Én csak vásárló vagyok az eBay-en. Vásároltam valamit, de az eladó összecserélte egy másik termékkel. Abban állapodtunk meg, hogy mi, a két vevő, küldjük el egymásnak. A költségét pedig az eladó fizeti. A csomagot Cseh országba kell küldenem. A kérdésem az lenne, hogy saját tapasztalataitok alapján, melyik csomagküldőt válasszam, aki nem túl drága és megbízható. Szeretném ajánlva és követéssel küldeni. A súlya fél kiló alatt van.
mesterek tanacsart jarulok ide. volt egy cucc amit egy nemet elado nemetorszagi postazassal hirdetett meg. elotte megkerdeztem postazza e ide, meg is irta, meg azt is hogy mennyi lenne (16eur). megnyertem a cuccot. viszont egybol fizetni nem tudtam mert kiirta hogy nincs az adott orszagra ervenyes postazasi cimem (vagy vegyem fel a kapcsolatot az eladoval, link). az is latszik hogy amig meg nem adok egy nemet cimet addig szurke a pp gomb.
namarmost irtam az eladonak (a megadott linken at) hogy kuldjon egy total szamlat az en cimemre. de ahogy lattam a visszaigazolasbol a level mar onmagaban osszetette a szovegezest nemetul (mellekelve a cimemet is) szoval nem nagy vaszizdasz (minden esetre angolul is megirtam hozza).
ez volt tegnap reggel. azota se valaszolt semmit. pedig az elozo levelemre gyorsan irt. nem tom mitevo legyek, mert nekem kicsit gyanus hogy nem tetszik neki a vegso ar.
igazabol nem tragedia ha megsem adja ide (bar nem tul etikus), de nem szeretnek ugy jarni hogy bevag egy negat a nem fizetesert...
Nem, mint irtam az onmagaban nem mukodo / nem megfelelo termekert csak refund-ot kerek. Volt mar pl. jatekok sokat kestek (case nyitasi hatarido lejart volna), sima uzenetre refund, majd megjott, de 1 db torve erkezett, foto + a tobbi 23 db arat visszafizettem. Mondjuk nem ertekeltem, elsore mert nem volt mit, masodjara mert mar hataridon tul volt. De ilyen keseses dolognal ha megjon, siman adom a pozitivot. Hibas termeknel inkabb semmit.
Negativot szerintem azt az egy darabot adtam 250+ tranzakciobol, a tonkretevos olvasoert. (Meg talan egy semlegest, de mar nem tudom mire, me'g az elejen amikor nem volt - vagy nem volt egyertelmu hogy - negativval egyenerteku.) Amugy ha kuldott volna egy memkartyat amit tonkretett, akkor semmit se adtam volna, de nyilvan ahhoz a ketdollaros termekhez nem fert bele neki (meg eszebe se jutott, en meg kulon nem kertem). Az volt a durva, hogy sirt, hogy mar igy is neki mennyi vesztesege van, es olyanokat is felsorolt, amit a refundnal (de lehet hogy cancel trans. is volt) visszakap...
A logika abban nincs, hogy termekfuggetlenul kapott visszajelzest elfogadsz barmire. Ez mar evszazados trukk, hogy kis dolgokban ugy viselkednek ami me'g tulzoan is a vevonek kedvez, de a naggyal meg jol lehuzzak. (Olvass Rabeszelogepet... oktatott technika.) Az logikatlan, hogy a termektol fuggetlen azonos viselkedest feltetelezel az eladorol, mikor elegge nyilvanvalo, hogy az esetek igen tulnyomo reszeben ez nem igy van. Tovabbmegyek, mint vevo ugyanigy vagyok, es szerintem te is. Egy nem kristalytiszta reklamacioba nem megyek bele egy dollarert, az idom tobbet er, na de ha egy 100 dollaros cumorol van szo, akkor nyilvan a kisebb elteresek miatt is minimum partial refund-ot kerek (plane ha az ugy nem jo nekem, megnezem itthon hogy passzolhato el, kulonbozetre refund, es mastol megrendelem a valoban szuksegest).
Változott valami az ebay dispute kezdeményezésben? Szeptember 9-én feladott csomagom mai napig nem érkezett meg. A várható kiszállítás intervallumán is már túl vagyok.
Estimated delivery Sep 25, 2014 - Oct 21, 2014
Akarom nyitni a case-t, de azt írja, hogy: It's a little too early to open a case
Ma van a 41. nap, miért lenne túl korai? Meddig várjak? Nem úgy van, hogy 45 napig tudok ügyet nyitni? Vagy már ez is megváltozott?
Tehát jól értem, szerinted ha hibás cuccot kapsz, negatív jellemzés járjon az eladónak még akkor is, ha első szóra visszafizeti a vételárat, mert a mocsok biztosan direkt selejteket sóz rá a vevőire?
Akkor uis nagyon nem tiszta, hogyan említhetsz "logikus érveket"! Mert az aztán teljesen ésszerűtlen lenne, hogy egy szándékosan gyári hibás cuccokat forgalmazó csaló azzal termeljen veszteséget, h lelkesen azonnal kártalanítja a vevőit...
Nem: ha vki direkt hibás terméket forgalmazna, akkor okvetlenül próbálná elkerülni a visszafizetést is - de ez szépen meg is jelenne ez eladó hozzáállását minősítő feedbackekben.
Ha viszont segítőkész, packázás nélkül visszafizeti a pénzed, akkor ritka otromba dolog ezért lenegatívozni... nem ő tehet róla, h honfitársai a minőségellenőrzés elhagyásával is spórolnak a gyártási költségeken - pláne, ha egyszer a vevők is a minél olcsóbbat keresik.
Akinek az utolso 90 napban nem volt hasonlo termek eladasa, azt nagyobb osszegu vasarlasnal ugyis kukazom. Rejtheti, ha akarja, de tudhatja azt is, hogy nem keves vasarlonal ez lesz a kovetkezmenye.
Hat az ebook olvasos sracban se biztam volna (mondjuk en vegul nem vettem), ha MA-n nem irjak hogy mar x darab gond nelkul es hibatlan gyari darab megerkezett. Az is termek+elado combo feedback volt, csak mashol. Meg ott is lehet hagyni, nem suru hogy az ebay-rol valaki kenyszervasarlast csinaljon...
Nem a termektipust minositenem, hanem az eladotol jovo hasonlo termekek atlagos minoseget. Ha a gyari selejtet sozza el erintopanelekbol, vagy eppen a kompatibilitas nem stimmel, az deruljon ki, de az csak arra vonatkozik, az uveggyongyokre nem. Vagy pl. az megtortent eset, hogy a Z1C asztali toltojenek kinai utangyartottja uveglapos elolappal me'g jo, de ha elol-hatul tempered glass 0.2-0.3mm, akkor mar nem fer bele (mert eredetileg nem is arra, hanem a vekonyabb Z1-re tervezve masoltak).
Szoval en az elado+termek kombot jellemzem, es ezt varom el a tobbi ebay-ezotol is, mivel ez az ami tenyleges informacioval szolgalhat.
De most mar tenyleg befejezem, csak nem birtam ki mert annyira nem logikus erveket hozol fel... sorry, tobbet nem fordul elo.
- Nézd már meg egy tetszés szerinti eladó minősítéseit: 90 napnál régebbi tranzakciók mellett senkinél nem látod a termékeket! Nem "meg merik tenni", régóta (tán kezdettől fogva? De hogy min. 7-8 éve az egészen biztos) így van...
- Szó sincsen csalókról! Régi, teljesen megbízható eladóknál is gyakori, h nem látod a friss tranzacióknál sem, miről volt szó. Pl. tőle e-book olvasókat (pont az említett 20e Ft kategória) vettünk már jópáran, mégsem nyilvános egyiknél sem a termék linkje, csak a minősítések szövege.
- A huszonezres vagy még drágább cuccnak először utánanézel a neten, teszteket, felhasználói tapasztalatokat keresve. Az Ebayen már keresni sem tudsz a minősítések között termékre, de sok értelme sem lenne: ritka nagy butaság volna ilyen értékű cuccról a 80 karakteres semmitmondó szövegek alapján dönteni... De mégegyszer: azok nem is erre szolgálnak, hanem az eladó jellemzésére - hogy a már máshol kinézett terméket tőle nyugodtan megveheted-e.
Az k. jo a vasarloknak, hiszen a 20e-es muszaki cuccot muanyag gyongyokre kapott feedback alapjan kene megvenni... ha megszunik a feedbacknel abszolute a termek, akkor en tuti leszallok az ebay-rol, max. gyongyoket veszek ott... kizart dolog, hogy meg mernek lepni, hogy generalice elvalasszak a termektol (na nem az en lelepesem miatt:)), hanem mert fontos informacio).
Aki rejt, annal meg eleve feltetelezni kell, hogy csalo, ennyi az egesz. Majd legkozelebb meggondolja.
Jó reggelt, már közelmúltbéli vásárlásoknál sem mindig van ott, mert rejthető (90 nap után pedig aztán végképp eltűnik)... épp ez is jelzi, h nem terméket minősítesz
Infót adj a többieknek az eladó hozzáállásáról - nem a termék minőségéről (csak akkor, ha a leírás egészen mást ígért).
Ha hibás terméket adott el, fizesse vissza a vételárat, ennyiért felelős (de ha a már árából is megjósolhatóan dzsunka cucc hazavág vmi mást is, azért senki fog kártalanítani - ebben a kategóriában itthon sem)
Ha ez rendben, semmiképp sem negatív jár neki, mert megtette, ami elvárható tőle - adott esetben pedig bizony a pozitív is kijár, ha tényleg segítőkész.
Nem ertem, hogy mit kene engem erdekeljen, hogy a kinai elado hogyan csinalja... eladott nekem valamit, ami nem jo, akkor az attol meg az o sara is.
A feedback celja, hogy infot adj a tobbi vasarlonak. Kizart dolog, hogy ha problemam van, akkor adok neki pozitivat, csak mert megoldja. Vagy semmit nem kap, vagy a javitast ertekelem, de akkor is beirom a szabad szovegesbe.
A legtöbb kínai eladó dropshippel (ezért általános, h még a termékfotók is azonosak különböző eladónál) - azaz még csak nem is találkozik a termékkel... így honnan kellene tudniuk, mit árulnak?
Az igaz, h ha sok panasz érkezik egy adott cucra, a saját érdekében célszerű kivennie azt a kínálatából (esetleg másik beszállítót/terméket keresnie).
De a lényeg ott is az, hogyan kezeli az ügyfélpanaszokat - és az, h a feedback erről szól, nem pedig a termék minőségéről.
Az eladonak tudnia kell, mit arul. Nekem is nyafogott az egyik, amikor ravagtam neki a negativot, mert a microsd olvasoja nem csak hogy nem mukodott, de tonkrevagta a kartyamat (nem csak a tartalmat, utana se kep se hang). Ezt igenis tudja meg mindenki, aki megnezi az adott elado ertekeleseit!
A visszajelzes arra van, hogy az elado ajanlott-e. Az eladonak nem elvalaszthatatlan resze, hogy mit arul. Akkor sem, ha az adott esetben o kereskedo, es tovabbajanlja a gyartol kapott termeket - olyan mint itthon a boltos, hiaba csak tovabbitotta a rossz hutot peldaul, vele allsz jogilag a vasarlas miatt kapcsolatban, tehat neki kell viselnie a kovetkezmenyeket. Amig egy kereskedonel normalis merteku a hibas termek ara'nya, addig ez mindket fel szamara elviselheto, de ha nem, akkor bizony valami van ott a kereskedovel is.
Ja igen, de az is csak annyi, h a termékoldal leírása korrekt volt-e és nem a cucc minőségéről szól.
Nem lenne rossz, ha volna termékminősítés is, bár hozzá tartozik, h azonos készülék-külső mellett a kínai beszállítók hajlamosak egyik napról a másikra belül teljesen átdolgozni (és többnyire nem előnyére) - de a mostani zsákbamacskánál tényleg jobb lenne.
Nyilván onnan ered a dolog, h az Ebay elsődlegesen magáneladóknak készült, többnyire használt termékekhez, és azok minősítésének nincs sok értelme, hiszen nemigen fordulnak elő kétszer ugyanúgy - dehát jóideje már itt vannak az Ebayes boltok, nagyrészt állandó kínálattal, ott hasznos lenne.
Vásárolni viszont szoktam, és a tranzakciót én az előbbiek szerint értelmezem elejétől a végéig egyben. mindig adok értékelést, de csak ha a kezemben az aukció tárgya.
Lehet, hogy nem termék minősítése a cél, de hiába egy nyálcsorgató leírás, ha szemét terméket árul valaki. Hiába mondod, hogy az eladónak a termék minőségére semmi kihatása, azért ő szívja meg, mert a vevő (vagy én, mint vevő) nem repdes az örömtől, ha jó kommunikációval, gyorsan jut a vacak színvonalú termékhez.
Jórészt stimmel, azonban az Ebay feedback felata éppenhogy a tranzakció értékelése (pontosabban az eladó hozzáállásáé), és nem a terméké!
(de ennek persze az is része, h megjött-e a cucc, tehát értéhető, ha egy kicsit is óvatos vevő nem adja meg rögtön fizetés után a pozitívat)
A termék minőségére a legtöbb eladónak semmi kihatása, nem tehetnek róla, ha gyári hibásat kapsz, vagy minőségi kívánalmak alattit (ők többnyire nem használják, nem ismerik ezeket), de az már nagyon nem mindegy, probléma esetén hogyan állnak hozzá, ezért a feedback.
Ráadásul ha termék-minősítés lenne az Ebay célja, akkor rá lehetne keresni típusokra (de nem lehet, sőt: gyakran rejtve van, mire kapta a minősítést), hosszabb szöveget lehetne beírni (a mostani rövidbe semmi épkézláb leírás nem fér, tényleg csak az eladó hozzáállásának jellemzésére jó), lenne a termékkel kapcsolatos 1-5 csillag is (de most csak olyasmik vannak, mint postázás gyorsasága, kommunikáció, stb, szóval szintén az eladó hozzáállását jellemzők)
Sosem vettél/adtál el még pl. a Vaterán sem semmit? Nem ártott volna. Miért lenne értékelés? Nem az aukciót értékeli, hanem a terméket, majd ha a kezében lesz, de az még odébb van.
Csak nagy lépésekben a folyamat:
- van aukció
- vevő leüti
- eladó számláz
- vevő fizet
- eladó szállít
- vevő értékel /vagy nem.
Mindegyik lépésre vonatkoznak az ebay-en szabályok, amit célszerű ismerni, mindegyik kaphat gellert, amire újabb szabályok vonatkoznak, a PP-nek is vannak szabályai, kezdő és nem kezdő eladókra.
Nem szoktak sokat tökölni vele, általában 1-2 nap.
Ha a számlaküldés után nem fizet mondjuk 4-5 nappal (és nem is jelentkezik) akkor én el szoktam küldeni neki mégegyszer, ha itt megint csend van 4-5 nap, akkor már indul is az "unpaid item case"