Régebben nem volt rossz a közbiztonság. A keleti blokkban a szocialitsta diktatúrában pedig elég keményen voltak fogva az emberek, így itt még jobb volt a helyzet.
Hasonlítsuk ezt össze mondjuk azzal, hogy hány autót gyújtottak fel pl. Szlovákiában, vagy Magyarországon.
Egy munkatársam barátjának a nagylánya Franciaországban él, és szintén az a tapasztalat, hogy sötétedés után inkább nem megy egyedül az utcára. Az ismeretségi körben hallok ilyeneket, nem az M1 híradójából veszem.
Nem kell olaj ahhoz, hogy penzt tudjanak teremteni. Az elmult ot evben 24 ezer milliard dollarral nott az USA allami+privat adossaga. Minden adossag masik vegen papiron megtakaritas, vagyon, igerveny van, azaz ennyi penzt hoztak letre a semmibol. Ehhez kepest az az osszeg, ami az olajbevetelbol az USA-ba megy vagy nem megy, lenyegtelen.
Igen, ez a nyugaton rossz a közbiztonság, ez a propaganda elem itt a szocializmussal együtt jelent meg és érdekes de máig működik. Bennem is volt valami félsz féleség, mikor először 1985. körül léptem át nyugati határt.
Egy barátja az öcsémnek ment ki látogatóba,14-15 év körül voltak, az édesanyja felhívta telefonon vendéglátó öcsém anyukáját, hogy ...jajjj...! csak drogot ne adjatok neki. ((((-: Hogyan tudott ez máig fennmaradni ez legalábbis érdekes.
Az USA mesterterve az, hogy Kina es India 50 dollarert vegye az olajat az oroszoktol, Europa meg 200 dollarert mashonnan.
De az már nem működik egészen úgy mint korábban, hogy arab olaj ellenértékét az usa-ban fektetik be vagy költik el. Ha viszont európába jön vissza akkor mindegy ha 2000 is. Azokban kicsi gazdaságokban nem marad 10% nál több. Nem az az igazi kérdés, hogy mennyi az a hordónkénti ár, hanem az, hogy mi történik utána a pénzzel?
Mindenkinek megvan a maga kis gondja. EU-nak a fosszilis, az oroszoknak a repülőgépek és autók...
"Igen, ott van a Superjet, amelyet nagyon szépen indítottak el, egy menő nemzetközi projektként pozicionálták. Sok külföldi résztvevő volt, például a repülőgép motorja Oroszország és Franciaország közös gyártmánya volt. Aztán amikor a politikai hangnem megváltozott, a Superjet nemzetközi jellege előnyből hátrányba fordult. Ráadásul még ha úgy döntenek is, hogy valamit a Superjet-tel pótolnak, attól tartok, hogy a komszomolszki üzem nem lesz képes nagy számban gyártani ezeket a gépeket, mert a külföldi alkatrészek egy részét már lecserélték, némi import helyettesítés történt, de valószínűleg nem egy részét.
A legnagyobb problémát, úgy tűnik, a motorok jelentik. Tudomásom szerint a Superjethez még nem fejlesztettek ki 100%-ban orosz hajtóművet. Azt is fontos megérteni, hogy ez egy regionális repülőgép, azaz rövid távolságokat repül. Ha például egy Boeing 737-es Moszkvából Irkutszkba repül, a Superjet nem lesz képes non-stop repülni ebbe az irányba. Rövidebb távolságokra repül.
Létezik az MS-21-es is, ez a Boeing-737-es és az Airbus-320-as keskenytörzsű repülőgépekkel azonos méretű. Mivel az MS-21-et korábban, már a szankciós időszak alatt [2014 után] piacra dobták, már most is sok importhelyettesítéssel rendelkezik. Ez az előnye. A repülőgép azonban a tesztelési és engedélyezési szakaszban van, ami hosszú folyamat. Ha tehát mégis piacra kerül, az nem holnap, hanem néhány év múlva lesz."
Tehát most igazságtalan a gázelosztás.:) Mikor minden ország annyit szokott venni, amennyi neki szükséges, és ezt most kezdjük el szétosztani, mert Manfrédnak támadt egy ötlete. (Ez már túl sok ötlet.:) Szerintem már a szerződés sem engedi ezt.
„Németország jóléti paradigmája megkérdőjeleződött” – jelentette ki Peer Steinbrück egykori német pénzügyminiszter egy beszélgetős műsorban. A volt tárcavezető szerint arra kell készülni, hogy éveken keresztül nem javulnak majd a gazdasági mutatók. Steinbrück szerint valószínűleg a munkanélküliség is növekedni fog. A 75 éves politikus hangsúlyozta, hogy a németek annyira tehetetlenek, hogy még nem sikerült felfogniuk a helyzet drámaiságát.
> Igazad van, Frankfurt a legrosszabb a nagyvárosok közt.
1992-ben jartam eloszor Frankfurtban. Az egyik legelso dolog, amit lattam az utcan az volt, hogy egy olajoskepu odament egy parkolo autohoz, es letorte az antennajat. Fenyes nappal.
"A dolgok nagyon rosszul néznek ki Németországban, és ez nem is javul. Nagyon pesszimista vagyok Németország hosszabb távú kilátásait illetően, úgy gondolom, hogy ez az ország haldoklik. Elég pesszimista álláspont, tudom, de a barátnőmnek és nekem nincs jövőnk itt."
Még régebben ezt írta a hölgy:
"10-20 évvel ezelőtt még igen biztonságos volt Németország, de most már a nagyobb városok sajnos nem biztosnágosak. München, ahol mi lakunk valószínúleg a legbiztonságosabb. Igazad van, Frankfurt a legrosszabb a nagyvárosok közt."
Korábban írta, hogy sokszor nem bánja, ha a barátja elmegy érte, különösen sötétedés után.
Jó, azért nem annyira rossz a biztonsági helyzet, ahogy látszik, de összességében mégis a költözés mellett döntöttek.