Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118882

Hogyne, de ez is elég tág időintervallum, ha tudjuk a hajó nevét, akkor adott az építés éve is, ami pedig egyetlen évre szűkíti a lehetséges időt.

Előzmény: EMD sound is music (118880)
viking star Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118881

Nekem az a gyanús, hogy nem tűnik ilyen hosszúnak a név. Plusz azokat egyrészt jellemzően vitték, másrészt a képek alapján eleve úgy indultak el, hogy megvolt az orrukon a pajzsembléma a H betűvel. Illetve én már mintha látnám egy kicsit a HÉVÍZ szót, mert mintha középen a V-betűnél érezném kicsit a "szünetet" a felirat felső részén... de ez már simán lehet hallucináció. :D

Előzmény: Enzo (118879)
EMD sound is music Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118880

fotó elkészítésének ideje is belőhető lenne.

 

1964 és 1968 között. Erzsébet híd már elkészült és még mennek rajta a villamosok.

Előzmény: Mwin (118877)
Enzo Creative Commons License 2015.09.23 0 0 118879

Szerintem.

De az is lehet hogy nem. :-)

Előzmény: Enzo (118878)
Enzo Creative Commons License 2015.09.23 0 0 118878

Ez valamelyik SAGASTRAND osztályú norvég.

Előzmény: Mwin (118872)
Mwin Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118877

Én is kiszúrtam, de itt elsősorban a tengeri kiléte a kérdéses:-) Ha tudnánk, akkor a fotó elkészítésének ideje is belőhető lenne.

Előzmény: gigabursch (118876)
gigabursch Creative Commons License 2015.09.23 0 0 118876

Háttérben egy Inota/Gyöngyös.

 

Nekem inkább Inotásnak tűnik, de mérget nem vennék rá.

Előzmény: Mwin (118872)
riversea Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118875

Szerintem a SOMOGY kizárható. A hablemez átvezetése a főfedélzetről az orrfedélzetre azon eleve egyenes volt, míg a többin visszahajló, tehát nemcsak az orrhablemez meg, vagy nemléte játszik. Marad a HÉVÍZ - HEREND. A SOMOGY egyébként eredetileg egyedi finn megrendelésre készült, sok extrával. 

 

Előzmény: viking star (118874)
viking star Creative Commons License 2015.09.23 0 0 118874

Hmmmm... ha megismerhető lenne, hogy a SOMOGY hablemeze eleve gyárilag volt magasított, vagy közvetlen építése után alakították csak át, ki tudnánk zárni a sorból, mert akkor ez a képen vagy a HÉVIZ vagy a HEREND. A többi a nevének hossza és tagoltsága alapján kizárható.

Előzmény: captainb (118873)
captainb Creative Commons License 2015.09.23 0 1 118873

Valamelyik "kis norvég"....

Előzmény: Mwin (118872)
Mwin Creative Commons License 2015.09.23 0 2 118872
napocza Creative Commons License 2015.09.22 0 0 118871

Köszönöm!

Előzmény: HGNV (118868)
viking star Creative Commons License 2015.09.22 0 0 118870

Köszönöm, mindig öröm látni a kiskedvenceim.

SOFIA ismét dolgozik, a ROUSSÉn csak strázsa van június óta.

Előzmény: jakyg (118861)
uni-cum-laude Creative Commons License 2015.09.22 0 1 118869

Vessetek a száguldó mókusok elé, de számomra nemes egyszerűséggel: randa.

Előzmény: Enzo (118867)
HGNV Creative Commons License 2015.09.22 0 1 118868

Az újpesti Hajójavító hajókovács műhelye,a képen látható lemezolló a mai napig üzemel.

Előzmény: napocza (118864)
Enzo Creative Commons License 2015.09.21 0 1 118867

Az ECLIPSE legalább formára viszonylag arányos, az én ízlésemtől ugyan az is nagyon távol áll (na nem mintha az lenne a mérték), de legalább nem csúnya.

 

Ez viszont ritka ortopéd jószág. A hátra húzott tömegekkel annyira aránytalan mint egy NELSON osztályú csatahajó vagy mint az azóta szétbarkácsolt SIÓFOK katamarán, csak ebből még három gigantikus fonálféreg is meredezik az ég felé. Biztos nagyon sokba került hogy ilyen ronda legyen.

Előzmény: pleharkaly (118865)
tehtube Creative Commons License 2015.09.21 0 0 118866
Előzmény: smith (118863)
pleharkaly Creative Commons License 2015.09.21 0 1 118865

Igen az Abramovichnak épített "Eclipse" (Hamburg  Blom&Voss) volt a  példakép ezt kellet  valahogy überelni.. nehéz ..ott a belsőre helyezték a hangsúlyt..légvédelmi rakéta rendszer(az  USA-ból..!),úszómedence(minek?) (napersze  befedhető mert szükség esetén bálteremként  funkcionál..ja és a rendszeresített tengeralattjáró..

Előzmény: smith (118863)
napocza Creative Commons License 2015.09.21 0 0 118864

bár egy hajó sem látható, felmerült bennem, hogy a 27029-es fortepan kép az újpesti hajójavítót ábrázolja az ötvenes években.

nincs véletlenül ezt megerősítő vagy kizáró bizonyítékotok? pl. egy belső kép ebből az időből.

smith Creative Commons License 2015.09.21 -1 0 118863

Egy újabb tengeri szörny...

Már a hullámokat hasítja a világ legnagyobb luxusjachtja

Titokzatos körülmények között készült, tulajdonosa egy orosz milliárdos. Tovább »

forrás: Index.hu

pleharkaly Creative Commons License 2015.09.21 0 3 118862

A Csehek beléptek a tengeri kikötővel rendelkező országok közé...

A  történet a Versaillesi szerződéssel kezdődött miszerint Hamburgtól 99 évre kapnak egy kikötőmedencét(úgylátszik a Cseheknek nem volt elég a felvidék..),na persze  a Hamburgiak a legfélreesőbb nagyhajók számára megközelíthetelen medencét bocsájtották rendelkezésre,ahol a CSPLO a rendszerváltozásig műkodött majd ,hasonló sorsra jutott a társaság mint a Mahart. A kikötő közben eliszaposodott és  csipkerózsika álmát aludta,egészen mostanáig amikoris a Csehek elhatározták ,hogy felélesztik a hajózást.Éppen jó időben kezdtek a felújításokhoz mert Hamburg olimpiát kíván rendezni és a területre szüksége van...ígytehát  "cseréltek" Hamburggal és most egy kítűnő helyen ,tengeri hajókat is fogadó medencéhez jutottak 2028 ig, amit  úgy néz ki Hamburg meghosszabbít 50 évvel..ilyen politikusok kellenének nekünk is.

jakyg Creative Commons License 2015.09.19 0 0 118861

Különösen Viking olvtárs figyelmébe!

Rusze Linzben:

Sofia a Wachauban:

 

gigabursch Creative Commons License 2015.09.18 0 0 118860

OK, meggyőztetek

Előzmény: Zoltika (118851)
Mwin Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118859

Nem tévedsz, az ott bizony Kiskőszeg. Jobbra, a sérülés mögött kivehető a templom:

 

Előzmény: riversea (118856)
jakyg Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118858

Köszönöm. :)

Hálából két, friss lapátkerekes.

Előzmény: riversea (118856)
riversea Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118857

Ja, és ezek a XIX. sz. végi fotók is hihetetlenül jók a fa uszályokkal a jelenlegi kis hazánk területéről:

 

Szolnok:

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86543&x=8&y=8

 

Győr, a GYSEV vasúti végpont a Rábán lévő kikötővel/átrakóval:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86785

 

 

Előzmény: riversea (118856)
riversea Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118856

Dani! Nemcsak a hajók érdekesek a Fortepan ezen új képei közül, hanem az Erdélyi Mór készítette vizes fotók is csodálatosak Nagy-Magyarországról. Például ezek:

 

Fiume, Ferencz Szalvator rakpart a tárházzal, háttérben a Hadiengerészeti Akadémia:

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_86942.jpg

 

A Vaskapu-csatorna:

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_87009.jpg

 

Ada-Kaleh, a török sziget:

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86895&x=10&y=12

 

A Kazán-szoros képei:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86459

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86477

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86894

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86996

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=87000&x=13&y=5

 

A Széchenyi-tábla (nagy méretben letölthető !Jakyg kolléga figyelmébe!)

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86478&x=8&y=5

 

Báziás, a Temesvár-Báziás vasútvonal végpontja, dunai átrakóállomás:

http://www.fortepan.hu/?tags=&x=0&y=0&view=query&lang=hu&q=86461

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86462&x=8&y=13

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86463&x=15&y=13

 

Zimony, az egykori magyar-szerb határ

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86941&x=14&y=8

 

Ez pedig talán Bezdán a Ferenc csatorna zsilipjével, ha igen, akkor szemben a magas parton Kiskőszeg (de lehet tévedek):

http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=86969&x=11&y=12

 

 

Előzmény: gumidani (118842)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.17 -1 0 118855

Biztonságosabb lett hajózni a Dráván

 

2015. 9. 17. 12:53|

 

Vállalatok » Közlekedés

 

Javultak a hajózás feltételei a Dráván a napokban befejeződött magyar-horvát mederkotrási munkálatoknak köszönhetően - tájékoztatta a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság csütörtökön az MTI-t.

 

 

A közlemény szerint a mintegy 100 millió forint európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érintett a hajózásra kijelölt 128,4 kilométerből.

 

A cikk a hirdetés után folytatódik A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon 500 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítottak el, előbbit gátőrházak fűtésére szánják, utóbbit a közeli partvédmű megerősítéséhez használták fel.

A mederkotrásra azért volt szükség, mert a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a hordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.

 

A vízügyi igazgatóság hangsúlyozta, hogy a mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus.

 

----------------------------

 

A cikk tartalmát értem.

Tudtommal akkor is kell vízügyi munkákat végezni ha az adott folyón semmilyen hajóforgalom nincs.

 

A DRÁVÁN szerintem pont ez a helyzet.

 

a folyón semmilyen érdemi hajóforgalom nincs.

 

Van minimális kajak/kenu turista forgalom, az év 1-2 hónapjában.

És van a vízügyi munka forgalom.

 

Azon kívül hajózik valaki még a folyón?

Talán a rendőrség 1-2 motorcsónakkal ?

 

 

napocza Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118854

Én is csak annyit tudok, amennyit a belinkelt forrás írt:
"Az eseményképet Alkér Ede(8) kamerája rögzítette a Várhegyről (talán a Dísz téri lakása ablakából), és a városligeti gazdasági kiállítás megtekintésére háromnapos látogatásra Pest-Budára érkezett uralkodópár tiszteletére 1865. június 6-án rendezett regattát ábrázolja.(9) A látványos dunai versenyt, melyen az arisztokrata versenyzők által irányított csónakon kívül molnárok és révészek hajói is részt vettek, Széchenyi Ödön gróf rendezte. A képen az aprócska csónakok mellett a folyó közepén gőzhajók horgonyoznak. Egyikükön, a Rudolf koronaherceg nevét viselőn építettek páholyt a király számára. A felvétel nem csak a csónakversenyre emlékeztet, de megőrizte számunkra a városiasságát észak felé terjesztő pesti part látványát is. Nehéz lenne megmondani, hogy Alkér Edét csak a mindenki által festőinek tartott látvány ragadta-e meg, vagy a király itt-tartózkodásának akart-e emléket állítani."
http://www.fotomuveszet.net/korabbi_szamok/200901/kiralyi_oltozteto_babak 

Előzmény: Töck Jenő (118853)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.09.17 0 0 118853

Nem értek hozzá, de szerintem a hajók későbbi korokra jellemzőek. Azt sem gondolnám, hogy 1865-ben ilyen nagy felhajtásra lettvolna vevő a főváros népe. (fizetőképes kereslet)

Előzmény: napocza (118852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!