Ehhe:) Azert kretazzak, mert megszoktak regen. Ugyanis igy nem volt muszaj centirozni allitolag(persze ez nem igaz, mert ha mast nem, hat a folt sulyat illene kiegyenliteni, bar az elegge csekely.) A mai modern gumikat viszont illene minden esetben centirozni. A modszer azonban ma is hasznos, mert igy egy "tollvonassal" jeloli a forgasiranyt.
Akkor krétázzák be a szelepet, ha csak egy kereket javítanak (Pl defekt), és így a felszerelésnél adott a gumi külső fele és ezáltal a menetirány is. De azzal már nem foglakoznak, hogy a szelep tényleg a jel mellé is kerüljön.
A szálszakadás szerintem akkor fennállhat, ha nem meghajtott kerékről van szó, mert azzal ugye csak fékezni lehet és ezáltal csak az egyik irányba feszülnek a szálak, de ha megfordítod, akkor a hosszú idő alatt beállt szálak pont ellenkezőleg kezdenek feszülni és akkor elképzelhető, hogy valamelyik megadja magát. (Persze ez csak egy sejtés)
Krétázzátok be a szelep helyét is.... Minden gumis így csinálja, de eddig még egyik sem tudta megmondani, hogy miért....
A legkorrektebb válasz az volt: Így szoktuk.:-)
Az hulyeseg. En is lattam mar ilyet, az a pali inkabb megall a kavics elott, minthogy atmenjen rajta, neki amint kicsit kemenyebb tempot nyomott, szinte rogton elszalltak a gumijai...
Igaz, hogy elsüllyed a topik, de azért leírom a sztori végét:
A Joób és Tsa műhelyben (Árpa utca) szépen kijavították a felnit. Polírozást nem kértem, de otthon lecsiszoltam a kisebb szépséghibákat és lefújtam lakkal. Fasza!
És vettem 185/60R14 gumikat. Falken ZE-502, 13500/db. Vaddisznó!
formatc
A 17" itthon tényleg kényelmetlen és előbb-utóbb tojás lesz. Ha sokat "sportolsz" akkor viszont ne sajnáld a nagyobb felnit, de csak a kinézet miatt felesleges!
Ja megvan, csak nem a Favorit, hanem egy Alfa 33 :)))))))
Errekene gumi olcson, mert nagyon le vagyok egve, de a gumik is szarok, jon a vizsga na es a nyar. Telre ugyis lesz uj garnitura, aztan uj gumak, de addig valami kell.
érdemes, ha szereted érezni az autódat.. nagyon közvetlen lesz a kormányzása, de utazási komfort az nem sok marad.. nekem ha végre meglesz a felni fényezés kerülnek vissza a 17-esek
Erdemes 17-es felnikkel rohangalni a magyar utakon?
Kovetkezo autom 205/55R16 gumikkal keszul, de lattam egy hasonlot jarganyt
215/45R17 felszerelessel es nagyon belefajdult a szivem, olyan jol nezett ki!
Raadasul a 17-es gumi Pirelli P7000, a 16-os meg csak Firestone 700... (asszem)
Azzal nyugtatom magam, hogy a 16-os se rossz, raadasul sokkal dragabb is lenne, meg a magyar utakon a nagyobb kerektol hamarabb lenne gond a futomuvel, meg a felnivel... (most 14-es kerekem van, de 40eKm alatt mar csereltek elol stabilizatorrudakat)
Azert ezek a teszteredmenyek a vilag legjelentosebb autos lapjaibol valok. Erdekes, hogy ritkan egysegesek a velemenyek, dehat igy szep az elet :-)
Ugy egyebkent javaslom a szuksegesnel nagyobb sebessegindexu gumikat. Kemenyebb az oldalfaluk, tartosabbak es a merevseguk miatt jobb a stabilitasuk is. Es neha csak kicsi az arkulonbseg. www.gumibolt.hu
Reklámoznak Pirelli P3000 abroncsot 175/70 R13 méretben 10990 forintért, szereléssel! Utánanéztem a stevie wonder által megadott címen (204), nagyjából jót írnak róla, bár hangosnak tartják.
Mindent egybevetve nekem ez nagyon jó árnak tűnik, olyannyira, hogy venni szándékozok 4 darabot.
Nektek mi a véleményetek? Tapasztalata van-e valakinek a P3000-el?
Felni javításról szeretném megosztani veletek a tapasztalatomat. Most voltam a Servico nevű cégnél a Bécsi úti Shell kút mögött. Gazemberek! Perem javításra hagytam ott, de csúnyán összebarmolták és jól megvágtak. Olyan ideges lettem, hogy visszafelé kitapostam az autó belét. Mikor lehiggadtam, elvittem a felnit az Árpa utcai műhelybe, amit asszem itt ajánlott valaki. Remélem velük több szerencsém lesz.
Egyébként hogyan kell alufelnit felpolírozni? Azt mondták, le kell szedni a lakkot és utána mehet a balhé, de házilag lehetetlen. Valóban az? Kicsit borsos az ára a műhelyben.
Más. 185/60R14 gumit keresek 2db-ot. Extra igényem, hogy jól nézzen ki. A kocsin elöl Kingstar márkájú gumik vannak. Gagyi, de ugyanaz a méret és szélesebbnek, bikábbnak néz ki, mint a hátsó Kleber. Kinek van tippje?
Szerintem általánosítani semmiképpen nem lehet, minden cégnek vannak jó és rossz gumiai. Egyik haverom Semperittel járt sokáig (Vectra) és 3 lett szálszakadásos, a végén már minden keréken más gumi volt. Én Toyon járok jelenleg, de a gyári Michelin is nagyon sokáig bírta. Szerintem úgy érdemes vásárolni, hogy eldöntöd mennyi pénzt szánsz rá, meghatározod a kategóriát (pl. 196/50/15 - 210km/h) és felméred ki mit kínál.
Én elgoldolkodtatónak tartom ezeket a teszt-eredményeket. Különösen annak fényében, hogy előfordul hogy egy forgásirányos mintázatú guminak a felúszási tulajdonságait rosszabbnak mondják mint egy nem forgásirányosnak.
Arról nem is beszélve, mikor egy forgásirányos high-performance gumit megver egy consumer abroncs.
Aszpirin !
Nekem téli Kléberem van, az nagyon jó, vetekszik a Michelinnel, sőt, ha nem kifejezetten hóban nézzük, talán jobb is. De a nyári gumijaik elég gyengék, itthon is megjelent teszt, negyon lehúzták. A Semperit viszonylag jó árú gumi, TopSpeed2 nekem volt, meg voltam elégedve vele (Puntón) A harmadik vonalhoz tartozó gumik közül meglepetésemre asszem a Ceat egészen jól szerepelt, az etelonnak állított Continentalt több helyen is verte. Én mondjuk a Michelin-Pirelli vagy a Bridgestone-Yokohama duókból javasolnám a nézegetést.