Aki m10b18at használ, karbist, azoknak van egy kipufogó torkom, az Y-ig, Nekem az Y kellett, de egyben adták, az én injektorosomhoz nem jó tartalékba sem a torok.
Csere bmw apróságra, vagy csoki, bármi... Vasba sajnálnám elvinni, ezért írok először ide.
Hmm, olyat keresnék elsődlegesen, amihez kupakok is vannak, mondjuk tartok kicsit én is az utcai parkolás miatt a lopástól, de külön megvenni utólag is elég drága.
Gumók vannak hozzá, vagy csak a felniket szándékozod eladni? Esetleg több kép is van amin jól látszik a peremek állapota is?
Tudod hogy jottem ra? Egyik nyaralas utan a napernyo beakadt "valamibe", jol kirangattam, aztan eszrevettem, hogy nem marad nyitva a csomagterteto. Akkor fedeztem fel ezt a rugot. Amikor feltettem a kis spoilert, mar egybol tudtam hova kell nyulni.
Pár éve a fürdőszoba ablakából láttam, hogy két kisköcsög nekiáll tag-elni az egyik garázsajtóra. Nálam az első reakció az volt, hogy csendben lerohantam a lakásból, majd hátulról megleptem őket. Az egyik ijedtében átfért egy 18cm-es résen, és elrohant, de a másikat megcsíptem. Szomszédok, rendőrség, jegyzőkönyv, nyomozás, telefonálgatás a kirendelt ügyintézővel, stb. Végül a másik pöcs is előkerült, de amennyire én tudom, a hosszas procedúra eredményeként nem volt semmilyen retorzió.
Én azt tanultam belőle, hogy nem kell rendőrt hívni, hanem helyben elintézni a rohadékot.
Bár amikor az a nyomorult kis barom ott vonaglott a markomban, nem is tudom, valahogy nem volt "szívem" összetörni őt, bármennyire is megérdemelte volna. Az igazságszolgáltatás pedig ennyit tud.
De az egészben a legszörnyűbb az volt, hogy amíg vártuk a zsarukat, és csevegtünk a srácokkal, kiderült, hogy TÉNYLEG nem értik, miért vagyunk kiakadva, miért is gáz az ő művészeti tevékenységük. Azt hiszem, ezen a ponton minden jelenlévőben bennragadt a levegő, mert erre senki nem számított.
én eddig megúsztam, igaz nekem van a kupakokban egy-egy jól látható csavar, így nem forgatható el a kupak. mondjuk aki valóban el akarja vinni, az el is viszi.
pár hónapja éjjel fél2-kor még épp fent voltam, amikor ablakon véletlenül kinézve látom, hogy az utca túloldalán lámpa alatt parkoló dreher-es kisteherautó tankját csapolja mellé guggolva egy nagy műa kannába egy 20év alatti srác, az örege meg őrködik, figyel a járdán... azt sajnálom, hogy döbbenettől azonnal leordítottam a fejüket az ablakból, meg lementem utánuk, persze rég elszaladtak... eztán már tudom a helyes sorrendet: fotó + telefon az első, hogy tettenérjék, el is kapják ezeket. Bp XI. kerület, hétköznap éjjel, hihetetlen pofátlanság...
na igen, de egy 3. állás is jó lenne, ha tele a szerszámos, meg fent van a belső burkolat.
én is áttettem a 2. állásba mikor a burkolat felkerült, de magától nem emelkedik így sem fel, csak kb. középállástól, bár igaz, nem is csapódik a fejemre ha már nyitva van.
Én már nem is merem fent hagyni őket, ha utcán parkolok. És mivel fel/leszedegetni egy idő után már nem volt kedvem, gyakorlatilag kupak nélkül autózok. Szóval van is kupak, meg nincs is...
5éve van E30-am, jó pár megfordult már a kezem alatt, de eddig ezzel a részlettel nem találkoztam. MTech 1-es hátsó spoilerem van, nem tudom hányszor csapódott már a csomagtértető a fejemre. Mivel a BMW nem hülye, gondoltam ez feltűnt volna nekik a gyárban, biztos nem hagyták így. Befeküdtem a csomagtartóba, és látom, hogy a csomagtértető tartó torziós rugónak van egy másik beakasztási helye, így jobban elő lehet feszíteni! Na ezért imádom a BMW-t!
Ha valaki esetleg tud 84 es E 30 hoz hibátlan bal hátsó,és ugyanilyen állapotú Jobb első tompított fényszorót,az kérem jelezze valamilyen formában. Köszönöm!
nem ertem az E34 hogy jon szoba, ha ilyen terveid vannak. nagy(obb) es nehez(ebb). ha csak a szeriavaltozatokat vesszuk alapul (nem teljesitmeny szempontbol, mivel azt ugyis megvaltoztatod), akkor is gyokeres elteres van a ket tipus vezetesi elmenye kozt. az E30 egy kis ugyes, "odateszem, ahova akarom" erzes. az E34 meg egy nyugodtabb, utazosabb feeling, egyuttal tehetetlenebb is. vegul, de nem utolso sorban: E30-bol van 2ajtos, E34-bol nincs! ;)
jaaa, akkor azt mondjad, hogy downgradeltel egy 20is-t! :) azt hittem motorepitesrol van szo, a ket motor kombinalasarol. (persze igy is ertheto az iranyvonal)
Nem ismerem én sem, de ha nincs szétrohadva a kaszni szerintem vállalható, gondolom inkább "játszós" autó lenne a cél - a króm egyébként is a gyengém e30on.
A touringom olyan kedves volt a héten, hogy meglepett egy hűtő cserével - szivárog a baloldali összetételnél, Behrt fog kapni remélem pár évig ez is kibirja.
Szivesen. Nyilvan az olyan magatol ertetodo reszeket kihagytam, mint a fektarcsa leszerelese, stb, illetve azt kell tudni hogy en eddig ket garnitura lengokart csinaltam igy meg, de egyiket sem az auto alatt. Volt ugye szinterezes, szilent csere, stb. Elvileg az auto alatt is mennie kell ugyanugy, talan a beutesnel ellentartani kicsit macerasabb lesz.
Megoldhato. Kell egy darab vascso, amivel ki tudod utni a kerekagyat, mas specko szerszam nem kell. A feltengely anyat en ugy szedtem le, hogy megkertem a sarki gumist, hogy usse le legkulccsal, aztan visszahuztam annyira kezi szerszammal, hogy hazaig el tudjak vele gurulni. (dugokulcs + meteres vascso) A feltengelyt ugy utottem ki, hogy a csavarjat egy picit rakapattam, majd magat a feltengelyt utottem egy T hajtokarral. Azert jo, hogy rajta van az anya, mert ad neki egy kis peremet es nem tud lecsuszni a rud, amivel utod. Ha megmozdul, utana mar konnyen kijon egy kis kocogtatas utan. Ha kint van a feltengely, akkor ki kell utni a kerekagyat a vascsovel, aztan ki kell szedni a csapagyat rogzito zegert, majd ki kell utni a csapagyat. Osszeszereles forditott sorrendben. A beutesnel az a trukk, hogy a regi szapagyat kell hasznalni beutoszerszambak. A regi csapagy belso konuszat ki kell utni, hogy csak a pereme fekudjon fel az uj csapagyra. Ez fontos, kulonben elofordulhat, hogy kiutod az uj csapagy konuszat. :) Ha sikerul beficcenteni az uj csapagyat, akkor mar egyenesben vagy. Beutod a kerekagyat, bekuldod a feltengelyt es az egeszet osszehuzod a feltengely anyaval. Nyomatekra persze mar ugy huzod, hogy kereken all az auto. Hajra!
a fenebe is, nincs fel eve, hogy ugyanezt kerdeztem, megsem emlekszem, hogy mi lett a vege :/ lehet, hogy valahol megvannak a cikkszamok. annyi biztos, hogy ez a kep hibas, mert akkor a 8-as meg a 6-os lenne jo, de nem azok. e30nick fogja tudni a valaszt, ha erre jar.
Ezt nem ismeri valaki? Felújítási/építési alapnak gondolnám, de a télen még pár kört mennék vele, mielőtt tvasszal belefognék. Beszéltem a tulajjal telefonon, állítólag nem rozsdás, mindennapi használatból van.
nekem m10b18as a blokk ott kicsit másabb a megoldás, nálam ez a harmonika szerű cső valamennyire rugalmas, m40-nél nem vagyok otthon, de gyanítom ott se merev mert az a kanyar a csőben nem természetes szerintem. Így sajna azt sem tudom mennyire kompatibilis a 16os és a 18as, de előttem már írták hogy elvileg nem.
Neked legalább egy oldalon van a gáz... nekem jobb oldalról van áthozva balra a viszkó lapát felett... No meg jobb oldalt a küszöb alatt van végig elvezetve hátulról, bal oldalon a benzin jobb oldalt a gáz. Lakatosok szeretnek...:)
Értem, köszi a választ. Tehát akkor ez a cső, nem egy merev cső, hanem hajlítható? Legalábbis ott, ahol nekem körbe van szigetelve. És akkor csak is az M40B16-hoz való jó nekem, vagy B18-is? Még azért benézek a szigetelés alá, kíváncsi vagyok mekkora lyuk/repedés van ott.
Szia, nem a reduktor helye a gond, nálam a jobb oldalt van a reduktor és a légszűrő ház ugyanigyen szakszerűen van megtákolva, nem a gyári helyén rögzitve. Ennek az az oka hogy az lmm és a légszűrő ház közé van berakva az a téglatest alakú keverő amin a gázt kapja, pluszban az lmm után nem közvetlen megy rá a gumi cső (szívó cső) hanem közben ahogy látom nálad is van egy visszacsapó szelep beépítve, ami azért van hogy a gáz visszafelé ne tudjon áramlani (megjegyzem nekem ez volt fejjel lefelé berakva, mikor visszadurrant tönkrevágta az lmm lapátját, 2 lmm ment rá mire megfejtettem hogy az Isten barma forditva rakta be).
Lényeg hogy mivel 2 helyen is megvan toldva a rendszer igy a gumi csöved nyeklik nyaklik, valószínűleg ez is hozzájárult hogy kirepedjen...
Ha kicseréled a csövet esetleg próbálj meg vmi más felfogatást találni a légszűrő háznak hogy "kiegyenesítsd" a gumi csövet ;)
De, sajnos az enyém, most aztán meglepődtem... Holnap megnézem mit lehet vele tenni, bár a konzervdobozt (reduktor) nem hinném, hogy előrébb tudnám tolni :S
Megoldom valahogy, muszáj lesz, vagy kidobom a gázt : ) Biztos szakember csinálta, ők szoktak ilyeneket csinálni..
Hat annyiert nem is igy nez ki, mint a kepen. :)) Ez ugye nem a te motortered? :D Ne vegyel uj csovet, mert nem fog beferni. Szep igenyesen van beszerelve a gaz. Nem fert el tole a legszurohaz, hat arrebb tettek. Volt elotte egy gumicso, hogy ne a motorterbol szivja a meleg levegot? Nem problema, kib.sztak! Hosszu lett a gumikonyok? Neeem gond, kis szigszalaggal megoldottak! Fajt a fejed? Levagtak! :D
Naszoval, azt a konzervdobozt nem tudnad valami masik helyre atszerelni? Ha jol latom csak gumicsovek mennek ra. Minden visszakerulhetne a helyre, aztan meg az is lehet, hogy utana rendesen menne az autod.
Az a gumikonyok nagyon erzekeny pont, meg ha hibatlannak is nez ki, egy hajszalrepedestol tud rajta olyan falsot szivni, hogy megtrefal mindent. Igy, hogy felbe van vagva es ossze van taknyolva szigszalaggal 100%, hogy omlik be rajta friss levego.
Varjal, most esett le a tantusz, neked nem az a gumicso kell, ami a lmm meg a pillangohaz kozott van? Abbol ne vegyel bontottat! Egyebkent mindegyik motorhoz mas-mas cso valo, ugyanugy, ahogy mas a szivosor, lmm, stb. Ki van az talalva, hogy ott jol menjen benne a levego.
Gázos az autó, és el van repedve a cső, ott szívhat fals levegőt. Nagy a gázfogyasztás, csak ennyi a probléma.
Ez most akkor 2 külön részből áll?
"schmiedmann.hu"-on M40B16 és M40B16-hoz is van, áruk különböző, de elvileg ugyan az a kettő, nem? Illetve találtam még E36-hoz valót, Vaterán, nem akarok linkelni, tulaj azt mondja jó E30-hoz is, bár képekről összehasonlítottam az enyémmel, és mintha hosszabb lenne az E36-os.
Nekem van, az ara annyi, hogy el kell jonni erte. De ha kell, ugy emlekszek van egy komplett also/felso feketere szinterezett darab is, hozza tartozo szelepfedellel egyutt. Ezeknek az ara mondjuk legyen annyi, amennyiert szintereztettem, 5k huf. Amugy egy szivosoron mi tud elromlani, amiert cserelni kell?
Kössz! Ma bementem a melóhelyre szerelni. Szétszedtem megint az egész műszerfalat, aztán összeraktam. Ami csavar kellett, azt keresgéltem hasonlót. :-) Fixen benne van most a műszeregység és világít normálisan, ez a lényeg. Gyári :-)
Elképzelhető, passzolom. Az biztos, hogy a kupak alatt van egy mélyedés, ami akár az izzó helye is lehetne, de ezt is még fúrni kellene mélyebbre. A kupakot átlátszóvá tenni is lenne néhány ötletem, de csak a fokozatkiosztásra, az M-es csíkokat fogalmam sincs, hogy lehetne színesbe megvilágítani...
Nem nehez. A "doboz" mellett van meg hozza egy bimbamm csengo a labterben, ehhez ki kell vagni a burkolatot (ki van konnyitve). Ki kell cserelni az index kapcsolot, ki kell vezetni a jobb elejebe a homero kabelet, aztan nagyjabol kesz. Van meg hozza egy tok primitiv inditasgatlo, semmi ertelme berakni.
És utólag mennyire körülményes betenni egy OBC-t egyébként? Az csak abból a "doboz"-ból áll, ami az analóg óra helyén van? Vagy még villamossági szerelések is vannak? Tudom volt már téma, de azért megkérdezem.. Írtátok, hogy amiben van analóg pillanatnyi fogyasztásmérő, abba be lehet szerelni ezeket.
Más: 2 és 3.000-es fordulat között valami csörgést hallok előlről, előtte-után már nem. Generátor csapágy lehet? Mi szokott még csörögni? Nehéz beazonosítani, mert a kipuff is szól még, és a hidrotőkék is.. -> Ahogy olvastam, ez népbetegség az M40-nél. Hangja, mintha dízel lenne.
Igen, ha félig bentmarad, úgyis kiemel a kuplung, illetve ami nekem érdekesebb, hogy ha otthagyom a kocsit lezárva, sokszor visszatéréskor is bent van félig.
A pillanatnyi fogyasztásmérő hogyan működik? Néha kimozdul végállásba, aztán visszamegym köztes állapotban sosem marad. Gondolom nem jól működik. Lehet azért, mert LPG-s, azt meg nem tudja mérni?
Hat, meghegesztették nekem a törött csővéget, de sajna a nyomasproba során újabb gyenge pontokra derült fény...
Jobb lesz venni egy újat...
Most saját lábon képes járni, de még a héten cserés lesz a hűtő...
Dehogynem, ezt mondtad! Én meg mindenféle LED-es hülyeségekre gondoltam kínomban. Most már nem bírtam tovább, meg sehol nem kaptam még másik műszeregységet, de úgy döntöttem, hogy legyen szétszedve ez. Természetesen "szakszerűen" volt összerakva. Az előző tulaj minden patentet széttört, hátulról újságpapír tartotta a műszeregységet, hogy ne essen beljebb, stb... Ezekre nem voltam felkészülve, úgyhogy annyira lett összerakva, hogyhaza tudjak jönni vele a melóhelyről. Majd szombaton szétszedem megint, aztán szépen összerakom és mindent csavarokkal rögzítek. Ezek a 21 éves patentek már úgysem bírnák sokáig. Sajnálom, hogy így tönkreb@szta az előző emberke, én meg kínlódok, hogy mindent eredeti állapotába állítsak vissza. Mindegy mert megéri, legalább a típusból egyet megmentek...
Szóval csak, hogy fotó is legyen róla: Ezt művelte a műanyag burkolattal az 5W-os izzó a műszerfal belsejében. Látszik, hogy már szinte cseppfolyóssá vált a burkolat...
A képek alapján szétszedtük. Szóval a baj az volt, hogy az 5W-os égőktől annyira megolvadtak a búrák, hogy már nem tudott rajtuk átvilágítani az izzó. Most búrák nélkül vannak bent az izzók, de a prizmákat visszatettük, így olyan lett mint a gyári. Köszi a segítséget...!
Arra gondolok, hogy azért nem jó a műszerfalvilágítás (nagyon halovány) mert, hogy talán a kapcsoló nem jó. Hiába tekerem maximumra a műszerfalvilágítást, igencsak gyengusz. Az izzók szerintem világítanak. Létezhet, hogy a kapcsolóm rossz? Találkozott már valaki ilyesmivel? Nehéz kibontani azt a kapcsolót onnan?
Nekem egy ilyen eset után szállt el a vízpumpám, nem csöpögött kifelé hanem a levegőt nyomta bele a rendszerbe. A nagy nyomást nem bírta a csonk és eltört ugyanúgy ahogy neked. Én is megoldottam mivel más tünet nem volt (nem melegedett az autó vize gyáltalán) de utána 2 héttel szétnyomta a hűtő oldalán a kiegyenlítőt mert az volt a rendszer leggyengébb pontja:((
Szvsz : nézz rá a vízpumpádra, vagy ha 50 ezernél több van benne akko csere :)
Jol. Nem is csinaltam vele semmit, csak szethuztam, osszedugtam, ez eleg volt neki. Ha nagyon durva vagy, akkor adhatsz neki egy wd40-et. Es siman lehet az is, hogy a kabel szakadt meg valahol es eppen csak kontaktos.
van egy folydolgalos kormanymuvem (mas gond nem volt vele). kepvisel ez valamilyen erteket? hasznos lehet valakinek (alkatresznek stb)? vagy dobjam az ocskavasba? es van ehhez valo ket gyari uj femcsovem elado. (ez viszont nem olcso, ha meg kell rendelni)
Urak! Mi történik, ha az egyik ABS érzékelőről lehúzom a kábelt? Kigyullad a narancs színű visszajelző?
Nemrég ui. kigyulladt, és azóta folyton visszajön a hibajelzés, egy furcsa tünettel együtt: Indítom a motort, elindulok, majd kb. fél perc után kigyullad a jelzés (és úgy is marad végig), ezután pedig az első fékezéseknél (amelyek rendszerint még igen enyhék) "visszadolgozik" az ABS a fékre, mintha megcsúszott volna egy kerék, pedig ez kizárt. Arra tippelek, hogy a vezérlő olyan jelet kap, mely szerint megcsúszás történik. Ez logikusnak hangzik, de vajon ezt mi okozza? Ezért kérdeztem, hogy egy közönséges kontakthiba előidézheti-e ezt? Ez volna ui. a legolcsóbb megoldás...
De bármilyen más tippet is örömmel elfogadok.
Ja, az együtt töltött bő hat évünk alatt ez volt az első valódi meghibásodás, minden más csak a felújításokról és az elhasználódó alkatrészek cseréjéről szólt. Nem rossz egy 25 éves autótól.
Szeretnék az autómba M-Technic világítós váltógombot, tehát az M csíkosat, nem az M betűset.
Nekem utóbbi van, ha valaki pont fordítva gondolkodik, ne tartsa magában. :)
Egybeszoknyás is érdekel, váltószoknyám is van, ezen nem akadunk le, egyszóval minden megoldás érdekel, de alapvetően csak csere, mert vevőm már van rá, ha eladnás lesz.
Igazából az lenne a cél, hogy a gyári hangszórókat használja, de a nokia hasznalatija szerint nem azt használja. Ráadásul a dension megoldása lehetové teszi a telefonon tárolt
zenék lejátszását is bluetoothon keresztül...
EZ a díszléc csak pattintva van eredetileg, 2 patenttal. Az ajtókárpitot elől 3 csavar tartja, kettő a fogantyú aljában, egy a tükörállító/vakdugó mögött. Ezen kívűl a két függőleges és az alsó vízszintes szélén végig patentok. Természetesen az ablakemelő kart is le kell szerelni.
Ezt a lecet hogyan lehet levenni? (első sárvédő). Másik fórumon azt írták, hogy csak be van pattintva, de nem jött le, nem akartam erőltetni. Az ajtóknál csavarozva van belülről, lehet ez is? És hogyan férek hozzá?
Illetve az ajtók kárpitját hogyan tudom levenni, hol vannak a rejtett csavarok / trükkök?
Nokia CK-7W nem jó? Nekem van hozzá egy modul is, ami a rádiót kezeli. Tökéletesen működik, lenémítja a rádiót, ha bejövő hívás van és a gyári hangszórókat használja.
Van ötletetek, hogy melyik típusok rádiója volt már iBus rendszerű, de e30-ba is beépíthető
1 dines? Voltam a densionnál és sajnos az én radiom még nem ilyen...kihangosítót keresek,
és a dension csak iBus-ra fejleszt...
E46-ba milyen lehetőségem van mélyládát és erösítőt beszerelni? Csak a hangszóró kimenetre tudom kötni jelszint átalakítóval? Olyan érdekelne hogy az előerösítőről kihozni a jelet a fejbe hogy ne a hangszóró kimenetre kelljen kötni :)
Sziasztok, maradt 4 db 15 " lemezfelnire szerelt téligumám, igaz 2 mm van a kopásjelző felett de akonek gyorsba kell, megkapja lemezfelni áron. + disztárcsák. 16 e ft. email cimem puplikus
nagyon 1szeru: nem is volt elado, csak makom volt (egyszer lehet ilyen is). veletlen derult ki egy beszelgetesbol, mert addig nem is mondtam az embernek h ilyet keresek es o sem mondta h van ilyene elfekvoben. :D mar reg lemondtam rola -ahogy itt is irtam- mar csak alternativ megoldasokban gondolkodtam.
ooh fuck+ a poweres hirdetesed! :D erre a honapra mar kiganeztam magam alol: E36 kormanymu beszereles (gyari hidro csovek hasznaltban, olaj, bilcsincsek stb), motortarto bakok, egy tartalek is generator felujitva, makulatlan gyari is dob felfogatassal egyutt.
valahol meg kell allnom, de a lampaid nagyon erdekelnenek. szoval egyre inkabb talakoznunk kell! :)
persze h igaz, tan hazudok en? :D ha jol emlekszek regebben valaki ide tett be kepet, amelyiken egy E30 volt alulrol es be voltak jelolve az emelesi pontok.
a hidszilenteknek nem feladatuk elviselni ilyen merteku fuggoleges terhelest. ettol persze ki is birhatja, de van olyan is, hogy nem birja ki. nem kell csodalkozni, ha megszakad es rovid idon belul cseres lesz. ott vannak a csavarvegek, nekem nem jelent nehezseget azoknal emelni.
Nagyjából a leírtakat tudom végülis alátámasztani, semmi más extra. Gyorsabban visszapörög a kormány, viszont zajosabb is a gyárinál, mert hát mégis csak tömör cucc. Nálam az autó felhasználás változott meg olyan mértékben, ahol ez már nem tud aktuális lenni. Tehát nem a szilent mivolta tehet róla hogy "eladó". Külön nem feltételnül terveztem hirdetni, így absz nem SOS, ha érdekel majd szolj rám :)
Hat órakor kimentem, hogy visszacseréljem a 175/65 R14 centrírozott téliket, az alumínium 185/65 R14 -re. Előtte tankolnom kellett, és már a benzinkút felé tartva ( csillaghegyen a Lidl mellett ) is éreztem, hogy úgy megyek, mintha jégen mennék. Egy ujjal kormányozva, meg egy kicsit szitálva. Félreálltam a Dunaparton egy lámpa alatt, aztán ki lettek cserélve a kerekek. Kimentem Szentendrére, majd visszafelé Békásig nem volt forgalom. Kihúzatgattam, meg 110-140 Km/h-nál sem éreztem most rángatást. Remélem, hogy Budapest-Kaposvár-Budapest útvonalon is így viselkedik. Akkor viszont talán a használtan vett téli kerekek a hibásak, vagy a beállítások. Viszont ha így jó lesz, akkor majd veszek jövőre négyévszakosakat ezekre az alufelnikre és nem cserélgetem. Inkább megyek úgy, mint a német nyugdíjasok a dízel Mercedesekkel. Ez a Michlen Alpine hátul szerintem kibírja még ezt a telet, elöl viszont nyári lesz idén télen :-((
Nem tudom mi er es hova de nekem tevedesbol is karok voltak bent egy idoben es allandoan zorgott valami. Azota is is karok vannak, csak ala tettem az is bakokat. Kb 1 centi elteres van a karoknal.
Ti is rühellitek a traffipaxokat? Akkor gyertek, nézzétek meg és lájkoljátok a facebook oldalunkat! Hírek, vicces képek és videók a témával kapcsolatban minden mennyiségben! :)
Megvettem, beraktam, sajnos nincs változás, 5-6 km megtétele után akár benzinen akár gázon leáll a kocsi... utána be tudom inditani rögtön, csak utána 500-1000m-enként leáll.
Valakinek vlami tipp? Nagyon megköszönném, mert már nem tudok mire gondolni.
Viszont a képen úgy látom a tartálynál van 6-os belső átmérő is.
Lebontáskor ki szokott derülni minden, de jobb szeretnék tudni mindent, hogy ezekehez mérten vásároljak be előre. Általában csak hétvégén engedi időm foglalkozni az autóval, akkor meg nem nagyon vannak nyitva az autósboltok, ha van is nyitva akkor azok drágábbak, vagy csak délig. Meg ha szét van szedve a kocsi, azzal nem tudok elmenni értük, tömegközlekedéssel meg sokáig tart, szeretek hamar túl lenni egy szerelési folyamaton. :)
mereteiben megegyeznek a gyari bakokkal, de ahogy az elozoben irtam a menetes szarak pozicioi elteroek. fizikai keptelenseg, h a bolcsohoz erjen. de koszi az infot! amiota masszivan rafogtam a szivosorra inditas utan (de eleg h ranezek) azt gondolom hogy ez 3 hengerezik. bakok meg rosszul allo kipufogo ide vagy oda, egy negyhengeres benzinmotornak nem szabad igy remegni. most ebben az iranyban folytatom (kezdve a gyujtassal).
A gyári ill. utángyártott sztem nem sokat ér, de ez ízlés dolga. Puha és nem tart semmit, cserébe kényelmes és csendes, de elég gyakran cserések. Nekem powerflex van, utcára tökéletes, kicsit zajosabb, mint a gyári, de tart rendesen és sose szakad el.
Ha sikerul kideriteni, hogy hol lehet olyat venni, akkor szoljal legyszi! Lehetoleg meg vasarlas elott, hogy magamnak is kerhessek egy adagot. :) En egyszer kivettem a regit, de aztan vissza is raktam. Ultra szopas, mert belul tiszta retek az a cso, amin at kell kuldeni. Jo vastagon bezsiroztam, igy sikerult megoldani a dolgot. Az atmerore nem emlekszek, de nagyon passzentos a hely, ugyhogy pontosan akkorat kell szerezned, mint a gyari! Szerintem ha lebontod az ac pumpa fedelet, akkor egy lolomerovel meg tudod merni a tankrol lejovo fem csocsot, ez megadja a belso atmerot.
Cserélte már le valaki az expanziós tartály gumi benzincsöveit elöregedés okán? Szükségem volna a felhasznált gumi csövek belső átmérőire és netán hozzávetőleges hosszaira is.
Jelenség hogy teli tank után benzinszag volt a kocsiban. Ülést felhajtva a burkolat alatt látszott, hogy a legvastagabb, külső szövetes cső szét van repedezve a bilincsnél és szivárog a benzin. Ezt most visszavágtam és újra bilincseltem de feszül kissé, meg már nagyon öreg is.
Kérdésem továbbá hogy gumi benzincső viszonylatban a tágulási tartálynál, valamint a beöntőcsőnél milyen átmérőkkel, hosszakkal találkozhatom még majd.
Azert, mert az M40 bak egy kicsit alacsonyabb. Ha a tartokarok M42, a bakok M40 cuccok, akkor olyan kozel kerul egymashoz a motor meg a bolcso, hogy ossze tud erni es beremeg tole az egesz bode.
Kellene egy kis segítség, nem jött össze a fals levegős dolog. Így a gyujtás felé vettem a témát, stroboszkóppal megnézve a 2-es,3-as hengerre menő gyujtáskábel nem jó, valószínűleg áthúz. Remélem ez lesz a gond.
Elnézve a unix és társai árakat m10-hez egy gyujtáskábelszett 20-30-40 ezer körül mozog...
Nincs valami amivel lehet helyettesíteni, más autóé?
nincsenek es nem is holnapra kell. ha neked sem nagyon surgos, akkor beszeljunk privatban a reszletekrol. viszont a tapasztalataidat leirhatnad itt, lehet mast is erdekel, meg hogy miert nem valt be.
Az enyem sem tokeletes. BMW szervizbe vittem (igen elvetemultem, de szukseges volt) ahol megneztek a kerekosszetartast. Nekem is huz balra, de annak az az oka, hogy az eloretartas nem azonos a ket golyalabon. 3/4fok elteres van, amit alkalom adtan ki fogok javitani valami alatettel. A kocsim ultetve van, de az eleje turesen belul van, a hatulja meg allithato lengokaros, amit belottunk majdnem "egyenesre" igy nem nyalja a belso felet a gumiknak.
A nagy gyanum a toronymerevites. Oszinten mondom, nem vagyok meggyozodve, hogy nem okoz tobb problemat, mint amennyi hasznot hajt. A kocsi eleje sokkal merevebb es ezt is betudom egy picit a szitalasnak, ami neha jelentkezik.
Neha egy nagy rejtveny a kocsi. Olyan mint egy no.
Első szilentjeid megvannak már? Csak mert én ugy néz ki "downgrade"-elem a coupe-t, és ha van két tartód amiben gyári van, vagy akár csak két üres tartó is, akkor értékegyeztetéssel csereberélhetünk esetleg. Kb 1000km van bennük abból kb 800km autópálya, szóval nem agyonstrapált darabok. :) Roland-tól vettem még őket anno, természetesen gyáriak, de asszem ebből nincs is más. Nekem nem is váltak be annyira, meg már nem is aktuális.
hogyne: sokkal kozvetlenebb. (gondolom azt tudod, hogy az E30 4-et fordul, az E36 meg 3-at) + mintha nem porogne most olyan konnyen vissza, de lehet, hogy csak szokni kell. de mindegy is, nemsokara M3 lengokarszilenek kerulnek elore, ott mar allatul porog vissza egyenesbe.
Ja, és bocs: Nem Centírozás, hanem CENTRÍROZÁS. (Úgyanúgy, ahogy nem Kürtöskalács, hanem kürtőskalács, az infulenza, pedig influenza...stb. Én kérek elnézést, rosszul írtam...de ez a fórum nem erről szól...)
Igaziból az a fura az egészben, hogy előre-hátra inog egy bizonyos sebességnél. Olyan, mintha akadna az üzemanyag, vagy a gyújtás. A kerekeken kívül viszont nem csináltam semmit. Amikor kerék- ill. gumigondjaim voltak, akkor jobbra-balra rázott, vagy egyszerűen csak valamelyik irányba folyamatosan le akart menni az útról (szálszakadásnál). Ma akartam visszatenni az alufelnis téliket hátra, de ilyen esőben... Azt hiszem, hogy holnap felteszem és ha pénteken jó lesz Kaposvárig és vissza autópályán, akkor a kerekek nem stimmeltek. Három személy lesz, egy kutya, meg másnak viszek le négy másik kereket a csomagtartóban. Ha van valami hiba, akkor elő kell, hogy jöjjön 400 Km alatt...
Valaki régebben írta itt hogy hánykolódik nála egy vagy talán több kis bc kijelző is. Nem tudom ki volt és hogy aktuális-e még. Lehet hogy érdekelne egy, ha valaki magára ismer tegye fel a kezét nyugodtan...
ezek a bakok ugyanolyanok, mint az M42 gyarija volt, csak az also menetes szarak. ill a kis pocok ami az elforgatast gatolja mas pozicioban vannak. ezert ugy csereltem oket, h egyszerre csak egy oldal volt elemelve. BMW ezek is, 95 evj.
tegnap beraktam az E36 kormanymuvet. (special thanks for szmutkolaci) ok plug&play, de a hidro csovekkel azert kellett ugyeskedni. konnyebb melora szamoltam.
a masik: motortarto bakokat is csereltem, ha mar ott jartam. bontott, igaz nem M42-hoz valokat tettem be, de be lehetett forgatni oket a megfelelo pozicioba. az elozoekrol tudni kell, hogy nem lehetett jol lehuzni az also csavarokat, odavolt a menet mindketton. ennek tudataban ezt igyis-ugyis megleptem volna, de az alapjarati remegesem tovabbra is jelen van. korabban kipuffra gyanakodtam (itt is megirtam, hogy vmi razza a karosszeriat), de ahogy haladok mostmar a kocsi alol a motorterbe, egyre gyanusabb, hogy mas lesz a gond.
allok a pirosnal, nezem a gepteto felso elet, ahogy remeg. kb ugy jar a motor, mint egy dizel 2es golf. ez nem allapot mostmar. gazadasra azonnal kisimul.
nem volt lehetosegem alaposan szemugyre venni, de ugy tunt rendben van. huu ne is mondd, mennyi hitvany felni van... ok, nem telik mindenkinek 3 reszes bbs-re (ahogy nekem sem), de azert mindenfele muanyag kereket nem kene felaggatni egy ilyen szep karosszeriara.
Teljesen igazatok van. Az egyik fele kopottabb. Visszarakom a 185/65-ös 14-es alufelniket. A hátsó kettő úgyis téli, az első kettő nyári. Más megoldást nem tudok, mert most nincsen pénzem. Inkább megyek stabilan két télivel hátuln lassan, mint instabilan kopott vékony télivel. Nem?
A gyari gumimeret a 16i-re 175/70r14, nagyobb gepekre meg 205/55r15. Mindketton hibatlanul gurul a gep. Hiaba centrirozzak ki a kerekeidet, ha tojas alakuak ugyis razni fognak. Lehet a felnid is gorbe (a mozaik feluljaro toveben van egy gumis, en ott szoktam javittatni) de akar a gumi is lehet tojas, szalszakadt, akarmi. A futomuvon kizarolag az osszetartast lehet allitani, ezt erdemes lenne megnezned.
Vasarlas utan en eleg sokaig nem mentem gyorsan a sajat autommal, mert 140 fole nem ment, annyira szet volt kopva a vezermutengely. Jopar honap utan csinaltattam meg, utana vettem csak eszre, hogy 160 felett igencsak raz. Alatta meg semmi. A gumijaim belso fele mar tukor simara volt kopva. A markaszervizben, ami mit tesz isten azota mar reg bezart a Becsi uton, elfelejtettek futomuvet allitani a lengokar csere utan...
Azt nem tudom, de igazad lehet! Valószínű, hogy a kerekekkel volt gond, mivel az autón semmit sem változtatta, és miután visszavettem 90-100Km/h-ra, nem csinálta. Normálisan jött fel az érdi emelkedőn, és a Szentendrei úton is rendesen kigyorsítgatott. Mondjuk centírozáskor, hogy nem vették észre, ha a felni nem stimmel. Mondjuk attól még a gumi lehet rossz. Egyszer még egy korábbi autómnál, amikor megvettem folyamatosan húzott jobbra annyira, hogy mindig feszíteni kellett a kormányt. Riogattak mindenféle kormánymű hibával meg drága alkatrészekkel is. Elmentem a boltba, vettem két vadonat új gumit előre, felrakattam ugyanarra a felnire, aztán "elengedett kézzel" jöttem haza. Szóval baromira nem mindegy a gumi meg a felni. Már, hogy szerintem... remélem most itt is az a gáz, pláne mert használtan vettem mert "olcsó" volt és eredeti BMW felni. Olcsó húsnak... Na, mindegy max. eladom driftelni a kerekeket 10-ért.
Értem... Akkor majd, ha lemegyek falura, ahol a másik motor is van szétszedve. Hátha nem jó ez a mikrokapvsoló sem vagy ilyesmi. Ja, várjál ez még nem minden. Kicentírozták a téli kerekeimet amiket vettem, felraktam őket. Siófokon felmentem a pályára, 120Km/h-nál úgy rángat előre-hátra mint állat. Le kellett lassítanom 90-100 Km/h-ra, úgy jöttem fel Békásra. Kipróbáltam még párszor felgyorsítani, de alapból instabil az egész autó ezekkel a "virsli" téli gumikkal. Bízom benne, hogy emiatt rángatott. Össze-vissza vannak kopva ezek a gumik, ráadásul a felnik sem szimmetrikusak :-( Nem gondoltam volna, hogy a széles gumis alufelnik amikkel az autót vettem anno, ennyivel jobbak. Ezek szerint érdemes az E30-ra szélesebb és jó fajta kereket-gumit rakni, mert a különbség egyértelmű... :-((
Azért ez ismét nagy segítség, KÖSZI! Lementettem amit írtál Word-be, a képpel együtt ami a linkben volt. Itt Békásmegyeren nem merek egyedül nekiállni, mert ha elrontom, akkor gáz lenne. Te egyébként merre laksz? (Már, ha szabad ilyent kérdezni...)
Egyszeru, nyomasmero oraval. Feltetelezem ilyened neked sincs a feszerben, ugyhogy alternativ megoldaskent lekotod a visszatero agat, radugsz egy benzincsovet, bevezeted egy kannaba, megpatkolod a 11-es(?) biztositekot es figyelsz. Ebbol azt meg nem tudod meg, hogy megfelelo-e a nyomas, de legalabb azt lathatod, hogy szallit-e a pumpa anyagot. Ha jon a nafta, akkor tedd vissza a biztositekot es probald ki igy is. Elvileg csak akkor teker a pumpa, ha forog a motor, ezt ellenorizd, nehogy valami elektromos elbaltazas megszivasson! Ha meg mindig jon a benya, akkor szerintem ne tokolodj sokat, csereld ki a komplett injektor hidat! Lehetne szorakozni, hogy nyomasszabi csere, injektorok probalgatasa, stb, de minden bokorban bontott M40 no, ugyhogy nem egy nagy tetel egy komplett mukodo hid. Ha Pest kornyeki vagy, akkor tudok kolcsonozni egyet egy proba erejeig, azt hiszem.
Szedett már szét teljesen valaki M42-t? Az érdekelne, hogy meg van-e benne ez a "pulsation window" a nyugvócsapágyak üléke és a henger palástja között, mint pl az M44-ben.
Az a csavar nem "alapjarati csavar". Mondom hogyan allitsd be es fasza lesz! Eloszor is akaszd ki a gazbowdent, hogy ne kavarjon be semmit. Ez utan a csavart ugy kell beallitanod, hogy a pillangoszelep tokeletesen zarva legyen. Vedd le a szivocsovet, akkor latod mi ujsag odabent a pillangohazban! Ha ezzel megvagy, az alapjarati kapcsolot ugy kell bejatszanod, hogy pont akkor kapcsoljon, amikor a pillango bezar. Ezzel azt ered el, hogy alapjaraton csak az alapjarati motor felol kap levegot a motor es igy tud majd rendesen szabalyozni a vezerlo. Ha mindez kesz, akkor mehet vissza a gazbowden, aminek szinten van egy feszito csavarja. Ezt ugy allitsd, hogy egy eppen csak egy minimalis kis lazasagot engedjen a gazbowdennek! Semmikepp ne feszuljon a bowden, mert rossz esetben mar egy kis hotagulas is eleg neki, hogy pont ne engedje kapcsoli a kapcsolot.
En azt a kapcsolot meg sosem allitgattam ugy, hogy fent volt a szivosor, szoval lehet, hogy nem fersz hozza. Ebben az esetben le kell sedni a pillangohazat, az sem egy nagy mutet. Annyi a trukk, hogy felulrol ket eleg hosszu csavar tartja a futeset (6), mert ez a pillango futott hazban szeret am lakni. Szoval azokat kitekered, utana meg 4 onzaro anya es mar jon is ki a haz. Talan egyszerubb vele igy jatszani, mint fent a helyen.
Üdvözlet Máltáról, ahol sok az E30, de a hülyék az anyós ülésből vezetnek :) nem tudom hogy lehet megszokni, párszor már majdnem elb.sztak az úton átkeléskor mert rossz irányba néztem először...
A ködlámpa ki van vezetve a lökhárítóig gyárilag? Mennyire körülményes bekötni? (alánéztem, nem láttam semmit, bár sötét volt és hideg)
Más: gázzal használom az autót, de ha még 5 foknál hidegebb lesz, nem fog beindulni gázzal, meg amúgy is benzinnel kellene indítani. A probléma a következő, ha benzinnel indítom: 1 mp-re beindul, fel is tudom pörgetni a motort 2-3 ezerig, aztán leáll. Ezt egymás után többször is meg tudom csinálni. Az előző tulaj szerint az AC pumpa döglődik. Szerintetek mi lehet? Hol tudom megnézni, hogy van e fent benzin nyomás, az AC után, anélkül, hogy szétbontanám az autót? (M40B16) (autó szerelő mondta, hogy vagy tényleg az AC a rossz, vagy valahol dugulás van, vagy nagyobb baj, ha injektor probléma van [bár gázzal megy, de azt mondta, az nem számít, attól még lehet rossz az injektorban valami, ami a benzines üzemhez kell])
M40B16 Alapjárat: Az a gond, amire tippeltél. Miután felraktam a téli kerekeket felnyitottam a motorháztetőt. Amint a képeken is látod, az alapjárati motor problémáig el sem kellett jutnom, mivel a pillangószelep alatti mikrokapcsolónál van a gond. Van a picében egy ugyanilyen motorom, ami szét van szedve. Írtad, hogy a hárompólusú mikrokapcsolónál, hogyan kell mérnem, és aszerint jártam el. Amikor rajta volt a műszer és megmozdítottam a pillangószelepet, egyből hallottam a kapcsoló csattanását, padlógáznál pedig a másik csattanást. A mérési eredmények kizárólag csak akkor mutattak helyes eredményt, ha az alapjárati csavar és a pillangószelep helyzetét figyelő mikrokapcsoló tökéletesen volt beállítva. Amikor csavartam az alapjárati csavaron, akkor a még a nagyobb pillangószelep mozdítására sem volt kapcsoló csattanás, tehát a motorvezérlő ebben az esetben nem kaphat semmilyen jelet. A hiba: Le volt húzva a mikrokapcsolóról a dugó!!! Azt hittem, hogy most én leszek a világ legboldogabb embere, mert csak összedugom és megoldódik a probléma. Nos, nem! A következő történt: összedugtam, indítottam. A legkisebb gázadásra is bedadogott a motor, majd egy fix fordulaton tartva olyant durrant, mint állat. Leállítottam, lehúztam a csatlakozót, majd beindítottam. Tökéletes, de 500-as fordulat, gázadás sima, fix fordulaton is oké. Magyarul az előző tulaj állított egy fix 500-as fordulatot, viszont a mikrokapcsoló nem jó helyzetben van, így a motorvezérlő nálam nem tudja, hogy mikor kell alapjáratot csinálni. A lényeg, hogy ilyen hidegben nem volt kedvem már tovább kint lenni és be is sötétedett. Majd állítok az alapjárati csavarral egy 750-800-as fordulatot alapra, aztán hozzáállítom a mikrokapcsolót, hogy tudja a motorvezérlő, hogy én ennyit akarok alapjáratnak. Addig meg pötyögök 500-al, így azt hiszik, hogy dízel :-)))! Mégegyszer KÖSZI A TIPPET!!!!!
csak h minden hétre jusson valami finomság a gépemen :D legújabb hobbija, hogy menet közben leáll :D ez gáz elvétel után van, kanyarodás stb-nél, nem mindig de ma elég sűrűn, alapjáratom van...
m10b18nál nincs alapjárati motor ha jól tudom, ez kizárva. Én a fals levegőre tippelek. Holnapi nap folyamán átnézek mindent amit tudok.
en ezen nem tudok elmenni :D de egyenlore nem is fenyeget az a veszely, hogy E46-ok kozt kelljen valogatnom. majd egyszer 25i-28i-30i kozul valamit (ofkorsz 2door) ;)
itt mar kezdtek osszezavarodni a muncheniek, mert volt olyan is, hogy 316i-nek hivtak es 1900ccm volt a motor. na az 8V. asszem M43? (ha az mar lancos, akkor egy nagyon szimpatikus valasztas lehet.)
de akkor milyen motor van az ugyanilyen evj. 318i-ben? :)
Ketfele oracsoport van, vdo es motometer. Siman cserelhetoek, de a belsejuk teljesen eltero. Mindkettot masmilyen kodstekker konfigolja be az adott autohoz. Olyat vegyel, amilyen neked van, az hogy milyen autobol jon mindegy. Atteszed a kodstekkert es akkor ugyanugy fog mukodni.
Hoppá! Most nézegetem az eladó óracsoportokat, - hogy ne az eredeti műszerfalat cseszegessem a belső részeinek felderítése miatt- és látom, hogy eltérnek. '91-es E30 M40B16 -hoz nem is jók a régebbi műszerfal óracsoportok komplett? Azt hittem, hogy veszek egy akármilyent bontottan, aztán belerakhatom... Pfúúha... :-(
vagyunk hat! en meg mindig azt erzem h nem latom eleget. :) nekem egy szuk garazsban all. amig kinyitom az ajtot, akkor latok belole egy kicsit, aztan beszallok es mar csak beulrol latom. szoval ritkan tudom nezegetni.
"de az esti kutyasetat mindig azzal zarom, hogy megegyszer jol megbamulom a bejarati ajtobol" - B@sszus, azt hittem csak én vagyok ilyen hülye :-))) Jó, hogy vannak még rajtam kívül... :-)))
nekem sem mondtak meg. inkabb az van, h lepten-nyomon leszolitanak. a 16 evestol a 65 evesig. "hany eves? hol vettem? mennyi egy ilyen? hany loeros? eredti fenyezes? van hozza alakatresz? biztos jol megy. mennyit eszik? (ettol midenki fel :)) a bezinkutasok pl 10-bol 8-szor kerdeznek valamit. vszinu azert nem jutok el a beszelgetesig a "mindenkinek mindene szar, csak az a jo, ami nekem van" tipusu okostonikkal, mert mar ismerem azt a fajtat. sokkal regebbrol, mint ahogy autom lett volna. :) inkabb elkerulom oket, mert agykarosodast okoznak :D
Hat nem tudom, anyamon kivul nekem meg senki nem mondta, hogy az e30 szar. Ha megallok egy lampanal es a mellettem levo auto soforje 40 alatt van, akkor tok mindegy, hogy miben ul, latszik, ahogy csorog a nyala. Es pontosan ahogy irod, mar tobb mint 9 eve minden nap megyek vele, de az esti kutyasetat mindig azzal zarom, hogy megegyszer jol megbamulom a bejarati ajtobol.
Tökéletesen igaz. Én E34-re váltottam, mert a babakocsi nem fért be az e30-ba, de most, hogy nem kell babakocsit cipelni eladom az E34-et és visszaülök E30-ba, mert hiányzik. Szép és jó ez is, de akit egyszer megfertőzött az E30 az elveszett örökre :)
Én épp most akarok eladni egy f astrát, és valszeg E30 lesz helyette ismét :)
Mondjuk a pompás Astra árából nem jön ki egy öregebb fapadosabb E30, ez szerintem mindent el is mond a két autó viszonyáról :D
Egyébként nyilván van, akinek jobban bejön a golf, vagy az astra de ez így van jól, nem mindenkinek ugyanazok a szempontjai. Pl vannak olyanok is, akik a saját nemükhöz vonzódnak......
Nem kell foglalkozni azokkal, akik azt mondják, hogy az E30 szar. Valószínű, hogy olyan mondta ezt neked, akinek nincs, vagy nem volt. Nekem is voltak előtte más autóim, amikkel elmentem valahova. Nyilván, hogy egy F Astra-val el lehet menni valahova és egy Golf-al is. Más dolog elmenni, vagy elutazni valahova. Én mondjuk nem tudok pontos és tapasztalatokon alapuló véleményt mondani az említett típusokról, mert azok nekem pont nem voltak, és azokból is vannak szépek és jók is. Az E30-al viszont nem csak egy autót vettél. Egy igazán szerethető társad lesz akár a mindennapokban is, persze egy társ is csak akkor érzi jól magát, ha simogatják és ápolgatják a lelkét. Az E30 nyugodtan meg fog várni a parkolóban miután elvitt valahova, sőt lesz olyan is, hogy csak nézegeted miután lemostad. Nézed mert szereted, és mert tetszik. Az E30 nem egy autó, az E30 az autó.
Ismerősök egyébként leszólták az E30-at, hogy miért ilyen régi "szar" autót vettem, meg minek vettem ilyet, miért nem egy Golfot, vagy F Astrát vettem. Erre nem lehet mit mondani, hülyének néznek :)
Ha zarcseres lett volna, akkor jo lenne mindenhez ugyanaz a kulcs. A tied csak felig volt zarcseres. :P Vagy a szerviz kulccsal probalod, mert az nem nyitja a kesztyutartot meg azt hiszem a csomagtartot sem.
Értem, és milyen a győri felhozatal? Egyetemre járok, ott szoktam látni 1-2 szép darabot elvétve.
Más: gyárilag az gyújtáskapcsoló zár+ajtó zárakhoz, ÉS a csomagtartó zárhoz+kesztyűtartó zárhoz más kulcs kell? Mert nekem külön vannak. Ilyen gyárilag, vagy zárcserés volt az enyém?
En sem vagyok autoszerelo. :) Az alapjarat 750, pont vizszintesen all a mutato. Bekapcsolt klimaval kicsit magasabb. Lambada szonda csak a katalaizatoros motorhoz jart. Mukodik kat nelkul is, de _elvileg_ kell a szondanak az a minimalis fojtas, amit a katalizator jelent.
Pénteken megyek le vidékre, akkor rakom vissza az eredeti légszűrőházat, felteszem a téli kerekeket, meg ilyesmi. Kinyomtattam amit ítál és beteszem a kesztyűtartóba. KÖSZI a tippeket. Komolyan nem tudom még, hogy mi csinálja ezt a problémát. Azt sem tudom, hogy M40B16 -nak mennyi az alapjárata normális esetben. Jó ez így, csak nagy dugóban van ez a jelenség. Mondjuk millió oka lehet. Jut eszembe... Elvileg katalizátoros, de amikor szombaton vezérműszíj cserénél nézegettem az alját, nem nagyon láttam én katalizátort. Ha pl. a lambdaszondából katalizátoroshoz való van benne, és ki van vágva a katalizátor, akkor abból is lehetnek gondok? Mondjuk nem vagyok autószerelő, csak ez így most valahogy eszembe jutott. Lehet, hogy hülyeség is.
Van egy alapjarati motor nevu kutyu, ami nem igazan motor, inkabb csak egy szabalyozo szelep. A szivosor aljan van a tuzfal feloli szelen. Szerintem ez nem mukodik nalad. Masik lehetoseg a pillangoszelep alatti alapjarati kapcsolo, ezt egy mezei ellenallasmerovel ki tudod merni. 3 polusu csati van rajta, alapjaraton az egyik szelso, padlogazon meg a masik szelso tuske mutat rovidzarat a kozepehez kepest. Az alapjarati oldalon hallani a mikrokapcsolo csattogasat is, ha allo motornal piszkalod a pillangoszelepet. Ha ez nem kapcsol rendesen, akkor nem tudja a vezerlo, hogy alapjaratot kellene neki csinalni. Eloszor ezt ellenorizd, utana a motort! Ha szerencsed van csak egy kicsit allitani kell a kapcsolon.
A kép illusztráció! :-D :-) (Ezt találtam hirtelen) Most már nem rajtam múlik, hogy elszakad-e... Köszi az "olajas választ"! Nem eszi az olajat, akkor 10W lesz. Másik: Az alapjáratom 500. Amikor sokat vagyok dugóban pl.: Moszkva-tér, akkor annyira leesik néha, hogy le is áll. Ezt egyszer csinálja, egyszer leáll a dugóban. Beindítom, aztán többet nem áll meg. Az előző tulaj sportlégszűrőt tett rá, meg Powerfull kipufogót. Ezek mindenképpen kukába kerülnek, de kérdezem én: Ha visszarakom a légszűrőt eredeti állapotába (mert az is megvan), rakok rá gyári kipufogódobot és kicserélem a négy gyertyát, akkor változhat az alapjáratom normálisra?
Én szombaton cseréltettem szíjat M40B16-ban. Sok helyről kértem árajánlatot, de végül Dayco szett lett belerakva. Ám de! Ti milyen motorolajat használtok M40B16-ba? 10W40...15W40...stb...?? Köszi!
Köszi a válaszokat. Le kell cserélni, mert nem tudom mennyi km van a mostaniban...
Másik kérdés: az autó sedan, a csomagtartón ott a helye egy antennának (régi tulaj levette valamiért). Mi való oda, minek még 1 antenna? A rádióm nagyon rossz, ha városból kimegyek, már jel sincsen, városon belül is zavaros. Nem lehet, hogy azért rossz, mert hiányzik ez? Vagy a másik szakadt meg valahol? Ehhez szét kell bontani a fél autót?
Ez az egyik dolog, amin ne spórolj. Én Gates hívő vagyok. Természetesen vezető és feszítő görgőkkel együtt, ezekből vettem már SKF-et és INA-t is, nem volt gondom.
A kutyahálós rolót valóban nem olyan könnyű kiszedni, mint a mai autókban (fél kézzel, egy mozdulattal).
Elvileg úgy kell kiszedni, hogy lefele a rugó ellenébe lenyomod, majd a tetejét magad felé, vagyis a nyitott csomagtérajtó felé kibillented és kihúzod felfelé 45 fokban. Nekem is trükközni kell, elég passzos a dolog, amit vettem még anno sima rolót használtan, abból is le volt törve egy darabka, gondolom feszegették.
Hátsó ülésre meg lövésem nincs, amik vannak leírásaim, azok sem írnak erről semmit. Realoemen sem részletezik túl azt a vasat, így nem látszik miként rögzül.
Olyan problémával küzdök, hogy kb. 2500-as fordulattól kopogó hangot lehet hallani a box, kormány alatti műanyag irányából, ha meleg levegő befújásra van állítva a gomb. Ha a meleg/hideg szabályzót a hideg irányba csavarom akkor a maximum előtt nem sokkal megszűnik. A fűtésbox valamilyen hibája okozhat ilyen jelenséget?
A kábelköteg ahogy bemegy a kesztyűtartóba, ez is ott megyben, van neki egy lyuk. Legalábbis az én kocsimon így van. Az, hogy vissza van kötve a karbira szerintem nem ok. A másik felén a cső azt tudom, hogy a karbira megy.
Ezt nem tudom, de ha már touring.. a kutyahálós rolónak nincs valami fordítomhúzombenyomom és már kint is az egész gyors eltávolíthatósága? Általában van érzékem az ilyesmihez, de ez eddig feladta a leckét. Eddig kb kétszer lett volna rá szükségem, hogy kivegyem, de akkor nagyon.
Miként lehetséges a hátsó, osztva dönthető üléstámlát kiszedni? Korábban már mintha valaki küszködött volna vele, most én is kíváncsi lettem. Utastér oldaról nem láttam semmi oldható kötést, leszámítva az üléseket ledöntve a vas zsanéron oldalanként egy-egy felszegecselt rugós fém lemezt. Ha ezeket kifeszítem akkor azok vége kijön a zsanérból, de ennek ellenére nem enged semmi mozgást semmi irányba.
Tényleg az alváz felől kell megközelíteni a kérdést?
Kosz a bokot. Epp ez az, hogy nem akarom szetkapni, viszont elkezdtem felkeszulni a hf-felujitasra, es ha mar ugyis ˝szetszedodik˝ valamennyire a motor, akkor mar erdemes lehet egy fust alatt megcsinalni mindent. De csak ha szukseges! Amennyiben odalent meg minden rendben, akkor nem piszkalom, marad csak a hf. Az sem lesz keves...
De mindehhez tudnom kell, hogy a meglevo nehany aprobb tunet kozul nem szarmazik-e valamelyik a siklocsapagyaktol, ezert volt az eredeti kerdes.
Es persze koszonom mindenkinek a valaszokat.
Ha megis bontoban vegezne, akkor elotte gondolj ram! Kellene nekem az a vascso, amiben a tankszelloztetes gumislagja atmegy a hatso ules jobb szele alatt. Persze csak ha nincs szivacsosra rohadva, mint az enyem.
Pyf, igaz nem ma volt, hogy az autodat lattam, de akkor is hatarozottan allitom, hogy annak a gepnek csak egy baja van, mint a kepen a csajoknak. Az, hogy nem nalam van. :P
Ha valami oknal fogva szetboritod a motort, akkor mar nem egy nagy dolog kicserelni, viszont csak emiatt szerintem a tiedet meg jo ideig nem kell megbontani.
nyugi, jol irtad. az E30-nal valojaban az egy 2 ajtos sedan. csak a koznyelvben kupe. a BMW is csak az E36-tol felfele hivja coupenak, es azoknal a karosszeriaknal sokkal markansabb kulonbsegek vannak a 2- es 4ajtosok kozt.
Mármint leállítom, és azonnal újraindítom, vagy megpróbálom még azelőtt visszatenni a gyújtást, mielőtt a főtengely megáll? Már ha ez utóbbi egyáltalán lehetséges...
Na jó, tegyük fel, megszámoltam. Mi számít jó értéknek, ill. aggasztónak?
Hát egy csapágyas motornak eléggé jellegzetes kopogó hangja van, főleg gázadásra, a főtengely tengelyirányú játéka is ennek a jele. Ha a csörgő-kopogó motorba öntessz olajmézet és elhallgat, akkor ott bizony a csapágyak a ludasak.
Létezik valami módszer vagy trükk annak megállapítására, hogy a motor siklócsapágyai (főtengely és hajtókarok) jó állapotban vannak-e, esetleg már megérettek a cserére? Van ennek valami egyértelmű jele, mint pl. bizonyos fajta csörgés, kopogás, vagy az olajnyomással összefüggésben valami? Amúgy M20B25.
Mármint 2 duda van? A vesék mögött is van egy kürt, és szerintem onnan jön a duda hangja+akkor az is, amit mondtál? A riasztó meg talán a fényszóró mögötti lehet akkor.
Másik kérdés: a fogyasztás mérőnak hogyan kellene működnie? Csak gázfröccsre mozdul meg. Illetve a bal oldalon, a fényszóró állítástól kb. 10 cm-re van egy forgó kapcsoló, ha jól tudom, ez a fényszóró magasság állítás? Viszont nem nagyon állítja.
A kerék előtt, nyúlvány alatt mindkét oldal a dudához tartozik. Ha van nagyboardod, az is valahol bal oldalon van. Riasztó szirénáját inkább a motortérben keresném...
A riasztót szeretném kivenni, és a kürt kikötésével kezdeném, mert eléggé idegesít, hogy nem működik tökéletesen, és mindig megszólal amikor nem szeretném.
3 kürtöt találtam. A vese mögötti a duda lesz ha jól sejtem. Másik kettő: bal első kerék alatt van egy (talán ez a riasztó?), és egy van a bal első fényszóró mögött, ez meg talán a centrálzár pittyegése? Kezdhetem úgy, hogy a riasztó kürtjéhez tartó vezetéket megszakítom?
Kerék le, féltengely biztosítólemez kivesz, féltengelyanya ki, féltengely ki, fékdob le, féltengely felől kerékagy kiüt, csapágyzéger ki, csapágy kiüt a lengőkarból, új csapágyat két alátéttel és egy csavarral+anyával összefogatod, hogy beütéskor ne hulljon szét, majd a régi csapágy külső házával beütöd, ezután zégert nem elfelejteni visszarakni, a kerékagyat egy menetesszárral alátétekkel behúzatod a csapágyba, féltengely vissza, fékdob vissza, kerék fel, majd féltengelyt fixre húz, biztosítólemez vissza. Dióhéjban ennyi, gyakorlottaknak 1 óra, kezdőknek lehet több is :)
Nem szeretem a kókányt, de nálam most ugy van megoldva, hogy a gázbowdennel van beállítva az alapjárat. A pirossal jelölt alkatrészből pedig van egy "atomkókánymester" által már félig szétbontott példányom, az van berakva, annak már nincs bele félig.
Neked a szívató rész műkszik rendesen? Nálam az is a gond, hogy a szervómotor nem zárja be a pillangószelepet, így a hidegindítás ilyenkor necces :(
Pár éve egy Ford fékkel volt hasonló kalandom: a jobb eleje fékezés után csak lassan engedte el. Szétkaptam, mindent megjavítóztam, kentem, semmi. Kicseréltem a gumi fékcsövet és megjavult. Fékezéskor a cső belseje felpúposodott és amíg nem engedett el, addig befogott a fék-állítólag ez Escort tipushiba. Bár kuplungnál közel nincs ekkora nyomás, én megnézném a csövet, ha a hengereket cserélted.
Vhogy úgy, ahogy mp4 kolléga írta, teljesen zár. Beakadásnál még sosem léptem rá, visszapöccintem lábbal, felugrik és úgy telibe lépek csak rá, majd kipróbálom legközelebb, bár idén tán már nem lesz olyan idő...
Érdekes, hogy mikor trepnizem sosem csinálja, csak városi, vagy parkolós szöszmötölésénél.
Alsó felső munkahengerbe 2000Km van (Bárdisak, nem gyári), főfékhenger 750i-é, folyadékot mindig nézem, de sosem kevés.
Köszi, az lesz, kerítek amper mérőt aztán meglátom mi a helyzet a leszívás terén, egyszer már néztem hogy visszatölt e a generátor, akkor elvileg jó volt, de nekilátok megint, illetve gyanakszok a riasztómra, ami nem működik, csak a kocsi belsejéből veszi a jelet... kintről már nem akarja (cseréltem elemet a távirányítóban) esetleg az szipákolja... sosem lehet tudni.
OFF:
Másik kérdésem az lenne hogy itt a fórumon, be lehet azt állítani ha valaki válaszol valakinek arról emailben értesítés érkezik?
Mert nem találtam ilyen opciót, és rossz ha pl pár napig nincs gépnél az ember és írnak neki, ha nem olvasok vissza akkor cumi..
Ez a cucc az alapjárat szabályzásáért felelős. Csak onnan tudom, hogy én is szívok vele a kocsimon. A jelenség nekem is ugyanaz, persze nekem ez miatt jelenleg is ki van iktatva.
A szervó és egyéb más terhelések esetén csökkenő alapjáratot hívatott szerintem beállítani, optimalizálni. Sajnos én már minden vezetéket, computert, egyéb méréseket elvégeztem de nem segített. Computert, minden sz@rt cseréltem, ugyanaz.
Arra gondolok, hogy a kötegben valahol oxidáció lehet, és bár a multiméter nem mutat szakadást, de az oxidáció miatt valami feszkó még sem megy át vhol. Gondoltam, hogy a computerről erre a bejelölt vacakra menő összes vezetéket áthidalom, hátha tényleg az a baj.
nehany csontra merites mar jelentosen roviditi az akksi elettartamat. van amelyik meg eveket elmegy nehany ilyen utan, van amelyik kifingik. azt, hogy valami szivja-e, meresd ki autovillamossag szerelovel. illetve felmerul megegy kerdes: eleget tolt a generatorod? (szinten merheto)
Egy éve vettem Varta akksit a kocsiba 72Ah, kb 2-3 hónapja sikerült lemeritenem, mert a hátsó ajtót rosszul zártam be, világitott az utastér lámpa... másmapra annyi szufla nem volt benne hogy a központi zárat kinyissa.
Feltöltöttem az aksit, de azóta 2-3szor már töltenem kellett, gondoltam arra hogy amiatt hogy szenvedtem itt az autóval a viz nem melegedés végett és hosszú távot nem ment...
Utoljára 2 hete töltöttem fel,, tegnap még pöccre indult ma már nem..., csak kattog... saruk jók, már a multkor leellenőriztem őket...
Kérdésem az lenne hogy lehetséges hogy a múltkor mélyrepülésbe ment és meghibásodott?
Vagy valami szívja az akksimat? esetleg erre valakinek vmi tapasztalat?
Az miért lehetséges, hoyg 1 hétig állt a kocsi, amikor letettem semmi baja nem volt, most meg a kupplung a pedálút 60-70%-án semmi ellenállást nem mutat, és a legalján fog. Elindulni elég macerás így vele, de a váltó tökéletesen teszi a dolgát, menet közben sem haalom/érzem úgy, hoyg csúszna a kupplung.
Na ilyet miért produkálhat? (Plusz infó, nem tudom befolyásolja-e, de lehet, hogy lejtőn állt a kocsi, kézifékkel, sebességben.)
Engedjétek meg, hogy figyelmetekbe ajánljam a következő típustörténeti könyvet:
BMW ALPINA 1965-1989
Az exkluzív autógyárról igen csekély angol és német nyelvű nyomtatott szakirodalom áll rendelkezésre, e magyar kiadvány csak a negyedik a típustörténeti könyvek sorában: Thomas G. Müller Das Alpina-Buch, James Taylor - BMW Alpina és Alessandro Rigatto Typenkompass, BMW Alpina című műveket követve. E limitált példányszámú, sorszámozott első kötetben az 1989-ig készült korai típusok kaptak helyet. A modellek bemutatása mellett az egyedi és sokszínű illusztráció rendkívüli hangsúlyt kapott, svéd, holland, amerikai és magyar fotográfusok, valamint a gyár archív fényképeit felhasználva. Belső színvilágát, témájával harmonizáló látványtervét Bancsi Péter álmodta meg (az átalakítások alapjául szolgáló kékfehér emblémás sportkocsikról már számos könyv készült keze nyomán), különleges külső megjelenését Tornyi Zsuzsának köszönheti: a grafitceruzával készített rajz e 144 oldalas, B5 formátumú kiadvány borítójának készült. A könyv értékét emeli, hogy Ellen Lohr aki az Alpina gyári pilótájaként 1987-ben három futamon rajthoz állt a világoszöld Alpina M3-mal és máig az egyetlen női futamgyőztes autóversenyző a német túraautó-bajnokságban a szerző felkérésére rövid bevezetőt írt e kiadványhoz német nyelven.
Néhány oldalpár megtekinthető az alábbi web-site-on:
Számos fejezet foglalkozik az E30-as ALPINA átalakításokkal, remek fényképekkel fűszerezve!
A mindössze 750 sorszámozott példányban megjelent első magyar nyelvű könyv (218 darab gyári archív és rajongói képpel) megrendelhető e-mail-ben: klassikpress@gmail.com
Ára: 3500 Ft
A gyárral szorosan együttműködve készült e kiadvány és 2013 nyarán megjelenik a folytatása is, BMW Alpina 1990-2013 címmel!
Úgy gondolom, hogy remek karácsonyi ajándék lehet az első kötet megfizethető áron...
Helló! Szeret rohadni a padlólemez is, ha beázik a kocsi a pl. tűzfal felöl, ha nincs fenn a küszöbboritás érdemes a szőnyeg alá nézni, meg úgy általában végigtapogatni a szőnyeget, hogy nedves-e, ugyan így érdemes megnézni a csomagtér kárpit alatti helyzetet is. A felemás fényszóró miatt is alaposan nézd át, hogy mennyi sérülése volt, tornyokon árulkodó a hegesztés jelege (és a rávitt karésszéria tömítő), az utángyártott sárvédők ritkán állnak szépen, a lámpák sarkánál máshogy vannak peremezve, könnyű kiszúrni.
köszi tudom hogy milyenek vannak! nekem elöl is tuning lökös van, és köszöb is! azért kellene hátra is, mert most jelenleg nincs hátúl semmi...
MÁSIK: valaki megtudná mondani hogy miért szagat kisgázon az autóm? 1.8 karbis, és gázzal is nagyon szagat olyan 2000 -s fordulatig, de van amikor a fölött is! gázzal nagyon szagat, benzinnel anyira nem!
most pl. gázzal nem is pörög fel 2000-nél jobban valamiért.
Szerintem ez nagyban függ attól, hogy ki csinálta és hogyan. Ha szakszerűen hengerfejezték(feltételezzük, hogy a fejet elvitték szakosodott műhelybe), jó tömítésekkel, új csavarokkal, megfelelő nyomatékkal, sorrendben húzták le, akkor még jobb is mint az, amelyiket már párszor megfőzték, de "elfelejtik" megemlíteni. Ha normálisan csinálták, akkor én nem félnék, de ha látszik az autón a spórolás, akkor elképzelhető, hogy csak a tünetet kezelték. Az összkép általában tükrözi az elvégzett javítások minőségét.
Szia, köszönöm szépen. Valószínűleg itt is adagoló gond van, évekig állt. Az E34 nekem is benzines (igaz csak M50B20), de volt már 324td E30 u.ezzel az adagolóval és majdnem megtérített, nagyon szerettem, soha gondom nem volt vele és kályha létére nagyon tudott menni-bár ebben segítette a rövid difi is. Ezt a példányt én sajnálnám kihagyni, szerelő vagyok(nem csak papíron), tehát csak anyagköltségem lenne, amit az ismerős adagolósom, aki igen járatos ebben a rendszerben, max 80-ra saccolt. Ennek az autónak is az a baja szerintem, mint sok szerencsétlen társának: valami kókler belenyúlt, elveszett benne teljesen, és így maradt. Kicserélte a csúcsokat, izzítógyertyákat, leszedte az adagolót, hengerfejet(!)-felújították, összerakta, most meg nem indul. Ebben a sor javításban nekem már a logika sem stimmel.
Összegezve agyalok még rajta, de a nejem nagyon szerette a td-t, ez meg tetszik is neki, lehet, h elhozom, egy próbát szerintem megér.
Ez hulyeseg. Attol fugg hogyan lett javitva. Teszem azt ha egy repedt hengerfej helyere feltesznek egy hibatlant akkor gyakorlatilag egy hf tomites csere tortent, de ha esetleg a repedtet kihegesztik, elfelejtik sikolni, osszerakjak a regi csavarokkal..haaat. :) Ezzel egyutt mennyibe is kerul egy hibatlan m10b18? Kb ket tank benzin araba. Ne a motorral foglalkozzal, hanem azt nezzed, hogy a kasztni legyen rendben!
Eloszor is csokoltatom a forummotor leder eletvitelu anyukajat...
Szoval akkor megegyszer, a fobb rohadasi pontok: jobb hatso kerekdob a csomagter iranyaba, az elso emelesi pontok a sarvedok aljaval kombinalva, az akksitalca-tuzfal talalkozas. TD-ben a villanyadagolo szeret megpusztulni, szokas a helyere mechanikusat tenni. Szerintem a huszoneves dizelekkel csak ovatosan, bar nem ertek hozzajuk, de azt tudom, hogy gazolajat csak munkagepekbe toltenek. :)
Még egyszer megpróbálkoznék, hátha az alábbi járgányról tud valaki infót. Balassagyarmaton van, az nekem kb 300 km, de jó lenne tudni az előéletét, a tulaj elmondása alapján mozgalmas volt. Korrektül elmondott sok mindent, de jó lenne tudni előtte mi történhetett vele. Sajnos nagyon megtetszett a vas, nem hiszem, hogy ennyiért ott tudnám hagyni, inkább megcsinálgatom, második lenne az e34 mellé.
Ne mar, meg nincs kedvem kicserelni. :) Kozben rajottem, hogy pont 6 eve csereltem, amikor az akkor meg kolyok vizslam megzabalta az oktober 23-as hosszu hetvege alatt a kihajtas szimmering haz ala valo papirtomitest. :)))
Kb 90% varos. Sachs. Az elozo LUK volt, elettartama ismeretlen, 170 volt az autoban, amikor megvettem es kb 240-nel csereltem. A tarcsa meg nem volt sikba kopva, olyan 1 mm magas lehetett a bordazata es nem volt semmi problemaja, csak paraztam, hogy mar nagyon regi.
Arra van vmi ajanlas, hogy mennyi ido utan celszeru kuplungot cserelni, ha nem akarom megvarni, amig elkezd csuszni? Most van benne kb 5 ev es 100e km.
Első lengőkarban cserélném a gömbfejeket. Ha a lengőkart le akarom venni akkor a belső gömbfejet le tudom venni a bölcső leszedése nélkül? Elég zsúfoltnak láttam ott a dolgokat?
hogyne illene hozza. gyakorlatilag ez is egy klasszikus bbs: Y-kullos dizajn, csak mashogy. de a konkav kivitel utosebb. egyebkent peremes-parti vagyok. ennek ellenere amennyi latszik abbol a feher kabriobol, az minden diszkos. es mifelenk az nem egy pozitiv jelzo. :)
Nekem akkor szokott ez lenni, ha a versenyautóban csak úgy rárakom az akksisarut, nem húzom rá. Fűt, zenél világít, de amint indítózok, katt, minden fény elalszik. Próbáld meg megtisztítani az akksisarukat, hogy tuti legyen kontakt.
M20-ra fel lehet dobni az M30 váltót? Külföldi fórumokon találtam némi infót, de inkább csak az automatákról, na meg az E34-ekről. Ajánlottak egy lent egyeses sportváltót, de M30-ból/ról van. Felmenne az M20-amra?
Na erre én is kiváncsi lennék. Sajnos nekem is csinálja néha, pedig most cseréltem munkahengert. Viszont előtte váltani se tudtam, szóval ez mostmár "semmiség" :). Nekem teljesen zár közben, és ha újból benyomom, akkorse mindig jön vissza a pedál teljesen. Van néha, hogy alá kell nyúlni lábbal.
A másik kérdésem viszont sajnos sürgetőbb, :) Ráadom a gyújtást, és csak egy kattanást hallok, semmi más nem történik. Akki jó, lámpák égnek. Önindító csere kompletten, vagy mi lehet még iylenkor?
szerintem sem azzal van dolgom mivel cabrio az autó.
tudom hogy m40-es amit linkeltem, és nagy valószínűséggel az is lesz benne (1.8i), régi 2L-es esélytelen mert elég normális volt kinézetre, és járásra is.
érdemes szerintetek ezzel a motorral venni, vagy inkább várjak ki egy "rendes" 20i-t vagy 25i-t?
Mert nagyon ritka, és nagyon erős :) egyébként ha az, akkor nem sima 320i a tipusjelzés, hanem 320is és csak 1 hajszál választja el az M3 motorjától :)
Lehet még esetleg M10B20 motor abban az autóban, az is "20" as, de 4 hengeres, 8 szelepes, láncos, és jó régi.
Minden esetre a 6 és a 4 hengerest meg tudod különböztetni, csak meg kell számolni a gyertypipákat :)
nem fényképeztem le sajnos.. majd kedden megyek kipróbálni akkor mégegyszer megnézem és nyomok róla képeket, de úgy emlékszem ilyesmi motort láttam benne mint a képen.
amugy rajottem mire gondolsz, nalam sem vilagitanak ugy a csikok, vilagosabban es erosebben, mint a lampatest szimboluma. de ahogy mondtam is, en gyengiteni fogom, ha szet szedem mas miatt. (a sebesseg mutatoja rakoncatlankodik)
Természetesen csak azt felejtettem el, amiért kimentem :D Ezért tegnap kimentem még egyszer, másoknál se világítanak a csíkok. Engem picit zavar, de amennyi tennivaló van még az autóval, szerintem soha nem fogok nekiállni ennek :)
Nem uj az otlet. A Delorean mind a mai napig kaphato ujonan a 81-ben gyartott alkatreszekbol.
Amugy gyakorlatilag barmilyen autot megepitenek neked. (ha van eleg penzed)
Ha minden igaz, ide meg nem tettem be. A szomszedom eredetei 1928-as Model A-ja. Egy hete megtunk egy kort vele. 84 eves auto es meg mindig megy eredeti alkatreszekkel.
Meg egy kicsit muvesziebb kep rola, bekebeli technikaval.