A Mercedes specialitása, hogy a személyautóinak a sebességváltójába nagyon sok esetben ATF olajat tölt. Ha eltérnek az előírástól, a tűgőrgős csapágyak megsűlnek a váltóikban.
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék van egy fortwom 2001es cdi az a gond vele hogy ha felmelegszik menet közben fogja magát és leáll a motor, várok egy kis ideig azán beindul. Mi lehet a gond vele, volt már vlakinek hasonló?
Tisztelettel mondom : egy valto olaj valasztasat nem az donti el h autmata(hidrodinamikus ) vagy robotizalt, netan kezi, hanem a tervezeskor a csapagyak , fogaskerekek, szinkron gyuruk anyaga, feluleti megmunkalasa , az olaj odajuttatasanak megoldasa.... egy hagyomanyos automataban is fogaskerek van es csapagy. Egyebkent talalo a hasonlat csak forditva. Ahogy az elozo hozzaszolasomban emlitettem: en az enyembe amit sokaig szeretnek hasznalni atf et tettem. De ez csupan az en koltoi hitvallasom, (meg egy kis anyagismeret es aramlastan ora) de semmikepp sem 'tudtommal'
Egyébként NEM LESZÓLOM más munkáját, hanem azt mondom, hogy robotizált váltóba ( az egyterűm is az ) tudtommal nem szokás
automata váltó olajat tenni. Persze, elmegy azzal is, mint ahogy a popsit is ki kelet törölni ujságpapírral is :) meg 4 rétegű zewával is, nem ugyan az :)
viszont miután most már tényleg össze akartam rakni ( rakatni ) a kocsit, és most már járni akarok vele ha kedvem úgy hozza, úgy gondoltam, hogy ez,
meg a hűtő folyadék cseréje már nem tétel, mint ahogy 1500 nál majd az új olaj csere, és ennyi. Most ha azt veszem hogy a 2L olaj meg a munka 10 ben megállt, akkor ha jobban alszok így, akkor megérte. + a kipufogó kezdett kicsit lógni, nyilván mint a kerékcsavar, generál óta volt benne most 800 km, meg lett húzva.
Amúgy Gianni: megoldódott az új nyikorgás, miután tettem oda egy-egy plusz gumi alátétet meg megfújtam egy kis wd40-el...így már nem mozog
a műanyag a műanyagon. ( hátfal )
Viszont hazafelé teszteltem, nem csak kifejezett váltásnál adja azt az alig hallható daráló hangot amit mutattam :(
Igazából magasabb fordulaton jön elő, és szerintem a váltás még csak dob egyet rajta, tehát nem a kupplung motor lesz az, valami más rezonál.
Csak akkor mi? Idegesítő, bár nem tűnik olyan nagy problémának. Amúgy a szegedi utamon jött elő először.
A kipufogó most már nem lehet, a bakok is feszesek, a hátulja most már gyári csavarokkal áll a helyén, és meg se mozdul :) ahol
kábelkötegelő volt, most ott is csavar figyel, szal nem tudom mi lehet ez.Nyilván ezer dolog lehet. Piti úgy de akkor is bosszant :)
Viszont hazafelé néztem, manuálba tettem, kettesben/hármasban kihúzatva is előjött magas fordulaton, pedig nem volt váltás, csak jelezte hogy rakjam fentebb...
Valakinek ötlete? Nagyon fülelni kell, de engem mégis idegel. Persze így ötletet adni mi lehet :) nyilván lehetetlen.
A fűtés egyébkként most jó légtelenítés után olyan, hogy alsó gatyában is vezethettem volna, ki is kellett kapcsolnom.
Persze gondolom a generál miatt is termel hőt vastagon :)
Aral Supertronic G BP Visco 7000 GM Castrol DCO Topup Castrol Edge Castrol Formula SLX Castrol Formula SLX Longtech Castrol Syntec European Formula Elf Excellium Elf Excellium Full Tech Gulf Formula Extreme Pentospeed VS Total Activia Energy 9000
0W-40
Mobil 1 Mobil 1 Turbo Diesel
5W-30
Addinol Super Power MV 0537 Adnoc Image Agip Formula LL DC Alpine Longlife Aviaticon Unique DC Divinol Syntholight MB Elf Excellium 229.5 FormulaShell Ultra AB Fuchs Titan Supersyn SL Galax Syntec Galp Formula XLD Gulf Avantgarde K Gulf Formula GX Igol Process Compact P INA Futura MB Labo MB 229.5 Liqui Moly Longtime High Tech Megol Motorenoel New Generation Midland Crypto Mobil SHC Formula MB Motorex Profile M-XL Motul 8100 X-Max Motul Specific MB 229.5 OMV Full Syn MB OMV Full Syn Plus
alvázszám szerint lehet hogy a tiedhez még ATF volt az előírás.
'99 után jött rá a gyár hogy hagyományos 75W90-et tesz bele.
a Pappas a mai napig is állítja hogy ATF kell (talán nem nézik a frissítéseket.
egyszerű, hívd fel a pappast mond be az alvázszámot kérdezd mit tesznek bele...
Changing the gearbox oil
There is no service schedule on changing the smart gearbox oil. For higher milage vehicles, it is wise to take the precaution and change the oil. Other reasons to change the oil may include a replacement gearbox, or any process which will require the drive shafts to be removed.
The replacement gearbox oil is listed as AQM (Dexron II) for all smart fortwo's and Roadsters. The capacity of the gearbox is 1.4 litres.
En amugy komállak teged de ugy hiszem nem cagy muszaki vegzettsegu , ezert nem is ertem miert szolod le mas ember munkajat. De mondom : pacsi, haversag. Csak ez az en velemenyem.
Automata valto olajat tenni bele nem bun. Mert pl honnan tudod hogy van tervezve az a csapagy benne? Honnan kap kenest? Vagy az alap kerdes: a szinkron gyuru mikor fekezi ossze konnyebben a kapcsolo mecsanikat ha suru,vastag olajat kell kiszoritania? Vagy hig vekonyat? Mert a valto lepteto motor nem fog gondolkozni/erzessel besvaltani. Az bizony robot.. Vagy az egyseru laikus fejevel gondolkozva: ha az atf be valo helyere teszel simat tuti kart okozol, de ha sima helyere atf et kicsi a valoszinusege.
A smart valto nem elromlos fajta. Azert irom mert tudom h jot akarsz a kocsidnak. Nem lesz baja semelyiktol (elvben)
Egyre valószínűbbé válik egy közel 5 ezer km-es túra a roadsterrel. Egyrészt egy teszt lenne, hogy kibír e ennyit hiba nélkül keresztül Nyugat-Európán, másrészt az is kérdés, hogy én kibírok e ennyit ülni benne napokon keresztül? :D 9 éves, közel 100 ezret futott és hibátlanul teszi a dolgát. Most(is). Még alszom rá egy párat, de a kihívás igen erős.
Na szoval ha valakit erdekel esetleg segitek vele, vettem uj taviranyitot (ledes, nem radios) az autohoz Aradon es sikeresen ossze is tanitottak (kb 5 ora alatt) + a kuplungot is beallitottak, mostmar egyaltalan nem rangat. Vegosszeg kb 56eFT.
Miért kormolódna? A 2000 ccm HDI-ben még amikor 2000-ben vettem, gyárilag nem volt FAP. 160.000 Km-t
tettem a kocsiba amire eladtam, még a hátsó dob is gyári volt. Egyébként azt mondják, FAP nélkül is tudja a kellő CO-t, stb-t, amit mérnek vizsgán. A katalizátor marad. Olvass utána, egyébként 90.000 körül már láttam új szűrőt, de 25.000 körül pucolják, ha elküldöd, vagy kézben elviszed. Van tisztítófolyadék is, amit a nyomáscső helyén lehet bejuttatni, de állítólag belerakódik a FAP zsákocskákba az égésterméke. Amikor megveszed, nem mondák, hogy hetente menj vele 2000-3000 fordulaton pályán legalább 1/2 órát. Egyébként mindíg újraindítja az utánégetést, ebből szinte semmit nem veszel észre , a fogyasztás megugrik. Ha gyakran ismétli a folyamatot - leállítások a végbe nem ment utánégetések miatt- a dús adag gázolaj lefolyik a motorolajba, azt felhígítja. Állítólag Új Dolbó tulajoknak mondják a panaszra, akkor cseréljen 5000-ként motorolajat. Szóval körbejártam a témát- nem kicsit, mire a döntést meghoztam.
És a dolog nem irreverzibilis, minden visszaállítható. A döntést neked kell meghoznod. Ha főleg pályán jársz, akkor ne buzeráld szerintem.
leveszet a műszercsoportot és a középbox maszkját, utána a műszerfal fedelet és berakod a helyükre őket. minden adja magát leginkább egy T15, T25 csavarhúzó és egy tizes kulcs kell és néhány plusz csavar