Tasztaltad, hogy 12 km keresztül fáztál télen egy crdi-ben?
Én nem, mivel a diesel kiegészítő fűtéssel rendelkezik. ;-)
Hamarabb nyomja már a langyos levegőt, mint hogy érezné az ember az ülésfűtést...
Sziasztok.2 dolog miatt irok:1.a klimám 2000 fordulat alatt ki ve kapcsolgat,töltve volt és akkor is.ez normális vagy valami hiba lehet?(digit klima 1.6 crdi 2008).2.első fékbetét cserénél van 2db betétén lemez azt kivülre vagy belülre kell rakni a féknyeregnél?
De nem mindegy? Gondolom van alatta egy tömítés, azt kell cserélni. Illetve akkor nem mindegy, ha maga a szenzor teste ereszt, mert akkor vagy barkácsolni kell, hogy ne folyjon, vagy ki kell cserélni.
Meg tudnátok mondani, hogy ez milyen szenzor lehet az olajszűrő mellett?
Nálam ez teljesen olajos, és mivel ahogy korábban írtam nagy az olajfogyasztásom (6dl / 1000km, 2008 SW 1.6-s benzines), arra gyanakoszom, hogy itt elfolyhat.
Itt azzal engedtek utamra a szalonból, hogy találkozunk 24 hó vagy 30000 km múlva. Ahogy a műszerfal is mutatja. Persze igyekszem a 15000 körüli cserékhez tartani magam, csak nem voltam tisztában a garanciális feltételek ezen részével. Mindegy. Most lesz az olajban 17300 körül, aztán a 30000-es átvizsgálásnál meg kb 10000. Csak az vígasztal abban, hogy kidobom a kb 10000-et futott olajat majd tavasszal belőle, hogy az a téli üzem után lesz. Így nem zavar annyira.
Sajnos ebben a témában tanácstalan vagyok. És sajnos bárhova viszem, felmelegszik annyira, hogy semmit ne tudjak már érzékeltetni. Igyekszem a lehető legtöbb infót összeszedni. A szelephézag ellenőrzését mindenképp megcsináltatom a héten. A tipikus az egészben az, hogy mire kimegyek a szervízhez tuti lecsendesedik, nem tudom ez mennyire fogja befolyásolni az szelephézag ellenőrzését, amit azonnal megcsinálnak
Korábban írtam a 2007-es 1.4 benzin ceed hidegindítási hangjáról. (kicsit dízelesen zakatol)
Közben történt egy olaj+olajszűrő csere, mindkettő gyári. Bár a hangja jobb lett az autónak, a hidegindításkor jelentkező zakatolás nem lett jobb, de továbbra is teljesen megszűnik 10 perc üzem után, és utána csak a következő hidegindításkor jelentkezik. Teljesítményproblémákat nem érzékelek, és hangon kívül semmiféle negatív effektus nem jelentkezik.
Szerintem mindenképp beszélj a szervizzel. Amikor én is csináltattam 5000-nél az első olajcserét(be sem írták a rublikába, csak a papír szélére jegyezték fel..) akkor azt mondták hogy 1 év a vásárlástól, vagy 30.000km erre vonatkozik +- 1 hónap és +-500km tolerancia. Szerintem ezekre mindenképp figyelj, hogy ott milyen kondíciókat mondanak, nem érdemes kockáztatni...
Véleményem szerint ha sokáig szeretnéd használni az autódat üzemanyagtól függetlenül 15.000km től többet ne menj egy olajjal.
Ha ennyire ért a szerelőd a típushoz, hallgass rá, kérdezd őt.
De ha hozzá nem értő, mint pl. én :-) véleményére vagy kíváncsi, én nem vennék dízel vagy turbós benzines autót 8-9 éveset. Kivéve, ha ismerném az előéletét, a gazdáját - azt az egyet, aki volt neki. Még egy dolog a dízel kapcsán: Napi 50 km az gondolom, jó esetben egy 25 km-es út oda-vissza. Télen ennek a felében fázni fogsz a dízelben.
Szeretnék CEED-et vásárolni, mert nagyon megtetszett az SW. Sajnos a limitem 1,8-2 M, ebbe csak 2008-2009 körüliek férnek bele. Benzines párti vagyok, de meggyőzhető.
Eddig egy 1.4-es benzinest próbáltam ki, nem tűnt rossznak élményre, nem vagyok versenyző Azt leszámítva nem volt rossz, hogy a szerelőm azonnal lebeszélt a németből behozott összetákolt, vezérléscsere érett hulladékdombról.
Általában 50-50 % pálya-város fogom használni napi max. 50-60km és kb 4-5 évig nem tervezném cserélni.
Szeretnék hallgatni az okosabbakra ezért minden építő jellegű tanács jól jön: honnan (magyar v. külföldről), mennyi km-el érdemes még megvenni, milyen felszereltségűt, milyen motorral (szervízigények és típushibák is jól jöhetnek) illetve tanácsok, hogy a vásárlás előtt mire érdemes odafigyelni.
Előre köszönöm mindenkinek, aki szán rám pár percet!!!
Ráálltam már az elejétől, de egyrészt az első csere 2700-nál bezavart, másrészt meg úgy adódnak a következő hónap dolgai, hogy megszalad a km kicsit. De ha jól értem a "sugalmadat", akkor legyen meg most 20000-nél ahogy terveztem, aztán ne menjek túl a 30000-en, hanem kb tavasszal amikor másfél éves lesz és elérem ezt akkor vigyem szervízbe olajcserére és átvizsgálásra. Csak gondoltam ha kicsit elnézőek akkor nem dobnék ki belőle egy 10000 km-t hajtott olajat hanem két éves koráig benne hagyom amikor már viszont 4-5000-el túlfutok rajta. Logisztikailag is egyszerúbb lett volna ha egybe tudom fogni az évet és az olajcserét, mert ugye gazdaságosabb Magyarországon csináltatni. Azért köszi a tanácsot! Üdv!
Hát nem egyszerű történet az biztos, sajna a szervizek sem képviselnek egyforma álláspontot. Én is cseréltettem 3000 km-nél, /07.20/ és a szerviz szerint nem ehhez kell viszonyítanom az 1 éves olajcserét, hanem a garancia füzetbe beírt dátumhoz, ami 05.19. Nem sok logikát látok benne...... Ami a Te problémádat illeti, szerintem válaszd az 1-es pontot, mert probléma esetén hivatkozhatnak arra, hogy nem jelentél meg a 30000-es szervizre! Mert ugye a gari füzetben is benne van, hogy "amelyik hamarabb bekövetkezik". Ha 10 hónap alatt megy bele a 30000 nincs mese, menni kell! Kicsit talán lehet "trükközni" mert a szervizek által elfogadott a +- 1 hónap, ill. 1000 km, én is élni fogok vele :-)
állj rá a 15 ezres szervizciklusra tehát most egy olajcsere, 30-nál komplett szerviz, 45-nél majd megint olajcsere (csak ekkor majd ne csússz le róla mint mint most), 60-nál megint "hivatalos" szerviz, stb. a komplett szerviz olajostul mindenestül azért fontos mert ha jelentősebb garis ügyed lenne akkor a fába is bele kötnek, nemhogy a kötelező szerviz teljeskörűségébe a köztes szervizek bejegyzése a szervizkönyvbe kizárólag a jövendőbeli vevőd lelkének megnyugtatására szolgál, én annó ezeket nem is márkaszervizben csináltattam mert minek
Garancia érvényesség-szervízintervallum kapcsán kérnék infót tőletek. Az autó 1,6 crdi 2016 09 havi. Azzal engedtek ki a szalonból, hogy találkozunk 24 hó vagy 30000 km múlva. 2016 11. hóban 2700 km-nél cseréltettem olajat. Szervízkönyvbe bejegyezve az előírt Shell Helix Ultra 0w30 ECT C2/C3. Jelenleg 17000 van benne. Egy hónap múlva lesz alkalmam olajcserére, akkor lesz benne kb.20000 km. Ez már fix hogy lesz csere, így is már 17000 lesz az olajban.(!) Természetesen ez is jegyezve lesz a könyvében. A 30000-et kb tavasszal érem el, de eredetileg úgy állt szándékomban, hogy jövő augusztusban, mielőtt két éves lesz, akkor ejtem meg a 30000-es szervízt is. Csakhogy addigra kb 35-37000 km lesz benne. Következő olajcserére pont ideális lenne, ha az olaj használtságát nézem 20000 km-es csere után éppen 15000 km futás, de ezzel jelentősen túllépem a 30000 km-es szervízciklust. Tiszteletteljes kérdésem az lenne, hogy a garancia érvényességének elvesztése nélkül melyik verziót javasoljátok? 1. Beviszem 30000 km-nél a megadott ciklusra, nullázzák az órát a műszerfalon, de olajcserét nem kérek, csak a kötelező ciklust igazolják le, nézzék át a kocsit, miegymás ami elő van írva, majd augusztusban 35000-nél ismét szerviz egy egyéni akciós olajcserére? 2. Csak jövő augusztusban viszem be, megpróbálok a 24 hónapra hivatkozva érvelni és arra a tényre, hogy már nem a gyári olaj van benne, hanem időközben kétszer is volt cserélve? Leigazolják az 1-es verziónál a szervízkönyvet teljes értékűként mintha olajcsere is megtörtént volna a garanciához? Elveszti a garanciát a 2-es verzió esetén? Előre is köszönöm a szakértő tanácsot, vagy akár a laikusok véleményét is.
mindegyik szerviz pont ugyanúgy cseréli az olajat nincs semmiféle különbség nem lehet azt elrontani csak árban van difi de azt meg előtte telefonon le tudod csekkolni, hogy melyik a legolcsóbb pár éve a kia lurdy volt mindig a legolcsóbb, de azóta bizonytalanná vált hogy ők még márkaszerviz-e egyáltalán de megér ez is egy telefont
Mi tavaly kerestünk a családban lévő másik Ceed-re téli kerékszettet. A kereskedésben árulttól talán ha 10e jött ki olcsóbban, felni,szenzor, gumik (gumik jó minőségűek lettek választava). Amúgy én a kereskedésben vettem kettő éve, alig volt drágább nekem is mintha egy ismert nagy forgalmazó ajánlatát választottam volna.
Gumit és felnit semmiképp ne vegyél, mert valóban horror áron adják. Szenzort külön is lehet vásároln, persze nem olcsón. Én múlt évben néztem utána, és úgy láttam, hogy a Hyundai érezhetően olcsóbban adja ugyanazt a szenzort. Persze elképzelhető, hogy az ár a kereskedéstől is függ. Egyébként az utángyártottak is drágák. Szerintem nem érdemes kockáztatni.
van valakinek tapasztalata Kia Ceed 2017 "nem gyári" TPMS szenzorral ? Azon gondolkozom, hogy télire mit kellene venni, de viszont gumi+felni+szenzor darabja horror áron van.
Esetleg tud valaki Pesten kereskedőt, akinél érdemes körülnézni?
A gyári felnik persze mindig drágák, hasonló minőséget jóval olcsóbban is lehet kapni. Vagy választhatsz a gyári felnik áráért valami igazán ütős dizájnt és minőséget :)
Hankook eco gumival szerelték gyárilag. Télre vettem az acélfelnire 4 jó nokiant, és azt szeretném majd rajtahagyni. Maradnának az acélban a tpms-ek is. Viszont akarok rá 4 szép felnit nyárra. Egyelőre most visszarakattam az acélra a nyáriakat, de nem akarok állandóan szereltetni se, mert az se olcsó. jellemzően 6000 ért cserélnek egy gumiszettet az acélon, ami évente 12000-et jelent+ a szaladgálás. Tehát 5-6 év alatt elkölti az ember csak a szerelésekre egy garnitúra minőségi 15"-os guminak az árát. Ezért is szeretem, ha külön felnin van, nem kell szezonban időpontért harcolni, meg szaladgálni miatta. Itthon lecserélem felnistől, amikor időm van évközben, meg elviszem átforgattatni centírozógépen.
Kérdeztem a szervízben, hogy mennyiért tudnának nekem szerezni gt-line 17"-os felniket. Nevetséges árat mondtak. Már nem emlékszem pontosan, de gumi nélkül, valami 150 000-et mondtak darabjára!!!! Az előző generációs ceed felnijeivel tele van a használtpiac, de nem jók az ET számai. Nyomtávcsökkenéssel járna, plusz tipustól függően lehet beleérne a féknyeregbe. Meg nem is a legszebbek azok a felnik. Mindenképpen valami olyat szeretnék, ami mutat is, lehetőleg lehessen bele tpms-t szerelni utólag. (Későbbi műszaki vizsgák miatt).
16"-os, esetleg 17"-os még szerintem belefér, csak találjak jó árban. Egy jó idelye már keresgélek, de nem sok sikerrel. Most találtam azt a gyári gt szettet, de az meg 18"-os.....