Garancia érvényesség-szervízintervallum kapcsán kérnék infót tőletek. Az autó 1,6 crdi 2016 09 havi. Azzal engedtek ki a szalonból, hogy találkozunk 24 hó vagy 30000 km múlva. 2016 11. hóban 2700 km-nél cseréltettem olajat. Szervízkönyvbe bejegyezve az előírt Shell Helix Ultra 0w30 ECT C2/C3. Jelenleg 17000 van benne. Egy hónap múlva lesz alkalmam olajcserére, akkor lesz benne kb.20000 km. Ez már fix hogy lesz csere, így is már 17000 lesz az olajban.(!) Természetesen ez is jegyezve lesz a könyvében. A 30000-et kb tavasszal érem el, de eredetileg úgy állt szándékomban, hogy jövő augusztusban, mielőtt két éves lesz, akkor ejtem meg a 30000-es szervízt is. Csakhogy addigra kb 35-37000 km lesz benne. Következő olajcserére pont ideális lenne, ha az olaj használtságát nézem 20000 km-es csere után éppen 15000 km futás, de ezzel jelentősen túllépem a 30000 km-es szervízciklust. Tiszteletteljes kérdésem az lenne, hogy a garancia érvényességének elvesztése nélkül melyik verziót javasoljátok? 1. Beviszem 30000 km-nél a megadott ciklusra, nullázzák az órát a műszerfalon, de olajcserét nem kérek, csak a kötelező ciklust igazolják le, nézzék át a kocsit, miegymás ami elő van írva, majd augusztusban 35000-nél ismét szerviz egy egyéni akciós olajcserére? 2. Csak jövő augusztusban viszem be, megpróbálok a 24 hónapra hivatkozva érvelni és arra a tényre, hogy már nem a gyári olaj van benne, hanem időközben kétszer is volt cserélve? Leigazolják az 1-es verziónál a szervízkönyvet teljes értékűként mintha olajcsere is megtörtént volna a garanciához? Elveszti a garanciát a 2-es verzió esetén? Előre is köszönöm a szakértő tanácsot, vagy akár a laikusok véleményét is.
mindegyik szerviz pont ugyanúgy cseréli az olajat nincs semmiféle különbség nem lehet azt elrontani csak árban van difi de azt meg előtte telefonon le tudod csekkolni, hogy melyik a legolcsóbb pár éve a kia lurdy volt mindig a legolcsóbb, de azóta bizonytalanná vált hogy ők még márkaszerviz-e egyáltalán de megér ez is egy telefont
Mi tavaly kerestünk a családban lévő másik Ceed-re téli kerékszettet. A kereskedésben árulttól talán ha 10e jött ki olcsóbban, felni,szenzor, gumik (gumik jó minőségűek lettek választava). Amúgy én a kereskedésben vettem kettő éve, alig volt drágább nekem is mintha egy ismert nagy forgalmazó ajánlatát választottam volna.
Gumit és felnit semmiképp ne vegyél, mert valóban horror áron adják. Szenzort külön is lehet vásároln, persze nem olcsón. Én múlt évben néztem utána, és úgy láttam, hogy a Hyundai érezhetően olcsóbban adja ugyanazt a szenzort. Persze elképzelhető, hogy az ár a kereskedéstől is függ. Egyébként az utángyártottak is drágák. Szerintem nem érdemes kockáztatni.
van valakinek tapasztalata Kia Ceed 2017 "nem gyári" TPMS szenzorral ? Azon gondolkozom, hogy télire mit kellene venni, de viszont gumi+felni+szenzor darabja horror áron van.
Esetleg tud valaki Pesten kereskedőt, akinél érdemes körülnézni?
A gyári felnik persze mindig drágák, hasonló minőséget jóval olcsóbban is lehet kapni. Vagy választhatsz a gyári felnik áráért valami igazán ütős dizájnt és minőséget :)
Hankook eco gumival szerelték gyárilag. Télre vettem az acélfelnire 4 jó nokiant, és azt szeretném majd rajtahagyni. Maradnának az acélban a tpms-ek is. Viszont akarok rá 4 szép felnit nyárra. Egyelőre most visszarakattam az acélra a nyáriakat, de nem akarok állandóan szereltetni se, mert az se olcsó. jellemzően 6000 ért cserélnek egy gumiszettet az acélon, ami évente 12000-et jelent+ a szaladgálás. Tehát 5-6 év alatt elkölti az ember csak a szerelésekre egy garnitúra minőségi 15"-os guminak az árát. Ezért is szeretem, ha külön felnin van, nem kell szezonban időpontért harcolni, meg szaladgálni miatta. Itthon lecserélem felnistől, amikor időm van évközben, meg elviszem átforgattatni centírozógépen.
Kérdeztem a szervízben, hogy mennyiért tudnának nekem szerezni gt-line 17"-os felniket. Nevetséges árat mondtak. Már nem emlékszem pontosan, de gumi nélkül, valami 150 000-et mondtak darabjára!!!! Az előző generációs ceed felnijeivel tele van a használtpiac, de nem jók az ET számai. Nyomtávcsökkenéssel járna, plusz tipustól függően lehet beleérne a féknyeregbe. Meg nem is a legszebbek azok a felnik. Mindenképpen valami olyat szeretnék, ami mutat is, lehetőleg lehessen bele tpms-t szerelni utólag. (Későbbi műszaki vizsgák miatt).
16"-os, esetleg 17"-os még szerintem belefér, csak találjak jó árban. Egy jó idelye már keresgélek, de nem sok sikerrel. Most találtam azt a gyári gt szettet, de az meg 18"-os.....
A méretnövelés csaknem mindig (hacsak nem költesz egy vagyont high-end kategóriás felnire) tömegnövekedéssel jár, ami nem barátja sem a menetkomfortnak, sem a vezethetőségnek.
A 215/50-es gumi oldalfalmagassága egyébként éppen megegyezik a 205/55-ösével, ez tehát jó viszonyítási alap lehet, bár ebbe egy rakat dolog beleszól még a saját tömegtől kezdve a futóműhangolásig.
Milyen típusú gumi van az autódon egyébként? Az új autókat már jellemzően alacsony gördülési ellenállásra optimalizált gumikkal szállítják, ezekre általánosan jellemző a könnyített (tehát deformálódásra és sérülésre jobban hajlamos) karkasz és a kemény (ezért kevésbé tapadós) gumikeverék. Elképzelhetőnek tartom, hogy egy jó minőségű nem-ekogumi azonos méretben is jól érezhető változást hozna a vezethetőségben.
Sziasztok! 2010-es ceed. Gyujtassal bekapcsol a hifi, eleg zavaró. Ez fuggetlen attol hogy állítom le es ment e a leallitasnal a hifi. Ismerem a logikáját de ezt eleg random módon teszi, nincs erre valami reset..? Kosz
Mérlegelem a dolgot, bár én is tartok, az általad említett negatív hatásoktól, arról nem is beszélve hogy szétrázza az ember agyát.
Csak azért kérdeztem, mert pl. az előző autóm egy mazda 6 gh-volt 17-es gyári kerekekkel. 215/50-es gumival, bár sok ismerősömnek az már túl rázott, én úgy éreztem, az még megfelelő kompromisszum a sportosság, és a kényelem között. Az ültetés sajnos nem jöhet szóba, mert a borsodi utakon vannak olyan gödrök, hogy egy tehén megellik benne. Amikor csak tehetem kerülöm ezeket az útszakaszokat, de sajnos adódhat úgy, hogy arrafelé kell mennem. Arról nem is beszélve, hogy most télen is volt hogy a gyári 13 cm-es hasmagassággal is hóekét játszottam 1 héttel a hóesés után... Pont ez a bajom, ha az ember az eszére hallgat, akkor racionálisan a magyar útviszonyokhoz nem való már lassan más, csak dácsia, meg lada níva...
a tapasztalataim általánosak, nem Cee'd-specifikusak, és nem tudom, mik a prioritásaid autóvezetés közben és hol használod az autót. Viszont több olyan kocsim volt, amit kipróbáltam többféle méretű kerékkel és én is szeretek gyorsan kanyarodni, tehát:
18-as felnit tenni az autóra pusztán azért, mert ilyet tudsz most olcsón venni, erős túlzásnak tűnik. Egy ekkora szett már olyan nehéz, mint a sár, azon túl, hogy rázni fog, mint a fene, a futóművet is sokkal jobban terheli, össze-vissza fog kóvályogni vele az autó az útbordákon, érezhetően vissza is fogja a kocsit. A rá való gumi sem olcsó, és jóval sérülékenyebb is, mint egy általánosabb méret.
Amit én választanék, az valószínűleg egy 16-os szett lenne 205/55-ös, a lehető legjobb minőségű gumival, és ha ez nem hozza meg a kívánt eredményt, akkor pluszban még egy szolidabb (30 mm körüli), de mindenképpen minőségi, mondjuk Eibach futóműszett. Ez sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt ad, mint a gyári futómű egy óriási, dögnehéz kerékkel, megmarad a rugózási komfort nagy része, miközben vezethetőségben már jól érezhető pluszt ad.
Kérdésedre válaszolni nem tudok, de javaslom, hogy először vidd el az autót egy hozzáértő gumishoz. Ő meg tudja mondani, hogy a megvásárlandó garnitúra egyáltalán felrakható-e az autódra. Én majdnem ráfizettem.
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg valakinek tapasztalata 2016-os ceed futóművével kapcsolatban.
Gyárilag 15-ös acél felniket kaptam hozzá, de nagyon ballonos a 195/65r15. Szeretem borítani a kanyarokban, viszont nem szeretem az olyan futóművet, ami szó szerint kirázza a fogtöméseket. Most van a közelemben jó áron 4 gyári 18-as gt felni, viszont tartok a 225/40-es gumitól. Van valakinek esetleg ekkora felni 5ajtós ceed-en? A GT-nek tudtommal alapból keményebb a futóműve. Mik a tapasztalatok? Esetleg a 16-17-es méretekkel?
Sokszor van említve az ár. Aki az utóbbi időben vásárolt szalonból új kiát, tudna mondani tapasztalatot, hogy mennyire rugalmasak az árak, a prospektusban szereplőhöz képest? Kifejezetten arra gondolok, hogy mennyit lehet lefelé alkudni!
én tudom a megfejtést az ellentmondásra van, aki a dízel karakterisztikáját szereti van, aki a benzinesét és van, aki mindkettőt vagy egyiket se úgy mondják, kinek a pap, kinek a papné
Akkor csak egy tippem lehet az általad leírtakra....a benzinesek is turbósak. Ha nem, akkor passzolom a kérdést, mert amit sugallsz, az szemben megy minden jelenlegi belsőégésű motor fizikájával és termodinamikai törvényével. :-)