Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
> Ezen felül az ABM rendszerek automatikus üzeműek
Egészen biztosan nem full automaták, mivel atom (neutron) fejűek az elhárító rakéták, mert ICBM-et mással nem fogsz meg. Ha egy is kimegy véletlenül (pl. számtech hiba miatt), abból WW3-hoz vezető kavarodás lehetne.
Egyértelmű, hogy a cél jóváhagyást és a slusszkulcsok elfordítását ember végzi és nem is egy, de legalább kettő! Az emberek viszont éjszaka 2 és 3 között aludni szoktak, akármit is ír elő a napiparancs. (Nem véletlen koptak ki a vasútról a sorompó őrök, pedig olcsóbbak voltak, mint az elektromos távvezérlés létesítése.)
Látom odáig már sikerült eljutni, hogy az A35 képes ilyen típusú célt lelőni...
Azt halkan kérdezném meg, hogy a pályszögeket honnan veszed? Ok, hogy teljes visszatérés esetén, de 7,7 foknál kisebb szöggel jött eddig kb. minden az űrből. Mitől nem égne el vagy károsodna a siklót 10 meg 20 fokosnál...?
Ezen felül az ABM rendszerek automatikus üzeműek és 0-24 órás készültséget adnak...
Semmit sem irtal arrol, hogy iranyitod a lovedeket.
Dehogynem. IMU-val, ahogy mindegyiket ekkoriban.
Nagyon gyors es egyszeru szamitas alapjan az ejecttol szamitva az altalad megadott tavolsag, magassag es sebesseg fuggvenyeben 25 g-vel kellenne gyorsitani a lovedeket -Z vector iranyba, ugy hogy kozben az nem esik szet, nem eg el, nem tornek le rola az iranyito feluletek.
A -Z vektoron te gondolom lefele irányuló vektort értesz. Ezt nem tudom miből gondolod, szerintem nem kell oda 25 g, de akár ki is számolhatom mennyi kell hozzá. A kioldási manőverhez eleve 10-40 fokos szögben érkezik egy némileg elnyújtott poláris elliptikus pályáról a shuttle attól függően hogy vissza akar e térni a világűrbe - ideiglenesen ballisztikus pályán, mert az OMS üzemanyag tartaléka nem elegendő az elvesztett sebesség korrigálásra - vagy a kioldás után azonnal leszáll.
A két értékhez nagyon különböző gyorsulási érték tartozik, és ennek javát meg lehet nyerni az aerodinamikából. Ezt ne úgy képzeld hogy Moszkva felett majd hirtelen függőlegesen lepottyant egy bombát. Ha mondjuk a shuttle 20 fokos szögben lép be a légkörbe, és a rakéta csak egyenesen repül innen, akkor 220 km távolságban old ki. Ebben az esetben a rakéta 235 km-t repül, a repülési idő az 29 sec. és 0 g a rakétát érő gyorsulás. A Shuttle minimális hiperszonikus L/D értéke 1 így ő üzemanyag felhasználás nélkül is kényelmes sok tíz kilométeres magasságban repül el a gombafelhő felett. De a legtisztább scenario az az ha 10 fok körüli szögben old ki, és a rakéta teljesít egy 10 fokos kanyart. A mezoszféra elérése után pedig 2000 Km tud megtenni a légkörben szóval Moszkva hipotetikus bombázása után poláris pálya esetén még azonnali leszállás estén is simán leszáll Törökországban, ráadásul úgy hogy a SZU felett végig hiperszonikus sebességgel halad, azaz a korabeli légvédelemnek az A35M kivételével nincs sok esélye elfogni, de egyrészt azt sem ilyen célra tervezték, másrészt a bombázás után már kétlem hogy atomot lőttek volna rá a szovjet sűrű légkörben.
Kontroll felületek ilyen rakétánál nincsenek, kardáncsuklós felfüggesztésű tolóerővektoros kormányzás van ahogy minden rendes rakéta felső fokozaton az R-7 óta. A hővédelem pedig ablative hőpajzzsal könnyen, és relatíve kis súlyból megoldható erre a rövid időre.
Megfelelő teherbírású alváz kérdése csak. Nem hiszem hogy pl. egy DT-30-asnak probléma lenne a komplexum bármely eleme is. A macera inkább az, hogy a P-14-est időben összerakni...
Szerintem simán megvalósítható lenne a Vega mobil változata. Bár értelme nem sok, túl elavult már.
Csak a SCUD kb. egyszer indít, nem kell készültséget adni. Egy mobil légvédelmi rendszer akár naponta többször is mozog. A SCUD mobilnak volt tervezve te okostojás a Vega meg kurvára nem. A Vega egész egyszerűen alkalmatlen erre. Pont. Kérlek ne erőltesd már szokásos marhaságaidat. Ennél egyszerűbb és jobb lenne még az is, ha az oroszok a kivonás alatt levő ősrégi Sz-300 változatokat adnák át annak ellenér, hogy azok HMZ-je kisebb.
Líbia alakított ki a világon egyedül több TÁS-t, mint ahány osztálya volt.
Líbiában összesen 8 db Vega osztálycsoport befogadására elegendő helyszín volt kiépítve. A 8 db aktív osztály, elméletileg 17 db állásba települhetett, egy állásba egy osztály, tehát elméletileg lehetséges volt egyosztályos osztálycsoportot is létrehozni. Ekkor kérdéses volt az, hogy az osztálycsoport rendelkezett-e volna körkörösen pásztázó felderítő radarral, mert azokból osztálycsoportonként csak egy darab állt rendelkezésre.
Az osztálycsoportok száma valószínűleg adott, de azok mérete és települési helye variálható. Líbián kívül semelyik más országban nem számoltak alternatív települési helyszínekkel, egy tüzelőállás volt kiépítve a hadrendbe állított osztályok számára. Líbiában a következő helyeken építették ki az Sz-200 befogadására alkalmas tüzelőállásokat:
Tripoli
2 osztályos aktív csoport, 0+2 ügyeletes rakétával
3 osztályt elhelyezni képes, előkészített, üres terület
Zlitan
2 osztályos aktív csoport, 3+2 ügyeletes rakétával
Surt
2 osztályos aktív csoport, 0+2 ügyeletes rakétával
(a 2 db ’80-as években szétlőtt osztályt nem számítva.)
Bengházi
2 osztályos aktív csoport, 0+3 ügyeletes rakétával
2 osztályt elhelyezni képes, előkészített, üres terület
2 osztályt elhelyezni képes, előkészített, üres terület
Tobruk
2 osztályt elhelyezni képes, előkészített, üres terület
A 20 perces vietnámi időded honnan szoptad? Fizikai képtelenség még a Nyevával is 20 percet elérni, aminek csak 1 db tápvonal csatornája volt, amikor a Dvinának 2 db (Volhovnak 4 db, de az nem volt Vietnámban, ahogy Nyeva sem. Ezek karvastagságú légmentesre szerelt szögletes csatornák. Daniék még redukált Nyeva osztállyal is több, mint 1 órát pakoltak.
Mint azt neked is illenne tudnod, a hirszerzesi ertesuleseket a hirszerzo szervek ki is szoktak ertekelni, tobbek kozott a technikai megvalosithatosag szempontjabol is, bevonva az elemzeshez szukseges tudomanyos hatteret is.
Ha vetted volna magadnak a faradtsagot valaszt keresni arra a ket pontra, amit meg mindig ignoralsz, akkor rajohettel volna, hogy ezt a szovjetek nyilvan vegigszamoltak maguk is.
Semmit sem irtal arrol, hogy iranyitod a lovedeket.
Semmit sem irtal arrol, hogy juttatod a celba a lovedeket. Nagyon gyors es egyszeru szamitas alapjan az ejecttol szamitva az altalad megadott tavolsag, magassag es sebesseg fuggvenyeben 25 g-vel kellenne gyorsitani a lovedeket -Z vector iranyba, ugy hogy kozben az nem esik szet, nem eg el, nem tornek le rola az iranyito feluletek.
Hat ezekrol nagyon tetelesen hallgattal. Pedig ez a 2 darab pont az, amin az egesz mese bukik, es az oroszok ezt nyilvan nagyon alaposan vegigszamoltak, es vegul kukaztak az otletet, ahogy az USA is.
Az mar csak hab a tortan, hogy a valosagban 1977-ben az egesz tervezetnek egesz nyilvanvaloan semi realitasa nem volt ( meg az SS sem repult akkor ), es ma sincs.
Na innentol gondozd a sertett lelkecskedet, es vedd elo a nagy fizikai tudasodat hogy hitelt erdemloen megvalaszold a fenti ket pontot.
Sajnalom ha sert teged, ha feltetelezem rolad, hogy van legalabb nemi szakmai onkritikad. Bocs hogy tevedtem.
Most akkor eltalálták a cionista JSF-et vagy nem? Mert ha eltaláltak egy lopakodót, akkor az Sz-200 lérak nem elavult, még akkor sem, ha emiatt szenvedtek el rögtön utána megtorló csapást. Biztos, hogy van benne potenciál, mert az irániak korszerűsítették az elektronikáját a szírek számára, a kinematikája pedig ma is iszonyatos.
Úgy tűnik viszont, hogy a hagyományos közeli légvédelem gyűrű (Sz-125, SA-8/10, 23 mm gá.) nem tudta megvédeni a beásott S200-as állást a válaszcsapástól. Marad tehát a mobilitás növelése a túléléshez.
A Scud szintén folyékony, nagyobb is és azzal is mentek árkon-bokron-sivatagban, pedig annál mérgezőbb cucc kevés van.
> Az osztálycsoport P-14 radarjának telepítési ideje kb. 24 óra. Sok szerencsét mobillá tételéhéz.
Gépesíteni kell a kihajtogatást (5Н84A-M kivitel). Amúgy a vietkongok 20 perc alatt tudtak lérak komplexumot telepíteni-szétszedni ott, ahol a VSZ normaidő 4-6 óra volt. Rögtönöztek bambusz állványokat, meg másztak mint a kismajom. Nyilván az arab sosem lesz olyan szorgalmas, mint egy ázsiai, de valamit tenniük kell.
> egy atomhatalom oo-nak, akinek támaszpontja van Szíriában ki és mit tilt meg és hogyan akadályozza meg...
- Az megvan, hogy Csernobil is Osirak miatt történt és a hajuk szála sem görbült? Ilyen hatalmuk van, mert:
- Oo kb. teljes szellemi, politikai és gazdasági elitje zsidókból áll, ha ők kivonulnak (fele már alijázott a SZU széthullásakor), akkor a szlávok újra fakéregből készült cipőben fognak járni.
- Amúgy putyin nagyapja Blank "Lenin" Izsák személyi kóser szakácsa volt, Medvegyev miniszterelnök anyja pedig egy rabbi lánya. Tudják a helyüket, hogy Bibi a gazdájuk. Múlt héten is voltak vizitálni Tel-Avivban és a zsidók épp akkorra időzítettek egy Szíria elleni légicsapást, hogy megmutassák ki az úr a háznál.
A nemetek meg Silbervogelt terveztek. Aztan jott a fizika torvenye, meg a haboru vege.
Leirtam neked egy ket dolgot, ami a te magad altal megadott parameterekkel kb. Fizikai lehetetlenseg volt akkor. Ezekrol melyen hallgatsz, cserebe jossz azzal, hogy kiabalok, meg nem erdekelnek a tenyek. Attol, hogy valakinek az USA-ban bilibe logott a koze, es mert nagyott almodni, vagy eleve csak "maskirovation" volt, hogy az oroszokat hulyitsek, attol meg az ss-rol valo bombazas nem teny.
A teny az, hogy 1977-ben az ss az elso sikloprobajat tartotta csak, es 1981-ben repult eloszor. Ez a teny. Innen fuss neki megegyszer.
Kinemszarjale, hogy mit terveztek? Én kamaszkoromban Claudia Schiffert akartam ágybavinni. Nem sikerült. Az STS rendszer sem repült évi átlagban 6-nál többet.
Nem, a szíreknek ki kell hajítani azt, ha élni akarnak és kell helyette más. IAF ellen végletesen elavult.
Másrészt meg fizikai képtelenség mobillá tenni a rendszert. Soroljam az okokat?
7 tonnás kétlépcsős rakéta, folyékony hajótanyagú 2. lépcsővel, ami durván mérgező. Kurvára "fun"azzal az úton grasszálni...
Az osztálycsoport P-14 radarjának telepítési ideje kb. 24 óra. Sok szerencsét mobillá tételéhéz. Nézzél már rá te zseni...
Ha elhagyod az osztálycsoport radart és mást teszel be helyette, akkor az egész HMZ kukázódik sőt, a rendszer feléptése sérül, ahogy működik. Most nem fogom bemásolni a 20+ oldalt, amit íram róla, akkor majd megérted.
A tudjukkis résszel mást fárasszál... A konteó topikok odébb vannak. Úgy szeretném tudni, hogy egy atomhatalom oo-nak, akinek támaszpontja van Szíriában ki és mit tilt meg és hogyan akadályozza meg...
Az a kérdés, hogy az oroszok most félnek-e attól az automata, kicsinyített, lopakodó space shuttle-től (X-37B), ami másfél-két éveket szokott odafent keringeni? A tehertere nem nagy, de 1-2MT biztos beleférne - ráadásul a SpaceX Falcon9 indító rakétája irányítottan a saját lábára tér vissza fellövés után, így a lehullásának a pályaívéből nem lehet az űrjármű orbitális pályájára következtetni és a jenkik meglephetnék vele a ruszkikat.
Még mindig a hetvenes évekről beszélünk, ekkoriban a NASA és a DoD évi 28-55 indítást tervezett. Aztán ha jól emlékszem 1981, ben csökkentették 24 re, végül asszem 9 lett kb. a maximum.
Attól hogy nem ismered a tényeket még nem kéne sértegetni a másikat.
> Mára végletesen elavult az Sz-200, nem tudod mobillá tenni. Okkal létezik az Sz-300P család és V család is.
A szíreknek mobillá KELL tenni az S200-asukat ha élni akarnak, mert nekik csak az van és nem is lesz jobb! Moszkva nem adhat Damaszkusznak S-300/400 rendszert, se kínai másolatot nem kaphatnak, mert a tudjukkik megtiltották.
(Az "ideiglenesen Szíriában állomásozó" orosz csapatok S-300/400 rendszereinek is parancsba van adva, hogy félre kell nézniük, ha a nagyorrú gépek lőnek. Iránnak pedig nincs annyi jó lérakja, hogy Szíriába tudjon expedíciós komplexumot küldeni - különösen most, hogy a trumpithecus bontani akarja velük az atomügyi egyezséget és így a saját hazájukban közeleg feléjük a háború.)
A probléma az osztálycsoport keresőradarja első körben...
Majd olvashatsz róla bővebben 2 hónap múlva és rájössz, hogy ilyenről álmodozni felesleges. Mára végletesen elavult az Sz-200, nem tudod mobillá tenni. Okkal létezik az Sz-300P család és V család is.
The Space Shuttle was a partially reusable low Earth orbital spacecraft system operated by the U.S. National Aeronautics and Space Administration (NASA), as part of the Space Shuttle program. Its official program name was Space Transportation System (STS), taken from a 1969 plan for a system of reusable spacecraft of which it was the only item funded for development.[10]The first of four orbital test flights occurred in 1981, leading to operational flights beginning in 1982. Five complete Shuttle systems were built and used on a total of 135 missions from 1981 to 2011, launched from the Kennedy Space Center (KSC) in Florida.
Vastag betuvel kiemelve. Ez nagyon nem heti 1 repulse, es az elso is csak 1981-ben.
Olyannyira lehetseges volt SS-rol bombazni 1977-ben, hogy 1981-re sikerult felloni az elsot!!!!!
Menj oszt hulyitsd az arrafogekonyakat a faszsagaiddal!
> Mindezt Moszkva kozeleben nem kapja meg, ott nagyon jelentos hibafaktorral kaphatja azt meg.
Ha Moszkvát akarják lebombázni, akkor a hiba nulla, hiszen látják Moszkvát és oda akarják dobni az áldást, oda helyesbítenek. Becélozzák a Kreml tornyán a veres csillagot és 20-30MT esetén oly mindegy, hogy egy metrómegállóval odébb lesz-e az epicentrum.
Személyzetes rendszer lévén igen nagy rugalmasságot ad a támadás közben az ICBM-hez képest, akár a visszahívhatóság, akár a menet közbeni célpont változtatás tekintetében (pl. Moszkva helyett Pétervár).
Moszkva nem Houston mellett van, hanem kicsit odebb.
Az hogy az SS le tud szallni az USA teruleten 1977-ben ugy hogy kozvetlen kozelebol kapja a relative pontos infokat a sajat pillanatnyi poziciojarol es sebessegerol, az egy dolog. Mindezt Moszkva kozeleben nem kapja meg, ott nagyon jelentos hibafaktorral kaphatja azt meg. Innentol kezdve bukik a teoriad az inercialis iranyitasrol, mert nem lesz tole szep a CEP.
Nagyon szep amit irtal, csak meg mindig nem derul ki belole, hogy lesz az ursiklonak, es a belole pottyantott loszernek pontos koordinata adatai egy jo CEP-hez.
Mellesleg irhatnal arra is, hogy mikor es hol kellenne az ursiklonak elkezdeni a "kacsa" manovert, es kozben az oroszok vajon mire gondolhatnak, akik tokeletesen latjak az SS-t a sajat radarjaikon.