Gondolkozok már rég óta, hogy ne várjak másra és menjek ki egyedül.
Szerintetek holnaptól vasárnapig (2éj) van lehetőség kint szállást találni 40-50ezer forint (100-120 euro) körül vagy inkább bookingozzak és azt ott található 90-100 ezer forint körüli ár a reális a 2 éjszakára, egy személyre. Makarska és attól délre nézelődök és a vízpart és a reggeli az árban opciót pipáltam be.
Utoljára '15-ben voltam szintén főszezonban úgy, hogy nem foglaltam szállást 2 főre, de kb. fél óra alatt találtam ott kint.
Nem, arra az üzenetre reagáltunk, hogy máshol minden szar, csak nálunk jobb. Mindannyian szeretjük a hazánkat, sokunkat viszont dühít a szabadrablás és a hülyítés, meg a rákosista média.
Ennyike. Mellesleg én nem mondom azt, hogy horvátoknál minden sokkal jobb, de vannak dolgok, amik jobbak, például Plodinében vettem marhagulyás konzervet, itt még csak hasonlót se lehet kapni.
Vannak dolgok amik a hazámban jobbak. De a Balatont teljesen tönkreteszik és szólni se lehet, mert Gyurcsány, vagy Soros.
De, egy autópályán felháborító. Városban, 50km/hhnál csak legyintek egy ilyenre, de 130-nál? Ne nevettess. Ha lusta megcsinálni, táblázat ki, korlátozza le,.jelölje meg.
Nem, az nem tűnt fel. Ausztriában meg vagy 15 éve nem jártam. És pont nem érdekel, hogy máshol mikor, milyen utakat tesznek rendbe. Amúgy meg milyen üzenetet látsz bele, az a te bajod. Egy példával reagáltam a magyar utakról szóló posztra, üzenet és hasonlítgatás nélkül. Fogalmam sincs, min akadtál ki, de nem irigyellek.
Hogy írjak valami relevánsat is, legalább azoknak, akik Bosznián keresztül mennek Dél-dalmáciába.
Lefelé azt hittem soha nem érünk le, minden határon sokat kellett várni. Udvarnál még szerencsénk is volt, mert kb. fél óra várakozás után nyitottak egy új sort, így nem kellett még egy fél órát várni.
Viszont Svilajnál hosszú sor volt, sokat kellett várni. Metkovicban eleve nem reménykedtem, de azért megnéztük, de már sok kanyarral előbb állt a sor vége, úgyhogy irány Gabela Polje. Ott 50 perc alatt jutottunk át.
Előtte még viszont a Pocitelji autópályacsomópont építése miatt váltakozó irányban engedték csak a forgalmat. Ott is vesztettünk kb. fél órát.
A Peljesac híd nagyszerű volt: legalább fél óra nyereség. Viszont Orebicen a főutcán állt a kocsisor vége, a harmadik kompra fértünk csak fel. Ilyen még soha nem volt.
Visszaút: a Domincei komp félig üres volt, viszont Orebicen most is hosszú sor várakozott Korcula (Domince) felé. Legalább két kompos történetnek tűnt. A Peljesac hídhoz vezető útnál gondoltam megnézem, hogy milyen a rövidebb úton (part menti régi út). Már kétszer jártam ezen, amikor épült a híd és kíváncsi voltam rá, úgyhogy jól ismertem az utat. Viszont arra nem számítottam, hogy folyamatosan jönnek majd szembe a turisták. Ez egy egysávos út, úgyhogy a szembejövőt csak a padkára kitérve lehet elengedni. Pedig jöttek ott lakóautóval meg mindennel. Mint kiderült a Google Maps ezt az utat dobja fel. Jól kicsesztek egy csomó szerencsétlennel.
Boszniába menet kicseleztük a Metkovic határákelőt és a Pociteljnél levő fél sávos lezárást, mert a Peljesac híd után dél felé kanyarodtunk Neumba. A hídnak ugye pont az a lényege, hogy elkerüli Neumot. Viszont a Neumi határátkelőnél most nincs forgalom, úgyhogy ott 10 perc alatt bejutottunk Boszniába, míg Metkovicnál stb. várhattunk volna több mint egy órát. Ezen kívül Neumtól Stolacig elkészült egy klassz új út. Elkerül minden települést, gyors. Így 1 óra 15 perc alatt Mosztárban voltunk. Ami azért nagy szó, mert a szokásos úton Metkovic felől ez csak akkor lehetséges, ha a határon nem kell várni és nincs forgalom. Bijaca most nem nagyon játszik, mert a Peljesac hídtól nagy kerülő, amíg nem lesz kész a Pocitelji autópálya folytatás. (aki továbbra is kompozik Trpanj-Ploce között, azoknak továbbra is Bijaca a legjobbb, bár nem hiszem, hogy sokan vannak, akik inkább kompoznak és nem a Peljesac hidat választják)
Hát gondolom az meg nem tűnt fel, hogy a horvátok éppen most újították fel az A4-est, mert előtte teljesen szét volt esve. Azt is elfelejtetted, hogy az osztrák A4 (érdekes egybeesés) a magyar határig szintén szinte használhatatlan volt (talán az elmúlt két évben újították fel).
Ez egy ilyen történet, tönkremegy, majd felújítják. A kopóréteget néhány évente lehet cserélgetni, de az alatta levő réteg is tönkremegy, és annak a cseréje már egy nagyobb munka (talán 20-25 évente kell cserélni).
De gondolom itt az üzenet megint az, hogy máshol minden jobb. (hogy én hogy unom már ezt a hülyeséget)
A magyar utakat nem kell bemutatni. Júliusban jöttünk vissza Krk-ről, az M7 külső sávjában valahol Kanizsa és a Balcsi között 130-nál olyat dobott az autón az út, hogy az összes hajam kihullott a beszarástól. Utána még sok ilyen van hasonló egy jó darabig, de valószínűleg ezt kaptam el legrosszabbul. Azóta kopog az eleje. Augusztusban, Zágrábból vissza már Kanizsa előtt bementem a belsőbe, és csak valahol Földvár környékén soroltam ki újra. Felháborító, hogy egy autópályán ilyen előfordulhat.
Neked.....menjél a 6-os úton Barcs felé. A szart is kirázza belőled, pedig 1 számjegyű magyar főútvonal. A Szigetvát utáni elhanyagolt szakasu külön figyelmet érdemel. A köpcös 20 éven ígérgette, hogy megtolják Barcsig a 6.ost Idén már ez se kellett, nem szorult rá.
off rohadjon meg!
on itt is. :-)
Jó 10 éve járom, a Bjelovári irányt. Ennél jobb nincs Baranyából. A többi érdekes felvetésedre csak az a válaszom, nyomd a gázt!
Lejutottam én is szerencsére, és kipróbáltam valaki által ajánlott Berzence-zágráb-pálya utat. Jóval jobb mint Barcs-Bjelovar féle út, de azért a Letenye-Zágráb autópályával nem vetekszik.
Amiért ezt írom, az az, hogy számomra is kaotikusak voltak és sokszor érthetetlenek az autópályán a sebesség korlátozások. Két alagút között eltelik 5 kilométer, de a 100-as korlátot nem oldják fel. Ki van rakva egyszercsak egy 80-as tábla az út mellett, de feloldást már elfelejtenek kitenni. De ugyanez igaz a 100-as táblára is. A GPS egyszercsak átváltott 130-ra, meg aztán a többi autó is húzott el mellettem, emiatt én is visszagyorsítottam. Tényleg miért nem lehet a 130-st csak indokolt esetben korlátozni és ahol lehet, rögtön jelezni a végét??? Én azért külföldön fosok a büntetésektől, de azért láttam német, osztrák és persze horvát embert 100-as táblánál mellettem 150-el elsöpörni.
Aki Split belvárosába jár pihenni és azt ott tapasztaltak alapján osztja az eszet, az meg is érdemli. De mind1 is, mert engem k@$v'ra nem érdekel másnak a véleménye amíg én jól érzem magam ebben a fertőben...
Én speciell a tenger és a mediterrán táj miatt megyek elsősorban Horvátországba.Ezért bevállalunk némi kellemetlenséget is.A vendéglőkkel még nem volt bajunk a 20 év alatt...
Pedig azért sok mindenben igaza van. Dehát pont nemrég tárgyaltunk ki, hogy drágaság van, de sosem volt olcsó, és nem meglepetés annak, aki ennek ellenére odamegy. Mondjuk az üzemanyagot nem említette, hogy odakint minimum 100 forinttal olcsóbban tankoltam a prémiumot, mint itthon. Ilyen éttermekkel és kiszolgálással egyszer sem találkoztam. Kis szerencsével, jól megválasztott időponttal és persze bankkártyával az autópálya kapuknál is kevesebbet kell várni, mint idehaza egy Spar pénztárnál. A járdák hiánya, a semmibe vezető gyalogátkelők, az indokolatlan sebességkorlátok a pályán ( ja, erröl nem is volt szó a cikkben ), a kevés szemetes valóban létező hiányosságok, a félbehagyott építkezések szerintem helyi rendelkezések a szezonra, a kiégett puszták pedig ( szintén szerintem ) az őshonos igénytelen növényzet sajátossága. A hegyen túl gondolom nem járt, vagy átaludta az utat Splitig. Szóval, ha nem is minden szava badarság, ezért kár volt fizetést adni.
Egyszerűen jó az út , biztonságos a tempó, nem autóverseny.
Igazából nem tudom hová tenni a 130 km/ó-t, egy olyan tempó amit a mai autók röhögve teljesítenek. Ha figyelsz és vezetés közben mit is csinálnál? :-) Régebben Skoda Suberb.-el megjártam Losinj-t 1 tank gázolajjal, biztonságosan, gyorsan és olcsón. És fifty-fifty pálya és közút. Engem nem zavar ha vannak az úton, csak közlekedjenek. Velük nincs is baj, de van egy csoport akikre figyelni kell és amikor mögöttem vannak nem nekem okoznak problémát. :-)
3 autótípussal abszolváltam a Rijeka- Zágráb szakaszt 1 óra alatt az elmúlt 15 évben, a paxokat megúsztam eddig, tényleg vannak, sőt pályautók is akadnak. Kell figyelni és a 151 km / óra azt látom belefér. Szeptemberben is erre fogom beállítani a tempót. Nyilván az alagútakban visszavesz az ember, de a hosszú egyenesek kínálják a tempót. Ez érvényes a dalmát vonalra is és az utak minősége nem hagy kívánnivalót, maga után. A halálom a kucskói kapu után egy szerencsétlen érkezés, de azon kívül überfasza a horvát pályák zöme.