ezen kívül a 10W40-es olajat javasolta, aminek viszont nem örülök. :(
Gyakran tapasztalom szerelőknél, hogy azt feltételezik, minden ügyfelüknek csak az ár számít, és simán ajánlanak egészen vacak cserealkatrészeket a jó minőségű gyári, vagy gyári beszállítói alkatrész helyett, mondván, hogy azok "drágábbak."
Én nem gondolom, hogy ebben az esetben a szerelőd véleményére kellene hallgatnod.
Jól gondolom, hogy ha ezentúl 5W40-es olajat használnék, akkor megmaradna az 5W előnye a könnyű hidegindítás, de melegen egy kicsit sűrűbb lenne és ezzel esetleg megszűnhet a csettegés?
Nem gondolod jól. Üzemi hőmérsékleten nem lesz számottevő különbség a két olaj között, sőt, adott esetben akár az is előfordulhat, hogy a 40-es olaj a "vékonyabb."
Ha valami zörög, elsősorban azt kell meghatározni, mi az. Az üzemmeleg állapotban hallható, fordulatszámfüggő kopácsolás simán lehet a befecskendezők működési hangja is, hogy mondjak egy példát.
Egy biztos: a gyengébb minőségű olajnak nincs gyógyító hatása. Ha valóban valamilyen rendellenességről van szó, egy olajcserétől nem fog megjavulni, ebben biztos lehetsz :-(
Az olaj gyártók, forgalmazók oldalán található motorolaj keresők mennyire megbízhatóak?
Én még nem találkoztam tökéletessel.
Sok helyen pl itt is lehet olvasni, hogy a Castrol termékeit hamisítják, vagy ha nem is, akkor gyengébb minőségű. Mivel ugyanúgy BP konszernről van szó, az Aral termékeit esetleg nem fenyegeti ez a hamisítási cirkusz?
Ez egy messze túldimenzionált probléma. Egy párszor már levezettem. Olajat hamisítani igen költséges hobbi, egy flakon hamisított olajon alig keletkezik haszon (az előállítása nincs ingyen, ugyanakkor csak nagyon nyomott áron, és bonyolult logisztikával lehet forgalomba hozni), mindeközben komoly a lebukás veszélye. Ezért az igazi kemény fiúk továbbra is maradnak a drognál, a fegyvereknél és a lányoknál.
A jó tanács röviden: ott vásárolj, ahol kapsz áfás számlát. Ezzel nagyjából megvédted magad a hamisított termékektől. (NE vásárolj olajat vaterán, hirdetési oldalon, kínai piacon. Legyen gyanús, ha a normál piaci árbál számottevően olcsóbban hirdetnek egy terméket, például az Árgépen - az egy darab mobilszámon, gmail-es email címmel üzemelő webshopok inkább kerülendőek.)
Egy Mazda szerelőnek mutattam, egyelőre nem tudott sokat mondani, max annyit hogy ellenőrizzük a szelephézagokat egy következő alkalommal. Ezen kívül a 10W40-es olajat javasolta, aminek viszont nem örülök. :(
Gyakran tapasztalom szerelőknél, hogy azt feltételezik, minden ügyfelüknek csak az ár számít, és simán ajánlanak egészen vacak cserealkatrészeket a jó minőségű gyári, vagy gyári beszállítói alkatrész helyett, mondván, hogy azok "drágábbak."
Én nem gondolom, hogy ebben az esetben a szerelőd véleményére kellene hallgatnod.
Jól gondolom, hogy ha ezentúl 5W40-es olajat használnék, akkor megmaradna az 5W előnye a könnyű hidegindítás, de melegen egy kicsit sűrűbb lenne és ezzel esetleg megszűnhet a csettegés?
Nem gondolod jól. Üzemi hőmérsékleten nem lesz számottevő különbség a két olaj között, sőt, adott esetben akár az is előfordulhat, hogy a 40-es olaj a "vékonyabb."
Ha valami zörög, elsősorban azt kell meghatározni, mi az. Az üzemmeleg állapotban hallható, fordulatszámfüggő kopácsolás simán lehet a befecskendezők működési hangja is, hogy mondjak egy példát.
Egy biztos: a gyengébb minőségű olajnak nincs gyógyító hatása. Ha valóban valamilyen rendellenességről van szó, egy olajcserétől nem fog megjavulni, ebben biztos lehetsz :-(
Az olaj gyártók, forgalmazók oldalán található motorolaj keresők mennyire megbízhatóak?
Én még nem találkoztam tökéletessel.
Sok helyen pl itt is lehet olvasni, hogy a Castrol termékeit hamisítják, vagy ha nem is, akkor gyengébb minőségű. Mivel ugyanúgy BP konszernről van szó, az Aral termékeit esetleg nem fenyegeti ez a hamisítási cirkusz?
Ez egy messze túldimenzionált probléma. Egy párszor már levezettem. Olajat hamisítani igen költséges hobbi, egy flakon hamisított olajon alig keletkezik haszon (az előállítása nincs ingyen, ugyanakkor csak nagyon nyomott áron, és bonyolult logisztikával lehet forgalomba hozni), mindeközben komoly a lebukás veszélye. Ezért az igazi kemény fiúk továbbra is maradnak a drognál, a fegyvereknél és a lányoknál.
A jó tanács röviden: ott vásárolj, ahol kapsz áfás számlát. Ezzel nagyjából megvédted magad a hamisított termékektől. (NE vásárolj olajat vaterán, hirdetési oldalon, kínai piacon. Legyen gyanús, ha a normál piaci árbál számottevően olcsóbban hirdetnek egy terméket, például az Árgépen - az egy darab mobilszámon, gmail-es email címmel üzemelő webshopok inkább kerülendőek.)
.............."mindenbe 5w40 meg 0w40 kell" ,ez egy marhaság,ebbe viszont biztos vagyok.
Az 5W meg 0W index önmagában nem minősíti az olajat, nem csak ezért ajánlják a szakértők, hanem azért, mert alacsony hidegoldali viszkozitású olajat csak nagyon jó minőségű alapolajból lehet előállítani, tehát ez a paraméter -- áttételesen -- a magas műszaki minőségű olajra utal. A minőségi alapolaj önmagában is rendelkezik egy csomó kedvező tulajdonsággal, de lényeges tulajdonsága az is, hogy többféle lés nagyobb mennyiségű adalékot tudnak felvenni, illetve az adalékolás "pontosabb" lehet (bármit is jelentsen ez).
A szakértők amúgy kivétel nélkül a motor gyártója által meghatározott követelmények teljesítését hangsúlyozzák, így például nem ajánlanak a legtöbb korszrű VW/Audi motorba 0W-s olajat, mert ezeknek az előírása az a VW504.00 vagy 507.00 jelű szabvány, ami csak 5W olajokat enged meg. Ugyanígy, bizonyos évjáratú Renault-dízelekbe sem ajánlanak elvileg "jobb minőségű" 5W-30 vagy 0W-30 olajokat, mert a gyár csak a 40-es melegoldali viszkozitási indexet engedélyezi, és ezt nem szokás felülbírálni.
30992-ben ahogy írtam az autóm gyárilag előírt követelményei a viszkozitásban 10W40 és 5W30... ebbe még belefér szerinted az Aral olajkeresője által ajánlott 5W40 High Tronic?
Tudsz olvasni?...Elismerem,hogy autófüggő,az új Bmw-be biztos nem jó a 15w40 .Arról beszélek,hogy nem szabad általánosítani,vagyunk még pár száz ezren akik máshogy vélekednek. A gyártói jóváírással egyetértek de vajon megállja e a helyét 2-3 száz ezer km felett is ? Egyébként meg amíg olyan világban élünk ahol van olyan szakma,hogy élettartam tervező mérnök, addig mindenki meg van vezetve.
Azt sem tudod mit teszel bele!A Castrolnál a gondokat nem oldották meg,kizárólag a zárjegyes megoldás lenne elfogadható,és egy árcsökkentés.Új Suzukik 0W20 olajat kapnak.A motorok tönkremenetelénél,pont a megnövekedett viszkozítás a fő tényező.A motorokhoz megtervezi a gyár az olajat,nem ajánlatos a belső ellenállás megnövelése.Vannak itt tisztességes tanácsadók,nincs szükség a saját vélemények hangoztatására,a többiek félrevezetésére.Minden esetben a gyári jóváhagyás a szentírás!
Castrol 5w40-el 4-5 ezer km-nél én is hallottam valami kattogó hangot, azt mondták a lánc,kicsit gondolom nyúlott is de ezeknél soha nem szokták cserélni, bár ez vezetési stílus függő.
Csere Eneos 10w40-re, pár km után a hang megszűnt,melegen kevésbé hallani a lánc hangját is,mondjuk ebbe ajánlják is a 10w40-et.
Az okosok szerint, mivel mind a kettő melegoldalon 40-es , nem kellene különbségnek lenni, sokszor még a viszkozítási adatok is egyeznek melegoldalon,aztán kiderül, hogy egy nagy túrót.
Nagyon sok írást olvastam ezzel kapcsolatban és az elmélet homlokegyenest szembe megy a gyakorlattal.
Az olajakat autótípusonként kellene vizsgálni, és az nagyon kevés adat, hogy 5w vagy 10w, a viszkozítási adatokat is fel kellene tűntetni a dobozon.
Én úgy gondolom az autómba a megfelelőbb lenne egy 5w50-es olaj,persze ez illesztési hézagoktól is függ, itt megint vakon vagyunk, mert nincsenek adatok, források ezzel kapcsolatban.
Bár nem hinném, hogy egy japán veresenyautónak nagyobb lenne az illesztési hézaga mint az enyémnek és melegoldalon vastagabbat használnak.Az egy dolog, hogy pörgetik, én sem 50-el járok de itt fent tartom a tévedés lehetőségét ,-).....mindenesetre az olajszakikból elegem van.............."mindenbe 5w40 meg 0w40 kell" ,ez egy marhaság,ebbe viszont biztos vagyok.
Ja és van a környezetemben egy pár fél millió km-es autó és van amelyikbe 20w50-est raktak mert az volt a cégnél,milyen érdekes....
Ez a dolog engem is érdekel, mert sokszor hallom, hogy viszkozitás váltást ajánlanak, még az olajválasztók is bizonyos Km után. Mivel már kopottabb a motor. De én valahogy nem értek egyet ezzel a "javítással". Szerintem az esetleges kopás miatt nem kell más olaj. Vagy mégis? Mert a sűrűbb olajtól tényleg elhallgathat a motor csörgő, kopogó hangja. Viszont azt olvastam a mazda-autós, olajos cikkben, hogy amíg megvan az előírt olajnyomás, addig nem kell váltani.
"Az eddig leírt szabályok a motorunk korától, esetleges lazább illesztésétől, vagy szorosságától függetlenül érvényesek. Csak azért mert esetleg erőforrásunk már nem mai gyerek, nem igényel vastagabb-kevésbé folyós-nagyobb viszkozitású motorolajat. Kortól függetlenül kizárólag akkor van szükség vastagabb olaj használatára ha túlságosan, kimondottan kopott autónk motorja. Továbbra is használjuk a +0,7 Bar/1000 fordulatonként szabályt. Érdemes minden szituációban különböző viszkozitású olajokkal próbát tenni, hogy lássuk mi történik, majd így kiválaszthatjuk az autónk erőforrásának szempontjából legkedvezőbb viszkozitású motorolajat. Továbbra is a szupersportautó, Ferrari 575 Maranello-t hozzuk fel példaként. Ennek az autónak a 12 hengeres motorjában most 0w-20 jelzésű olajat használunk. Kilométer órájában kicsivel több mint 10000 km-van. Egyszer biztosan elérjük majd azt a futásteljesítményt, amikor 0w-30-asra fogunk váltani. Ez egy ilyen sportautó esetében véleményem szerint 80-90000 km körül lesz. További ugyanennyi km. megtétele után előbb 0w-40-re, majd még később 0w-50-re fogunk váltani, talán. Azt az olajat fogjuk használni, ami az erőforrás élettartama alatt mindig éppen biztosítja a minimum 5,2 Bar (gyári minimum) olajnyomást 6000 percenkénti főtengelyfordulaton. Ez dönti el, hogy milyen vastag olajat fogunk használni."
Szóval engem is érdekel ez az X Km utáni olajviszkozitás váltás.
Összegyűlt bennem egy pár kérdés, amit szeretnék megosztani Veletek. Van egy 2006-os Mazda 6 Sport kombim 1.8-as benzines alapmotorral. Az előzményekről annyi elég, hogy 105ezer km-rel vettem, ami az utastér makulátlan állapota, és a futómű hangtalan futása miatt még hihető is lehet. A szervizkönyv tanúsága szerint az előző tulaj kb 3 éve elkezdett 10W40-es olajat használni a motorban, ami sztem nem feltétlenül lenne indokolt. Könyve szerint a motor 5W20, 5W30, 10W40 API SL, A3/A5 adatokkal rendelkező olajat kíván, ezért a vásárlás után rögtön megkapta az 5W30-as Dexelia-t.
Olajcsere után előjött egy kis enyhe csettegő hang alapjáraton, ami csak üzemmeleg állapotban hallható. Egy Mazda szerelőnek mutattam, egyelőre nem tudott sokat mondani, max annyit hogy ellenőrizzük a szelephézagokat egy következő alkalommal. Ezen kívül a 10W40-es olajat javasolta, aminek viszont nem örülök. :( Jól gondolom, hogy ha ezentúl 5W40-es olajat használnék, akkor megmaradna az 5W előnye a könnyű hidegindítás, de melegen egy kicsit sűrűbb lenne és ezzel esetleg megszűnhet a csettegés?
Az olaj gyártók, forgalmazók oldalán található motorolaj keresők mennyire megbízhatóak? Pl a Gulf és az Aral oldalát néztem eddig egy-egy teljes körű ajánlás miatt, mert esedékes a közeljövőben a váltóolaj, szervóolaj, fékolaj csere is.
Eneos ajánlata is érdekes lehet, ha már japán autóról van szó:
ENEOS Sustina 5W40 vagy
ENEOS Premium Hyper 5W40
ENEOS Premium Multi Gear 75W90
ENEOS Premium ATF DIII
Egyébként az Aral felé hajlok. :)
Sok helyen pl itt is lehet olvasni, hogy a Castrol termékeit hamisítják, vagy ha nem is, akkor gyengébb minőségű. Mivel ugyanúgy BP konszernről van szó, az Aral termékeit esetleg nem fenyegeti ez a hamisítási cirkusz? Eltérhetek ilyen kis mértékben (5W30-ról 5W40-re) a gyári viszkozitástól? Egyáltalán van értelme és számíthatok arra, hogy elhalkul a csettegés?
Köszönöm a segítség és bocs, hogy hosszú voltam! :)
2004-es 1.6-os benzines Renault Megane-om elért az olajcsere idejéhez! :)Eddig ELF Evolution SXR 5W30-as került a motorba, ami most nevet váltott-> ELF Evolution 900 SXR 5W30. Szeretném a hajtómű olajat is lecserélni, az előírt: TRANSELF NFJ 75W80.
Hajtómű olajban gondolkozom, hogy FUCHS kerül bele!?! Amit a FUCHS ajánl:
Az OM 601-602 volt az új motorcsalád alapja,aminek a változatait a mai napig gyártják.Az első alusil bevonatú hengeres motorok.A Mercinél visszafele csereszabatos a magasabb számú motorolaj.Az olaj fokozatosan fejlesztve lett,új számozású olajok lettek.Azt a képes olajinfot felejtsd el!Idézet:És a motorok. Alusil-bevonat a hengereken, túlbiztosított kenőrendszer – a blokkok alapja egy-másfél millió kilométert bír felújítás nélkül. Persze, csak ha megkapják a rendszeres olajcseréket, nem járnak velük szőkített gázolajjal, mert a bevonat ugyan rendkívül kopásálló, ám extrém érzékeny a korrózióra.
Köszi, hogy így próbáltok segíteni. Ezeket én is megtaláltam.
A 647-ig tudtam visszavezetni, ami még a listán is rajta van. Amúgy nem sok összefüggést látok a Spec_223_2.pdf lista és bármi más infó közt ami a 602-ről szól.
Még jó hogy nem dízel kocsim van. :-) Nézegethetném, hogy mi az ami még éppen jó bele.