A helyközi buszok egy részén se jobb a helyzet, főleg olyan buszokon, amiket sok sofőr vezet. Helyköziben a sofőrnek kéne takarítania (gondolom, nem mindig van rá idejük/kedvük és a fizetés is alacsony), helyiben nem tudom, hogy vannak-e külön takarítók, de szerintem ott sincsenek.
Munkanapokon 4:40-kor Dunaegyházáról és 6:15-kor Apostagról még mindig csuklós busz szokott indulni Dunaújvárosba? Ha igen, melyik? Mert márc. 10-én JMF-659-et láttam ezen a járaton, bár lehet, hogy csak helyettesített.
AZ igaz lehet hogy ezen is fogott az idő vas foga de még gurul mert ezzel sem fglalkoznak eleget például ez sem kapott új csukló gumit de az AOA-303-as igen jó mondjuk az minden nap látástól mikulásig megy de az AOA-444-es az olyan csövesen néz ki azt még is ő kapott!
Hogyha a 697 est megunták az Újvárosiak akkor visszaküldhetik Fehérvárra. 😆 tökéletes kocsi. Helyijáratra. Nem tudom, hogy hogyan képzelték, hogy helyis kocsit helyközire tették. Ugyan ez volt a CCP 500 al. A belső terére nagyon elférne egy felújítás, de erre szerintem nem fog sor kerülni.
Az AOA-318 szerintem legalább 8-9 éve került ide Dunaújváros környékére a Fehérvári kidobásból - jó lesz ez még 1-2 évig jelszóval - több más Ikarus csuklóssal együtt, amíg a mai napig róják az Újváros-Venyim-Mezőfalva meg az Újváros-R.almás-Kulcs vonalakat, uh. szerintem az lehet a majd 30 éves - vagy mégtöbb éves - busz baja, hogy kezd szétesni a sofőr meg az utasok alatt. A DUD-697 "nem kell ez még ide se" alatt pedig nem tudom mit értetek (nem kell Rácalmásra, vagy nem kell Dunaújváros környékére), mert a 4ajtós autómata váltós csuklós naponta hajnaltól estig rója köreit N.Venyim meg Újváros között, kb. 60-al bír menni a két település közötti prérin sikoltozós motorhanggal, uh. ennek se jósolok túl nagy jövőt, egyébként a belső utastere is elég okádék.
Név szerint úgysem nevezi meg senki semelyik sofőrt. Ha nem mondja ki, hogy Február 31. Én az XY rendszámú busz sofőrje mondta akkor soha nem fog kiderülni ki volt a sofőr mivel 1 buszon nem 1 ember dolgozik.
Én meg azt hallottam, hogy olvassák az illetékesek a fórumot, és volt mát több olyan autóbusz vezető akit fenyegettek fórumos beírás miatt. Ha lehet, ne írjátok meg, hogy kitől hallottátok, mert sajnos csak ártotok neki. A végén meg csodálkoztok, ha senki nem áll szóba veletek, ha céges dolgot kérdeztek.
Megfigyelésre érdemes, hogy amíg mondjuk a '066 esetében a "díszléc" azonos magasságban van a csukló előtt és után, és ebből következően a kék és piros sáv is azonos magasságú a csukló előtt és után, addig a '304-re ez nem érvényes, és emiatt itt látványosan eltér a kék sávok magassága a gépes részen és az utánfutón.
Rendszám: LPN-422 Gyártmány: VOLVO Típus: B7LA Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Nekem tetszik. Persze nyilván az utasok és a sofőrök nem osztják a véleményem. AZD-323 is szorgalmasan TESCO- zik. A másik DUD még csak a betont védi a telepen. Mióta a 415-ösnek megcsinálták a kuplungját az is folyamatosan üzemel, az első és nyilván utolsó 415 Dorogon. 256.44-ből is csak egy volt eddig 2-3 évig.
Az E 94 es témához csak annyit tudok szólni, hogy délelött 10:10 körül iskolásokat vagy ovodásokat hozott be a Seregélyesi úton. Ugyan csak helyközis kiírással. Lehet, hogy volt valami rendezvény.
Nem teljesen ide tartozik, de ma volt a Currus Aries katonai buszok bemutatója Székesfehérvár belvárosában. Csináltam telefonnal pár képet, de nem ütik meg azt a szintet, hogy feltöltsem.
--------------
Meglepődve láttam, hogy a Csapó utcában egy viszlós E94 is parkolt. Pedig a buszpályaudvaron délután 5 után már van bőven szabad hely. Talán arrafelé volt dolga a sofőrének? Egy helyközi vonalra volt kitáblázva.
Az '597 is mindig oda jár (illetve Simontornyára), azt nem szoktad Dégen látni?
LTP-304 is megkapta a csíkokat, talán még nem láttam beírva. (Illetve a Kolléga írta, hogy meg fogja kapni, szóval nem meglepetés, csak már forgalomban van.)
Most olvastam Facebookon, hogy lehet, Dunaújvárosba viszik a KNYKK-s Localokat (KXM-051, 052, 055) nem tudom mi igaz ebből, mi lesz. Az biztos, hogyha elviszik akkor elég buszhiány lesz (már most is az van....)
Igen láttam. Amikor arra jártam akkor még a daruskocsi nem volt ott, csak 2 szerelő(?) Azóta már meg is csinálhatták. Még 1 kocsi kint ragad valahol a városba tegnap éjjel
Egész délután nagyon hamar elment a levegője. 18 óráig feltermelte, 18 órakkor megadta magát végleg. Elindult járatba a sofőr (32-es) de csak nem oldott a fék, nem termelte a levegőt, füstölt már a kerék is aztán ot hagyta. 😃
Még egy kis vonatpótlós infó, hátha érdekel valakit:
A 44-es vonalon, a 18 óra utáni vonatok kivételével minden vonatot két buszjárat pótol, egy expressz (a 7-es úton) és egy lassújárat (a 62-es úton). Ez alól kivétel a 6:02-es Pusztaszabolcs - Szfvár járat, azon van egy harmadrész is (pontosabban van az expressz, és a lassújárat kap másodrészt).
Összesen 5 forda van, 41-től 45-ig számozva, a napi futásteljesítmény 187 és 277 km között változik, fordánként. A 41-43 közöttiek kezdenek és végeznek Pusztaszabolcson, a 44-45-ös fordák pedig Fehérváron, és az összes közül a 43-as az, amelyik délután kezd (és az csinálja az összes esti, másodrész nélküli kanyart). Ja, és az összes fordában együttvéve van három rezsimenet (a 41-esben kettő, a 45-ösben egy), szóval a szervezés is egész jónak mondható.
Mindenkinek rossz, hogy nincs bennük klíma. Vagyis helyesbittek egyben van de arra is azt mondta a sofőr aki hozta Tatabányárol, hogy nagyon nehezen gyorsul, lomha az egész 😃 amúgy meg van 2-2 ablak mind a két oldalt, tetőablak is aminek csak a hátsó fele nyilik (ha nyillik?😃). A 2 csuklósba van klíma. Ha minden jól megy akkor a kiégetett is megcsinálják, elhozzák Fehérvárra. Reménykedjünk benne, hogy az érkezett szólokat tartalékra teszik, kevésszer utazunk velük :)
LEP selejt, selejtsoron áll, első lemeze lehajtva, rendszám leszedve, szélvédőhöz téve. Lejárt a műszakija, ugyan csak mint a HSX nek, így selejt lett mind a kettő. KUG még várja a jó placcon az utolsó utait. :)
1 darab szólóba van klíma. MZN-720 ba. 4 darab jött, ebből per pillanat 1 közlekedik. NAU-263, MZN-718 ba el vannak klíma nélkül akkor ebbe is ellesznek :) 2 csuklós jön még hozzá.
Gyártmány: IKARUS Típus: 395.12 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Tatabányáról átjött NAU-262 is. Külsőleg nagyon jó állapotú. Láttam, ahogy bekanyarodott a Prohászka Ottokár útra és rezsimenetben ment a vasútállomás felé. Már átfényezték fehérvári színekre.
-------------
Bekövetkezett, amit már egy ideje sejtettem: a KNYKK búcsút vett az utolsó Ikarus 253-asától. Kb. 1 hónapja láttam utoljára, de előtte is már nagyon-nagyon ritkán vették elő. Amúgy ennek van köze ahhoz az Alfához, ami később a Localokat és a Regiokat csinálta?
Rendszám: FAL-253 Gyártmány: IKARUS Típus: 253 ALFA Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
"... melynek keretében először a buszpályaudvar elhelyezésének kérdését kell megvitatnia a városvezetésnek. Mint mondta, a városlakók igénylik, hogy a buszpályaudvar maradjon a belvárosban, ugyanakkor fontos a vasútállomás felújítása és egyfajta közlekedési alközpont kialakítása, tehát ezen a ponton még egyeztető tárgyalásokra van szükség. Ugyanúgy tárgyalási szakaszban van még például a buszállomány cseréjének kérdése ..."
Eléggé oldalt áll(t). Én személy szerint nem bánom ha selejt lett, KUG sokkal megbízhatóbb busz. HIV is elvileg selejt lett, rendszám még rajta van. :)
A KNYKK nem szokta javítás idejére kivonni a buszokat. Szerintem vagy letétes, vagy selejt (sajnos az Ügyfélkapu azt nem tudja megmondani, hogy ideiglenesen vagy végleg vonták ki, max. talán a fizetős rendszámkereső). De legyen igazad.
---------
Pár kommentel előbb valaki temette HSX-426-ot. Rákeresőztem és forgalomban van.
Nem gondoltam volna, hogy az ország egyetlen Saracakisát (csak papíron Localo) hamarabb selejtezik, mint KUG-ot. Az utóbbi hetekben gyanúsan eltűnt.
Rendszám: LEP-310 Gyártmány: VOLVO-ALFA Típus: B10L - LOCALO Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Bocs benéztem,valóban a, új Credo jött Szegedre,NZM 406.Azt meg tudjátok mondani hogy ez csak véletlenül ugrott be a HZT 962/858 helyére vagy mindig ez fog járni? Mert unom már a HZT t.Mindig az van a reggeli Szfvár-Szegeden :(
A babakocsikon túl Enyingről mozgássérült utas is szokott utazni. Korábban nagy meló volt az utastársaknak felcipelni az illetőt egy 256-osra vagy c56.22-esre.
A sárbogárdi térség is megérdemelte már a korszerűbb járműparkot. Hiába a EAG Scania-k felett is eljárt az idő.
Kicsit az Inovellektől elkanyarodva. Szerintem sokkal jobb, hogy ezekre a vonalakra kerültek az Econellek. Több ismerősöm is lakik a vonal mentén és mind már az első nap írták nekem, hogy "Mi ez, hogy végre normális buszokat kaptunk?!" Meg írták, hogy "...sokkal nagyobb a tér és így legalább reggelente nincs akkora "szívás"..." Meg az is, hogy a babakocsi helyzet megoldódott ezzel, mert nem kell csukogatni. De aztán meglátjuk.
#Balázs1a Nem, de majd ha tudok valamit írok. De szerintem egy héten belül már ki alakul mi lesz velük. :)
Ha Székesfehérvárról indulnak, ekkora távokra nem biztos, hogy jó ötlet helyközi kialakítású buszt rakni, pláne, hogy pl. Sárszentmihályra, Nádasdladányba távolsági Inovell jár (nem tudom, hogy az más vonalakon is megy-e, de szerintem nem).
Tudom, hogy telhetetlenül pofátlan kérdés ez máris, de ebből következő Inovell-átcsoportosítást is láttál esetleg? A 404-409 volt ottani, ha jól emlékszem.
CCP-500 még forgalomban van? Valaki tud róla valamit? Mióta elkerült Szfvárról azóta csak 1× láttam róla hírt, hogy Tatabánya helyközire került. Válaszokat előre is köszönöm, szép estét :)
Ahogy elnézem, meg kell mondjam őszintén, hogy egész korrekt ahogy kinéznek ezek a buszok. Az alfabuszokhoz képest nagyságrenddel, de ettől még nem leszek kredenc fan. :)
PPH-597 pedig a fehérvári buszpályaudvaron próbázott. A kijelzői mások, mint az Inovelleknek, de a kijelzővezérlő ha jól láttam, ugyanaz az i-Cell. Érdekesség, hogy a hátuljukon "CREDO" helyett "CREDOBUS" felirat van.
Sukarno nem Ik-602 típusú autóbuszokat vett, hisz azokat akkor már nem is gyártották.
Hanem Ikarus-321-es buszokat, amik az idehaza jól ismert Ik-311, jobbkormányos változata.
A megrendelt 100 db buszból csak az első 24 db készült a puccsig és való igaz, Suhartó azokat sem vette már át.
Ezért a 24 db Ik-321, az akkori 3.számú AKÖV (később Borsod Volán) kazincbarcikai üzemegységéhez került, és úgynevezett "bányász járatokon" szolgált.
A "bányász járat" egy szerződéses autóbusz járat kategóriát jelentett, mely nem volt közforgalmú, csak a bánya dolgozói használhatták, 99%-ban otthonuk és munkahelyük között.
Sofőr szempontból tökéletes kiskocsi. Aki tudja a praktikákat annak tökéletesen megfelel. Tudni kell kezelni. A legtöb busz 1-2 hetes állás után gondolkodik, hogy beinduljon e vagy sem, ha beindul akkor is a legtöbb esetben vizet kér, olajat, fagy el ha minusz fokok vannak. A KUG-320 pöccintésre beindult, semmi gondja nincs egy pár hetes állás után sem. 😊 klíma bekapcsolt, hideget fújt de kitudja, hogy egy meleg nyári napon mennyire felel meg, mennyire hatásos 😃
Én ebben a topikban szinte csak negatív véleményeket olvastam róla (ha nem hiszed el, írd be a bal oldali keresőbe, hogy KUG-320). Hogy mennyire van összerakva, azt én nem tudom megítélni, mert még nem utaztam vele. De ha selejtezik, remélem, nem vágják szét.
Nagyon jól összerakott gépezet 😊 inkább maradhatna ez mint a T.bányáról érkező járgányok.... Június 17(?) ig érvényes a műszakija, remélhetőleg addig tartja a frontot itt Fehérváron :)
Olyan mákom volt, hogy belebotlottam az utolsó Volvo B10L-SN12-be álló helyzetben. Csináltam róla telefonnal pár képet, mert ha idejönnek a Tatabányáról felszabadult buszok, nagy esélyt látok arra, hogy selejtezik.
A keresett oldal nem jeleníthető meg. Az okok a következők lehetnek: az oldal ideiglenesen nem érhető el, megtekintése nem engedélyezett, vagy a hivatkozás hibás/már nem létezik.
Nem-nem, az mellettem vette fel a venyimi utasokat. szóval meglepődtem, de a másiknak túl sötét(koszos) volt a rendszáma, ezért nem tudtam le olvasni tisztán.
KXM-031 helyett 037. LLT-066 is készül már. LTP-304 pedig javítás után kapja meg. Mindegyik csak az oldalára kap. Elől,hátul marad fehér. Illetve a Man-ok és a két Citaro hátulra is kap kijelzőt, mert KNYKK-ék megszólták. LTP -ben már benne is van.
Ez alapvetően igaz, de a FINÁ-s buszok esetében még kevésbé értem / tartom elfogadhatónak... Volt a projektben pénz bőven, és akármire is vesznek igénybe buszokat, az eredeti megjelenés visszaállítása minden szerződés részét szokta képezni... (Nem láttam az idevágót, de gondolom, itt is volt ilyen megkötés.)
Nálunk (Esztergom) sajnos a csíkozás teljes hiányát élvezhetjük. Egyik Finás NZM se kapta vissza a nyilait, és egyáltalán nem nyilazzák felénk a buszokat. :/ Amin van, azon csak is azért van, mert Tatabányán kapott pl. felújítása alatt. Nem értem mire jó ez, pláne úgy, hogy a flotta egy jó hányada alapból full fehér színű, nem okozna túl nagy pénzügyi befektetést. Ha már valamibe belekezdek, akkor nem hagyom félbe...
Ha kapnak nyilakat, akkor végre igazán visszatehetnék az NZM-410-re is... Lassan egy éve volt a FINA, és amíg a VB és a DAKK egy héten belül visszaállította az összes delegált busz eredeti állapotát, a DDKK, ÉNYKK, ÉMKK, stb. is viszonylag hamar meglépte, addig nálunk még mindig van olyan kocsi, ami nem nyerte vissza az eredeti megjelenését... (Láttam a szomszédos megyében is csupasz Inovellt ('416 vagy '417?), de nálunk tudtommal csak a '410 nem lett újra csíkos.)
KOE-148 fehéren, Fehérváron, 40/41. Várható volt az eddigiek alapján, hogy két fordát két Citaro nem fog elvinni hiba nélkül, és a korábbi 7 db Localo eddig is pörgött, a korábbi vonalakon.
Köszi a pontosítást. Akkor GKZ teljesen selejt. Sajnos én nem nagyon járok a Volán telep közelében és nincsenek informátoraim. Vannak még Fehérváron más letétes buszok?
EWS alatt nem a helyközi 415-öst értettem, hanem EWS-934-et, a dunaújvárosi(?) 386-ost, de ha kicsit visszaolvastál volna, egyértelmű lenne.
"... Venyimi út, Aranyvölgyi út és Hunyadi J. u. közötti szakaszának felújítása rövid időn belül elkezdődik...", "...A munkaterület átadás-átvételi eljárást 2018. február 6-án végzik, az ezt követő 3 munkanapon belül elkezdik az ideiglenes forgalomtechnika kiépítését,...", "...A felújítás ideje alatt ideiglenesen áthelyezik az érintett buszmegállókat, melyeket a KNYKK Zrt.-vel előzetesen egyeztetnek."
"... Vasmű út, Dózsa György út és Kossuth Lajos közötti szakaszának felújítása rövid időn belül elkezdődik...", "...A munkaterület átadás-átvételi eljárást 2018. február 5-én végzik, az ezt követő 3 munkanapon belül pedig elkezdik az ideiglenes forgalomtechnika kiépítését,...", "... A felújítási szakasz bal oldalán lévő taxi drosztot ideiglenesen szintén megszüntetik, illetve az itt lévő helyi-, helyközi- és távolsági buszmegállók áthelyezésre kerülnek a KNYKK Zrt.-vel egyeztetett helyre."
Szóval a városban 2 helyen is folyik olyan felújítás, ahol megállóáthelyezésre kerül(t) sor. Csak azt nem tudni, hogy melyik(ek)et, hova, mettől-meddig. Majd egyszer csak meglepetés lesz, hogy hol is kell felszállni.
GKZ belülről már szét van bontva és nagyon sok alkatrészt már eladtak/felhasználtak belőle. Az egyik ismerősöm is mondta, hogy nem tervezik megcsinálni, mert az alváza is törött ha igaz.
EWS fel lett támasztva és Dorogra vagy hova került. Azóta ott vígan szaladgál bár állítólag volt egy balesete nem rég.
GKZ tudomásom szerint nem selejt, hanem letétes, tehát ki van vonva és a telepen álldogál, nem szabad szétbontani, de végszükség esetén fel lehet támasztani (ezt nemrég meg is tették pár busszal). Talán EWS is letétes, de ebben nem vagyok teljesen biztos.
Még annyi kérdés,hogy a két FAL mikori selejt? Ha esetleg tudnál még segíteni infókkal,akkor keress meg a publikus mail címemen,nem venném rossz néven.. :-))
Időbe telt, de nem felejtettem el. :) 2013 nyarán érkezett a Lantához, felújításra / átépítésre, és ekkor már a filmbuszos cégé volt. Akkori állapota teljesen a dunaújvárosi volt, még a járatszámos kijelzője is megvolt. :) Szóval 2013-ban kerülhetett a céghez.
Az kéne még. Úgy hiányzik az nekünk mint üveges tótnak a hanyatt esés. Nem tartom jó ötletnek, mert kb 3 gödör után lerázza az ember vesekövét. Arról nem beszélve hogy a 3 sebességes Voith nagyon nem országútra való. Maradjon csak tartalék (most épp helyi ha minden igaz), jobb helye van a városon belül.
Ha jól értesültem, aDUD-697, a CCP-797 helyett jött, de egyenlőre tartalék. Ha jól láttam a GMY-395 helyett hozták ki, hétvégén meg már az LLE-643 egyik sofőrjét láttam vele.
Jó volt abba a kijelző, csak sajnos úgy indul az a kocsi, hogy leáramtalanítás után indul csak😃 leáramtalanítással elveszik a kiírás, és sokan fáradtak kiírni😃
A 13-as visszaállítása, és ezzel együtt a 40-45 módosítása helyett egy kicsit másképp lenne célszerű variálni szerintem.
Egy nekem jobban tetsző csomag, és kíváncsi lennék, hogy kinek hogyan tetszik: 40-es útvonal módosítása úgy, hogy nem érinti a Hajnal u. megállót egyszer sem, a Rómairól visszafelé is Vasmű út - Autóbusz-állomás - Békeváros lenne az útvonal. Ezzel 2 perc és 0.8 Km spórolható körönként, Békeváros-Belváros ugyanolyan jó lenne, mint a 13-as esetén, Római-Belváros oda-vissza meglenne vele, megmaradna a Békeváros-Római közti kapcsolat, kihasználtsága nem csökkenne, csak a zsúfoltsága lenne kisebb, hiszen nem kellene a Belvárosból a Rómait és Békét egy irányban kiszolgálnia. Ha nem elég a 30 perc követés, akkor 20 perc is megoldható (elég szűken) 2 kocsival, 15 perc 3-mal.
45-ös megszűnne, mert így nem lenne értelme.
Új járat indulna (mondjuk 19-es) a Hajnal u. - Bocskai u . - Szórád M. út - Autóbusz-állomás - Dózsa mozi (itt egy kis csavarral vissza) - Szórád M. út - Bocskai u. - Hajnal u. útvonalon. Ez kiváltaná a Hajnal u. - Belváros kiesést a 40-es rövidítéssel, illetve jobb kapcsolatot biztosítana a Technikum és az Autóbusz-állomás és Dózsa mozi között, mint jelenleg van.
18-as járat módosítása a Bocskai u. helyett Szórád M. út 26 és 44 megállással, ezzel javulna az átszállási lehetőség az Óváros és Vasútállomás között, javítana a Szórád - Római kapcsolaton, és a Belváros is kicsit közelebb kerülne a vasúttól befelé tartó részen.
Elgondolkodtató az is, hogy a 11-esnek van-e értelme, nem lenne elég óránként 1 db 40-est továbbvinni az áruházakig.
Nem számoltam így összesítő futásteljesítményt, de kevesebbnek tűnik, mint a 13-as visszaállítása önmagában.
A 13-as visszaállítására 2 alternatívát adtak, bár nem részletezték.
1. minden nap 30 perc követéssel
2. munkanapokon délutáni csúcsban 15 perc követéssel
Erre meg is van a számítás. De ha a 13-as visszaáll, akkor 40-es és 45-ös is változáson kell átessen, mert egyszerűen nem lesz értelme annyi járatot közlekedtetni a Béke körúton. Azoknak tehát ritkulniuk/rövidülniük célszerű. Erről azonban egy szó sem esek, sem megemlítésben, sem a teljesítményszámításokban.
Gondolom mindenki tisztában van vele, hogy 2 éves szerződésre épeszű bank nem ad hitelt, szóval az tud pályázni akinek meglévő, máshova nem kellő járműparkja van.
1,5 éve még nagy volt a csinadratta, hogy elektromos flotta, azóta azért csillapodtak a gondolatok:
A pályázati kiírásban van említve az új járműbeszerzés témájánál, hogy lehet "hagyományos" is és "alternatív" hajtású is az a flotta, amit MVP keretében kívánnak beszerezni a városnak.
6. oldal III.3. pont A szolgáltatást érintő egyéb tájékoztatás alatt:
Minden ilyen, a naaagyvezííírel történő találkozásra hónapok álltak rendelkezésre a várost vezetőknek.
Még is sok város vezetői, ott, abban az 50 percben, a tárgyaló asztalnál, úgy rögtönöztek mintha egy focimeccs félidejében, véletlenül, a vizeldében kerültek volna a No.1. mellé a sorban.
Elektromos buszt Dunaújvárosba ?
Oszt minek?
Oda ahol lényeges, hogy az állomány nagyobb része csuklós legyen?
Amikor a vezér Dunaújvárosban járt, a Modern Városok Program keretében, akkor Dunaújváros vezetői, miért is nem kértek 30 db gyári új buszt ajándékba ?
A tavaly tavasszal/nyáron Zichyújfalu közelében balesetezett JET-861 Credo EC11 felújítása megtörtént és immáron KNYKK-s ruhában újra forgalomban közlekedik.
Ami biztos 1983-ban érkezett 2 db csuklós BU 91-25, BU 91-45, ezek egyike kapta az AOA-439-et
280.06/1983 BU 91-25 AOA-439
BU 91-45 S89 (rejtély, egyszer csak hipp-hopp eltűnt...)
Rövidesen érkezett 3 db csuklós, amelyek oldalán Volán jelzés alatt Székesfehérvár volt olvasható BU 92-91, BU 92-92, BU 92-93. Mindhárman kaptak új rendszámot AOA-440 és 442 között.
280.06/1984 BU 92-91 AOA-440
BU 92-92 AOA-441
BU 92-93 AOA-442
1987 januári nagy havazásnál jött 3 db csuklós, szintén mindhárom kapott új rendszámot, AOA-448 és mellette 2
280.52/1986 BX 62-82 AOA-446
BX 62-83 AOA-447
BX 62-84 AOA-448
BX 62-85 AOA-449
280.06/1987 BX 67-83 AOA-453
BX 67-84 AOA-454
BX 68-08 AOA-455
BX 68-09 AOA-456
BX 68-10 AOA-457
280.06/1988 BX 69-05 AOA-458
BX 69-06 AOA-459
BX 69-07 AOA-460
280.52A/1990 BY 69-05 AOA-464
280.40A/1997 DUD-765
280.40A/1999 GMY-392
Szólók közül 3 db már bolygóajtós érkezett azután, hogy a 24-es járatot bevitték a Rómaira a maival szemben közlekedve BX betűvel, de nem egymás utániak voltak
260.06/1985 BX 97-17 AOA-401
BX 97-43 AOA-399
BX 97-44 AOA-400
a '80-as évek végén még kellett jönnie 6 db szólónak
260.06/1986 BY 07-66 AOA-402
260.06/1987 BY 22-98 AOA-403 (ez volt a "fehér üléses")
260.06/1988 BY 46-03 AOA-403
BY 46-04 AOA-404
260.06/1989 BY 52-64 AOA-405
260.06/1993 CCP-893
260.30A/1998 DUD-810
263.11/1998 GSR-218
Az AOA-407 az első helyközi 260.32-es volt Dunában BX 38-14 rendszámmal és Baracsra járt.
Egy-egy "őskövület" is kapott új rendszámot a helyi állományból.
280.06/1980 GF 34-44 - BV 61-15 - AOA-436 S93
260.06/1981 GF 41-62 - BV 61-47 - AOA-396 S92
Az biztos, hogy a szóló nem sokkal érkezhetett 1983 előtt, neki még az ajtók felett fehér színű mozgató-takaró burkolata volt, de már billenős, egyben világítós leszállásjelzője
260.06/1983 BU 41-94, AOA-397 S91
BU 41-95 AOA-398 S92
AOA-438 még a régi felül lámpa alul nyomógomb leszállásjelzős volt, a vezetőnél is a régi "csöcsös" ajtómozgató gombok,
Ti biztosan járatosak vagytok üzemeltetésben is, ezért fel merem tenni a kérdést:
Ma, a 24-es vonalán ment előttem a csuklós merci a Pozsonyi úton hegymenetben. Sajnos a rendszámát nem tudom, de úgy dőlt belőle a kipufogó füst, hogy rossz volt látni, szagolni meg még inkább. Zöldkártya, vagy ilyesmi hogyan működik?
Kizárt, hogy az a kocsi normális mennyiségű füstöt nyomott. A hangja sem volt egészséges mondjuk...
Talán AOA-398 szóló és AOA-438 csuklós volt 1983 előtti, a többiek biztosan nem kaptak. Átrendszámozásnál ezek kapták a helyi szóló és csuklós legkisebb sorszámát, és a váltás úgy néz ki, hogy a beszerzés idejével megegyező sorrendű volt egy típuson belül.
Az biztos, hogy a szóló nem sokkal érkezhetett 1983 előtt, neki még az ajtók felett fehér színű mozgató-takaró burkolata volt, de már billenős, egyben világítós leszállásjelzője. Az is lehet, hogy 83-as évjárat. AOA-438 még a régi felül lámpa alul nyomógomb leszállásjelzős volt, a vezetőnél is a régi "csöcsös" ajtómozgató gombok, ez a kocsi volt a legöregebb, amely új rendszámott kapott helyi szinten. Többiek cserélve lettek legkésőbb 89/90 váltása körül, az új rendszám pedig 1990 nyarán lett bevezetve.
Lista híján egy kis emlék. Az első 200-as kocsik még a MÁVAUT szürke színben kerültek ide, majd rövid időn belül megjelent a sárga szín. A '80-as évek elején már nem emlékszem farosokra, de a 180-as típusból még volt. Ebben a topikban #18029 és és #19440 körül szóba került, ezzel kapcsolatban a 200-asok is.
Ami biztos 1983-ban érkezett 2 db csuklós BU 91-25, BU 91-45, ezek egyike kapta az AOA-439-et. Rövidesen érkezett 3 db csuklós, amelyek oldalán Volán jelzés alatt Székesfehérvár volt olvasható BU 92-91, BU 92-92, BU 92-93. Mindhárman kaptak új rendszámot AOA-440 és 442 között. 1987 januári nagy havazásnál jött 3 db csuklós, szintén mindhárom kapott új rendszámot, AOA-448 és mellette 2, de hogy melyik???. Majd volt egy nagy cserekampány, a legvégén utolsónak AOA-464. Szólók közül 3 db már bolygóajtós érkezett azután, hogy a 24-es járatot bevitték a Rómaira a maival szemben közlekedve BX betűvel, de nem egymás utániak voltak. Ezek kapták az AOA-399 és utáni számokat. AOA-407 volt az utolsó szóló helyi átrendszámozott, így a '80-as évek végén még kellett jönnie 6 db szólónak.
Ráncajtósok közül a régebbiek közül, fehér utastéri kapaszkodóval AOA-398 szóló és AOA-438 csuklós kapott még újat. Átrendszámozáskor Dunaújváros folyamatos sorszámozással AOA-398 és AOA-464 között kapta meg az új azonosítókat + a vontató valami nagyobbat. A felosztásban 398-407 között helyi szólók egy csoportban, majd a helyközi és távolsági szólók másik csoportban voltak. A csuklósoknál vegyült a helyi a helyközivel, AOA-643 például a perkátai csuklós volt piros díszes nagyméretű betűkkel az oldalán Dunaújváros felirattal.
Előtte is volt egy rendszámcsere valamikor a 70/80 fordulókor, ekkor kapták a BV 61-xx sorozatot az itteni helyiek, ebből talán egyik sem kapott újat, AOA-398 biztos újabb volt és volt testvére is, AOA-438 talán oda tartozott, az biztos, hogy régebbi 398-nál.
Ha lista nem is, de pár tény azért van itt, ami segíthet, bár ezek a megélték csoport tagjai.
Rendkívül hosszadalmas, sok időt, energiát felemésztő kutatással, melyben sok bosszankodás is lesz az elveszett iratok miatt, összeállítható ilyen lista.
Ha csak kb. db szám kell (?), akkor jó közelítéssel, kb. 80-90% pontossággal, rövid úton is kiszámolható.
1./ Mikor kerültek az első Ik-260/280 buszok Dunaújváros helyi forgalmába ?
- 1975-ben?
- 1976-ban?
- más ?
2./ Mekkora volt akkoriban Dunaújváros helyi állománya ?
- 50 db?
- 45 db ?
- más ?
3./ Mikor járt Dunaújvárosban helyi járatban utoljára nem ikarus 260/280 (például Ik-66) busz ?
- 1981-ben ?
- 1982-ben ?
- más ?
4./ innen már kb. tudható lesz, hogy egyszerre hány db Ik-260/280 dolgozott a városban 1975-1989 között, évente.
5./ Azt tudjuk, hogy az első széria Ik-260/280 kocsikat kb. 10 éves korukban selejtezték.
- kb. 1985 körül.
Ők tehát már nem élték meg az átrendszámozást. Az biztos.
6./ Valószínűsíthető, hogy a 80-as évek közepi beszerzésekből évente 5-9 db gyári új busz érkezett Dunaújváros helyi flottába.
Ez kb. ugyanannyi IK-260/280 selejtezését is jelenti.
7./ Nem állunk messze az igazságtól, ha logikai úton azt feltételezzük, a Dunaújváros helyi üzemben dolgozó Ik-260/280 autóbuszok közül, kb. 1985-1989 között kb.25-30 kocsit selejteztek úgy, hogy már nem lettek átrendszámozva.
8./ Plusz-mínusz 10 db.
Ez a levezetés nem helyettesítheti a kutatást, vagy valós lista előkerülését, csak közelítő ismeret szerzésre jó.
2018. szeptember 1-jétől 2+1 év időtartamra szól a kiírás. A rövid időtartamra és a többi követelményre való tekintettel arra számítok, hogy marad a KNYKK.
A pályázati anyagból kiderül, hogy az önkormányzat az MVP keretében 9 szóló és 19 csuklós autóbuszt tervez beszerezni. Amennyiben a beszerzés megvalósul, a járműveket (és alternatív hajtásmód esetén a hozzá tartozó töltő-infrastruktúrát) a szolgáltató részére használatba adja.
Pályázati felhívás - Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata pályázati felhívása az autóbusszal végzett helyi menetrend szerinti személyszállítás szolgáltatás ellátására
"Korszerűsítik az autóbusz hálózatot, elektromos és energiatakarékos buszok állnak forgalomba 3,1 milliárd forintból, valamint új buszpályaudvar és korszerű személyforgalmi csomópont épül 2,65 milliárd forintból."
Ez most már hosszabb ideje elhangzik, de semmi közelebbi információ nincs azon kívül, hogy a vasútállomáshoz tervezik a buszpályaudvart. Tud valaki ennél többet? Mi lesz az elképzelés, marad a Béke téren is a pályaudvar kisebb kapacitással, vagy megszűnik? Hogyan változik majd a távolsági/helyközi/helyi vonalhálózat? Ha nagyobb fogalmat kell a vasúthoz lebonyolítani, akkor a jelenlegi helyi hálózat kevés lesz, biztos nagyobb átalakításra fog szorulni. Ehhez a nagyságrendhez tervezték az új buszparkot, vagy a jelenlegire? Ki fogja üzemeltetni a helyi hálózatot, marad a KNYKK vagy a város alapít erre külön céget, mint több városban is volt a közelmúltban?
Rengeteg a kérdés, és úgy érzem, hogy az egésznek az alapkoncepciója is hiányzik, mintha nem lenne még nagyjábóli irányelv sem, de a végső számok már repkednek. Aki tud valami közelebbit, leírhatná.
Rendszám: HIV-696 Gyártmány: IKARUS Típus: C 80.40 M Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
HIV-696-ot valaki letudná keresőzni? Régóta nem láttam a volán telepen kívül sehol. Nagyon le van rakva "C vágányra" egy Volvoval együtt. (A Volvon már nincs rendszám sem) köszönet előre is :)
KNYKK-nál Fejér megyében 256-ból már csak helyközi változat van. 11 m-esek szerencsére mind tartalékok, 12 m-esekből vannak fordások, pl. BPG-677 (Szabadbattyán), pontos listát nem tudok, de azok is már nagyrészt tartalékok.
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy az egykori Alba Volán területén van-e még olyan 256-os Ikarus, amelyik állandó fordával rendelkezik vagy mind tartalék?
Egy autókereskedésnek lett a "boltja" 2017-ben Érden, mindenütt autók voltak körülötte, akkor kapott egy Transformers-szerű festést. Jelenleg sem a busz, sem az autók nincsenek ott.
Kiegészítés: igen, lassan egy éve kapta meg a rendszámát, de valójában már legalább 6-7 éve náluk van a busz. Otthonról meg tudom nézni pontosan, ha számít.
Más: Ercsi helyi járatára az MNH-629-es Volvo 8700-as érkezett nem rég, a Komárom-Esztergom megyei társvolán alvállalkozójától. (Bár ha jól emlékszem, időközben Miskolcon is hirdették eladásra.)
Rendszám: DUD-813 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.50 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Kétlem, hogy egy HHR-t vagy HEM-et adjanak Újvárosnak. Kapnak egy AOA-t az jól van. Amúgy elég lepusztult a 315( tán még sosem volt felújítva) és a 318 is.
Újvárosban fehér szóló Volvo új helyközi festéssel ment délután talán a 3-ason, de csak messziről sikerült megpillantani, sajnos azt sem sikerült kivennem, hogy beugrós helyközi vagy valamelyik helyi kapott ilyen fényt?
Rendszám: GSR-216 Gyártmány: IKARUS Típus: 263.01 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
"illetve van egy tartalék "középmotoros 260-as" (gondolom.32-es)."
Az a JHZ-335. Úgy tudom a 256-os váltotta őt kb. 1-1,5 éve. Más működőképes 200-asa meg már nincs a Viszlónak. -------------------- Más: CCP-797 helyén melyik kocsi közlekedik?
Nem tudom. 1 biztos a telepen áll rendszám nélkül. Átvettem magamba a Volvo rendszámokat, egyedül a LGP-882 hiányzik. Javíts ki ha tévedek. Idén töltik a 18.évüket. szerintem nem éri meg kipofozni őket. :)
Sziasztok! CLY-149 (vagy 148?) létezik, hogy velencei telephelyes lett? Pár napja az utcánkban alszik, de csak este 9 körül érkezik és reggel 6-kor már megy is, ilyen hosszú vezetési idő pedig nem szok' lenni.
KNYKK honlapján év elejétől már csak link van az új Tatabányai helyire. Székesfehérvár maradt, de továbbra sem működik / hibásan működik / több funkció nem használható, a 40-41 járatok felkerülése óta hibás, ezt jó lenne javítani. Emellé felkerülhetne a többi olyan település is, ahol még mindig KNYKK a helyi szolgáltató.
FélOFF: januárban elindult a 2-es Harman helyi járat is, ez pedig Piac tér - Aszalvölgyi út viszonylatot takar, és a PNM-963 (MAN A21, ex VBZ, Zürich) jár rajta.
Mindkét járat egyszerre indul a Piac térről, 5:25, 13:25, 21:25 időpontokban, de értelemszerűen két irányba.
Van még mit cserélni, az ex. genfi csuklós Volvo 7000A-k 17-18 évesek idén, van még Ik200-as, a két db Ik412-es is ki tudja meddig viszi előre magát, és azért a 2003-2006 között újként érkezett MB Conectok első példányai is kezdik a 15. évüket taposni.
Ugyan, hol vannak még a 25 évhez? Majd akkor ráér!:-)
A 8-9 év körüli használt Citarok érkezésével az utolsó példányok is kirepültek, azért valljuk be 97-es gyártásúak voltak, idén töltik/töltenék a 21. évet, és így is 10-11 évet lehúztak a forgalomban.
Van még mit cserélni, az ex. genfi csuklós Volvo 7000A-k 17-18 évesek idén, van még Ik200-as, a két db Ik412-es is ki tudja meddig viszi előre magát, és azért a 2003-2006 között újként érkezett MB Conectok első példányai is kezdik a 15. évüket taposni.
Nem tudja esetleg valaki hogy szombaton a Szfv-Győr-Szeged-Szfv fordán esélytelen lesz kék Volvo,leginkább FKE-286ost kifogni?Vagy ilyen buszok már nincsenek ezen a járaton?
Tud valaki valami érdemleges információval szolgálni a vasárnapi bakonycsernyei állítólagos "busztűzről"? Nem állítom, hogy igaz, csak fél füllel hallottam, így gondoltam megkérdezlek benneteket. Lehetséges, hogy a kmc-178 az áldozat?
Januártól az Arriva csinálja a 40-41 járatokat. A két Merci csak bérlemény,elvileg fél évig lesznek itt. Mindegyik Volvo és Man is kap csíkokat. A Volvok a sok állás és a pesti igénybevétel miatt nincsenek igazán hadra fogható állapotban.
Na igen. Lehet, hogy azzal a feltétellel adta ki a KNYKK az Arrivának, hogy átfesteti a buszát fehér-kék-pirosra meg, hogy teljes alacsonypadlós legyen. Annó ez a 26-oson járó MAN okkal volt gond. Alapból 3 ajtós volt, csak a KNYKK (akkor még Alba Volán) megkövetelte, hogy 4 ajtós busszal vehetik ki a járatot. :)
Fura, hogy vettek Citarokat annak ellenére, hogy van még bőven felesleges, Budapestről áthozott Localojuk. Lehet, hogy ezek is az ex-gráci kockamerci sorsára jutnak? A 40-41 VT-s átvételét egyszer már beígérték decemberre és nem valósult meg (valószínűleg sofőrhiány miatt). Ha ezúttal sikerülne, legalább nem tartalék buszok fognak rajtuk járni.
Valóban meglepő az eddigiek alapján, de említésre érdemes, hogy egyébként időközben a KXM-035 és a KXM-043 is kifehéredett. Csíkokat nem kaptak, ahogy az MAN NG-k sem, de már alakul a fehér/kék színarány.
Velence (és úgy egészében a megye) lepasszolt egy 415-öst (EWS-494), de már szerzett is helyette egy újat (EVL-691). :) "Velencei misebusz" táblát visel, és ugyanott a DRV-nél áll, ahonnan az EWS járt, csak kerítésen belül parkol. :)
Venyimi út- Aranyvölgyi út kereszteződése az OBI felett. A jármű irányából valószínűleg 20-as, a Jókai u. megállótól tartott a Venyimi elágazás felé, végállomástól indulva 2 percre.
Remélem, nem szegek semmilyen szabályzatot a dologgal. Napjaink legnépszerűbb közösségi portáláról származnak az alábbi képek. Egyik szóló Volvo adta meg magát Dunaújvárosban.
Ha 16.05-kor indulna a belső végállomásról, akkor már az NEM indul ki, így vissza sem jön. Ha 16.00 vagy előtt indul a belsőből, akkor még kimegy és vissza jön akkor is, ha a külsőről 16.55-kor indul vissza.
"SZÉKESFEHÉRVÁR helyi autóbuszjáratai a belső végállomásokról 16.00 órakor indulnak utoljára és a külső végállomásokról menetrend szerint visszaközlekednek."
Ez azt jelenti, hogy a végállomásról 16.05-kor már nem indulnak, vagy hogy még 16:55-kor is indulnak?
Leginkább szerencse kérdése. Szólóval valószínűleg nem találkozhatsz, csuklós szokott kint lenni, de a legvalószínűbb időpont a reggeli műszakváltás és az utána lévő kb 1-1.5 óra, nagyjából 8.30-ig.
Akkor ez a cég, saját dolgozóinak indított helyi/városi járatot 2-3 útvonalon?
A cég szerződéses járatait döntő többségében a szintén fehérvári Balogh 2000 Kft. biztosítja, kisebb arányban a várpalotai Véghbusz. Ez 15-20 autóbuszt jelent, a Sprinter méretétől az 50 fős Setrákig / MAN buszokig, a járatok pedig a megyét és a szomszédos megyék nem túl távoli pontjait érik el. Ennek évtizedes hagyománya van.
Az újdonság a helyi járat megjelenése, eddig a Sóstói Ipari Parkban egyedül a Denso rendelt saját, szerződéses helyi járatokat, a többi gyár a helyközi járatait állítja meg az útvonalra eső helyi megállókban, illetve a volán (KK) közforgalmú helyi járataival tudnak a dolgozók munkába járni (ebben is volt kínálatbővítés a közelmúltban).
Nem hinném, hogy 2-3 útvonalról lenne szó, inkább arra gondolok, hogy a hétvégi, alacsonyabb utasszám miatt a gépjárművezető a valós utazási igényeknek megfelelően közlekedett, az utolsó utasa leszállását követően pedig a legrövidebb úton visszatért a telephelyre. (Ez más szerződéses helyi járatoknál is bevett szokás.)
Igen, szerződéses menetrend szerinti járatról van szó, vállalati igazolvánnyal vehető igénybe.
"találkoztam már a cég logójával a Videoton Ipari Parkban is"
Találkozhattál, az Aszalvölgyi úton is van telephelyük, és egy bő éve oda is járnak szerződéses járatok. De az említett új helyi járat a Sóstói Ipari Parkból indul.
Hol van? A Sóstói Ipari Parkban, de találkoztam már a cég logójával a Videoton Ipari Parkban is. Címe: 8000 Székesfehérvár, Holland fasor 19.
Mit gyárt?
,,A székesfehérvári Harman/Becker Automotive Systems Kft. a Harman International leányvállalata. A Harman International világszerte a gépkocsik infotainment berendezéseinek innovációs vezetői közé tartozik a high-end audio rendszerektől a komplett infotainment állomásokig."
--> Tehát röviden, tömören autóalkatrész-gyártással foglalkozik.
Fehérváron pedig végre a Harman is elindított egy helyi járatot a héten, az FLX-869 végzi, a pontos útvonalát még nem ismerem, mert talán a hétvége miatt háromszor háromféle irányon láttam. Ma reggel egy Harman - Piac tér expressznek tűnt, tegnap a Csíkvárin is láttam szembejönni, de egyébként se lehet hosszú járat, hamar végez. (Nem lepne meg, ha a Jancsár Hotelt is érintené, újabban a Harman is bevezette a szállóztatást.)
Móron a felhagyott autóbuszállomás kocsiállásait képező járdaszigeteket feltörték, és elég érdekes elrendezésű, első ránézésre kicsit sem gazdaságos helykihasználású szgk-parkoló létesült a néhai pályaudvar helyén.
"Márpedig a környékbeli településekről bejáró dolgozók száma igenis komolyan nyom a latba, ha a város forgalmát vizsgáljuk, ..."
A másodikból:
"A Polgármesteri Hivatal Közlekedési IRodája ezúton is köszöni a fehérváriak aktív közreműködését, ..."
Részben OFF:
Sajnos az ország összes városánál az látszik, hogy a hivatalok csak a saját településükre koncentrálnak, és nem azt a bővebb környéket nézik, akik oda járnak dolgozni, vásárolni, iskolába, hivatalos ügyet intézni, stb... Ezt a kérdéscsomagot gondolom kitöltötték páran a környéken lakók közül is, akiknek szintén nem mindegy, hogy ha már be kell jutni a városba, azt hogyan teszik. És valószínűleg senki sem szeretné megfojtani a várost, még ha nem is ott lakik. Igaz ez a személyes közlekedésre és a tömegközlekedésre is. Azon vajon elgondolkodott-e már valaki, hogy a nagy cégek miért saját munkásjáratokat tartanak fent, és miért nem az országos tömegközlekedésre bízzák a munkavállalók célba juttatását?
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
Rendszám: AZD-323 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.44 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Igen. Reggel én is figyeltem, hogy szinte mindegyik kint volt. Bár mikor jöttem át a Pláza hídon akkor IAA ment el alattam és mivel már kiszúrtam, hogy nem jó a kijelzője néztem már egy ideje. Aztán mikor elhaladt alattam úgy láttam, hogy EMKE nem volt benne. (Bár elég gyorsan ment így nem merem ezt biztosra állítani.)
Elvileg a Tatabányáról kieső buszokat hozzák, majd ide januárban mikor váltás lesz odafent. (Bár a most leégett MZF-202 szerintem kuka.)
Ma láttam egy csomó Ikarust, úgyhogy szerintem kamu. És ha kitiltanák, mégis hogy lehetne tartani a járműkiadást? Esetleg az képzelhető el, hogy megint vesznek használt buszokat (én nem támogatom, ha buszokat akarnak venni, az szerintem új legyen) és elég lenne az Euro 1-esek kiváltására.
-----------
Korábban pletykálták, hogy decembertől a VT átveszi a 40-41-et is. Nos, ez nem sikerült, mert továbbra is HSX-426 és LEP-310 jár rajtuk. Lehet, hogy tényleg átveszik, csak csúszással.
Úgy gondolom, ebben a hírben keveredik a valóság, a lehetőség, az akarat és a vágy.
Kitiltani a városnak nincs joga.
Ahhoz viszont van joga, hogy a város, a saját közszolgáltatási szerződését módosítsa és abban kikössön környezetvédelmi szabályokat.
Tehát aki közszolgáltatási szerződés alapján, Székesfehérváron belül, közforgalmú helyi közlekedést végez, a várossal kötött szerződés alapján, annak a város jogosan határozhatja meg, hogy milyen környezetvédelmi besorolású buszt üzemeltessen.
Aki viszont iskolás járatot, munkásszállítást, különjáratot, stb. üzemeltet Székesfehérváron, az addig fuvarozhat akár euro 1-es motorú buszával is, amíg országos jogszabály máshogy nem rendelkezik.
Valaki megtudja az alábbi hírt erősíteni amit a napokban hallottam/kaptam, hogy 2017. December 1-től (azaz most péntektől) Székesfehérvár "kitiltja" a helyi közlekedésben lévő (Euro 1-es motorral rendelkező) Ikarusokat? Az E1-et azért raktam zárójelbe mert valaki szerint az összes megy, valaki szerint csak az E1-esek.
Köszönöm szépen. Érdekes, hogy oda került, a Vértesnek sosem volt ilyen kocsija. Mintha tavaly is szó lett volna, hogy átmegy a Vértes területére, gondolom a tatabányai 415-ös üzemeltetés miatt.
Sajnos Dunaújvárost valószínűleg most senki nem tudja jól összerakni. Túl sok volt a változás mostanában, az sem mindig egyértelmű, hogy egy kocsi helyi vagy helyközi (KNJ-598 vagy JMF-659). A tatabányai helyi üzemeltető januári váltása miatt valószínűleg a mostani állapot sem lesz sokáig így, biztos lesz további változás.
Credo stimmelhet, Optinell nem stimmelhet, mert csak Inovell van, így a 10 sem stimmel, mert 12 méteres, és NZM-401 lehetett, mivel ezt kapták meg a káloziak a korábbi HIY-428 helyett :)
Az létezik, hogy most vasárnap a 17:30-as Káloz-Budapest járatot egy Credo Optinell 10 vitte? Van ilyenje a KNYKK-nak egyáltalán? Ha igen, most vasárnap is ott találom? Köszönöm előre is! :)
LPN-422 tegnap dolgozott 16-oson. Ma reggel JIW-679 volt helyette. LOH-463 fixen 24-eseket csinál fix sofőrrel. Arrivánál nincs már hónapok óta az NSF-345. Csak a csuklósok felújítása miatt volt kölcsönbe. IAA-864 a balesete után "sufnituning" fülkét kapott.
LGP-882 tavasz/nyár környékén járt még, azóta viszont tényleg nem rémlik. LPN-422-t nem emlékeztem, hogy láttam volna, mióta levették főjáratról LOH-463-mal egyetemben, és szólókat tettek a 22-esre meg a 25-ösre nyáron. (De akkor ezek szerint lehet csak elkerült.:) Az biztos, hogy külső megítélés alapján ez a két genfi Volvo hiányzott messze a legtöbbet, enyhén LGP-882 javára.