Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Quattroman Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9440

nem vitaképp írtam. igen mindenkinek azt mondom és azt is rakok bele.

de azért írtam ezeket hogy lásd, nem főben járó bűn ha ATF kerül a váltóba.

a smart tulajok nagyrésze nem is tudja vagy nem érdekli melyiket tették bele lényeg hogy legyen benne.

Előzmény: spenci2013 (9438)
Gubal Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9439

A Mercedes specialitása, hogy a személyautóinak a sebességváltójába nagyon sok esetben ATF olajat tölt. Ha eltérnek az előírástól, a tűgőrgős csapágyak megsűlnek a váltóikban.

Előzmény: Quattroman (9436)
spenci2013 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9438

Én nem vitázok Veled, főleg miután nem Te tetted be az enyémbe

De az is tény, hogy most rákeresve a fórumon több alkalommal erősítetted meg a 75W90-t hogy az kell bele, pl 5907 kérdezőnek a sok közül :)

Amúgy akadémikus kérdés, nem szándékozom "túllihegni", attól még írhatna ki mivel használja...

Előzmény: Quattroman (9436)
noldie Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9437

Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék van egy fortwom 2001es cdi az a gond vele hogy ha felmelegszik menet közben fogja magát és leáll a motor, várok egy kis ideig azán beindul. Mi lehet a gond vele, volt már vlakinek hasonló?

Quattroman Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9436

mégegyszer elmondom,

a gyár eredetileg ATF-el írta elő, valamiért egy idő után módosítottak az előíráson (talán gazdasági okokból) és hajtóműolajra váltottak.

 

A Pappasban a mai napig ATF-el töltik fel a váltókat

 

 

 

Előzmény: spenci2013 (9434)
spenci2013 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9435

Amúgy Tőled idézve:

"A smart valto nem elromlos fajta. Azert irom mert tudom h jot akarsz a kocsidnak. Nem lesz baja semelyiktol (elvben)"   :)

Előzmény: spenci2013 (9434)
spenci2013 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9434

Akkor szavazzunk ki milyet tesz bele, várjuk a válaszokat :)

Előzmény: 1127ccm (9433)
1127ccm Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9433
Tisztelettel mondom : egy valto olaj valasztasat nem az donti el h autmata(hidrodinamikus ) vagy robotizalt, netan kezi, hanem a tervezeskor a csapagyak , fogaskerekek, szinkron gyuruk anyaga, feluleti megmunkalasa , az olaj odajuttatasanak megoldasa.... egy hagyomanyos automataban is fogaskerek van es csapagy. Egyebkent talalo a hasonlat csak forditva. Ahogy az elozo hozzaszolasomban emlitettem: en az enyembe amit sokaig szeretnek hasznalni atf et tettem. De ez csupan az en koltoi hitvallasom, (meg egy kis anyagismeret es aramlastan ora) de semmikepp sem 'tudtommal'
Előzmény: spenci2013 (9432)
spenci2013 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9432

2002-es az enyém nem 99-es...

Egyébként NEM LESZÓLOM más munkáját, hanem azt mondom, hogy robotizált váltóba ( az egyterűm is az ) tudtommal nem szokás

automata váltó olajat tenni. Persze, elmegy azzal is, mint ahogy a popsit is ki kelet törölni ujságpapírral is :) meg 4 rétegű zewával is, nem ugyan az :)

viszont miután most már tényleg össze akartam rakni ( rakatni ) a kocsit, és most már járni akarok vele ha kedvem úgy hozza, úgy gondoltam, hogy ez,

meg a hűtő folyadék cseréje már nem tétel, mint ahogy 1500 nál majd az új olaj csere, és ennyi. Most ha azt veszem hogy a 2L olaj meg a munka 10 ben megállt, akkor ha jobban alszok így, akkor megérte. + a kipufogó kezdett kicsit lógni, nyilván mint a kerékcsavar, generál óta volt benne most 800 km, meg lett húzva.

Amúgy Gianni: megoldódott az új nyikorgás, miután tettem oda egy-egy plusz gumi alátétet meg megfújtam egy kis wd40-el...így már nem mozog

a műanyag a műanyagon. ( hátfal )

Viszont hazafelé teszteltem, nem csak kifejezett váltásnál adja azt az alig hallható daráló hangot amit mutattam :(

Igazából magasabb fordulaton jön elő, és szerintem a váltás még csak dob egyet rajta, tehát nem a kupplung motor lesz az, valami más rezonál.

Csak akkor mi? Idegesítő, bár nem tűnik olyan nagy problémának. Amúgy a szegedi utamon jött elő először.

A kipufogó most már nem lehet, a bakok is feszesek, a hátulja most már gyári csavarokkal áll a helyén, és meg se mozdul :) ahol

kábelkötegelő volt, most ott is csavar figyel, szal nem tudom mi lehet ez.Nyilván ezer dolog lehet. Piti úgy de akkor is bosszant :)

Viszont hazafelé néztem, manuálba tettem, kettesben/hármasban kihúzatva is előjött magas fordulaton, pedig nem volt váltás, csak jelezte hogy rakjam fentebb...

Valakinek ötlete? Nagyon fülelni kell, de engem mégis idegel. Persze így ötletet adni mi lehet :) nyilván lehetetlen.

A fűtés egyébkként most jó légtelenítés után olyan, hogy alsó gatyában is vezethettem volna, ki is kellett kapcsolnom.

Persze gondolom a generál miatt is termel hőt vastagon :)

Előzmény: Quattroman (9428)
Apaszive Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9431

Ha eljutunk odáig, akkor feltétlen bekopogok hozzád..... erre mérget vehetsz! :-)

Előzmény: Quattroman (9426)
GianniVersace66 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9430

700ba ezek valok:

0W-30

Aral Supertronic G
BP Visco 7000 GM
Castrol DCO Topup
Castrol Edge
Castrol Formula SLX
Castrol Formula SLX Longtech
Castrol Syntec European Formula
Elf Excellium
Elf Excellium Full Tech
Gulf Formula Extreme
Pentospeed VS
Total Activia Energy 9000

0W-40

Mobil 1
Mobil 1 Turbo Diesel

5W-30

Addinol Super Power MV 0537
Adnoc Image
Agip Formula LL DC
Alpine Longlife
Aviaticon Unique DC
Divinol Syntholight MB
Elf Excellium 229.5
FormulaShell Ultra AB
Fuchs Titan Supersyn SL
Galax Syntec
Galp Formula XLD
Gulf Avantgarde K
Gulf Formula GX
Igol Process Compact P
INA Futura MB
Labo MB 229.5
Liqui Moly Longtime High Tech
Megol Motorenoel New Generation
Midland Crypto
Mobil SHC Formula MB
Motorex Profile M-XL
Motul 8100 X-Max
Motul Specific MB 229.5
OMV Full Syn MB
OMV Full Syn Plus

 

 

Előzmény: Quattroman (9429)
Quattroman Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9429

en olajbol azt mondom gyári előirás szerinti kell bele

 

motorolajra is ezt szoktad mondani:)

de olvasd el ezt:

http://www.evilution.co.uk/index.php?menu=servicing&mod=415

Előzmény: GianniVersace66 (9427)
Quattroman Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9428

alvázszám szerint lehet hogy a tiedhez még ATF volt az előírás.

'99 után jött rá a gyár hogy hagyományos 75W90-et tesz bele.

a Pappas a mai napig is állítja hogy ATF kell (talán nem nézik a frissítéseket.

egyszerű, hívd fel a pappast mond be az alvázszámot kérdezd mit tesznek bele...

 

Changing the gearbox oil

There is no service schedule on changing the smart gearbox oil. For higher milage vehicles, it is wise to take the precaution and change the oil. Other reasons to change the oil may include a replacement gearbox, or any process which will require the drive shafts to be removed.

The replacement gearbox oil is listed as AQM (Dexron II) for all smart fortwo's and Roadsters.
The capacity of the gearbox is 1.4 litres.

Előzmény: spenci2013 (9423)
GianniVersace66 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9427

ebben igazad van. sokan sporolasbol raknak atf-et bele.

75w90 a gyarija. en olajbol azt mondom gyári előirás szerinti kell bele. szvsz szebben is vált 75w90el.

 

spenci autója egyébkét tényleg gyönyörű újszerű állapotú.. most már tökeletes is.

Előzmény: 1127ccm (9425)
Quattroman Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9426

előtte egy átvizsgálás, aztán gyááá. simán kibírja és te is.

aztán ha errefelé is jársz, meglátogathatsz:-)

Előzmény: Apaszive (9422)
1127ccm Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9425
En amugy komállak teged de ugy hiszem nem cagy muszaki vegzettsegu , ezert nem is ertem miert szolod le mas ember munkajat. De mondom : pacsi, haversag. Csak ez az en velemenyem.
Automata valto olajat tenni bele nem bun. Mert pl honnan tudod hogy van tervezve az a csapagy benne? Honnan kap kenest? Vagy az alap kerdes: a szinkron gyuru mikor fekezi ossze konnyebben a kapcsolo mecsanikat ha suru,vastag olajat kell kiszoritania? Vagy hig vekonyat? Mert a valto lepteto motor nem fog gondolkozni/erzessel besvaltani. Az bizony robot.. Vagy az egyseru laikus fejevel gondolkozva: ha az atf be valo helyere teszel simat tuti kart okozol, de ha sima helyere atf et kicsi a valoszinusege.
A smart valto nem elromlos fajta. Azert irom mert tudom h jot akarsz a kocsidnak. Nem lesz baja semelyiktol (elvben)
Előzmény: spenci2013 (9423)
GianniVersace66 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9424

az az auto összeállt :) 1-2 apró simitás és kész. lassan tényleg uj allapotú :)

Előzmény: spenci2013 (9423)
spenci2013 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9423

Volt ma váltó olaj cserém, miután anno mikor megvettem a kocsit, budára vittem olaj cserére már az első héten,

és ott kértem meg a kimondottan smartokkal foglalkozó mókust hogy cseréljünk már akkor váltó olajat is.

Anno megírtam, hogy húzta a száját, meg hogy nem is szükséges a csere, mondom neki, most akkor ha ÉN kérem, akkor cseréli vagy nem?

Cserélte. Eredmény, a mai cserénél piros színű váltó olaj jött le. Én nem is tudtam, hogy az az automatához való olajok szine.

Tényleg tökön szúrom azért mostmár magam, csak smartokkal foglalkozik a pali, és beletesz automatába való olajat a robotizált váltóba.

Komolyan lassan ott tartok hogy lassan nekem kell utána nézni/olvasni?

De akkor végül meg kicserélem én, minek vigyem szerelőhöz? 22-es csapdája az egész :(

Vagy a végén még az derül ki, hogy én vagyok nyűgös kuncsaft?

Előzmény: Quattroman (9421)
Apaszive Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9422

Szép jó estét és B.U.É.K Mindenkinek!

Egyre valószínűbbé válik egy közel 5 ezer km-es túra a roadsterrel. Egyrészt egy teszt lenne, hogy kibír e ennyit hiba nélkül keresztül Nyugat-Európán, másrészt az is kérdés, hogy én kibírok e ennyit ülni benne napokon keresztül? :D 9 éves, közel 100 ezret futott és hibátlanul teszi a dolgát. Most(is). Még alszom rá egy párat, de a kihívás igen erős.

Quattroman Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9421

szep osszeg, szinte ingyen volt.

en inkabb 70 juroert vettem ebayrol komplett szettet, km ora, sam modul, motorvezerlo, h ajtozar+gyujtkapcs betet kulccsal.

igaz nekem kellettek a tobbi cuccok is...

most is van 150eur/ert.

Előzmény: sz.laces (9419)
spenci2013 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9420

pf...szép végösszeg mindezért...

Előzmény: sz.laces (9419)
sz.laces Creative Commons License 2014.01.06 0 0 9419

Na szoval ha valakit erdekel esetleg segitek vele, vettem uj taviranyitot (ledes, nem radios) az autohoz Aradon es sikeresen ossze is tanitottak (kb 5 ora alatt) + a kuplungot is beallitottak, mostmar egyaltalan nem rangat. Vegosszeg kb 56eFT.

Előzmény: sz.laces (9018)
Quattroman Creative Commons License 2014.01.05 0 0 9418

csak a tetejét kell levenni...

kb 1-1,5 óra munka

Előzmény: sumi75 (9417)
sumi75 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 9417

Valami ilyesmire gondoltam.

Akkor mindenképpen szét kell szedni a műszerfalat.

 

Köszi

 

BIGYO4 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 9416

Igaz. Bocsánat.

Előzmény: Ötzi tesó (9415)
Ötzi tesó Creative Commons License 2014.01.05 -1 0 9415

kicsit off ez ide...

Előzmény: BIGYO4 (9413)
BIGYO4 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 9414

Amennyiben tényleg a környezetet akarnák védeni és nem a tulajdonosokat mégjobban lehúzni, akkor a

szívó oldalon segítenének a dolgon.

Előzmény: BIGYO4 (9413)
BIGYO4 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 9413

Miért kormolódna? A 2000 ccm HDI-ben még amikor 2000-ben vettem, gyárilag nem volt FAP. 160.000 Km-t

tettem a kocsiba amire eladtam, még a hátsó dob is gyári volt. Egyébként azt mondják, FAP nélkül is tudja a kellő CO-t, stb-t, amit mérnek vizsgán. A katalizátor marad. Olvass utána, egyébként 90.000 körül már láttam új szűrőt, de 25.000 körül pucolják, ha elküldöd, vagy kézben elviszed. Van tisztítófolyadék is, amit a nyomáscső helyén lehet bejuttatni, de állítólag belerakódik a FAP zsákocskákba az égésterméke. Amikor megveszed, nem mondák, hogy hetente menj vele 2000-3000 fordulaton pályán legalább 1/2 órát. Egyébként mindíg újraindítja az utánégetést, ebből szinte semmit nem veszel észre , a fogyasztás megugrik. Ha gyakran ismétli a folyamatot - leállítások a végbe nem ment utánégetések miatt- a dús adag gázolaj lefolyik a motorolajba, azt felhígítja.  Állítólag Új Dolbó tulajoknak mondják a panaszra, akkor cseréljen 5000-ként motorolajat. Szóval körbejártam a témát- nem kicsit, mire a döntést meghoztam.

És a dolog nem irreverzibilis, minden visszaállítható. A döntést neked kell meghoznod. Ha főleg pályán jársz, akkor ne buzeráld szerintem.

Előzmény: spenci2013 (9389)
Quattroman Creative Commons License 2014.01.05 0 0 9412

hogy érted a sorrendet?

leveszet a műszercsoportot és a középbox maszkját, utána a műszerfal fedelet és berakod a helyükre őket. minden adja magát leginkább egy T15, T25 csavarhúzó és egy tizes kulcs kell és néhány plusz csavar

Előzmény: sumi75 (9411)
sumi75 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 9411

Valaki le tudná írni hogy milyen sorrendbe kell beépíteni a két mélyládát a műszerfal alá.

Csak hogy ne fussak fölös köröket.

 

Köszi

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!