Csak azért csodálkozom, mert ilyen kiegészítő fűtés pár éve még a prémium kategóriában volt csak. Csodálkozva hallgattam sógórómat is, aki újságolta, hogy az 1,5 dci renault clio grandtourjában van kiegészítő fűtés. Csak azért érdekelne a dolog, mert télen városban kímélés okán nem szoktam fűtést kapcsolni, had melegedjen a motor. Megelégszem az ülés és kormány melegével amíg eléri az üzemi hőfokot + 1-2 perc. Első a motor védelme aztán a kényelem.:-)
A kormányfűtésrúl tudtam, előszeretettel használtam is a télen. Kérdésem a kiegészítő fűtésre irányult volna. Arról nem tudok. Állítólag van benne valami elektromos fűtőszál?
Szia ! Évjárat alatt azt értem,hogy 4.5 év alatt mennyiért mehet ? Mi az az összeg amit el kérnek érte . Ha ide haza nincs akkor kintről hozott kocsit megéri meg venni ?
Jól látod a kombihoz elengedhetetlen az 1,6 ereje, megpakolva klímával, épphogy jónak bizonyul. Az évjárat-árat nem nagyon értem a HAHU-n szinbte fellelhetetlen fiatalabb kombi Ceed, ez azt is jelentheti, hogy nem szívesen válnak meg tőle a tulajok. Új autó árak, egy millióval magasabbra kúsztak másfél év alatt. Vajon miért? (forint erősödött)
Pontosan ugyanez volt nálam is, 2008-as, először alapjáraton ki-be kapcsolt, később már a motor is elkezdett a normális hőmérséklet felé csúszni ha menet közben bekapcsoltam. Márkaszervizen kívül 55e volt alkatrésszel, munkával, hűtőventillátort cseréltek.
Passz.
Próbáld ki valóban hidegben, hogy feltekered max-ra a fűtés hőmérsékletét. Érezhetően hamarabb kell jönnie a melegnek, mintha akár 1 fokkal hidegebbre lenne állítva.
Hali.elöző posztnál irtam hogy alapjáraton ki ve kapcsol a klima.rájöttem hogy amikor bekapcsolom a klimát nem indul el a hűtő ventillátor!biztositék ugy néz ki jó!köszi a választ
Ahogy elnézem a forum nem halott így tennék fel egy pár kérdést . Pár hónapon belül szeretnék kocsit cserélni . Néztem sokat de valahogy a Kia ceed kombi ami megfogott. Ebben kérnék véleményeket. Ami számomra vagy a válaszolásban érdekelt a következők. Évjárat az használt 4.5 fél év alatti (ár)a ??Csak benzin 1.6 szerintem ekkora kell egy kombihoz ,nem kell(ne) sok extra . Minden véleményre kíváncsi lennék . Mindenkinek előre is köszönöm ha segít .
Szia! Az első kérdésedre nem tudok érdemben válaszolni, ha eddig nem csinálta, akkor irány a szerviz! Ami a második kérdést illeti, a lemezeknek a fékdugattyúk felől, tehát belül kell lenniük. De ha te cseréled, látni fogod a régin.
Szerintetek,ha egy Start stopos kiába sima,de nem gyenge Varta akkut cserélek,akkor mi történik? Hozzáteszem,már jelenleg sem működik az a start stop,de nem is kell,h működjön.. Épp ezért akarnék sima akkut bele.. De ez nem zavarja meg a rendszert?
Nem tudom mi van benne, de meglepően hamar bemelegszik a motor is, igazából nincs szignifikáns különbség az off 2 literes szívóbenzines autóim, és a Ceed között.
"Hamarabb nyomja már a langyos levegőt, mint hogy érezné az ember az ülésfűtést..."
Ez nem azt jelenti, hogy langyos levegőt nyom.
A kocsi nálunk csillaggarázsban áll. Nálam a nagyobb problémát a hideg kormány okozza. Máskülönben nem szoktam fázni.
Az tény, hogy vannak olyan esetek, hogy télen a benyás E12-esünk már "üzemmeleget" mutat, míg a Ceed mutatója alig mozdul meg. Ez akkor jön elő, amikor reggel 30-as övezetben kell kullogni.
Pont ebben a típusban nem, de másikban éltem együtt dízellel és kiegészítő fűtéssel. Lehet, hogy a KIA ebben (is) nagyon jó, de a pár száz Wattos elektromos rásegítés elég gyengécske. Langyos, ahogy te is írod :-), ha nincs túl hideg kinn.
Tasztaltad, hogy 12 km keresztül fáztál télen egy crdi-ben?
Én nem, mivel a diesel kiegészítő fűtéssel rendelkezik. ;-)
Hamarabb nyomja már a langyos levegőt, mint hogy érezné az ember az ülésfűtést...
Sziasztok.2 dolog miatt irok:1.a klimám 2000 fordulat alatt ki ve kapcsolgat,töltve volt és akkor is.ez normális vagy valami hiba lehet?(digit klima 1.6 crdi 2008).2.első fékbetét cserénél van 2db betétén lemez azt kivülre vagy belülre kell rakni a féknyeregnél?
De nem mindegy? Gondolom van alatta egy tömítés, azt kell cserélni. Illetve akkor nem mindegy, ha maga a szenzor teste ereszt, mert akkor vagy barkácsolni kell, hogy ne folyjon, vagy ki kell cserélni.
Meg tudnátok mondani, hogy ez milyen szenzor lehet az olajszűrő mellett?
Nálam ez teljesen olajos, és mivel ahogy korábban írtam nagy az olajfogyasztásom (6dl / 1000km, 2008 SW 1.6-s benzines), arra gyanakoszom, hogy itt elfolyhat.
Itt azzal engedtek utamra a szalonból, hogy találkozunk 24 hó vagy 30000 km múlva. Ahogy a műszerfal is mutatja. Persze igyekszem a 15000 körüli cserékhez tartani magam, csak nem voltam tisztában a garanciális feltételek ezen részével. Mindegy. Most lesz az olajban 17300 körül, aztán a 30000-es átvizsgálásnál meg kb 10000. Csak az vígasztal abban, hogy kidobom a kb 10000-et futott olajat majd tavasszal belőle, hogy az a téli üzem után lesz. Így nem zavar annyira.
Sajnos ebben a témában tanácstalan vagyok. És sajnos bárhova viszem, felmelegszik annyira, hogy semmit ne tudjak már érzékeltetni. Igyekszem a lehető legtöbb infót összeszedni. A szelephézag ellenőrzését mindenképp megcsináltatom a héten. A tipikus az egészben az, hogy mire kimegyek a szervízhez tuti lecsendesedik, nem tudom ez mennyire fogja befolyásolni az szelephézag ellenőrzését, amit azonnal megcsinálnak
Korábban írtam a 2007-es 1.4 benzin ceed hidegindítási hangjáról. (kicsit dízelesen zakatol)
Közben történt egy olaj+olajszűrő csere, mindkettő gyári. Bár a hangja jobb lett az autónak, a hidegindításkor jelentkező zakatolás nem lett jobb, de továbbra is teljesen megszűnik 10 perc üzem után, és utána csak a következő hidegindításkor jelentkezik. Teljesítményproblémákat nem érzékelek, és hangon kívül semmiféle negatív effektus nem jelentkezik.