Gondolom a Nissanra gondolsz első sorban, mert ott azért valóban találkozni láncnyúlás, feszítő patron hibákkal már 100 ezer környékén is, de nem állítanám, hogy annyira elrontották volna ezt a motort.
Szervizes tapasztalatom szerint ezek a motorok hajlamosak már korán zörögni "a vékonyabb" olajaktól.
Példám az konkrét esetre és összefüggésre vonatkozott. Csak arról nyilatkozhatok, ahol elő- és utóélet számomra ismert.
... de ekkora minőségi romlás a tömegcikké degradálódott autóknál bármelyik márkánál fennáll. A környezetvédelmi előírások miatt megölik a technikát. A tribológia tudománya sem képes csodákra. Vagy a mechanikának felelünk meg, vagy környezetvédelmi szorításoknak.
Az elvárás erős, szuper megbízható, majdnem versenyautói erényekkel bíró szerkezet, amely lassan az Euro VI - nak kell hogy megfeleljen nehezen kreálható. Küzdenek, de az üzemanyagból már kivették a kenőadalékolást, most tán' a motorolajon a sor ...
Ehhh!
Nem bonyolódnék a szakmába, mert ahhoz le kéne ülni és beszélgetni. Így nehéz az info csere/áramlás. No meg az írott szó néhe félre is értelmezhető!:(
T oLayos!Neked kell bizonyítani a kétségeid,miért nekem dobálod a labdát?A gyári olajat belinkeltem,valószínűleg hamisít a Suzuki,vagy szerződést szeg!
"Nem mutattak azok semmit, nagy részével nincs is jellemző motorprobléma. Van nekem is ügyfelem, 290 ezer körül van most a 2007-es Almerájában, munkába járás Enying-Budapest viszonylatban és a kezdet óta én szervizelem. Garancia alatt sem kapott mást, mint 10W-40 viszkozitású olajat. Most is!
... és köszöni "még" jól van."
Saját és ismerősi körben tapasztaltak szerint ügyfeled valószínűleg a szerencsésebb csoporthoz tartozik. Azt, hogy ez a csoport a kisebb, vagy nagyobb, nem tudok infót :) Érésre a kisebb:)
Valóban az van leírva, tehát az is megfelelő, de én azért egy DOT4, vagy DOT4+-os fékfolyadékot teszek ehhez hasonló autókba. Abból meg van bő választék ...:)
Az alábbi követelményekhez melyik fékolajat ajánlanátok?
SAE J1703 vagy FMVSS116 DOT-3
Főleg az érdekelne, hogy ezeket a legalább 10 éves követelményeket melyik mai modernebb fékolajjal lehetne teljesíteni? Gondolom elég sok ilyen lesz... :)
Valami prémium minőségű alternatíva érdekelne, 2006-os Mazda 6 1.8TE-be.
Még nem is éltem mikor a híres autógyártók már ki tudja hányadik szériát dobták piacra,tehát úgy vélem kell lenni tapasztalatnak, már csak azért is mert az OTTO motor OTTO motor maradt,a benzin meg benzin. Tehát nem kozmikus sugárhajtóműre kellett átálni, hogy az újabb fejlesztésekre hivatkozzunk a jelentkező hibák miatt, egyszerűen csak tökéletesíteni kellett...volna.
Az 1977-ig gyártott Volga GAZ-M24 2445 köbcentis, soros 4 hengeres motorja 95 lóerős volt.
A Volvo 2001-ben ugyanennyi köbcentiből 265 lóerőt hozott ki (S60R AWD). Sorozatgyártásban, akkoriban már megfelelve mindenféle környezetvédelmi szabványoknak. (Az is soros, négyhengeres konstrukció.)
A feleségem 2009-es gyártású Renault Modusa 1149 köbcentis és 102 lóerős (1.2 TCE).
" ... összeállt 2000-ben a Renault-al és úgy néz megmutatták nekik hogy kell átbaszni a jónépet. ... "
Nem mutattak azok semmit, nagy részével nincs is jellemző motorprobléma. Van nekem is ügyfelem, 290 ezer körül van most a 2007-es Almerájában, munkába járás Enying-Budapest viszonylatban és a kezdet óta én szervizelem. Garancia alatt sem kapott mást, mint 10W-40 viszkozitású olajat. Most is!
... és köszöni "még" jól van. Nem zörög, kopó/fogyó cuccok cserélve. Kicsit eldeformálódott már ez az olajmizéria.
Meg van Corollásom is, 2003-as a vas, évi 40 ezret fut Mo. és Svájc között, 400 ezret már túl lépte és még nem akarja eladni. Pedig ez már angliai példány!
... és abba is ez az olaj megy rendszeresen. Márkát szándékosan nem írok.
Te, nem tudom,fogalmam sincs miért éri meg szart gyártani de gyártják, elég nagy mennyiségben.
Hány példát hozzak?...
Szüleimnek szintén I-es Almerája van,410 ezernél kellett az első alkatrészt cserélni,egy darab termosztátot,az olajat nem eszi,még lánccsere sem volt már lassan 450 fele közeleg.
A II Almerákból van néhány amelyik eszi az olajat, azt olvasom,hogy 150-nél láncot kell cserélni és nem olyan megbízható mint a régi,....miért?....csak tippelek:összeállt 2000-ben a Renault-al és úgy néz megmutatták nekik hogy kell átbaszni a jónépet.
Haveromnak 92-es Corollája,szintén 0 komolyabb probléma,ott azért a kora miatt vízpumpa,generátor már kellett,szintén rengeteg km van benne és megbízható, az újakra több a panasz,miért?
Szomszéd francia autója: panaszkodik hogy a stab rudat 3 havonta cserélni kell mert műanyag a gömfej a végén...vicc.
Még nem is éltem mikor a híres autógyártók már ki tudja hányadik szériát dobták piacra,tehát úgy vélem kell lenni tapasztalatnak, már csak azért is mert az OTTO motor OTTO motor maradt,a benzin meg benzin. Tehát nem kozmikus sugárhajtóműre kellett átálni, hogy az újabb fejlesztésekre hivatkozzunk a jelentkező hibák miatt, egyszerűen csak tökéletesíteni kellett...volna.
Akkor most két lehetőséget látok:
1-Az új suhanc mérnök gyerekek csak papiron láttak autót,olajos a kezük még sosem volt és ebből kifolyólag tök hülyék az autógyártáshoz,tervezéshez.
2-Az élettartam tervező mérnök sok munkával és tesztekkel megtervezi, mi,hol, és mikor romoljon el.
Ha van 3. lehetőség szívesen elolvasom.
Persze ezzel nem akartam általánosítani, remélem a jövőben is lesznek megbízható autók de a jelek nem túl bíztatóak.