Szerencsétek volt, pont június és szeptember az, amikor ki lehet a végleteket fogni, bár Brac - Makarska vonaltól délre azért biztosra mehet az ember, persze ott sem hetekig tartó 30+ fokokat kell elképzelni ilyenkor csapadék nélkül.
Zadarban közben egyre komolyabb a helyzet, közel 300 mm eső eset eddig (ez óriási mennyiség)
Az időjárás egyre kiszámíthatatlanabb. Mi az elmúlt években voltunk júniusban és szeptemberben is, minden alkalommal 28 fok körüli volt az idő. Ez jó volt és a tenger sem volt még túl hideg. Viszont OFF most augusztus első harmadában a Balatonon voltunk pár napot - feleségem és a gyerekek miatt, én nem ugrálok érte - esett, fújt és 20 fok volt. A párom szerint augusztusban már nem szabad nyaralni, pont emiatt, mentünk volna inkább júliusban. Csak akkor nem tudtunk tök más miatt. Na, volt egy kis családi vita, mert miattam tudtunk csak augusztusban menni és hát ilyen rossz időben.....én persze rátettem egy lapáttal, hogy az a baj, hogy Magyarországon nem érdemes nyaralni, pláne a Balatonon, mert ilyen az idő.....adtunk egy kis hangulatot a kiránduláshoz. ON
De nálunk ez már csak így kerek. Valamin minden nyaraláson összeugrunk egy kis időre, mert tök eltérő nyaralási kultúrát szoktunk meg szüleinktől és nehéz magunkra mást erőltetni.
Jah, Dubrovnikban pl egész elviselhető az idő.. :-) De még az Isztriáig tartó 600 km miatt is aggódom, h a kölköcske (nincs még 2) hogy fogja viselni a hosszú ülésbe szíjazottságot, úgyhogy nem akarnék messzebb menni. A zasszonynak meg az éjszakai menet nem tetszik..
Az idei szeptember nem legjobb, Isztria, Kvárner, Észak-Dalmáciában gyakori társ a felhő, eső, közbe azért egy strandnap is becsúszik. Splitől délebbre azért jobb a helyzet, cserébe a nyár pazar volt.
Nekem még 91'-ben lett volna lehetőségem ingyen letenni a C-t (sereg), de ugye a színtévesztés. Amúgy nincs rá szükségem.
Hogy ON is legyek. Haverom tegnap reggel megérkezett Rovinj-ba, s azt írta, h nagyon rossz az idő. Aztán délutánra kellemes lett, de az se strand idő.. A mobilházat a kempingben viszont igen dicséri. :-)
Mehet már színtévesztéssel is a C (sajnos/nem sajnos én is az vagyok). Régebben azért nem mehetett, mert ha menet közben javítani kell, akkor ki tudja ... de a mai moderneket út szélén nem igazán lehet szerelni.
OFF: Csak egy kis pontosítás. Pl egy Land Rover Discovery-n általában van gyárilag horog, még hozzá 3,5 tonnás. Ameddig nem teszek rá 750 kg-nál nagyobb futót, addig B-s jogsival mehet és természetesen 750 kg feletti meg már B+E (minimum). Ha futó nélkül megy, akkor B.
Eléggé kiokosodtam. Gondolkodom hajóban és nézegettem a lehetőségeket. Itthon ami van Legend (maximális 2310, vontatható 1600) és a Lex (2355 + 2000) lehet kevés lenne...akkor elkezdtem nézni a Discovery-ket (3180 + 3500), mégiscsak nagyot tud vontatni. Néztem jogsi lehetőségeket, meg szabályokat és ott futottam bele a kivételbe. Azaz a példánál maradva, a Discovery után tennék 750-es futót, akkor 3900 fölé menne, de még elég lenne a B. Abban a pillanatban amikor 751 (ilyenkor már a ráfutófékes futó kell) rögtön minimum B + E. Persze itt nem a kocsi típusa a lényeg, hanem az adatok, méretek.
Szóval kezdek tanfolyam után nézelődni egy E-re, de akkor meg lehet megcsinálnám a C-t is...mert hát ki tudja.
Sziasztok! Szeptember 1-én úgy indultunk el, hogy az összes időjárás előrejelzés állandó esőt és hűvöset jósolt. Szerencsére nem volt igazuk, eső reggel és este/éjjel összesen 2* esett. Minden nap fürdőidő és meleg volt! (Közép-Dalmácia) Sajnos már itthon vagyunk....
Nekem lakókocsi vontatásnál került elő a téma, úgyhogy annyira nem OFF. :-)
A 7.5 tonnás határt tanították B+E-n, elméletből már levizsgáztam.. A Sharannál meg konkrétan az van, h vontathat 2t-t, de ha kihasználja az ember, akkor az össz szerelvény csak 4t lehet, tehát nem lehet a kocsit is maxra pakolni.
C1-nél határ a 7500 kg, szerintem, de mivel van A,B,C,E kategóriám és kicsit már off téma, habár az utazás része, fejezzük abba, mert regbe súgnak bennünket!:-))))))
A közelség nagy úr, a magyar utazók többsége nem szereti fél Európát átszelni az autójával, ha lenne Budapest-Krk wizzair járat biztos vagyok benne sokan azt választanák :) Végül is érthető, kis ország, kis távolságok.
Kvarner és Isztria semmivel sem olcsóbb, mint Dalmácia, sőt.
Reggel olvastam és idecitálom, mert jó, amit mond -szerintem...
Soltész Béla író, társadalomkutató és hátizsákos turista.
Hogy látod, hol kezdődik a turista és hol az utazó? Az utazó szerintem olyan turista, aki többé-kevésbé el tud feledkezni arról, hogy idegen helyen van, és úgy tud körbenézni, hogy nem az idegenséget látja mindenben. Egy hosszabb utazás során ki kell alakulnia valamiféle funkcionalista nemtörődömségnek: nem baj, ha valami nem olyan, mint amilyennek megszoktam, elképzeltem vagy vártam. Az a lényeg, hogy betöltse a funkcióját: az ételtől jól lehessen lakni, a szálláson lehessen aludni, a busz pedig legalább nagyjából arra közlekedjen, amerre menni szeretnék. Ez a mentalitás szükséges ahhoz, hogy az utazó ne a saját utazásának az apró-cseprő praktikus nehézségeivel legyen elfoglalva, hanem arra koncentrálhasson, hogy megértse a helyet, ahol jár.
Nekünk, főleg (?) nyaralóknak pedig kiegészíteném azzal, belevisszük az egyéni elképzeléseinket, eszközeiket, ötleteinket, hogy otthonosan érezzük magunkat ott, ahol vagyunk... :-)
C-m sajna nem lehet (mer az hivatásos) színtévesztés miatt.. De ehhez szerencsére nem kell. AZ E jogsihoz (B+E) egy vizsga kell még, ami amúgy múlt csütörtökön lett volna, csak lemondtam, mer hogy megyünk Horvátországba.. Persze ha nem mondtam volna le, akkor gyönyörű idő lett volna, s akkor nem itthon várnánk. :-)
B+E-vel max 7500 kg lehet a vontató és a pótkocsi megengedett együttes legnagyobb össztömege amúgy.
Ez nem igaz! Attól, hogy a kocsi tud többet vontatni, attól még vezetheted, csak nem köthetsz rá akkora futót. Nekem pl Sharanom van, 2t a vontatható legnagyobb össztömegű utifuti. Ehhez már E jogsi kell, ha kihasználnád, mert a kocsi megengedett legnagyobb össztömege 2470 kg. Viszont B-vel így is vontathatsz max 1t-t, ahogy tettem azt tavaly is, nyaraláskor.
Ugye az már csupán következmény, hogy a "B" kategóriás vezetői engedély úgy határozza meg: megengedett együttes tömeg 3,5 tonna. Ami azt jelenti, hogy nem vezethetsz - csupán "B"-vel - mondjuk egy vw transzportert sem, ha van rajta egy vonóhorog ami megengedi az 1500 kg feletti vontatmány szállítását is. Nem beszélve az 1800 vagy 2200 kg-os horgokról. Mindez akkor is érvényes ha sem a vontatmány , sem a megengedett súly sincs az autóban.
Persze volt ismerős aki Aviával járt, mert üresen az nem érte a 3,5 tonnát - szerinte jogosan - mert ő úgy használta.
Röviden: a megengedett együttes tömeg 3500 kg feletti akkor a vezetéséhez "C" kategóriás vezetői engedély kell.