Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Jártam már arra párszor, mind busszal, mind vonattal, ismerem a terepet, de engem valahogy megfogott az az állomás, és környéke, többször vonattal jöttem haza, pedig télleg n-szer drágább, mint a busz :)
Régebben MD+BZ kombó akadt, sőt emlékeim szerint az almásláda jött Magyarbólyból. :)
Pécs - Mohács viszonylatban a vonat drágább és lassabb, - no meg a mohácsi állomás és a megállóhely is eléggé periférián van - ezért nem alternatívája a busznak, nem véletlen, hogy elég egy motor. Az utasforgalom jórészt helyi, a régebbi közvetlen vonatoknál sem volt jellemző a Villányon túli utas Pécsről/Pécsre. Közvetlen kocsi inkább szerelvényforduló miatt nincs, így tarthatóak a szoros fordulók, nem kell Villányban akasztgatni.
Pontosan. :) Az előző Pécs-Baja-(Szeged) ütemesnél ugye óránként volt Mohács felé tényleges gyorsjárat(50perc menetidővel) és azok a buszok tele is voltak.Aztán jött '13-ban a mostani,és teljesen ki lettek ezek csinálva(leggyorsabb járat menetideje is 1:00 nőtt).Minden korábbi erény(egységes indulás,megállók,megállóhelyi idők) ment a kukába és lettek minden faluban megálló "gyorsjáratok" és a megállókat kihagyó,de Bólyba betérített "gyorsjáratok".Így a bólyiak kivételével szinte mindenki rosszabbul járt(mondjuk a bajainál sztem az is lehetett a cél,hogy még véletlenül se menjen senki a lassúval,hanem mindenki menjen az autópályással).
Szigetvár felé is lehetne sűríteni,mert a jelenlegi kapacitás eléggé necces(másod/harmadrészek sokasága).De én szívesen látnék Pécs-Barcs járatokat is.
Meg ha a menetrendi mezők egységesítése talán lassan kész lesz,akkor vajon mikor fog megtörténni a megyehatárok áttörése és a járatok tényleges utazási igényhez igazítása?
Szerintem Mohács felé több gyors(abb)járat kellene, amikor van rá elég utas. Lehet, hogy vannak ilyenek, de a menetrendben nem nagyon látszanak. (Én a bajai vonal bólyi betérítésének se nagyon örültem.)
Szigetvár is elgondolkodtató, de arra legalább van vonat.
Az tetszik,hogy Vajszló után Orfű is kap 22:30-as járatot(talán hétvégén sem lenne rossz,főleg nyáron).De a bajaiak :15-re hozása tök hülyeség,így felbomlik a Mohács felé kialakult utasegyensúly.
"Böngésszük a kifüggesztett buszmenetrendeket, próbáljuk nagy nehezen kiszámolni, hogy a buszunk indulása óta hány perc telt el, és hogy mikorra kellene megérkeznie a járgánynak. Mindennek az eredménye sokszor az, hogy kiderül: a buszunk már elment, éppen lekéstük."
Jóindulatú leszek és azt feltételezem,hogy nem mostanában buszozott a cikk írója és azért ír ilyen marhaságokat.Nem pedig azért mert sík....
A majláth utca viszont érdekes, kb a mai körforgalom-bíróság-kereskedőkháza-Czinderi u vonala lehet?
Majdnem.
Az eleje stimmel, de nem egyenes utca volt, a Czinderi alatt levő Regős utcával szemben érte el a Bajcsy Zsilinszky utcát, kb a mai nagy Lajos király útnál.
Tennék fel térképet róla, de az index gyengélkedik...
1./ Budapesten a taxi fóliázások 300.000 Ft.-ról indultak.
Egyéneknek.
A fóliázási hullám végén a társasági tag taxisoknak 120.000-170.000 Ft.-ba került a fóliázás, mert a társaságuk nagyban szerződött.
2./ Egyik volán társaság az egyik buszát fóliáztatta.
Egyszínűre, minta nélkül.
600.000 Ft. volt.
Majd ugyanabból a típusból kb. 10 db-ot illetve másik plusz 8 db-t is fóliáztatott.
Itt már 500.000 Ft.- volt a vállalási ár
A második 8 db-os szériánál 450.000 Ft.-/db volt a vállalási ár.
3./ Ugyanez a fóliázó cég írásban tett egy ajánlatot miszerint ha 50 db-nál több fóliázást rendel meg egyszerre a Volán akkor 350-370.000 Ft.- + ÁFA vállalja a kocsik fóliázását.
megj. Csuklós vagy emeletes buszoknál az ár természetesen magasabb lehet.
4./ A Dél-Dunántúli fényező/fóliázó műhelyek árait NEM ismerem.
De - szerintem - az ár ott is attól függ mennyit rendelsz meg.
Ha 20 szóló busznál több átfóliázást rendeled meg egyszerre, nagyon csodálkoznék ha odalenn délen 500.000 Ft.-/db árnál magasabb ajánlatot kapnál.
Nagyságrendekkel nem lőttél mellé, nekem a motorháztetőt, tetőt és a hátsó csomagtérajtót 40-ért fóliázták át annál a cégnél, ahol a buszokat is csinálják.
Mivel nagy tétel, és komoly referenciát is jelent nekik, ezért simán el tudom képzelni, hogy 350-400-ban megáll egy csuklós.
Nem mindegy,hogy mennyi?"Elvileg" az eladó állja. :)
Tegnap elkezdték bontani Főpályán a patikát.Tök vicces,hogy a felét szétszedték,de a megmaradt helységben még bent van a leander,meg az épület tetején a járólapokat(nehogy valakire ráessenek majd) is ottfelejtették. :)
350 ??? Pesten ennyiért nyomnak át egy taxit jó minőségű fóliával :) majdnem. Azért gondolom van nm különbség egy taxi és egy csuklós között :D Akkor kérek ajánlatot az autóm átragasztására ami ezek szeruint nem lehet több 40,000 -nél :O